Geluid van regen op aluminium vensterbanken: storend?

Torche

Member
Crowdfunder FE
Nog iemand hier problemen met regendruppels die op alu vensterbank vallen en een enorm kabaal maken? Mega klankkast. Zijn blijkbaar grote druppels die zich vormen op onze dakrand en elke paar seconden naar beneden vallen.

Ik lees over antidreunfolie, maar het lijkt me niet dat die is aangebracht. Nu nog plaatsen lijkt moeilijk gezien het grootste deel van de banken onder de ramen zelf zit en er maa een paar cm is die verder komt.

Lijstje met 'kwaaltjes' in onze nieuwbouw blijft maar groeien.
 
Nog iemand hier problemen met regendruppels die op alu vensterbank vallen en een enorm kabaal maken? Mega klankkast. Zijn blijkbaar grote druppels die zich vormen op onze dakrand en elke paar seconden naar beneden vallen.

Ik lees over antidreunfolie, maar het lijkt me niet dat die is aangebracht. Nu nog plaatsen lijkt moeilijk gezien het grootste deel van de banken onder de ramen zelf zit en er maa een paar cm is die verder komt.

Lijstje met 'kwaaltjes' in onze nieuwbouw blijft maar groeien.
Ja dat is dus de hoofdreden waarom ik nooit die Alu vensterbanken wou, ooit eens in een vakantiewoning zo zot geworden van het lawaai.
 
Nog iemand hier problemen met regendruppels die op alu vensterbank vallen en een enorm kabaal maken? Mega klankkast. Zijn blijkbaar grote druppels die zich vormen op onze dakrand en elke paar seconden naar beneden vallen.

Ik lees over antidreunfolie, maar het lijkt me niet dat die is aangebracht. Nu nog plaatsen lijkt moeilijk gezien het grootste deel van de banken onder de ramen zelf zit en er maa een paar cm is die verder komt.

Lijstje met 'kwaaltjes' in onze nieuwbouw blijft maar groeien.
Ook voor, ik ben een hele diepe slaper en wordt 'nergens' van wakker, maar van dit wel (na een tijdje).
Had het bij het kiezen van ramen en dergelijke nog gevraagd aan de architecten, maar volgens hen was dit miniem...
 
Ook voor, ik ben een hele diepe slaper en wordt 'nergens' van wakker, maar van dit wel (na een tijdje).
Had het bij het kiezen van ramen en dergelijke nog gevraagd aan de architecten, maar volgens hen was dit miniem...

Ik heb daar geen last van en ging even kijken. We hebben stenen tabletten dus 😅.
 
Ook voor, ik ben een hele diepe slaper en wordt 'nergens' van wakker, maar van dit wel (na een tijdje).
Had het bij het kiezen van ramen en dergelijke nog gevraagd aan de architecten, maar volgens hen was dit miniem...

Idem hier. Indertijd veel vragen/suggesties aan de architect gesteld/gedaan ivm dingen inzake hitteproblematiek, geluid, verwarming, etc.
Allemaal vriendelijk weggelachen en/of genegeerd maar ondertussen wel allemaal waarheid geworden.
Vorige week ook nog een dure airco laten installeren omdat het in de zomer 30 graden wordt binnen... Daar sta je dan met een dure mooie nieuwbouw met een airco met alles in opbouw... :sarcastic:
 
Idem hier. Indertijd veel vragen/suggesties aan de architect gesteld/gedaan ivm dingen inzake hitteproblematiek, geluid, verwarming, etc.
Allemaal vriendelijk weggelachen en/of genegeerd maar ondertussen wel allemaal waarheid geworden.
Vorige week ook nog een dure airco laten installeren omdat het in de zomer 30 graden wordt binnen... Daar sta je dan met een dure mooie nieuwbouw met een airco met alles in opbouw... :sarcastic:
Hier toch ook enkele zaken doorgedrukt die ze niet nodig vonden, of al zeker de nodige leidingen voorzien.

Anderzijds hadden zij ook wel leuke inzichten, maar is natuurlijk hun job.
 
Nog iemand hier problemen met regendruppels die op alu vensterbank vallen en een enorm kabaal maken? Mega klankkast. Zijn blijkbaar grote druppels die zich vormen op onze dakrand en elke paar seconden naar beneden vallen.

Ik lees over antidreunfolie, maar het lijkt me niet dat die is aangebracht. Nu nog plaatsen lijkt moeilijk gezien het grootste deel van de banken onder de ramen zelf zit en er maa een paar cm is die verder komt.

Lijstje met 'kwaaltjes' in onze nieuwbouw blijft maar groeien.
Ik heb dit en zo hard stoort het mij niet.
Ook niet van mijn vrouw & 2 kinderen.
Als het muis stil is hoor ik het wel, maar nu om te zeggen dat ik niet van kan slapen of het me irriteert is veel gezegd.
 
Nog iemand hier problemen met regendruppels die op alu vensterbank vallen en een enorm kabaal maken? Mega klankkast. Zijn blijkbaar grote druppels die zich vormen op onze dakrand en elke paar seconden naar beneden vallen.

Ik lees over antidreunfolie, maar het lijkt me niet dat die is aangebracht. Nu nog plaatsen lijkt moeilijk gezien het grootste deel van de banken onder de ramen zelf zit en er maa een paar cm is die verder komt.

Lijstje met 'kwaaltjes' in onze nieuwbouw blijft maar groeien.
Ik heb hier nu toch al een paar keer gaan horen en ik hoor niks. (toch geen verschil met de arduinen dorpels)

Beneden hebben we enkel ramen tot aan de vloer, dus hier liggen arduinen dorpels. Al de rest zijn aluminium dorpels met anti dreun folie.
Grote druppels van randen zie ik niet direct vallen op de dorpels. De regen zelf zie ik wel, maar dat hoor ik niet.

En ik ben toch iemand die zich snel stoort aan geluid.
 
Nog iemand hier problemen met regendruppels die op alu vensterbank vallen en een enorm kabaal maken? Mega klankkast. Zijn blijkbaar grote druppels die zich vormen op onze dakrand en elke paar seconden naar beneden vallen.

Ik lees over antidreunfolie, maar het lijkt me niet dat die is aangebracht. Nu nog plaatsen lijkt moeilijk gezien het grootste deel van de banken onder de ramen zelf zit en er maa een paar cm is die verder komt.

Lijstje met 'kwaaltjes' in onze nieuwbouw blijft maar groeien.

Ik heb dat ook licht, is er iets dat je op de vensterbank kan aabrengen eventueel en die het geluid wat dempt?
 
Antidreunrubber kan je ook altijd nadien kopen maar is idd wel wat duurder en dan had je even goed arduin kunnen leggen. Hier komen die profieltjes er niet op.


 
Hier heb ik dat lawaai met de alumium voorzetrolluiken. Vooral bij die van de slaapkamer stoort dat fel. Daar heb ik boven de rolluik van die bubbelplastiek gelegd.
 
Wat is normaal de gang van zaken: eerst plaatsen kozijn en dan dorpel, of omgekeerd? Indien eerste zou de folie nog geplaatst kunnen worden door de dorpel er af te halen, indien tweede is het een ander verhaal.

Ik word hier langer hoe meer gevoelig aan dat gekletter van die dikke druppels.
Die druppels komen van onze dakrand, onze architect heeft ons overhaald die in arduin te doen (esthetisch ziet het er heel goed uit), en om een of andere reden zorgt dat op bepaalde random plekken voor druppels die naar beneden vallen elke paar seconden op de raamdorpels.
 
We hebben dat ook thuis, maar ik vind dat eerder rustgevend zelfs. BIj ons had de verkoper ons hier wel op gewezen op voorhand.
 
In ons huidige huis hebben we aluminium vensterbanken boven in de slaapkamers en in onze vorige woning ook. Vooral in de vorige woning hoorde je de regen heel goed. Nu zijn de ramen wel kleiner + geen roosters + screenbakken in de dag die meeste regen ook tegenhouden denk ik. Nu stoor ik me er in ieder geval veel minder aan. Maar moest ik zelf ooit nog bouwen wordt het idd ook natuursteen dorpels in de slaapkamers.
 
Wij hebben ze ook in aluminium; was esthetisch veel mooier bij ons. Maar heel af en toe toch al eens gevloekt eerlijk gezegd...Is gelukkig niet altijd storend, is bij ons vooral afhankelijk van de intensiteit en windrichtinf
 
Terug
Bovenaan