De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alderweireld en Vertonghen zijn nooit wereldtop geweest, hoogstens subtop, en zijn nu gewoon afgeschreven. Onbegrijpelijk dat die er nog steeds instaan, had al lang andere jongens het vertrouwen moeten geven, dan zouden die nu tenminste klaar zijn geweest voor het WK.

Hier zijn we het dan niet over eens.

Ik geloof echt niet dat we op dit moment met bv. Faes en Theate een betere verdediging zouden hebben dan met Alderweireld en Vertonghen.
Eigenlijk hebben die nog een paar jaar nodig om ervaring op te doen. (Theate momenteel bij een Franse middenmoot, Faes nog maar net in de PL bij Leicester dat opnieuw middenmoot blijkt te zijn)

Dit WK gewoon nog met Toby en Jan. Daarna beginnen bouwen met de jongere verdedigers.
 
Maar doelde eigenlijk op 2010. Toen was jullie ploeg ook niet geweldig met enkele toppers. Zeker de verdediging had zijn moment en toen zaten jullie ook met een matige coach. Je hoeft niet overal top te zijn. Eerder een goede balans en vooral het moment mee hebben.

Dat team was toen natuurlijk wel beter dan België nu is. Met Van Bommel, Sneijder, Van Persie, Kuijt, Robben en Nigel de Jong op de absolute piek van hun carrière. En Mathijssen en Heitinga speelden toen overigens ook subtop Premier League en Bundesliga (Everton en HSV)

Inderdaad was Van Marwijk een matige coach maar vind dat team toch niet echt vergelijkbaar met de Belgen van nu.
 
Hier zijn we het dan niet over eens.

Ik geloof echt niet dat we op dit moment met bv. Faes en Theate een betere verdediging zouden hebben dan met Alderweireld en Vertonghen.
Eigenlijk hebben die nog een paar jaar nodig om ervaring op te doen. (Theate momenteel bij een Franse middenmoot, Faes nog maar net in de PL bij Leicester dat opnieuw middenmoot blijkt te zijn)

Dit WK gewoon nog met Toby en Jan. Daarna beginnen bouwen met de jongere verdedigers.
die moesten gewoon al veel langer hun kans gekregen hebben in de RD dan weet je tenminste waar ze staan. Nu weet je dat Vertongen en Alderweireld gewoon tekort komen. Het was echt triestig hoe ze er gisteren bij momenten werden afgelopen of de mist ingingen. Van Faes en Theate weet je gewoon niet wel niveau ze halen bij de RD want ze mogen nooit spelen
 
Dat team was toen natuurlijk wel beter dan België nu is. Met Van Bommel, Sneijder, Van Persie, Kuijt, Robben en Nigel de Jong op de absolute piek van hun carrière. En Mathijssen en Heitinga speelden toen overigens ook subtop Premier League en Bundesliga (Everton en HSV)

Inderdaad was Van Marwijk een matige coach maar vind dat team toch niet echt vergelijkbaar met de Belgen van nu.
Die verdediging was gewoon hoogstens matig. Heitinga en Mathijsen zijn nooit top geweest.
 
Zoals @Wilcao aangeeft, moet je dan een ploeg met enkel wereldtoppers hebben om Wk te worden?

Saelemaekers was vorig seizoen grotendeels basisspeler bij de kampioen van Italië, Onana en CdK zijn gewoon grote talenten en zijn veelbelovend gestart in de PL en de Serie A, Trossard is uitblinker bij een ploeg die momenteel meedraait in de top van de PL,... als je ze niet kent, doe je er beter geen uitspraken over. "Hooguit aardig"... :sarcastic:

Er zit natuurlijk altijd wat confirmation bias bij voor het land waar je vandaan komt. Een Nederlander zal een Nederlandse speler toch altijd net wat meer ophemelen dan een Belg. (En andersom)

Realistisch gezien is Trossard gewoon een aardige speler die er 5 (1 keer 8) maakt in de Premier League per jaar. Geen topper dus, uiteindelijk draait het toch vooral om rendement.
 
die moesten gewoon al veel langer hun kans gekregen hebben in de RD dan weet je tenminste waar ze staan. Nu weet je dat Vertongen en Alderweireld gewoon tekort komen. Het was echt triestig hoe ze er gisteren bij momenten werden afgelopen of de mist ingingen. Van Faes en Theate weet je gewoon niet wel niveau ze halen bij de RD want ze mogen nooit spelen

Ok, maar hen af en toe laten mee doen bij de RD zou ook geen invloed hebben op hun ontwikkeling bij hun club.

Eigenlijk is het voor onze verdediging kiezen tussen de pest en de cholera. Ofwel super ervaren spelers met een mooie carrière die op hun laatste benen staan, ofwel jonkies die nog maar net komen piepen (Faes 24, Theate 23, Debast 18: allemaal nog heel jong voor CV's)
 
Ok, maar hen af en toe laten mee doen bij de RD zou ook geen invloed hebben op hun ontwikkeling bij hun club.

Eigenlijk is het voor onze verdediging kiezen tussen de pest en de cholera. Ofwel super ervaren spelers met een mooie carrière die op hun laatste benen staan, ofwel jonkies die nog maar net komen piepen (Faes 24, Theate 23, Debast 18: allemaal nog heel jong voor CV's)
nee maar dan weet je tenminste welk niveau ze halen, nu heb je 0,0 zicht op hoe ze presteren in zo'n wedstrijden. Van de huidige spelers weet je al dat ze tekort komen (jammer genoeg)
 
smijt die Martinez nu eens gewoon buiten want dat is nu al jaren en jaren dat de nationale ploeg niet wordt samengesteld op basis van sportieve waarde en effectief kunnen voetballen maar gewoon ha ge zijt speler van anderlecht dus welkom in de nationale ploeg, ge zijt totaal waardeloos qua voetballen maar dat is niet van tel want ge zijt speler van anderlecht en dat is genoeg

Bon, wss een trol account, of iemand die zich wat teveel heeft laten ophitsen door andere complotdenkers. Of Hein ;) .

Maar goed, leg ons allemaal nu eindelijk eens het complot uit. Wie zit daar nu precies allemaal achter? Waarom kiest Martinez voor die Anderlecht spelers die “niet kunnen voetballen? “ Wie geeft hem die opdracht. Wat haalt hij er zelf uit?

Verhelder onze geesten aub.
 
Er zit natuurlijk altijd wat confirmation bias bij voor het land waar je vandaan komt. Een Nederlander zal een Nederlandse speler toch altijd net wat meer ophemelen dan een Belg. (En andersom)

Realistisch gezien is Trossard gewoon een aardige speler die er 5 (1 keer 8) maakt in de Premier League per jaar. Geen topper dus, uiteindelijk draait het toch vooral om rendement.

Hij zit wel in heel goede vorm de laatste weken, denk dat het daarom is dat velen hem hier in de basis willen zien.

Ik zou persoonlijk dan eerder Carrasco op de plek van Hazard zetten
 
Uiteraard, maar daarom hoeft er toch geen vergezocht complot te zijn? Die Calimero houding is nergens voor nodig. Van Gaal krijgt precies hetzelfde over zich heen met Ajax spelers.

Met dat verschil dat Ajax kop en nek boven de rest in Nederland uitsteekt, een van de beste jeugdopleidingen van Europa heeft en ook op Europees vlak weer uitgegroeid is tot subtop. Daar tegenover heb je dan Anderlecht die in Belgie amper kunnen meelopen en op Europees vlak gewoon niets voorstellen. Dat je van zo'n ploeg een disproportioneel aantal in je selectie hebt, werpt gewoon vragen op. Zeker omdat ze allemaal niets bij te brengen hebben aan het A-eftal, meer zelfs, Martinez zegt zelf telkens dat die spelers opgeroepen worden om ervaring op te doen en te leren bij de grote jongens. Maar waarom? Zeker in de laatste rechte lijn naar een WK is dat toch echt niet nodig.

Ik ga niet mee in het complotverhaal, ik vind Martinez gewoon een slechte coach en selectieheer. Maar ik kan gerust begrijpen dat veel mensen zich vragen stellen over de hoeveelheid ondermaatse/middelmatige (op internationaal niveau) Anderlecht-spelers.
 
Met dat verschil dat Ajax kop en nek boven de rest in Nederland uitsteekt, een van de beste jeugdopleidingen van Europa heeft en ook op Europees vlak weer uitgegroeid is tot subtop. Daar tegenover heb je dan Anderlecht die in Belgie amper kunnen meelopen en op Europees vlak gewoon niets voorstellen. Dat je van zo'n ploeg een disproportioneel aantal in je selectie hebt, werpt gewoon vragen op. Zeker omdat ze allemaal niets bij te brengen hebben aan het A-eftal, meer zelfs, Martinez zegt zelf telkens dat die spelers opgeroepen worden om ervaring op te doen en te leren bij de grote jongens. Maar waarom? Zeker in de laatste rechte lijn naar een WK is dat toch echt niet nodig.

Ik ga niet mee in het complotverhaal, ik vind Martinez gewoon een slechte coach en selectieheer. Maar ik kan gerust begrijpen dat veel mensen zich vragen stellen over de hoeveelheid ondermaatse/middelmatige (op internationaal niveau) Anderlecht-spelers.
Bwa, een Blind de voorkeur geven op Malacia is toch ook discutabel. Of een Klaassen selecteren, die op de bank zit bij Ajax.

Nu is Debast toch gewoon de enige Anderlecht speler in de selectie? Er zijn gewoon meerdere spelers die eigenlijk niet in de selectie horen (Mertens bijvoorbeeld). Dat heeft toch inderdaad eerder te maken met de selectiepolitiek ipv dat ze bij Anderlecht spelen?

Ik vind het vooral vergezocht en kleintjes om daar weer meer in te zien. Als straks uitkomt dat Martinez lege doosjes van Rolex heeft gekregen voor die selecties, geef ik graag mijn ongelijk toe. Ik ben trouwens geen Anderlecht supporter, dus ik kijk niet naar de clubkleuren voor de duidelijkheid
 
Bwa, een Blind de voorkeur geven op Malacia is toch ook discutabel. Of een Klaassen selecteren, die op de bank zit bij Ajax.

Ach, dat zijn toch geen wezenlijke discussies. Malacia is echt geen wereldspeler en Blind heeft ook gewoon een goede internationale status en reputatie. Dat is om het even zoals ze in Nederland zeggen.

Klaassen is middelmaat maar we hebben in Nederland gewoon nauwelijks goede middenvelders. Dus logisch dat hij erbij zit, wel een veelscorende speler.
 
Ach, dat zijn toch geen wezenlijke discussies. Malacia is echt geen wereldspeler en Blind heeft ook gewoon een goede internationale status en reputatie. Dat is om het even zoals ze in Nederland zeggen.

Klaassen is middelmaat maar we hebben in Nederland gewoon nauwelijks goede middenvelders. Dus logisch dat hij erbij zit, wel een veelscorende speler.
Ik vind Blind bij Ajax al te kort komen dit seizoen en Malacia eigenlijk sterk spelen bij United
 
Bon, wss een trol account, of iemand die zich wat teveel heeft laten ophitsen door andere complotdenkers. Of Hein ;) .

Maar goed, leg ons allemaal nu eindelijk eens het complot uit. Wie zit daar nu precies allemaal achter? Waarom kiest Martinez voor die Anderlecht spelers die “niet kunnen voetballen? “ Wie geeft hem die opdracht. Wat haalt hij er zelf uit?

Verhelder onze geesten aub.
Het hoeft allemaal zo zwart-wit niet te zijn: mij (en vele anderen) lijkt het toch wel dat Martinez een duidelijke voorkeur heeft voor anderlecht spelers en die gemakkelijker selecteert dan niet-anderlecht spelers. Daar hoeft helemaal geen complot of whatever achter te zitten, kan zelfs zijn dat Martinez het gewoon doet omdat hij een goede band met persoon X uit bestuur anderlecht heeft? Of omdat iemand in een andere club(s) hem slecht(er) behandelt?

Valt gewoon op, ... en je kan dat dan gaan weglachen als frustratie van een ex-coach als Hein dit zegt, maar punt is gewoon dat ondertussen vele mensen dit subjectief gevoel hebben dat Martinez pro-anderlecht is. Vroeger zou je nog kunnen gezegd hebben: logisch want anderlecht is grootste club in jpl, of is kampioen of zo, maar jullie prestaties de laatste jaren rechtvaardigen zo'n voorkeursbehandeling gewoon niet.
En als je dan ziet hoe lang het heeft geduurt voor CDK om een deftige kans te krijgen dan valt het nog meer op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan