De grote RC thread

Brecht

Well-known member
Crowdfunder FE
Aangezien er hiere nog zijn die met RC bezig zijn, leek een topic mij toepasselijk. Zelf vlieg ik voornamelijk met vliegtuigen, maar ook af en toe eens met heli en drone. Uiteraard heb ik ook enkele auto's en een boot, dat kon toch niet ontbreken :unsure:
Mijn favoriete type vliegtuigen zijn jets, waarvan freewing een groot deel uitmaakt van mijn "vloot"

Ahja, ik vlieg met futaba.

Y9XVzVL.jpg

m8Y1BVI.jpg

BIQZJni.jpg

biYcdY4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier is de collectie atm stuk kleiner, blade 70, cesna 1400mm, hubsan x4 drone mini, cheerson cx 10 mini drone ( is voor te oefenen binnen ) carisma subaru brat, auto's is meer men vrouw haar cote.


On the way, dji mavic 2 pro, zou volgendeweek moeten toekomen.
 
Totale leekvragen:
1) Als je met zo een vliegtuigje vliegt, hoe verlies je dan uw toestel niet uit het oog? Want die vliegen toch vrij snel?
2) Hoe behou je uw oriëntatie tijdens het vliegen?
 
Totale leekvragen:
1) Als je met zo een vliegtuigje vliegt, hoe verlies je dan uw toestel niet uit het oog? Want die vliegen toch vrij snel?
2) Hoe behou je uw oriëntatie tijdens het vliegen?
Vooral ervaring, en niet puur op het zicht afgaan maar weten als ge bepaalde richting gestuurd hebt dat dat vliegtuig dan in die bepaalde positie hangt die volgt uit die stuurbeweging. Dat komt pas na veel oefenen. In het begin gebeurt het soms wel eens dat je uw oriëntatie kwijt bent, maar dat betert. Ge moet eigenlijk "meedenken" met uw vliegtuig
 
Heb mij gisteren dan real flight 9.5 upgrade gekocht, heel tijd die trainer editie begon wat tegen te steken.
Nu kan ik hartenlus keer wat vliegers testen, en zit al 1 tussen die me verrast heeft. Mijn DX6e werkt ook ineens volledig normaal dan tov de trainer editie. Kon voor de safe mode enkel beginner en expert kiezen, nu kan ik ze alle 3 kiezen.
HBZ3800_a16-1.jpg
 
RC-HUB-E-FLITE-UMX-A-10-WARTHOG-BL-8.jpg

Deze ook besteld en DJI mavic 2 pro +smart controller + kit is ook besteld. Die was nie op vooraad jammer genoeg, maar bon moe toch nog wachten op andere spullen.
1378173


Money sinking hobby
 
Zalige hobby waar ik wel eens mee flirt. Mijn vader is al jaar en dag lid van een vliegclub. Ikzelf ben meer voor voertuigen (die crashen niet hehe). Heb een Tamiya Fast Attack Vehicle gemaakt, moet nog geschilderd worden en afgesteld. Heb ook een 1/35 King Tiger helemaal klaar, en een 1/16 Tiger 1 in de doos (al sinds 2009 ofzo...) Tijd tekort!

Zou wel willen weten hoe die B17 Flying Fortress vliegt, en welk model dat net is. Ziet er machtig uit, en heb altijd al zo'n ding willen hebben.
 
auto's crashen niet.... hmmm

ik heb mijn voorassen toch al moeten vervangen hoor :)

Zelf ben ik meer voor offroads. Ik heb een traxxas e-maxx brushed en een traxxas slash 4x4 brushless.

die slahs is echt zalig, maar ik heb amper tijd om te rijden. als ik 1 maal per 3 maand rij is het veel.
 
auto's crashen niet.... hmmm

ik heb mijn voorassen toch al moeten vervangen hoor :)

Zelf ben ik meer voor offroads. Ik heb een traxxas e-maxx brushed en een traxxas slash 4x4 brushless.

die slahs is echt zalig, maar ik heb amper tijd om te rijden. als ik 1 maal per 3 maand rij is het veel.
Die slash net tegen gekomen op een filmpje van 2020 snelste rc auto's. 163 mph jezus da ding zoeft voorbij. Als da een steentje raakt dan heb je meteen een vlieger.
 
Ik heb een HPI Nissan GTR35 maar rijd ook veel te weinig .

Als het weer wat beter is dan rijd ik wel al meer.
 
Zalige hobby waar ik wel eens mee flirt. Mijn vader is al jaar en dag lid van een vliegclub. Ikzelf ben meer voor voertuigen (die crashen niet hehe). Heb een Tamiya Fast Attack Vehicle gemaakt, moet nog geschilderd worden en afgesteld. Heb ook een 1/35 King Tiger helemaal klaar, en een 1/16 Tiger 1 in de doos (al sinds 2009 ofzo...) Tijd tekort!

Zou wel willen weten hoe die B17 Flying Fortress vliegt, en welk model dat net is. Ziet er machtig uit, en heb altijd al zo'n ding willen hebben.
Die B17 vliegt gelijk een vuilkar, traag en lomp :unsure: en auto's hebben over het algemeen meer breuk dan vliegtuigen Zenne :p
 
RC-HUB-E-FLITE-UMX-A-10-WARTHOG-BL-8.jpg

Deze ook besteld en DJI mavic 2 pro +smart controller + kit is ook besteld. Die was nie op vooraad jammer genoeg, maar bon moe toch nog wachten op andere spullen.
1378173


Money sinking hobby
Hoe groot is die a10? Maat heeft de freewing versie in 2x80mm edf, zalig spel.
 
Hier vroeger ooit begonnen met nitro wagentjes maar al snel overgeschakeld naar alles wat fpv is.
De reguliere fatshark route gevolgd maar nu toch overgeschakeld naar een dji fpv set.
HD fpv is echt wel vet.
IMG-4384.jpg

En nog een mini talon die ik al een jaar liggen heb maar nog niet in elkaar geflanst krijg.
IMG-4385.jpg
 
Die slash net tegen gekomen op een filmpje van 2020 snelste rc auto's. 163 mph jezus da ding zoeft voorbij. Als da een steentje raakt dan heb je meteen een vlieger.
dat is dan wel een aangepaste slash. de mijne haalt met 2S lipo's ongeveer 80-90 Km/u denk ik en dat val best mee als je voldoende plaats hebt :)
 
Mijn vader was in het hele modelbouwgebeuren. Heb nog 2 schepen staan van hem die volledig klaar zijn, maar nog niet RC-compatible zijn (aandrijfmotor & stuurmotor aanwezig, maar geen RC-onderdelen, ook geen verlichting en servo's voor andere accesoires. Zal er later wel eens werk van maken.


476-500x500.jpg


G2147.jpg
 
Heb mij simulator gekocht voor fpv drone, dus dan maar keer zien hoe dit in het echt gaat zijn met bril.
Heb wel wifi camera genome, als dit me bevalt dan zullen het fat sharks worden.

Hubsan-X4-Storm-Racing-Drone-met-monitor-en-bril---H122D.jpg
 
emax-tinyhawk-2-freestyle-rtf-kit.jpg


Deze ook maar besteld, enkel moet er wel nieuwe transmiter bij komen. Donderdag eerste maiden op de club met de vliegers.

Vriendin heeft een traxxas slash gekregen van haar stiefvader. Das toch echt een beest voor mee te rijden.
 
Terug
Bovenaan