De grote RC thread

Hoeveel zenders gaat gij op den duur hebben? Ik koop mijn toestellen aan de hand van ofdat ze pnp zijn en ik der nen futaba ontvanger in kan steken. Nen deftige zender is de beste investering die je kan doen.

Bij ons wordt zaterdagvoormiddag ons veld gerold met een grote pletwals voor wegenbouw, het veld ligt dan weer biljartglad en ik kan al mijn grotere jets terug uithalen :love:
 
Hoeveel zenders gaat gij op den duur hebben? Ik koop mijn toestellen aan de hand van ofdat ze pnp zijn en ik der nen futaba ontvanger in kan steken. Nen deftige zender is de beste investering die je kan doen.

Bij ons wordt zaterdagvoormiddag ons veld gerold met een grote pletwals voor wegenbouw, het veld ligt dan weer biljartglad en ik kan al mijn grotere jets terug uithalen :love:
Enige zender dak opt oog heb is een taranis Q X7 voor die freestyle drone.
Meeste drones dak nu gekocht heb zijn kwasi allemaal met eigen controllers. Die freestyler heb ik gewoon als kit gekocht voor de bril erbij te hebben.
Ik moet nog keer bezien welke drones er allemaal op zo een taranis gaan, heb zelf een DX6E nu voor mijn vliegers.
Al denk ik niet dat deze op mijn freestyle drone gaat gaan. Koop ook wel wat drones voor in de collectie te hebben die easy vliegen voor indoor als het wat slechter weer is. Mijn vliegers zijn dan allemaal zonder extra controller die bind ik op mijn DX6E.
Vandaag is de umx A10 binnen gekomen ook. VTOL is nog altijd wachten en mijn dji mavic air 2 zit waarschijnelijk vast op zo een container schip.
 
Hier zijn het auto's, 1/10 en 1/8 offroad. Gisteren de Xray XB4 bij MBV Kampenhout gaan uitlaten, vandaag bij rc@cz in Zolder. Zalig! 😋
ORRA Arendonk gaat ook terug open om te trainen voor leden als je op voorhand inschrijft, zoals op alle circuits nu.
 
Valla mijn zender is toegekomen de taranis Q7, nu uitvogelen hoe ik alles verbind met mijn drones.
Voor de freestyle moet het op D8 mode, maar heb mij een module moeten bij kopen voor te binden.
Die komt morgen toe met nog set batterijen.
Kon ook via firmware brielen, als ik het allemaal goed begreep is het iets van EU die dat tegen houd.

Usb dongle ook maar mee gekocht voor op pc te vliegen op simulators. Voorlopig ligt alles kwa vliegtuigen stil omdak me wil focussen op 1 iets kwa vliegen.

Vorige week een keer met de slash 4x4 vxl gereden, cadeautje van de schoonvader. Echt een gevaarte en madam kan er niet echt mee overweg.
Heb dan maar een Latrax Teton besteld voor haar, die komt deze week normaal ergens toe.

Voorlopig geen spoor van mijn mavic 2 pro en andere FPV drone.
Zit al sinds 16 maart erop te wachten, die fpv drone sinds 23 maart.

Ook de club is helemaal in orde, werd daar vriendelijk onthaald.
Dat nu maar snel wat betere dagen worden.
 
Hier zondag den eerste keer weer wat grote jets kunnen uitlaten.
3UrPWRh.jpg

o8noYBx.jpg
 
@Brecht Ben jij al geweest in lendele in die winkel ?
RCN-More ik zie dat hij heel wat traxxas materiaal heeft en aangezien ik het beu ben van constant online te moeten bestellen.
Zijn prijzen zijn even duur als NL en het zou hier maar paar km van mijn huis zijn.
Op de site staat wel niet super veel, is er meer in de winkel te vinden ?
Ben eigelijk op zoek naar Nihm batterijen voor een traxxas, maar ik zie da nie staan op de site.
 
@Brecht Ben jij al geweest in lendele in die winkel ?
RCN-More ik zie dat hij heel wat traxxas materiaal heeft en aangezien ik het beu ben van constant online te moeten bestellen.
Zijn prijzen zijn even duur als NL en het zou hier maar paar km van mijn huis zijn.
Op de site staat wel niet super veel, is er meer in de winkel te vinden ?
Ben eigelijk op zoek naar Nihm batterijen voor een traxxas, maar ik zie da nie staan op de site.
Ja kom regelmatig in die winkel. Waarom zou je in godsnaam nimh batterijen willen als je lipo kunt rijden?
 
174665509_315481413329860_7711352486571866950_n.jpg


Bezig aan crawler parkoer te maken voor mijn carisma adventure msa-1E.
Voorlopig klein aan het testen en zien hoever we geraken met de grote. Ga het op 3 planken doen, is makkelijker via de trap naar beneden te doen dan 1 groot stuk.

Gewoon oud papier en karton en gipsverband.
Al paar mooie builds op youtube gezien voor deze mini crawlers en ideaal bij slecht weer.
 
Zo cool die ducted dan die kan inklappen!!!
Ja had hem eens zien liggen bij aerobertics, en sindsdien zot geweest van dat model. Ook iemand in de club bij ons die een kleinere heeft met 8s klap edf, en dat geluid dat daar uit komt is zot.. De mijne is nu op 12S :unsure: wingspan 3.33m
 
Ja had hem eens zien liggen bij aerobertics, en sindsdien zot geweest van dat model. Ook iemand in de club bij ons die een kleinere heeft met 8s klap edf, en dat geluid dat daar uit komt is zot.. De mijne is nu op 12S :unsure: wingspan 3.33m
Ma finaal ist wel een thermiekvlieger e? enkel edf om wat te klimmen.
 
Heb de auto ook eens wat extra liefde gegeven. Wat upgrade kits en ineens een volledig onderhoud gegeven.

Voor:
20210401-111127095-i-OS.jpg

Na:
20211023-131140082-i-OS.jpg
 
Netjes.

Mijn vader is recent overleden en we hebben nu al zijn modelbouwspullen.
Blijkbaar kocht hij geregeld modellen 2-3 keer. :biglaugh::tongue:

Hebben 3 Tamiya grasshoppers, Streetrover, 2cv crawler, stuk of 6 standaard 2cv modellen, Shuttle Plus heli, Shuttle Plus +2 heli, horizon hobby RC speedboat, Traxxas RC speedboat, stuk of 5 houten boten in diverse formaten, 3 traxxas ford gt's, diverse kleine helis, 2 grote helis, .... te veel om op te noemen.

Ook batterijen bij de vleet, vooral van die dikke voor in bootjes.
De komende maanden sorteren en kijken wat we zelf willen houden.

Heb ondertussen zelf nog een Tamiya 1/35 RC T-34 tank gekocht :).
 
Terug
Bovenaan