Robot ramenwasser

XA4

Well-known member
Onlangs kreeg ik van iemand de opmerking over de automatisaties (domotica) in de woning, de stofzuiger/dweilrobot, etc. en die vroeg waarom we nog geen robot hadden om de ramen te kuisen. Straf dat ik het zelf niet kende, maar sindsdien wat opgezocht en dat is echt wel iets voor ons. Met onze nieuwbouw, grote ramen en weinig zin om zoiets zelf te doen, zou dat echt een aanwinst voor ons zijn.
Ik heb al wat reviews gelezen, video's gezien, maar wil hier eens informeren of er al iemand ervaring heeft en/of suggesties kan doen.
Alvast bedankt :)
 
Lijkt mij niet heel praktisch denk ik.

Elke keer van raam naar raam verplaatsen, wat als je screens hebt en je wilt die naar beneden doen?
 
Lijkt mij niet heel praktisch denk ik.

Elke keer van raam naar raam verplaatsen, wat als je screens hebt en je wilt die naar beneden doen?
Dit en het feit dat die ook wel eens er kunnen vanaf vallen als je pech hebt.

Voorlopig laat ik het de kuispersoon eens meedoen met zo'n lange borstel en de "sprits" en het komt zo nauw niet.
 
Iemand ervaring met een stoomreiniger voor de ruiten te doen?

Dat is toch allemaal niet nodig denk ik tenzij uw ruiten echt zo smerig zijn dat ge er niks meer kunt door zien.

Gewoon emmer lauw of warm water, scheutje azijn in of afwasmiddel en klaar.
 
Of ruitenwasser laten komen, voor 120 euro alles gedaan met chasis en alles.
En die kan op afroep komen als je wilt.
En voor 60euro extra doet hij u zonnenpanelen ook.
 
Of ruitenwasser laten komen, voor 120 euro alles gedaan met chasis en alles.
En die kan op afroep komen als je wilt.
En voor 60euro extra doet hij u zonnenpanelen ook.
Voor 120 euro mag er direct iemand aan beginnen. Ik vrees dat het bij mij wel een pak meer zou zijn.
Zou uit nieuwsgierigheid eens prijs moeten vragen.

Ik blijf toch de robot-piste verkennen. We hebben veel en grote ramen, kunnen ook niet overal aan (uittrekbare steel is bij een eigen poging gebroken) en dus zou zo'n robot wel handig zijn. En ja, we staan er allebei ook niet echt voor te springen om de ramen te kuisen :unsure:
(en vanwege mijn licht/zonne-allergie kan ik ook niet altijd zomaar buiten...)
 
Voor 120 euro mag er direct iemand aan beginnen. Ik vrees dat het bij mij wel een pak meer zou zijn.
Zou uit nieuwsgierigheid eens prijs moeten vragen.

Ik blijf toch de robot-piste verkennen. We hebben veel en grote ramen, kunnen ook niet overal aan (uittrekbare steel is bij een eigen poging gebroken) en dus zou zo'n robot wel handig zijn. En ja, we staan er allebei ook niet echt voor te springen om de ramen te kuisen :unsure:
(en vanwege mijn licht/zonne-allergie kan ik ook niet altijd zomaar buiten...)
Vraag ruitenwasser uit de buurt.
Mijn huis heeft 11meter glas zuid & 9meter glas west.
Heel mijn living is glas, dus hij heeft er werk mee. ;)
 
Terug
Bovenaan