De nieuwbouw-topic!

Steenslag = mengpuin 0/40 = waterdoorlatend.
Betonpuin 0/20 of 0/40 sterker, pak duurder, maar vooral. bijna niet waterdoorlatend.
Betonpuin met kleinste fractie 0 is inderdaad niet waterdoorlatend, 4/20 is beter dan.
Mengpuin gaat op termijn minder waterdoorlatend worden door vorst en kan ook verzakken.
 
Met 4/20 kan je geen werfweg maken, dat is een grindbak dan.

Dus in werffase is een mengpuin 0/40 goed en goedkoop. Zit ook veel verschil in kwaliteit van welke breekwerf het komt.
 
op hun kosten zal dat niet gebeuren maar voor 340 of 821 euro's (afhankelijk van of je een antenne op je gevel of rooilijn wil) willen ze dat wel voor u komen doen :woohoo:
kabel naar antenne zelf te voorzien
Dat lijkt mij vooral voor de wappies die geen 4G=straling=slecht in hun woning willen en voor diegenen die dat simpelweg opgaven als reden om de digitale meter te weigeren? Is toch een volledig andere insteek dan een digitale meter die om technische reden geen ontvangst heeft en daarom niet op afstand kan uitgelezen worden. Veel slim is er dan niet bepaald aan.

Als ze er in zulk geval nog steeds geld voor zouden durven vragen steek ik wel eens mijn eigen smart meter en moet Fluvius maar iemand sturen om de meterstanden manueel te komen checken. Zou dan wel spijtig zijn als ik dan telkens toevallig net met de hond ben gaan wandelen en ze voor een gesloten deur staan. :unsure:

Waarom die dure digitale meters (1000€ blijkbaar als ik de media mag geloven) geen Ethernet poort of geïntegreerde powerline communicatie (nee, niet de brol die je in de winkel koopt, er zijn smart grid standaarden zoals G3-PLC en IEEE 1901.2 die op gereserveerde banden zitten en wel vrij stabiel werken) hebben als backup communicatie oplossing ontgaat mij ook eerlijk gezegd.

Waarom ze mij voor de rest ook een nieuwe digitale meter hebben gegeven (de vorige was anderhalf jaar oud) met het motto "nieuwere firmware en kan communiceren met de gasmeter" terwijl er geen gasaansluiting is ontgaat mij ook eerlijk gezegd ...

Anyway, hierjuist display is goed gecheckt in combinatie met de online handleiding en dat ding lijkt precies toch iets van ontvangst te hebben (pijltje aan NW staat aan) maar signaalsterkte is echt minimaal. Waarom die P1 poort activeren dan zo lang duurt is mij een raadsel maar ik wacht nog wel even af.



Edit: was te denken
a0qWW9i.png



Edit2: P1 poort is enkele dagen later toch nog plots geactiveerd geraakt ondanks de bovenstaande melding. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een zoomend geluid en +-55db als je er 3-4m vandaan bent. En 70db als je er vlak naast staat.
Ik hoor het door alle aangrenzende ruimtes. Maar ok..er zijn nog geen binnendeuren natuurlijk.
Wij horen de binnen unit van onze lucht water warmtepomp ook heel goed in huis. Ze hebben de buizen in de muur van de gang gestoken en hierdoor vibreert het in aangrenzende ruimtes. Heel storend en ze vinden er ook geen oplossing voor, dan zouden ze de hele leiding moeten vervangen en dat doen ze niet. Van de buiten unit horen we niks.
 
Geen idee, kan dat daar aan liggen?
Volgende week komen ze er naar kijken
Beneden valt het mee, mar boven op de gang is het verschrikkelijk.
Bekijk bijlage 28014

Ik ben geen expert, maar mensen die ik ken met parket hebben een luchtbevochtiger in huis staan, speciaal voor de parket.
Zij hebben dat eerder voor scheuren/barsten tegen te gaan, en de parket gezond te houden. Zodat deze niet doorheen de seizoenen uitzet en weer krimpt.
Als het bij jou zeer droog is, en je hebt een type parket dat daar gevoelig aan is, kan het wel zijn dat deze een stuk krimpt.
Maar nogmaals, ik ben zeker geen expert. Maar ik zou om zeker te zijn toch al eens beginnen met de luchtvochtigheid in jouw ruimtes te meten
 
Ik ben geen expert, maar mensen die ik ken met parket hebben een luchtbevochtiger in huis staan, speciaal voor de parket.
Zij hebben dat eerder voor scheuren/barsten tegen te gaan, en de parket gezond te houden. Zodat deze niet doorheen de seizoenen uitzet en weer krimpt.
Als het bij jou zeer droog is, en je hebt een type parket dat daar gevoelig aan is, kan het wel zijn dat deze een stuk krimpt.
Maar nogmaals, ik ben zeker geen expert. Maar ik zou om zeker te zijn toch al eens beginnen met de luchtvochtigheid in jouw ruimtes te meten
Zal daar inderdaad eens achter horen en zien wat degene die het gelegd heeft van de week te vertellen heeft.
 
Iemand hier ervaring met deuren zonder kader? We willen een pivoterende draaideur laten plaatsen (1,8m breed) maar sommige firma's doen dat zonder kader. Hier zit dat met geluidswering? Hoe werk je de plinten af? We hebben MDF plinten en kan wel nieuwe plaatsen, maar in de dagkant waar de deur indraait kan je geen plaatsen... Zaag je die dan gewoon recht af?

Anywaydoors plaats de deur wel in een kader en claimen dat het naar geluidsdichtheid veel beter is. Aangezien de deur de woonkamer afsluit van de rest van het huis en we nogal grote vloerspeakers hebben (en gebruiken voor TV te kijken) is geluidsdicht mss wel een betere oplossing. Alleen kan je dan je design niet zelf kiezen/ontwerpen.
 
Iemand hier ervaring met deuren zonder kader? We willen een pivoterende draaideur laten plaatsen (1,8m breed) maar sommige firma's doen dat zonder kader. Hier zit dat met geluidswering? Hoe werk je de plinten af? We hebben MDF plinten en kan wel nieuwe plaatsen, maar in de dagkant waar de deur indraait kan je geen plaatsen... Zaag je die dan gewoon recht af?

Anywaydoors plaats de deur wel in een kader en claimen dat het naar geluidsdichtheid veel beter is. Aangezien de deur de woonkamer afsluit van de rest van het huis en we nogal grote vloerspeakers hebben (en gebruiken voor TV te kijken) is geluidsdicht mss wel een betere oplossing. Alleen kan je dan je design niet zelf kiezen/ontwerpen.
Ik heb een glazen pivoterende deur zonder kader in de hal (als toegang naar de living). Wel dun stalen zwart frame rondom het glas.
Geluidsdemping is best ok. Vergelijkbaar met normale binnendeur.

Voor plinten moeten die ofwel ingewerkt zijn in de muur, ofwel wordt er (zoals bij mij) een uitsparing van een cm gemaakt in het stalen frame ter hoogte van de plint, zodat die daar over draait.
Ingewerkte plinten (dus flush met de muur) is uiteraard de mooiste afwerking, maar die uitsparing valt in dagelijks gebruik absoluut niet op en is het meest pragmatisch als de plint er al staat.
 
Iemand hier ervaring met deuren zonder kader? We willen een pivoterende draaideur laten plaatsen (1,8m breed) maar sommige firma's doen dat zonder kader. Hier zit dat met geluidswering? Hoe werk je de plinten af? We hebben MDF plinten en kan wel nieuwe plaatsen, maar in de dagkant waar de deur indraait kan je geen plaatsen... Zaag je die dan gewoon recht af?

Anywaydoors plaats de deur wel in een kader en claimen dat het naar geluidsdichtheid veel beter is. Aangezien de deur de woonkamer afsluit van de rest van het huis en we nogal grote vloerspeakers hebben (en gebruiken voor TV te kijken) is geluidsdicht mss wel een betere oplossing. Alleen kan je dan je design niet zelf kiezen/ontwerpen.
Is bij ons zo afgewerkt:

 
Ik moet sowieso nieuwe plintjes zetten, aangezien er nu een deur instaat met een kader rond (maar dat is een zelfgemaakte en scheef en die staat teveel naar binnen).
Aangezien ik toch nog wat moet bijplakken zou ik wel een stukje kunnen wegkappen en de plint in de muur steken, dat is toch bijna uitsluitend bezetsel. MDF plinten kosten ook de massa niet :).


We hebben een prijs voor deze deur laten maken. Dus ook een kader rond de deur zelf. De plinten in de muur gaan idd wel veel mooier zijn vermoed ik. Al levert dat wat extra werk op.
53594140072_a655a3eaaf_c.jpg
 
Misschien de pivoterende deur toch maar schrappen. Ik was wat laat om te meten (eigenlijk was alles opgewarmd) en het is niet 100% duidelijk, maar er ligt wel een buis van de vloerverwarming dicht waar er geboord zou moeten worden.
Aan het uiteinde van de meter moet er ongeveer geboord worden, dat zou ook het midden van de muur moeten zijn.
Zondag is het veel kouder en dan ga ik het midden van de muur deftig uitmeten met de laserwaterpas en nog eens foto's nemen, maar dan vanaf de opstart en elke 15 minuten.
Mss heb ik wel een hogere resolutiecamera nodig om deftig te meten.

53601590034_b61740a6ce_c.jpg
 
Misschien de pivoterende deur toch maar schrappen. Ik was wat laat om te meten (eigenlijk was alles opgewarmd) en het is niet 100% duidelijk, maar er ligt wel een buis van de vloerverwarming dicht waar er geboord zou moeten worden.
Aan het uiteinde van de meter moet er ongeveer geboord worden, dat zou ook het midden van de muur moeten zijn.
Zondag is het veel kouder en dan ga ik het midden van de muur deftig uitmeten met de laserwaterpas en nog eens foto's nemen, maar dan vanaf de opstart en elke 15 minuten.
Mss heb ik wel een hogere resolutiecamera nodig om deftig te meten.

53601590034_b61740a6ce_c.jpg
Wij hebben een pivoterende steel look anyway door 140cm op 270cm tussen hal en leefruimte. Mét kader en stenen plint mooi aangewerkt. Geplaatst door Schoeffaerts. Voor de pivot heb je maar 4cm verankering nodig dus 1cm tegel en 3cm chape. Bij een normale vloeropbouw zou uw leiding vloerverwarming dieper in de chape moeten liggen.

(hoe post ik makkelijk een foto?)
 
Misschien de pivoterende deur toch maar schrappen. Ik was wat laat om te meten (eigenlijk was alles opgewarmd) en het is niet 100% duidelijk, maar er ligt wel een buis van de vloerverwarming dicht waar er geboord zou moeten worden.
Aan het uiteinde van de meter moet er ongeveer geboord worden, dat zou ook het midden van de muur moeten zijn.
Zondag is het veel kouder en dan ga ik het midden van de muur deftig uitmeten met de laserwaterpas en nog eens foto's nemen, maar dan vanaf de opstart en elke 15 minuten.
Mss heb ik wel een hogere resolutiecamera nodig om deftig te meten.

53601590034_b61740a6ce_c.jpg
Geen pivoterende deur hier, maar wel een glazendeur met vloerpomp. Daarvoor was maar 4-5cm diepte nodig en de chappe is 8cm dik + nog een kleine 2cm voor de tegels + lijm.
 
Verdorie.
Aansluitend aan onze tuin is een stuk bouwgrond van 617m² (een soort 3 hoek, waarvan meeste van de punt tegen onze tuin ligt)
Vorig jaar is de eigenaar nog komen praten over dit stuk. Als we daar ooit interesse in zouden hebben. Jazeker meneer...

Stond hij hier net aan de deur. Is aant scheiden en zijn ex wil het nu dus snel verkopen.. Jammer, had gehoopt binnen een jaar of 5 pas.
Vrouwlief heeft gebeld met zijn ex. Ze wil graag €159000 (volgens schatting) Zou iets af kunnen maar zeker geen -€59000
We hebben we nog steeds de eerste optie.
€258/m² (zotte prijs voor een 3hoek volgens mij)
(zijn bezig met badkamer reno +-20000 nog niet toegezegd)
Dus.. badkamer uitstellen en spaargeld daar voor gebruiken (+lening)
Lening bij de bank? (hoe zit dat trouwens met eigen inbreng?)
 
Verdorie.
Aansluitend aan onze tuin is een stuk bouwgrond van 617m² (een soort 3 hoek, waarvan meeste van de punt tegen onze tuin ligt)
Vorig jaar is de eigenaar nog komen praten over dit stuk. Als we daar ooit interesse in zouden hebben. Jazeker meneer...

Stond hij hier net aan de deur. Is aant scheiden en zijn ex wil het nu dus snel verkopen.. Jammer, had gehoopt binnen een jaar of 5 pas.
Vrouwlief heeft gebeld met zijn ex. Ze wil graag €159000 (volgens schatting) Zou iets af kunnen maar zeker geen -€59000
We hebben we nog steeds de eerste optie.
€258/m² (zotte prijs voor een 3hoek volgens mij)
(zijn bezig met badkamer reno +-20000 nog niet toegezegd)
Dus.. badkamer uitstellen en spaargeld daar voor gebruiken (+lening)
Lening bij de bank? (hoe zit dat trouwens met eigen inbreng?)
Standaard zal de bank een eigen inbreng van 20% van de aankoopprijs excl. kosten vragen. In sommige gevallen kan daar van afgeweken worden, valt met de bank te bespreken.
 
De grond is vorige week afgegraven. Echter bleek de vaste grond (gele zand noord limburg) echter een bijna een meter onder het terrein te zitten. Hierdoor is er veel meer teelaarde (met funderingen van oude woning) afgegraven en is de aannemer de funderingen nu aan het ophogen met 3 lagen betonblokken. Dat moet nadien dan terug opgevuld worden met goede grond en dan kan de betonnen plaat maar gestort worden.

Dat is een grapke dat mij 15.000 € extra kost. Als ik dat bij de prijs van de grond reken had ik mij een mooier perceel in de buurt kunnen kopen. :headshake:
 
Standaard zal de bank een eigen inbreng van 20% van de aankoopprijs excl. kosten vragen. In sommige gevallen kan daar van afgeweken worden, valt met de bank te bespreken.
Vriendin had haar boekhouder ook al gebeld wat er mogelijk was langs haar vennoot. (die zei dat het heel interessant kan zijn via vennoot. Moet ik eens opzoeken)
Maar we zijn niet getrouwd, dus dan is dat van haar en niet van ons (en dus zou ik daar ook niet aan kunnen bijleggen)
Ook eens rondgekeken, en die prijs is absurd. Zou eerder rond de 95000-100000 moeten liggen.
Hier onder de vorm. Moest het niet lukken kwa prijs voor het hele stuk, wil ik eens polsen als ze dat kleine stukje (blauw op de foto) wil verkavel en verkopen.
Voor de bouwgrond zelf gaat het dat niet maken (denk ik), maar voor ons wel handig omdat er daar een grote poort is naar de achterkant




ps: kan ik ergens vinden waar het huis gebouwd zou kunnen worden op deze bouwgrond?
 
Terug
Bovenaan