De 'grote car-detailing-topic'... Ook voor leken

Hello,

Ik zoek voor mijn motor het volgende.

een lichte hogedruk reiniger, liefst waar ik ook een kuisproduct kan aan toevoegen, en een systeem om hem droog te maken (ik zie op youtube dat ze hiervoor een blazer gebruiken).
Iemand enig idee waar ik de juiste dingen kan vinden? hoeft zeker geen super materiaal te zijn.

Ik heb een tijdje terug zo ene ongeveer gekocht. Werkt goed om de auto te kuisen. Zit ook een apart shampoo-reservoir bij.


Bij BB-carcare hebben ze van die drogers.
 
Carpro Reset car shampoo en CarPro EliXir Quick Detailer gekocht omdat de vorige bijna op zijn.
 
Ik zoek suggesties voor twee zaken :

1. Kitje om vogelstront te verwijderen voor in de koffer
2. Tips om een stuur (BMW M) schoon te maken

Iemand die me op weg kan helpen?
 
Ik zoek suggesties voor twee zaken :

1. Kitje om vogelstront te verwijderen voor in de koffer
2. Tips om een stuur (BMW M) schoon te maken

Iemand die me op weg kan helpen?
1. Waterless wash en een microvezel doek
2. All purpose cleaner
 
Het probleem met een aantal van die lederproducten is dat ze het leder terug glad (en vettig) maken. Niet perse wat je wil bij een stuur...
 
Ik gebruik een autoglym voor mijn leer in de auto, eerst reiniger en dan invetten. Dan goed inwrijven.
Das het belangrijkste, glimt dan wel eventjes en is ook wat vet, maar met het inwrijven gaat dat zo goed als weg.
 
Voor mijn stuur gebruik ik gewoon de producten voor ons lederen salon in de living. Eerst een cleaner en daarna voeden.
 
Het probleem met een aantal van die lederproducten is dat ze het leder terug glad (en vettig) maken. Niet perse wat je wil bij een stuur...
Met de producten van Gyeon heb je dat i.i.g. niet. Je kan het leder nadien nog behandelen met een extra product dat het leder voedt en krijgt het leder een doffe look.
 
Even vanonder het stof halen.
Nu ik terug een auto heb met lak moet ik eens nadenken om die wat proper te houden.

https://www.rushofficial.nl/ is dit iets?

Zorgen dat ik goede (of gewoon 'ok ?) Shampoo heb. Handschoen. Droogdoek. En dan detailing opwrijven en klaar?

Voor velgen zo een borstel aanschaffen voor tussen de spaken? En een veredelde verfborstel voor velg oppervlakte?

Sites die de moeite zijn? Kortingen?

Hoop vragen :p
 
Even vanonder het stof halen.
Nu ik terug een auto heb met lak moet ik eens nadenken om die wat proper te houden.

https://www.rushofficial.nl/ is dit iets?

Zorgen dat ik goede (of gewoon 'ok ?) Shampoo heb. Handschoen. Droogdoek. En dan detailing opwrijven en klaar?

Voor velgen zo een borstel aanschaffen voor tussen de spaken? En een veredelde verfborstel voor velg oppervlakte?

Sites die de moeite zijn? Kortingen?

Hoop vragen :p
Meguiars spullen via Amazon bestellen, dat scheelt veel.

Shampoo maakt imo niet zo heel veel uit, ik merk er vrij weinig verschil tussen. Gewoon zien dat je wel echt een shampoo hebt en niet iets om uw wax er terug af te krijgen.

Handschoenen, emmers, droogdoek zijn van belang, zoek zeker goeie daar.

Voor velgen gebruik ik gewoon een detailingborsteltje. Dat duurt maar een beetje langer, maar je bent wel zeker dat je er met 1 x vanaf bent. En de velgenreiniger van Amazon basics.

Kijk ook eens naar de hybrid ceramic wax, die kan je aanbrengen zonder polijstmachine etc, en het heeft wel veel verschil imo.
 
Ik heb op dit moment een oude Karcher hogedruk (zo'n typisch geel bakje, 10-tal jaar oud, vergelijkbaar met de K2 of K3 van nu).
Ik wil graag net iets krachtigers aankopen. Prijskwaliteit moet uiteraard goed zitten.

Welke merken en types raden jullie aan?
Budget 200-300 euro zou ik zeggen. Zijn er al 'professionele' opties voor deze bedragen of moet ik sowieso naar de particuliere merken gaan kijken zoals een karcher?
 
Ik heb op dit moment een oude Karcher hogedruk (zo'n typisch geel bakje, 10-tal jaar oud, vergelijkbaar met de K2 of K3 van nu).
Ik wil graag net iets krachtigers aankopen. Prijskwaliteit moet uiteraard goed zitten.

Welke merken en types raden jullie aan?
Budget 200-300 euro zou ik zeggen. Zijn er al 'professionele' opties voor deze bedragen of moet ik sowieso naar de particuliere merken gaan kijken zoals een karcher?
Waarvoor gebruik je dat? Voor een auto heb je in principe helemaal geen krachtige nodig.
 
Waarvoor gebruik je dat? Voor een auto heb je in principe helemaal geen krachtige nodig.
Voor de wagen vind ik mijn huidige niet krachtig genoeg.

Maar ik gebruik hem voor het afspuiten van mijn moto's, buitenmuren van ons huis aan de garage, zo'n schijf erop om het terras of de oprit eens te reinigen, ...

Op zich geen speciale dingen maar ik wil net iets krachtiger dan ik nu heb. Dus ik vroeg me vooral af of een particuliere karcher dan een juiste keuze is of ik beter naar een huismerk van een doe het zelfzaak ga of naar een meer professioneler toestel.
 
Terug
Bovenaan