Classic Artists Dé poll

IWelke bands behandelen we eerst?


  • Totaal aantal stemmers
    65
Coldplay is mijn ding niet, al moet ik eerlijk zeggen dat Clocks geen slecht nummer is. Voor de rest is dat zo'n generische stadionband: die trekken volle zalen en spelen heel toegankelijke en veilige poprock. Daar is niets spannends of ongehoords aan, ergo: Coldplay is nogal saai.
 
Ik zou er willen voor pleiten om het concept wat aan te passen, want merk net als meerdere personen die dat hier al hebben aangegeven dat het lastig is om aan een band te beginnen, die een redelijk uitgebreid repertoire hebben, puur door tijdsgebrek. Dus ofwel de periode wat langer laten lopen dan een dikke week, ofwel classic album ipv artiest. en dan een Album in de spotlight, dat verlaagt de drempel om deel te nemen toch ook al. Dan kan er nog uitgebreid worden door de mensen die meer van die bepaalde artiest willen bespreken.

Ofwel gewoon nog een 2de ding erbij en dat album of the week noemen ofzo, hoeft dan zelfs geen "classic" te zijn. Is mss nog beter of leuker voor de geïnteresseerde.
 
Ik wil "My Chemical Romance" even voorstellen. Dat is echt zo een band die evenveel haters als devote fans lijkt te hebben, maar die hun albums hebben door de jaren haast een cultstatus weten op te bouwen.

Love it or hate it, maar elk van die albums heeft een concept en volledig eigen stijl met The Black Parade als absolute uitschieter.
 
Voor uitgebreidere repertoires (indeed nogal moeilijk voor mij ook): Idealiter is er gewoon een "fan" op dit forum die een kleine summary en/of voorstel kan maken van wat te luisteren.
Ik zal dat (waarschijnlijk automatisch) wel doen voor Waits.
 
Ik zou er willen voor pleiten om het concept wat aan te passen, want merk net als meerdere personen die dat hier al hebben aangegeven dat het lastig is om aan een band te beginnen, die een redelijk uitgebreid repertoire hebben, puur door tijdsgebrek. Dus ofwel de periode wat langer laten lopen dan een dikke week, ofwel classic album ipv artiest. en dan een Album in de spotlight, dat verlaagt de drempel om deel te nemen toch ook al. Dan kan er nog uitgebreid worden door de mensen die meer van die bepaalde artiest willen bespreken.

Ofwel gewoon nog een 2de ding erbij en dat album of the week noemen ofzo, hoeft dan zelfs geen "classic" te zijn. Is mss nog beter of leuker voor de geïnteresseerde.
Tgoh, we kunnen er gerust twee weken van maken maar dat lijkt me vrij lang. Het is niet je het repertoire je eigen moet maken, eerder de bedoeling om artiesten beter te leren kennen en erover te praten. Nu, als die vraag er is van de meerderheid is dat zeker goed voor mij. Met de wekelijkse threads merk ik wel dat er een dynamiek in zit en de bands van de voorbije weken ook nog besproken worden.

Een album bespreken kan, maar spreekt mij persoonlijk minder aan om wekelijks zo uitgebreid op in te gaan. But that's just me.

Nominaties voor bands voor de volgende ronde neem ik hier voor alle duidelijkheid niet mee. Er komt over enkele weken een nieuw topic.
 
Tgoh, we kunnen er gerust twee weken van maken maar dat lijkt me vrij lang. Het is niet je het repertoire je eigen moet maken, eerder de bedoeling om artiesten beter te leren kennen en erover te praten. Nu, als die vraag er is van de meerderheid is dat zeker goed voor mij. Met de wekelijkse threads merk ik wel dat er een dynamiek in zit en de bands van de voorbije weken ook nog besproken worden.
Gut, voor artiesten als Nirvana en Carly hoeft een tweede week natuurlijk niet, maar Rammstein was op het randje, en The Beatles, tjah... Ik merk dat ik persoonlijk aan maximum vijf albums per week geraak als ik ze er relatief snel door jaag, en drie als ik ze een paar extra luisterbeurten wil geven. Geen idee waar die grens bij anderen ligt natuurlijk, ik vermoed dat ik relatief traag te werk ga.

Zo lang we maar geen twee weken Coldplay doen :unsure:
 
Radiohead wil ik wel voorstellen eventueel (als niemand anders het zou doen, want anders laat ik die persoon het doen). Voor art pop, dream pop en shoegaze artiesten die worden voorgesteld stel ik me ook wel kandidaat om die voor te gaan stellen, maar ik denk dat voor hen een "album of the week-concept" zelfs beter zou zijn, en daar wil ik ook wel aan helpen, om verschillende nominaties voor te doen.
 
Precies of Nirvana surfte niet op een hype. Ze hebben niet lang genoeg bestaan om überhaupt over hun hype heen te geraken.
Zeker in de rock is het gegeven van surfen op de hype nog vele malen groter. Ooit in 95 eens een paar populaire singles en anno 2020 kennen mensen enkel maar die singles en niet de 4 nieuwere CD’s die je uitbracht. Iedereen kent wel The scientist of yellow. Maar vraag het gros van de mensen niet wat Coldplay nog na 2003 heeft gedaan. Buiten dan something just like this, net omdat het met chainsmokers was.
Ja viva la vida en paradise zijn inderdaad door mijn strot geramd, maar van the scientist, yellow en een ander nummer: fix you heb ik die nauwelijks gehoord, al heb ik wel al eens gehoord denk ik, maar daar vond ik echt weinig aan. Coldplay is IMO niet veel beter dan het meeste dat ze op de radio draaien tegenwoordig.
 
Geven we twee weken voor Tom Waits? Ik heb net eens zijn discografie bekeken en dat zijn blijkbaar heel veel releases over een paar decennia verspreid...
 
Tom Waits mag je wel wat meer tijd geven denk ik :). Het is zeker geen hapklare muziek en ook het stemgeluid moet je kunnen appreciëren.

Misschien in de eerste week zijn platen die op het Asylum label werden uitgebracht (in totaal 7: Closing Time -> Heartattack And Vine). Deze zijn vooral meer jazz georiënteerd. Van deze periode ben ik zelf geen kenner of grote fan dus laat ik hier anderen iets aanraden.

Vanaf hij bij het Island label zit en erna begint het muzikaal breder en ook wel experimenteler te worden. Essentieel hieruit zijn voor mij het trio Swordfishtrombones, Rain Dogs, Franks Wild Years. En dan natuurlijk nog Bone Machine. Real Gone vond ik ook nog wel goed. Mule Variations en Bad As Me heb ik nog niet echt aandachtig beluisterd.

Dat zijn twee weken met al telkens zeven albums per week :).

The Black Rider, Alice en Blood Money zijn albums gebaseerd op songs die hij gemaakt heeft voor theaterstukken. Heb ze ook nog niet beluisterd,
 
Twee weken is toppie voor mij (y). Ik zou het wel niet splitsen in 1w Asylum en 1w zijn 87 verschillende experimenten. Mensen gaan sowieso afknappen op bepaalde "types" Waits, maar mogelijks heel erg houden van een andere. Als je dan 1 week enkel hetgene luistert dat u net niet bevalt, gaat ge nooit meer aan week 2 beginnen :p.
Daarnaast is mijn persoonlijke mening dat ge met 2 albums de volledige Asylum periode kunt coveren.

Ik ga sowieso wel een breakdown maken, met wel recommended albums & songs. Ik zal eens zien of ik daar vanavond tijd voor heb.
 
ik merk hier toch weinig affiniteit met jazz en consoorten. Daar zitten toch zeker klassiekers tussen.
Al zijn die misschien nooit populair geweest in de perioden dat de personen op dit forum levend waren.
En live zijn die meestal nog tig keren beter, vermoed ik.
Ik zou er wat meer bekend mee willen worden, want ook daar heb je veel te veel genres en subgenres in, die niet iedereen gelijk liggen.
 
ik merk hier toch weinig affiniteit met jazz en consoorten. Daar zitten toch zeker klassiekers tussen.
Al zijn die misschien nooit populair geweest in de perioden dat de personen op dit forum levend waren.
En live zijn die meestal nog tig keren beter, vermoed ik.
Ik zou er wat meer bekend mee willen worden, want ook daar heb je veel te veel genres en subgenres in, die niet iedereen gelijk liggen.
Je kan altijd een Miles Davis of John Coltrane nomineren voor een volgende ronde. ;)
 
Terug
Bovenaan