Classic Artists Dé poll

IWelke bands behandelen we eerst?


  • Totaal aantal stemmers
    65
Absoluut, de meesten weten niet welke variëteit en parels de Queen discografie bezit. Luister bvb Stone Cold Crazy, en besef waar de Thrash metal vandaan komt :eek2:.
 
Absoluut, de meesten weten niet welke variëteit en parels de Queen discografie bezit. Luister bvb Stone Cold Crazy, en besef waar de Thrash metal vandaan komt :eek2:.
Queen heeft dan ook een énorm repertoire waarbij ze vlot 10 genres aanraken. Zélfs binnen hun hits zit er al een enorme diversiteit he (I want it all vs I want to break free bvb).
Ik zou zelfs bijna zo ver durven gaan om te zeggen dat Queen wel eens de (bekende) band is met het meest diverse repertoire.
 
Queen heeft dan ook een énorm repertoire waarbij ze vlot 10 genres aanraken. Zélfs binnen hun hits zit er al een enorme diversiteit he (I want it all vs I want to break free bvb).
Ik zou zelfs bijna zo ver durven gaan om te zeggen dat Queen wel eens de (bekende) band is met het meest diverse repertoire.
Mij moete niet overtuigen hoor, Queen staat makkelijk in mijn top 5 of op zijn allerminst top 10. En het is degene met de 2e meeste "saved" songs op Spotify (103 voor Queen, 113 voor Waits).

Ge hebt gelijk hoor, enorm breed qua genres die ze aandeden. Maar ik durf niet zo direct te zeggen dat het "de (bekende) band is met het meest diverse repertoire" is ... . Ge zit ook met zaken als Zappa, Bowie, Jethro Tull, Waits ("toevallig" alle4 top10 materiaal bij mij), ... afhankelijk van waar ge uw lijn van "bekend" trekt.
Die 4 kunnen sowieso al competen. Ik denk zelfs dat Bowie diverser zal zijn.


Enige plaat van hun dak echt ni goe vind is hot space. En Flash gordon heb ik nooit opgezet wegens te weinig Freddy
Hot Space, en het hele "genre uitstapje" dat ze daarmee wouden doen, smaakt mij ook minder.
Flash is awesome :D.



Edit: En dan begint ge natuurlijk na te denken, en kan uw brein enkel nog maar lijsten maken van artiesten met zeer veel genres ... Prince, Beck, King Crimson, Ween, Flaming Lips, Björk, Beatles, Gratefull Dead, Moby, Mr Bungle, ...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het wel een beetje moeilijk met “welke band moeten de behandelen” en dan Elvis Presley noemen.
Als je het uitbreidt naar artiesten kan je wel veel meer dan deze poll. Ook veel meer dan enkel maar rockbands of rockartiesten.
 
Ik heb het wel een beetje moeilijk met “welke band moeten de behandelen” en dan Elvis Presley noemen.
Als je het uitbreidt naar artiesten kan je wel veel meer dan deze poll. Ook veel meer dan enkel maar rockbands of rockartiesten.
Alsof er op BG nog niet genoeg gezeikt wordt over semantiek :tongue:.
 
Waarom hebben we eigenlijk Iron maiden geskipt ? Of is die pas later aan 12 stemmen geraakt
Pas later, we hebben na u2 nog drie bands/artiesten ( :unsure: ) te gaan met Tom Waits, Carly Rae Jepsen en Radiohead. Daarna maak ik een nominatiethread aan waar iedereen 1 artiest mag opgeven (ik merk veel interesse en anders zal het té zijn, moet je ook goed nadenken over wie je wil nomineren). Daarna opnieuw een poll.
 
Ik had eerder CCR genoteerd, maar het nadeel van die band is dat hun stijl vrij consistent is door de albums heen. Zo heeft het ook weinig zin om een Motörhead te beoordelen, want die evolueren evenmin doorheen de jaren. Beiden zijn wel classic bands, maar als we de albums gaan beoordelen gaat daar weinig zinvolle kritiek op komen. Hate it or love it. Bij The Beatles kon je een heel interessante evolutie bespreken. Je had mensen die de eerste periode beter vonden, anderen de laatste periode.
dan is Pink Floyd natuurlijk ook wel de moeite: de heel experimentele periode met syd, dan de bekendste periode onder leiding van roger waters, dan de split met nog steeds poetische en diepgaande teksten, maar toch van een ander kaliber
Ok Waits en Radiohead doe ik wel mee. Carly Rae gaak zo laten, sorry @utred
zal ik radiohead zo laten, dan heft dat elkaar wat op :p
 
Laten is zo flauw, ik ga hier wel een hele week U2 luisteren hé.

@Tonerider : Radiohead heeft ook een hele transformatie doorstaan. Ik denk dat de meesten zelfs niets kennen na OK Computer.
 
Dat kind heeft maar 4 albums en de eerste 2 mag je overslaan, dus zoveel werk is het nu ook weer niet :unsure:
Al begrijp ik ook niet helemaal hoe zij precies in deze poll is terechtgekomen. De wegen van dit forum zijn soms nogal ondoorgrondelijk.
Iemand anders heeft gezegd dat gij dat wilt. En blijkbaar vinden we u allemaal tof genoeg om dat te volgen 🤷‍♂️.

Tis te bezien of erna die "vinden" naar "vonden" omgezet moet worden :unsure:
 
Dat kind heeft maar 4 albums en de eerste 2 mag je overslaan, dus zoveel werk is het nu ook weer niet :unsure:
Al begrijp ik ook niet helemaal hoe zij precies in deze poll is terechtgekomen. De wegen van dit forum zijn soms nogal ondoorgrondelijk.

:woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:
 
Terug
Bovenaan