Vooruitblik naar 2024

Aangezien we aan het terugblikken zijn naar 2023 in een ander topic, vraag ik me ook af waar jullie naar uitkijken in 2024, zijn er doelen die jullie willen behalen, titels waar jullie niet op kunnen wachten,...

Zoals al gezegd in het andere topic wordt 2024 voor mij het jaar van de JRPG's. Ik merk dat er nog niet veel spellen zijn aangekondigd waar ik hard naar uitkijk, dus veel tijd voor mijn backlog. UIteraard zal er tijd zijn voor nieuwe spellen zoals Hellblade 2 als die uitkomt, maar er zal vooral naar het verleden gekeken worden, welke grote titels heb ik gemist, welke reeksen wil ik nog eens terug spelen of testen of ze me nu wel vastgrijpen,...
Het lijste momenteel bevatten:
  • Blue Dragon
  • Infinite undiscovery
  • Final Fantasy 1 - 9 + 7 remake (misschien ook al de nieuwe)
  • Fire Emblem (3 Houses en Engage)
  • Granblue Fantasy Relink
  • Kingdoms of Amalur
  • Lost Odyssey
  • Nier Replicant
  • De Mana-reeks
  • Octopath traveler 1 (2 al gespeeld)
  • Star ocean 2 + 4
  • Tales-reeks heb ik er nog een hoop te gaan
  • Dragon Quest 1-3 + 11
  • Xenoblade-reeks
  • Ys 8 + 9 + Lacrimossa of Dana
Deze ga ik nooit allemaal klaar krijgen, maar we zien wel hoe ver ik geraak. Er is altijd 2025...

Hoe ziet jullie volgend game-jaar er uit?
 
Het jaar begint met Persona 3 Reload en Like A Dragon 8: Infinite Wealth. Als ik beiden wil platten, zal ik al een paar maanden verder zijn. Ik heb eigenlijk nog niet echt verder gekeken wat er volgend jaar nog uitkomt.

Verder ben ik nu bezig met/liggen klaar:

Voor Playstation
- Yakuza 4 en de volgende 5-6 games uit de reeks (5&6 main, 2x Judgment en Gaiden) voor Infinite Wealth (Like a Dragon al gespeeld), Ishin is voor als ik nog ergens een gaatje tijd heb.
- Lego Star Wars: Skywalker Saga
- The Great Ace Attorney Chronicles
- Hogwarts Legacy (nog te beginnen, dank je @Coolguy)

Voor Switch
- Super Mario RPG
- Dragon Quest XI
- Shin Megami Tensei V (aan begonnen toen de dochter pas als plat baby'tje thuis was, best opnieuw beginnen)
- Octopath Traveler I (en eigenlijk nog veel te veel goede JPRG's die hier in de backlog stof liggen vergaren)


Als ik dit allemaal volgend jaar kan spelen, dan heb ik hard mijn best gedaan.
 
Als ik dit allemaal volgend jaar kan spelen
images
 
De games die me interesseren ( * zijn day one aankopen )

* Januari:
- ( 18/01 ) Prince of Persia: The Lost Crown
- ( 19/01 ) The Last of Us Part II Remastered
- ( 26/01 ) Like a Dragon: Infinite Wealth
* ( 26/01 ) Tekken 8

* Februari:
- ( 13/02 ) Banishers: Ghosts of New Eden
- ( 28/02 ) Brothers - A Tale of Two Sons Remake
* ( 29/02 ) Final Fantasy VII Rebirth

* Maart:
- ( 20/03 ) Alone in the Dark
* ( 22/03 ) Rise of the Ronin
- ( 22/03 ) Dragon’s Dogma 2

* Augustus:
* ( 20/08 ) Black Myth: WuKong
 
Ik heb eigenlijk geen idee wat er allemaal uitkomt volgend jaar. Hier wat lijstjes bekeken en daar zit niet echt een must buy voor mij in.

Mijn plan is om in 2024 geen nieuwe spellen* te kopen en mijn backlog weg te werken.

eduardo-sterblitch-eduardo.gif


*enige uitzonderingen zijn 2-3 games van dit jaar: Baldur's Gate 3, Tears of the Kingdom en misschien Alan Wake 2.

Backlog PS4/5:
- The Witcher 3 verder spelen
- Spider-Man 2
- Cyberpunk 2077
- Returnal herspelen
- Resident Evil 2 Remake
- Resident Evil 4 Remake
- Bloodborne
- Sekiro: Shadows Die Twice
- Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

Backlog Switch:
- The Legend of Zelda: Link's Awakening (nu mee bezig)
- Super Mario Odyssey (uitgespeeld maar om de zoveel tijd spring ik er nog eens in voor wat extra manen te verzamelen)
- Metroid Dread
- Metroid Prime Remastered
- Cult of the Lamb
- Ori & The Will of the Wisps
- Neon White
- Hyper Light Drifter
- Mario + Rabbids: Kingdom Battle
- Portal 2
- Stardew Valley
- Slay the Spire
- Into The Breach
 
Ahh, ik had eerst verkeerd gelezen en dacht dat deze lijst games waren die gaan uitkomen, en "Lost Odyssey" deed mijn hart even stilstaan.
Als ze hier een remaster of remake van zouden maken dan komt deze van dag 1 in huis.

Voor mij persoonlijk 1 van de beste verhalen in een JRPG dat ik ooit heb gespeeld.
 
Als ik dit allemaal volgend jaar kan spelen, dan heb ik hard mijn best gedaan.
Mooi lijstje, als je die allemaal doet gaat het inderdaad een stevig jaar al zijn.
Je lijstje doet me ook denken dat ik nog een aantal vergeten was... Lego Star Wars, Super Mario RPG, Paper Mario-Thousend year door en Sea of Stars... De lijst blijft groeien :rofl:
 
Qua releases zijn Rise of the ronin, Black Myth Wukong, de 2 games waar ik al zeker naar uitkijk in 2024, die komen bij release in huis. Verder vind ik de release kalender nog wat mager, dus hoop dat er nog veel aangekondigd gaat worden. En er zijn dan nog enkele games die ik ga afwachten tot de reviews.

Ik weet gelukkig nog wat ik voor de rest ga spelen, enkele replays en enkele die nog op de backlog staan.

-Red dead redemption 2 waarmee ik van de week aan een 2de playthrough ben begonnen.
-Zelda TOTK die ik nog verder moet uitspelen.
-AC Mirage nog uit te spelen
-GOW Ragnarok, 2de playthrough en dlc beginnen
-Elden Ring nog eens een kans geven ( eens halfweg laten liggen, en zou er eens verder mee moeten doen)
-The Witcher 3, 3de playthrough
-Anno 1800 (pc)
-Cities Skylines 2
-Planet Zoo

Nog eens aan te kopen:
- Baldurs Gate 3
- Final Fantasy XVI
-Dead Space Remake
-Avatar
 
Mooi lijstje, als je die allemaal doet gaat het inderdaad een stevig jaar al zijn.
Je lijstje doet me ook denken dat ik nog een aantal vergeten was... Lego Star Wars, Super Mario RPG, Paper Mario-Thousend year door en Sea of Stars... De lijst blijft groeien :rofl:
Ik heb echt gewoon gezien naar met wat ik nu bezig ben en 1 game dat ik echt nog wil spelen. Ben ongeveer halfweg in het verhaal van Lego SW (30u gespeeld) en Game 2, Ep 2 in Great Attorney. Y4 en Mario RPG net gestart. DQ11 ben ik ook al 2-3 jaar aan bezig maar er komt altijd wel iets interessanter uit want ik vind het echt wel een leuk game. (Ik zit in Lonalulu en de zeemeermin)

Die Yakuza's, als ik er daar 2 van gespeeld krijg, zal het ook wel goed zijn. Het zijn goede games maar heb me al eens verbrand door Zero tot Kiwami 2 meteen achter elkaar te spelen. Maar oh zo nieuwsgierig naar het verhaal, zeker met de nieuwe die uitkomen/uitgekomen is.

En dan zwijg ik nog over de gigantische backlog vol goed games, FF7 Remake(s), Tsushima, Spiderman, 13 Sentinels, Soul Hackers 2, Crossbell Arch van Trails, Paper Mario, Triangle Strategy, Xenoblade-serie etc etc etc...
 
Ff7 rebirth, jurassic park survival (hopelijk in 2024), star wars outlaws (ook hopelijk in 2024).

Voor de rest baldur's gate 3, alan wake 2 en resident evil 4 remake uitspelen!
 
Ik denk niet dat er in 2024 een spel wordt gelanceerd dat ik Day 1 wil spelen. Bij de volgende Steam Sales ga ik me wel eindelijk Cyberpunk aanschaffen, daarnaast misschien toch nog eens een kans geven aan de verschillende open world games die ik hier staan heb maar nooit uitgespeeld heb gekregen: The Witcher 3, RDR2, GTA 5, ...

Het kriebelt ook heel hard om me nog eens aan Football Manager te wagen, maar misschien dat ik daarvoor toch wacht op de 25.

Voorlopig in elk geval nog even zoet met BG3 te herspelen :)
 
Frostpunkt 2 en Football manager 2025 (volledig nieuwe engine na al die jaren).
Rise of Ronin zal ik ook in de gaten houden.
 
Terug
Bovenaan