Streamz Netflix VTM De Bende van Jan De Lichte

Ruigen Das

Well-known member
Er zal waarschijnlijk al een topic van bestaan, maar vandaag dus de eerste aflevering van zondag gekeken, en ben wel benieuwd naar meer

Is het de moeite om uit te kijken vraag ik me af aan de streamz kijkers? Zonder te spoilen uiteraard...
 
Er zal waarschijnlijk al een topic van bestaan, maar vandaag dus de eerste aflevering van zondag gekeken, en ben wel benieuwd naar meer

Is het de moeite om uit te kijken vraag ik me af aan de streamz kijkers? Zonder te spoilen uiteraard...
Vind het wat magertjes, maar kan zijn door de hype en de grootsheid dat ze er zelf rond gecreëerd hebben waardoor mijn verwachtingen te hoog lagen. Heb het uitgekeken omdat ik dat nu meestal doe met series en voor Timmers :love:
 
Ik vond het vrij slecht.

De combinatie van de dialogen met stijl van spreken (die eerder lijkt op geschreven taal) maakt het allemaal wat ongemakkelijk imo. Lijkt eerder op een historisch-getinte sketch uit 'Wat Als?" dan op een historische dramaserie.

Daarnaast ergerde ik me ook aan het verhaal (dat eigenlijk niet op gang op komt) en het gebrek aan diepgang bij de (talrijke) personages/gebrek aan deftige uitwerking van de verhaallijnen.

Soit, ik heb het dus niet uitgekeken.
 
Ik heb het uitgekeken. Is het goed? Het is oké voor een Vlaamse serie. Maar ook niet echt meer dan dat.
Is het de moeite om uit te kijken? Als je niks beter te kijken hebt wel ja :p
 
Volledig uitgekeken en vond het toch de moeite om eens te bekijken. Het verhaal moet je inderdaad niet te veel van verwachten en het had wel veel meer potentieel dan er uit gekomen is. Probleem is imo ook altijd die zelfde groep vlaamse groep acteurs, moeilijk om ze nog serieus te nemen soms.
 
Laten we alle acteurs uit Wat Als?, Callboys en Safety first bij elkaar gooien? Mix er wat oudgediende tussen en klaar. Vond het ook maar mager. Project is te ambitieus voor onze Vlaamse serie industrie. Decors, acteurs, costume design, regie, .... allemaal net niet.
 
Ik vond het vrij slecht.

De combinatie van de dialogen met stijl van spreken (die eerder lijkt op geschreven taal) maakt het allemaal wat ongemakkelijk imo. Lijkt eerder op een historisch-getinte sketch uit 'Wat Als?" dan op een historische dramaserie.
serieus, helemaal in het begin was daar een shot van die gids die op die vrouw neerkijkt. ik dacht écht dat ik het verkeerde opgezet had, dat het iets als Wat als of zo was.

wat mij altijd stoort aan die vlaamse series is de taal. hier ook weer: sommige acteurs proberen geforceerd AN praten, in een tijd waar er nog totaal geen sprake van AN was (zelfs de fucking meid van de baljuw spreekt AN alsof ze het nieuws aan het presenteren is), anderen spreken dan allemaal hun eigen dialect. maakt het toch allemaal minder geloofwaardig imo.

en idd ook altijd dezelfde groep acteurs, sommigen dan ook in rollen die totaal niet bij hun passen.

wel enkel de eerste aflevering gezien.
 
Idd, de "stijl" van spreken is op zijn zachts gezegd weird... en bij veel personages, komt echt niet natuurlijk over.
En ook die figuranten man, wat is me dat :)
Die eerste 5 minuten, die oudere dame die in beeld word gebracht die aan het juichen is met de massa dat ze enen aanpakken op die binnenplaats, met haar handje zo half in de lucht met half enthousiasme .
Wa was me dat, dat was precies iemand die weet dat ze gefilmd word en haar inhoudt vanwege de gene :biglaugh:
 
Tijdens het zappen hierop gebotst.

'Ge moogt uwe zak eens legen voordat je meegaat op rooftocht met ons'.

Piet Piraat is geloofwaardiger. Terug door gezapt.
 
Overlaatst ook toevallig eens een aflevering van gezien op den televies. Amai wa ne rommel is me dat. "Héhéhé kom poepen in de gele piet" "Hehe ene zuipen in café de pomp"
Mensenlief dit trekt echt nergens op. Ik schaam me dat zo ne rommel op Netflix is geraakt.
 
Overlaatst ook toevallig eens een aflevering van gezien op den televies. Amai wa ne rommel is me dat. "Héhéhé kom poepen in de gele piet" "Hehe ene zuipen in café de pomp"
Mensenlief dit trekt echt nergens op. Ik schaam me dat zo ne rommel op Netflix is geraakt.
Op streamz bedoel je
 
Ik heb het destijds op Netflix gekeken, omdat ik niet in Belgie woon, zo slecht als door iedereen hier gezegd wordt, vond ik het niet.

Ik heb wel het voordeel heel weinig die acteurs te zien omdat ik amper Belgische TV kijk. Matroesjka's was mijn laatste Belgische TV-serie denk ik.
 
Ik heb het destijds op Netflix gekeken, omdat ik niet in Belgie woon, zo slecht als door iedereen hier gezegd wordt, vond ik het niet.

Ik heb wel het voordeel heel weinig die acteurs te zien omdat ik amper Belgische TV kijk. Matroesjka's was mijn laatste Belgische TV-serie denk ik.
Matroesjka's was wel beter uitgewerkt. De bende van Jan de Lichte speelt zich af in een vrij boeiende setting, maar daar wordt eigenlijk maar weinig mee gedaan.
En inderdaad, het gebrek aan Belgische acteurs heeft wel tot gevolg dat je altijd en overal diezelfde gezichten ziet terugkomen. Niet bevorderlijk voor de inleving.
 
Matroesjka's was wel beter uitgewerkt. De bende van Jan de Lichte speelt zich af in een vrij boeiende setting, maar daar wordt eigenlijk maar weinig mee gedaan.
En inderdaad, het gebrek aan Belgische acteurs heeft wel tot gevolg dat je altijd en overal diezelfde gezichten ziet terugkomen. Niet bevorderlijk voor de inleving.
Goh in De Twaalf zaten ook redelijk wat bekende koppen, maar daar ervaarde ik het zeker niet als storend bvb. Mss omwille van de setting deels?

Ik begrijp wel de opzet en waar ze naar willen met de serie, maar het is toch maar erg magertjes uitgewerkt. Na 2 afleveringen gezien te hebben is er eigenlijk nog steeds niets gebeurd, geen ophef of gebeurtenis met iemand m.b.t. de personages. Zo wat felle woordjes over gele pieten en hoeren, maar nog geen tietje te zien. Zo wat gevechtjes, maar geen bloed of zwaardsteek, enkel een kogel die met veel rook eens rondvliegt.

Zonder grote gebeurtenissen hoop je dan tenminste deftig ingeleid te worden over de personages en hun karakters, maar die blijken voorlopig ook maar erg eenzijdig en oppervlakkig te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Goh in De Twaalf zaten ook redelijk wat bekende koppen, maar daar ervaarde ik het zeker niet als storend bvb. Mss omwille van de setting deels?

Ik begrijp wel de opzet en waar ze naar willen met de serie, maar het is toch maar erg magertjes uitgewerkt. Na 2 afleveringen gezien te hebben is er eigenlijk nog steeds niets gebeurd, geen ophef of gebeurtenis met iemand m.b.t. de personages. Zo wat felle woordjes over gele pieten en hoeren, maar nog geen tietje te zien. Zo wat gevechtjes, maar geen bloed of zwaardsteek, enkel een kogel die met veel rook eens rondvliegt.

Zonder grote gebeurtenissen hoop je dan tenminste deftig ingeleid te worden over de personages en hun karakters, maar die blijken voorlopig ook maar erg eenzijdig en oppervlakkig te zijn.
En na 10 afleveringen is er eigenlijk ook nog niks gebeurd. Het is allemaal heel goed gemaakt en mooie costuums en decor, maar het verhaal en de dialogen zijn bij momenten echt tenenkrullend.
 
Matroesjka's was wel beter uitgewerkt. De bende van Jan de Lichte speelt zich af in een vrij boeiende setting, maar daar wordt eigenlijk maar weinig mee gedaan.
En inderdaad, het gebrek aan Belgische acteurs heeft wel tot gevolg dat je altijd en overal diezelfde gezichten ziet terugkomen. Niet bevorderlijk voor de inleving.
Beetje zoals bij 'In Vlaamse Velden'.
 
Terug
Bovenaan