De nieuwbouw-topic!

Vriendin had haar boekhouder ook al gebeld wat er mogelijk was langs haar vennoot. (die zei dat het heel interessant kan zijn via vennoot. Moet ik eens opzoeken)
Maar we zijn niet getrouwd, dus dan is dat van haar en niet van ons (en dus zou ik daar ook niet aan kunnen bijleggen)
Ook eens rondgekeken, en die prijs is absurd. Zou eerder rond de 95000-100000 moeten liggen.
Hier onder de vorm. Moest het niet lukken kwa prijs voor het hele stuk, wil ik eens polsen als ze dat kleine stukje (blauw op de foto) wil verkavel en verkopen.
Voor de bouwgrond zelf gaat het dat niet maken (denk ik), maar voor ons wel handig omdat er daar een grote poort is naar de achterkant




ps: kan ik ergens vinden waar het huis gebouwd zou kunnen worden op deze bouwgrond?
Bij stad/gemeente kan je bouwvoorschriften opvragen gratis
 
Vriendin had haar boekhouder ook al gebeld wat er mogelijk was langs haar vennoot. (die zei dat het heel interessant kan zijn via vennoot. Moet ik eens opzoeken)
Maar we zijn niet getrouwd, dus dan is dat van haar en niet van ons (en dus zou ik daar ook niet aan kunnen bijleggen)
Ook eens rondgekeken, en die prijs is absurd. Zou eerder rond de 95000-100000 moeten liggen.
Hier onder de vorm. Moest het niet lukken kwa prijs voor het hele stuk, wil ik eens polsen als ze dat kleine stukje (blauw op de foto) wil verkavel en verkopen.
Voor de bouwgrond zelf gaat het dat niet maken (denk ik), maar voor ons wel handig omdat er daar een grote poort is naar de achterkant




ps: kan ik ergens vinden waar het huis gebouwd zou kunnen worden op deze bouwgrond?
Als het snel verkocht moet worden, dan gaan ze niet meewerken.
Want is veel rompslomp.

Als het verkaveld is allemaal, dan moet er toch openbaar onderzoek gestart worden volgens mij.
 
Geen idee hoe dat in z’n werk zou gaan.
Denk ook wel dat ze tijd heeft voor de verkoop. Anders beginnen ze toch niet aan zo een prijs?
Volledig stuk kopen hebben we al uit ons hoofd gezet. Dan kunnen we beter geld steken in een app/huisje om te verhuren.
Maar die kleine hoek zou wel al heel mooi zijn. Puur voor het gemak.
We gaan afwachten wat het geeft. Die vrouw heeft ons nummer, mss belt ze zelf eens om te polsen wat we willen of niet willen
 
Vandaag wordt bij ons de PUR gespoten :biglaugh:. Sanitair, ventilatie en elektriciteit hebben we zelf gedaan. Afvoeren leggen vond ik het minst leuke, want op veel plaatsen nog veel extra moeten wegkappen, ventilatie was het gemakkelijkste. Elektriciteit is niet te doen alleen, wat extra hulp heeft daar wonderen gedaan.
 
Ik twijfel nog aan onze ramen boven achteraan 1ste verdiep. We hadden eerste gevelbekleding voorzien tussen de ramen, omdat de ramen ook dicht bij elkaar stonden. Maar dan zitten de ramen in slaapkamer vlak tegen de muur.
Indeling van links naar rechts is: slaapkamer | hal | slaapkamer

Architect stelt nu voor om de ramen gewoon apart te doen en stenen te metsen tussen de ramen ipv gevelbekleding. Ik ben er nog niet helemaal uit. 't is natuurlijk wel eenvoudiger qua constructie.



 
Ik twijfel nog aan onze ramen boven achteraan 1ste verdiep. We hadden eerste gevelbekleding voorzien tussen de ramen, omdat de ramen ook dicht bij elkaar stonden. Maar dan zitten de ramen in slaapkamer vlak tegen de muur.
Indeling van links naar rechts is: slaapkamer | hal | slaapkamer

Architect stelt nu voor om de ramen gewoon apart te doen en stenen te metsen tussen de ramen ipv gevelbekleding. Ik ben er nog niet helemaal uit. 't is natuurlijk wel eenvoudiger qua constructie.



Wat is het probleem met de ramen tegen de muur? Ik teken dat net heel vaak, is net mooier imo omdat die dwarse muur dan mooi doorloopt tot tegen het profiel van het raam.
 
Ik twijfel nog aan onze ramen boven achteraan 1ste verdiep. We hadden eerste gevelbekleding voorzien tussen de ramen, omdat de ramen ook dicht bij elkaar stonden. Maar dan zitten de ramen in slaapkamer vlak tegen de muur.
Indeling van links naar rechts is: slaapkamer | hal | slaapkamer

Architect stelt nu voor om de ramen gewoon apart te doen en stenen te metsen tussen de ramen ipv gevelbekleding. Ik ben er nog niet helemaal uit. 't is natuurlijk wel eenvoudiger qua constructie.



Ik zie het probleem niet? Je kan ook een breder stuk gevelbekleding tussen de ramen voorzien als je ze verder uit mekaar wil. Hier hebben wij ook 1 kamer waar het raam gelijk loopt met de muur en dat is ok.
 
ik zou de ramen in het midden zetten om wat beter zicht van binnen naar buiten het hebben, anders hebt ge een hele hoek van die kamers waar ge niet echt buiten kunt kijken. Misschien is het een probleem dat er geen is, vrouw maakt er ook geen probleem van, maar dat leek me precies beter.

Onze architect is ook fan van om de ramen in de hoeken vlak af te werken, in de hal (middenste raam) en badkamer (andere gevel) zal dat ook zo zijn.
 
Onze vergunning is goedgekeurd!! maaaaaaar....

de gevelsteen in de vergunning staat als rood/bruin en wij willen een witte (fout van den architect) . Morgen al maar direct bellen naar de gemeente :sop: Het is niet tegen de verkavelingsvoorschriften dus hopelijk is dat geen issue.

De (heel boertige) werkneemster van de gemeente zegt nu dus dat ik de aanvraag helemaal opnieuw moet doen... Toen ik vroeg of dat niet met die versnelde procedure ging: "eeuuuuh...nee". Had er zelf geen verstand van precies.

Ik zou veronderstellen dat het aanpassen van de voorgevel steen naar andere kleur valt onder hetzelfde als kaleien of verven wat wel met die korte procedure kan.
 
De (heel boertige) werkneemster van de gemeente zegt nu dus dat ik de aanvraag helemaal opnieuw moet doen... Toen ik vroeg of dat niet met die versnelde procedure ging: "eeuuuuh...nee". Had er zelf geen verstand van precies.

Ik zou veronderstellen dat het aanpassen van de voorgevel steen naar andere kleur valt onder hetzelfde als kaleien of verven wat wel met die korte procedure kan.
Die van de gemeente heeft gelijk volgens mij.
Wel een klote fout van de architect natuurlijk. Anderzijds (of bij ons toch) moesten wij expliciet akkoord geven aan de architect voor hij zou indienen.

Maar uw punt is terecht hoor..super bureaucratisch systeem..iedereen zijn tijd verdoen voor iets dat eigenlijk niemand boeit.
 
De (heel boertige) werkneemster van de gemeente zegt nu dus dat ik de aanvraag helemaal opnieuw moet doen... Toen ik vroeg of dat niet met die versnelde procedure ging: "eeuuuuh...nee". Had er zelf geen verstand van precies.

Ik zou veronderstellen dat het aanpassen van de voorgevel steen naar andere kleur valt onder hetzelfde als kaleien of verven wat wel met die korte procedure kan.

Nadat een vergunning verleend is kan deze ook nog voor beperkte tijd worden aangepast. In dat geval dient u een zogeheten wijzigingsbesluit aan te vragen. Een wijzigingsbesluit kan worden aangevraagd zolang uw vergunning nog niet onherroepelijk is geworden. Dit houdt in dat tegen uw vergunning nog bezwaar kan worden gemaakt, (hoger) beroep kan worden ingesteld of dat er een procedure bij de rechter loopt. Nadat de vergunning onherroepelijk is geworden, kan deze niet meer worden gewijzigd.

Het aanvragen van een wijzigingsbesluit heeft een aantal voordelen ten opzichte van het aanvragen van een nieuwe vergunning. Ten eerste zal de gemeente sneller een besluit kunnen nemen. Dit bespaart u een hoop tijd en kosten. Daarnaast zijn er bij een wijzigingsbesluit minder belanghebbenden. In het bestuursrecht geldt namelijk dat u enkel beroep kunt instellen als u vooraf bezwaar hebt gemaakt.


Maar voor de rest lijkt het inderdaad niet dat je de vergunning kan wijzigen. Je kan ook geen nieuwe vergunning vragen als aanpassing op de huidige als die nog niet is gedaan/uitgevoerd denkik. Dat is dan volledig nieuw van scratch.
In Nederland gaat dit precies wel (wijzigingsvergunning)
 
Lijkt me toch ook dat dat op eenvoudige manier op te lossen moet kunnen. Kan de architect niet bellen naar de gemeente?

De ramen zijn hier ondertussen aangepast, maar met alu panelen tussen de ramen.

Nu de volgende keuze waar ik nog niet bij had stil gestaan: geveldragers ongekleurd, lakken in kleur ramen of wegwerken (steen langs onder tegen lijmen).
 
De (heel boertige) werkneemster van de gemeente zegt nu dus dat ik de aanvraag helemaal opnieuw moet doen... Toen ik vroeg of dat niet met die versnelde procedure ging: "eeuuuuh...nee". Had er zelf geen verstand van precies.

Ik zou veronderstellen dat het aanpassen van de voorgevel steen naar andere kleur valt onder hetzelfde als kaleien of verven wat wel met die korte procedure kan.

Bij ons hetzelfde, wij hebben uiteindelijk de steen in de lichte kleur laten zetten (terwijl een antraciete in de vergunning staat). Geen fout door de architect weliswaar maar verandering van keuze langs onze kant. Architect zei om dit zo te laten en indien de gemeente lastig doet een nieuwe vergunning indienen (meestal is dit een simpele melding of basic vergunning zonder medewerking architect).
 
Bij ons hetzelfde, wij hebben uiteindelijk de steen in de lichte kleur laten zetten (terwijl een antraciete in de vergunning staat). Geen fout door de architect weliswaar maar verandering van keuze langs onze kant. Architect zei om dit zo te laten en indien de gemeente lastig doet een nieuwe vergunning indienen (meestal is dit een simpele melding of basic vergunning zonder medewerking architect).

Ja dat dacht ik ook. Maar de madam aan de telefoon zei, "nee volledig opnieuw indienen" wat volgens mij gewoon niet waar is. Dezelfde madam had ons ook al foute dingen verteld toen we bezig waren met de ontbossing van het perceel, dus ik vertrouw die voor geen meter en denk dat ze van toeten noch blazen weet van de regelgevingen.

Het feit dat zoiets niet nog kan aangepast worden is ook stom. De vergunning moet nu nog 30 dagen uithangen dus dat kunnen ze makkelijk updaten. Kwestie van letterlijk 2 woorden in het document aan te passen; Rood/bruin > Wit.
 
Gewoon andere steen plaatsen en van kromme haas gebaren. Wat is de kans dat zelfs de meest verzuurde buur dit gaat opmerken in de teksten?
 
Ja dat dacht ik ook. Maar de madam aan de telefoon zei, "nee volledig opnieuw indienen" wat volgens mij gewoon niet waar is. Dezelfde madam had ons ook al foute dingen verteld toen we bezig waren met de ontbossing van het perceel, dus ik vertrouw die voor geen meter en denk dat ze van toeten noch blazen weet van de regelgevingen.

Het feit dat zoiets niet nog kan aangepast worden is ook stom. De vergunning moet nu nog 30 dagen uithangen dus dat kunnen ze makkelijk updaten. Kwestie van letterlijk 2 woorden in het document aan te passen; Rood/bruin > Wit.
Ik zou daar echt niet achter beginnen lopen en gewoon die steen zetten die je wil. Zolang het niets plots een gifgroene gevel is zal niemand daar iets van maken. Ik denk het hier ook is ingediend met een grijze steen of toch lichte gevel, terwijl het iets anders is geworden. Op moment van indiening hadden wij ook nog geen keuze gemaakt denk ik...
Nu de volgende keuze waar ik nog niet bij had stil gestaan: geveldragers ongekleurd, lakken in kleur ramen of wegwerken (steen langs onder tegen lijmen).
Wij hebben die laten lakken in kleur ramen en toch wel bij mee, was nu ook niet de grote meerkost en voegt voor ons wel iets toe.
 
Kan je niet eens bij een collega van haar informeren, of haar baas? Het kan inderdaad zijn dat ze het mis heeft? Of niet wilt meewerken/meedenken aan een snelle oplossing
 
Kan je niet eens bij een collega van haar informeren, of haar baas? Het kan inderdaad zijn dat ze het mis heeft? Of niet wilt meewerken/meedenken aan een snelle oplossing
Heb de architect gevraagd om te bellen. Toen ik zei dat die madam vond dat we dat opnieuw moesten doen: "Dat gaan we dus niet doen". Heb hem dan gezegd dat hij maar moest bellen en het op papier moest hebben als ze zeggen dat het ok is. Als ik achter die haar baas ga vragen dan gaat ze helemaal niet meewerken vrees ik.

Ik zou die ook nog wel gewoon durven plaatsen, maar tis de vriendin die met stress zit. Het zijn ook niet de buren die volgens mij zouden zagen, maar komt de gemeente zelf ook niet controleren als er iets nieuw gebouwd wordt?
 
Heb de architect gevraagd om te bellen. Toen ik zei dat die madam vond dat we dat opnieuw moesten doen: "Dat gaan we dus niet doen". Heb hem dan gezegd dat hij maar moest bellen en het op papier moest hebben als ze zeggen dat het ok is. Als ik achter die haar baas ga vragen dan gaat ze helemaal niet meewerken vrees ik.

Ik zou die ook nog wel gewoon durven plaatsen, maar tis de vriendin die met stress zit. Het zijn ook niet de buren die volgens mij zouden zagen, maar komt de gemeente zelf ook niet controleren als er iets nieuw gebouwd wordt?

1. de kans dat dit gecontroleerd wordt is klein (voor een gewone eengezinswoning) maar is afhankelijk van gemeente tot gemeente.
2. zelfs wanneer dit gecontroleerd wordt zal men gewoon vragen om dit te regulariseren. Is perfect vergunbaar dus is i.p. geen enkel probleem.
3. zelfs wanneer je dit niet regulariseert zal dit in het beste geval aanleiding geven tot het opmaken van een PV waarbij ik me niet kan voorstellen dat dit ook maar enige prioriteit kan hebben om verdergaande bestuurlijke of herstelmaatregelen te nemen.
 
Terug
Bovenaan