De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bon, wss een trol account, of iemand die zich wat teveel heeft laten ophitsen door andere complotdenkers. Of Hein ;) .

Maar goed, leg ons allemaal nu eindelijk eens het complot uit. Wie zit daar nu precies allemaal achter? Waarom kiest Martinez voor die Anderlecht spelers die “niet kunnen voetballen? “ Wie geeft hem die opdracht. Wat haalt hij er zelf uit?

Verhelder onze geesten aub.
Sorry, maar ik snap niet dat Anderlecht-fans de kritiek op het selectiebeleid van Martinez niet snappen. Iedereen heeft daar kritiek op. Dat komt vooral door selecties in het verleden (Cobbaut, Dimatta,...). Ook de selectie en zeker het starten van Debast mag toch in vraag gesteld worden. Die gast heeft wat wedstrijden tegen de middenmoot in België gespeeld en nu start die gewoon.

Het is niet dat er in het verleden geen zaken zijn gebeurd met discutable selecties bij de nationale ploeg. Kijk maar bijvoorbeeld naar die selectie van Tshimanga.
 
Sorry, maar ik snap niet dat Anderlecht-fans de kritiek op het selectiebeleid van Martinez niet snappen. Iedereen heeft daar kritiek op. Dat komt vooral door selecties in het verleden (Cobbaut, Dimatta,...). Ook de selectie en zeker het starten van Debast mag toch in vraag gesteld worden. Die gast heeft wat wedstrijden tegen de middenmoot in België gespeeld en nu start die gewoon.

Het is niet dat er in het verleden geen zaken zijn gebeurd met discutable selecties bij de nationale ploeg. Kijk maar bijvoorbeeld naar die selectie van Tshimanga.

Ik vind zijn selecties ook bizar bij momenten. Geen probleem met kritiek daarop. Ik zei ook zelf bij zijn selectie dat Debast nog niet klaar is als titularis.

Ik heb enkel een probleem met de complotdenkers. En Hein die daar met beschuldigingen komt over marktwaardes. Als daar duidelijke bewijzen voor zijn mag je dat gerust insinueren. Maar niet op basis van pre selecties.
 
Ik vind zijn selecties ook bizar bij momenten. Geen probleem met kritiek daarop. Ik zei ook zelf bij zijn selectie dat Debast nog niet klaar is als titularis.

Ik heb enkel een probleem met de complotdenkers. En Hein die daar met beschuldigingen komt over marktwaardes. Als daar duidelijke bewijzen voor zijn mag je dat gerust insinueren. Maar niet op basis van pre selecties.
Tja, bij die selectie van Cobbaut en Dimatta kan ik eerlijk gezegd niets logisch bedenk dan zoiets. En in het verleden is dat bijvoorbeeld met Tshimanga ook al gebeurd onder Leekens. Ik zeg niet dat dit het geval is, maar het is niet dat dat niet kan. Nu goed, er zijn geen bewijzen. Ik ga er dus over zwijgen.

Over Debast: natuurlijk is die jongen trots om te mogen spelen, maar hij is gewoon nog niet klaar. Laat die gewoon bij Anderlecht zijn wedstrijden spelen en dan bij de beloften. Nu ligt iedereen op hem te kutten, terwijl die jongen ocharme 18 jaar is. Die kan dat echt niet gebruiken nu.
 
Ik geloof best dat een Debast heel wat in zijn mars heeft en kan uitgroeien tot een titularis, maar het is gewoon niet het moment om hem in te passen. Ik vind het zelfs oneerlijk naar die jongen toe en misschien zelfs niet verstandig voor zijn verdere ontwikkeling. Nu is hij 2x bij de tegengoal betrokken. Hoeveel schuld hij treft, laat ik nog in het midden, maar er wordt wel over gesproken.

Het EK was een soep wat de verdediging betreft. Martinez had meteen daarna de kans moeten geven aan nieuwe jongens zoals Theate, Faes, ... maar heeft dat nagelaten en is blijven verder zwemmen en depanneren met Boyata en Denayer. En eventueel een nieuw systeem proberen.

Boyata heeft toch ook een stap terug moeten doen en het valt nog af te wachten of hij een onmiskenbare titularis wordt bij Club. Denayer heeft 2 maanden voor het WK zelfs geen club meer...

En nu gaat hij een nieuwe jongen inpassen amper 2 maanden voor het WK. Een jongen die weinig ervaring heeft, en al zeker niet op het hoogste niveau. Dat valt toch echt niet te verdedigen.

Hij zal wel mogen starten op het WK en ik hoop, vooral voor Debast zélf, dat die jongen niet meteen een flater maakt met grote gevolgen en zijn carrière voor een stuk fnuikt.
 
Bwa, een Blind de voorkeur geven op Malacia is toch ook discutabel. Of een Klaassen selecteren, die op de bank zit bij Ajax.

Nu is Debast toch gewoon de enige Anderlecht speler in de selectie? Er zijn gewoon meerdere spelers die eigenlijk niet in de selectie horen (Mertens bijvoorbeeld). Dat heeft toch inderdaad eerder te maken met de selectiepolitiek ipv dat ze bij Anderlecht spelen?

Ik vind het vooral vergezocht en kleintjes om daar weer meer in te zien. Als straks uitkomt dat Martinez lege doosjes van Rolex heeft gekregen voor die selecties, geef ik graag mijn ongelijk toe. Ik ben trouwens geen Anderlecht supporter, dus ik kijk niet naar de clubkleuren voor de duidelijkheid

Jantje Vertonghen niet vergeten he 🧐
 
Tja, bij die selectie van Cobbaut en Dimatta kan ik eerlijk gezegd niets logisch bedenk dan zoiets. En in het verleden is dat bijvoorbeeld met Tshimanga ook al gebeurd onder Leekens. Ik zeg niet dat dit het geval is, maar het is niet dat dat niet kan. Nu goed, er zijn geen bewijzen. Ik ga er dus over zwijgen.

Over Debast: natuurlijk is die jongen trots om te mogen spelen, maar hij is gewoon nog niet klaar. Laat die gewoon bij Anderlecht zijn wedstrijden spelen en dan bij de beloften. Nu ligt iedereen op hem te kutten, terwijl die jongen ocharme 18 jaar is. Die kan dat echt niet gebruiken nu.

Dimata oproepen toont eerder de grote leegte na Lukaku vind ik.
Batshuayi & Benteke konden er die match ook niet bij zijn, dus was Dimata aanwezig in rol van centrumspits.
Geen idee wie er dan wel opgeroepen moest worden?
Om hier dan een complot in te zien...

link
“Batshuayi en Benteke zijn er niet bij, omdat we rechtstreeks contact gehad hebben met hun clubs en het bleek dat het beter was dat ze niet afreisden en hun trainingskamp niet verlieten. Het is geen voetbaltechnische beslissing. Benteke behoort tot onze plannen, Batshuayi heeft een moeilijk seizoen, maar heeft veel krediet door wat hij eerder deed voor de nationale ploeg.”

Cobbaut was enige fitte linksvoetige verdediger in de selectie, als ik het me goed herinner.
Denk dat dat vooral de reden was van Martinez die selectie.
Al ging ik dan ook eerder voor 3 rechtsvoetigen gaan 😅
 
We hadden de betere kansen, maar hebben ze niet afgewerkt.
Batshuayi is niet goed genoeg. Dan liever De Ketelaere, ook al was die nu ook niet fantaastisch.
Hazard verdient geen basisplaats meer, van Trossard ging veel meer dreiging uit.
De Bruyne was niet echt top, kwam te weinig aan de bal.
Witsel speelde een goeie match, recupereerde heel veel ballen. Hij is natuurlijk niet de jongste en laat wel wat gaten vallen. Die gaten werden dan wel weer goed opgevangen door Onana. Dus eigenlijk vind ik het beter dat Onana speelt dan Tielemans, want Tielemans loopt die gaten niet toe.
Castagne speelde goed en Carrasco is goed ingevallen.
Meunier speelde niet zo fantastisch, dienen is toch ook wel over zijn top heen.
Debast heeft het niet zo goed gedaan, een paar keer centraal weggewerkt wat echt wel not done is en hij mist body om in duel te gaan.
Alderweireld had zeeën van ruimte en daar is veel te weinig mee gedaan.
Vertonghen heeft zijn match gespeeld en Courtois is Courtois e :)

Al bij al vond ik ons wel beter dan Nederland alleen kwam en we er aanvallend heel weinig uit en tegen snelle aanvallers zijn we heel kwetsbaar.


Die knal van Lukebakio op de paal had het gevoel toch iets minder zuur gemaakt als die was binnen geweest :)
 
Ik geloof best dat een Debast heel wat in zijn mars heeft en kan uitgroeien tot een titularis, maar het is gewoon niet het moment om hem in te passen. Ik vind het zelfs oneerlijk naar die jongen toe en misschien zelfs niet verstandig voor zijn verdere ontwikkeling. Nu is hij 2x bij de tegengoal betrokken. Hoeveel schuld hij treft, laat ik nog in het midden, maar er wordt wel over gesproken.

Het EK was een soep wat de verdediging betreft. Martinez had meteen daarna de kans moeten geven aan nieuwe jongens zoals Theate, Faes, ... maar heeft dat nagelaten en is blijven verder zwemmen en depanneren met Boyata en Denayer. En eventueel een nieuw systeem proberen.

Boyata heeft toch ook een stap terug moeten doen en het valt nog af te wachten of hij een onmiskenbare titularis wordt bij Club. Denayer heeft 2 maanden voor het WK zelfs geen club meer...

En nu gaat hij een nieuwe jongen inpassen amper 2 maanden voor het WK. Een jongen die weinig ervaring heeft, en al zeker niet op het hoogste niveau. Dat valt toch echt niet te verdedigen.

Hij zal wel mogen starten op het WK en ik hoop, vooral voor Debast zélf, dat die jongen niet meteen een flater maakt met grote gevolgen en zijn carrière voor een stuk fnuikt.
Vrijwel akkoord hiermee. Al had ik in de 2e match nu altijd nog eens Dendoncker geprobeerd ipv Debast. Dendoncker deed dat best goed die ene keer dat hij RCV stond, en had nu kunnen bevestigen.
Ook Theate had best wat minuten kunnen krijgen.

En als je dan toch zo overtuigd bent van Debast tov Faes, Boyata of Mechele, dan kan je Debast nog steeds gewoon meenemen naar het WK als 6e verdediger gegeven dat je 26 spelers mee mag nemen.
 
Vrijwel akkoord hiermee. Al had ik in de 2e match nu altijd nog eens Dendoncker geprobeerd ipv Debast. Dendoncker deed dat best goed die ene keer dat hij RCV stond, en had nu kunnen bevestigen.
Ook Theate had best wat minuten kunnen krijgen.

En als je dan toch zo overtuigd bent van Debast tov Faes, Boyata of Mechele, dan kan je Debast nog steeds gewoon meenemen naar het WK als 6e verdediger gegeven dat je 26 spelers mee mag nemen.

Inderdaad, zeker met de extra weelde op het middenveld voor de komende jaren.
 
We hadden de betere kansen, maar hebben ze niet afgewerkt.
Batshuayi is niet goed genoeg. Dan liever De Ketelaere, ook al was die nu ook niet fantaastisch.
Hazard verdient geen basisplaats meer, van Trossard ging veel meer dreiging uit.
De Bruyne was niet echt top, kwam te weinig aan de bal.
Witsel speelde een goeie match, recupereerde heel veel ballen. Hij is natuurlijk niet de jongste en laat wel wat gaten vallen. Die gaten werden dan wel weer goed opgevangen door Onana. Dus eigenlijk vind ik het beter dat Onana speelt dan Tielemans, want Tielemans loopt die gaten niet toe.
Castagne speelde goed en Carrasco is goed ingevallen.
Meunier speelde niet zo fantastisch, dienen is toch ook wel over zijn top heen.
Debast heeft het niet zo goed gedaan, een paar keer centraal weggewerkt wat echt wel not done is en hij mist body om in duel te gaan.
Alderweireld had zeeën van ruimte en daar is veel te weinig mee gedaan.
Vertonghen heeft zijn match gespeeld en Courtois is Courtois e :)

Al bij al vond ik ons wel beter dan Nederland alleen kwam en we er aanvallend heel weinig uit en tegen snelle aanvallers zijn we heel kwetsbaar.


Die knal van Lukebakio op de paal had het gevoel toch iets minder zuur gemaakt als die was binnen geweest :)

Over die kansen, dat vind ik nu toch interessant. België creëert over het algemeen weinig ‘makkelijke’ kansen. Daarmee bedoel ik de pure intikkers in de doelmond die je uitspeelt na een lange aanval. Ik vraag mij af hoe dat komt, ik denk toch echt door het type spelers wat België heeft. Veel spelers die voor het afstandsschot gaan.

Volgens de expected goals had Nederland overigens de beste kansen
 
En nu gaat hij een nieuwe jongen inpassen amper 2 maanden voor het WK. Een jongen die weinig ervaring heeft, en al zeker niet op het hoogste niveau. Dat valt toch echt niet te verdedigen.

Hij zal wel mogen starten op het WK en ik hoop, vooral voor Debast zélf, dat die jongen niet meteen een flater maakt met grote gevolgen en zijn carrière voor een stuk fnuikt.
Als Martinez het beste met Debast wil moet hij hem niet laten starten.
Tijdens 2 vrij rustige matchen viel hij al enkele malen door de mand, straks tegen betere ploegen en "vollen bak" gaat hij echt verzuipen.

Absoluut geen verwijt aan die jongen, hij heeft zeker het potentieel om een grote carrière uit te bouwen.
Maar nu is het nog te vroeg; geen ervaring en heeft ook niet de fysiek v e speler v Afrikaanse afkomst die vaak veel vroeger fysiek "klaar" zijn.
Dacht dat het Degryze was die gisteren ziei dat hij nog zeker 5kg spiermassa tekortkomt.
 
Ik was meer teleurgesteld dat Zeno een paar slechte passes gaf dan dat hij dat kopduel tegen Van Dijk verloor. Dat eerste maakte dat hij matig speelde, is normaal net zijn sterkte. Maar goed, hij gaat hier sterker uit worden.
Bij die goal waren er wel meer dingen die verkeerd liepen bij meer spelers, zoals Van Gaal en ook Courtois bv. dat ook goed verwoordde nadien.

Onana toonde wel aan dat hij belangrijk kan worden binnenkort. Maar velen zitten hier nog altijd met verkeerde verwachtingen rond het huidige spelerspotentieel.
 
Bobby haalt onvoldoende rendement uit de spelers omdat hij blijft vasthouden aan de 3-4-3 + usual suspects en daardoor spelers op hun ongebruikelijke positie blijft uitspelen of andere gewoonweg passeert. Het kan toch geen toeval meer zijn dat Faes en Theate geen seconde speelminuten krijgen en ze bij hun clubs in een viermansdefensie staan. Toby is wel een uitzondering maar een van de suspects.
 
Bobby haalt onvoldoende rendement uit de spelers omdat hij blijft vasthouden aan de 3-4-3 + usual suspects en daardoor spelers op hun ongebruikelijke positie blijft uitspelen of andere gewoonweg passeert. Het kan toch geen toeval meer zijn dat Faes en Theate geen seconde speelminuten krijgen en ze bij hun clubs in een viermansdefensie staan. Toby is wel een uitzondering maar een van de suspects.
Reims speelt vaak met 3 vanachter. Faes heeft bij Leicester welgeteld 1 match mogen meedoen, een 6-2-pandoering. Ervoor zat hij op de bank/tribune.
Bologna vorig jaar ook quasi altijd met 3/5-mansdefensie. Theate stond dan meestal op de LCV, de positie waar Vertonghen ook het liefst speelt.
 
En het was gewoon fout op Courtois. Klaassen hindert daar Courtois zodat hij niet kon komen

"Een slim trucje, want normaal plukt Courtois zo'n bal" volgens Louis. Inderdaad.
Hier werd een paar keer verwezen naar wat Kompany bij Anderlecht deed met Ait El Hadj, maar dat was wel met de opzet dat de keeper de bal in de kleine backlijn dan kon komen plukken. Courtois bleef door die blokkade gewoon staan.
 
Castagne vind ik trouwens op links ook helemaal niet overtuigend eigenlijk. Zou Theate daar uit de voeten kunnen in een 4-3-3? Risico dat dat een beetje wordt à la Vermaelen onder Wilmots, wat voorzichtig/voorspelbaar/veilig allemaal maar 't geeft perspectieven op een 4-mansdefensie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan