PlayStation/Nintendo Wrap-Up 2023

ik durf mijn uren hier bijna niet zetten, een pak hoger dan de meeste hier. en dan zijn ze al gehalveerd ivgl met het eerste covidjaar.

een game als spiderman 2 gaat ook nooit echt in die top lijstjes staan, tenzij je niets anders hebt gespeeld.
Die game duurt niet lang genoeg.

900u dus hier in totaal, de helft apex legends ongeveer.
 
Switch toch weer heel wat minder dan PS, maar niet zo onverwacht, zelf nog blij dat ik zo veel uren heb gespeeld op men Switch, wetende dat ik ook een SteamDeck heb gekocht dit jaar. Met mij uren van PC en SD er nog bij zal alles in totaal wel naar de 1000+ uren gamen geweest zijn dit jaar :p

406534730_867096415162589_1248942630499949964_n.jpg
386443008_2135431983471672_3591573014830275950_n.jpg
 
Afbeeldingen uploaden kan nog niet (nog niet voldoende posts), dus doen we het maar tekstueel.
Jaaroverzicht in de 3 systemen:
  • PS: 676 uur gespeeld
    • Marvel's Spider-Man 2, Street Fighter 6, God of War Ragnarok, The Last of Us part 2, The Last of Us part 1, Gotham Knights, Hogwarts Legacy, Brawlhalla, Assassins Creed Valhalla, Star Wars Jedi - Fallen Order
  • XBOX: 163 uur gespeeld
    • Mass Effect 1 +2 (3 start vandaag), Halo Master Chief collection (1-3, Reach + ODST), Asterigo: Curse of the Stars (DNF), Rayman Legends, Sunset Overdrive, Dead or alive 1 - 5, Mafia 1 + 2, Ryse, Son of Rome, Batman Arkham Asylum, Crash Bandicoot, GTA V (DNF), Marvel's Guardians of he Galaxy, Devil May Cry 4 (DNF), Forza Horizon 5 (DNF)
  • Switch: 95 uur gespeeld (al lijkt die niet betrouwbaar, meerdere spellen ontbreken en Super Mario Bros Wonder zou ik op 2 uren hebben uitgespeeld...)
    • Luigi's Mansion 3, Kirby and the Forgotten World, Super Mario Odyssey, Kirby's return to Dream Land Deluxe, Celeste, Yoshi's Crafted World, Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Kirby Star Allies, New Super Mario Bros U Deluxe, Captain Toad Treassure Tracker, Super, Mario Bros Wonder, Metroid Dread (DNF), Bayonetta (DNF), Shovel Knight Treasure Trove (DNF), Astral Chain (DNF), Mario Kart 8 Deluxe, Street Fighter 30th Anniversary Collection, Hollow Knight (DNF), Super Mario 3D All-stars, The Legend of Zelda: Skyward Sword
Het was een jaar van backlog wegwerken en nog eens meerdere genres terug te proberen (voortbordurend op 2022). Om erachter te komen dat voor het grootste deel mijn smaak niet veranderd is. Metroidvania, Souls-likes, pure FPS/TPS en dingen als DMC en bayonatta zijn mijn ding niet (zelfs als de lore mij aanspreekt), (2D-)platformers en racegames zijn leuk voor even maar raak ik snel beu. Daartegenover staat de herontdekking van fighting games. Mass effect terug een kans gegeven en de saus pakt deze keer wel.
Op gebied van systemen blijven de PS-exclusives mij het meest aanspreken. Xbox heeft met zijn backwards compatability een grote troef, maar de exclusives grijpen me minder. Switch heeft ook goede exclusives, en daar hebben de kinderen ook veel plezier aan gehad.
Om vooruit te blikken naar 2024: Het jaar om grote JRPG-reeksen te testen.

P.S. Het is niet omdat een game me niet lag, dat ik niet inzie dat die voor de mensen die into het genre zijn niet geweldig kunnen zijn, dus die discussie wil ik niet starten. Het is net omdat ik zie dat er velen zo hard in geraken dat ik ze terug getest heb.
 
1. Slay the Spire (249u)
2. Elden Ring (215u) (4de en 5de playthrough :D)
3. COD (174u)
4. RE4 remake (60u)
5. Dark Souls Remastered (55u)

Voor een totaal van 1026 uur.

wat is die "teamheld". Er staat dat ik 29 uren in team heb gespeeld, maar ik heb absoluut nooit multiplayer met een 'team' gespeeld? :unsure:

hier ook #1

1) Slay the Spire (157u)
2) Hogwarts Legacy (89u)
3) Horizon Forbidden West (78u)
4) Jurassic World Evolution 2 (47u)
5) Ghost of tsushima (35u)

Helden!

Hier Xbox maar: 281u gespeeld waarvan 225u STS. Rest is Forza.
 
Ps5 wrap up: 235u gespeeld. 50 u in GOW Ragnarok, 46u Horizen FW, 43u Diablo 4, 37u Fortnite, 29u TLOU II.
Geen slecht jaar :) ,en als voornemen voor volgend jaar: leren invoegen van screenshots op het forum!
 
Switch: 720 uur gespeeld verdeeld over 17 games
Backlog is wel niet gegroeid, zit nog wel wat in van de afgelopen jaren, want ik heb er "slechts" 14 gekocht, gelijk verdeeld over fysiek en digitaal.
  1. Tears of the Kingdom: 320h - #sorrynotsorry
    ik heb hier ook speciaal een week verlof voor genomen bij release, wel pas uitgespeeld in oktober.
  2. Fire Emblem Engage: 122h - Deze staat te hoog, kwalitatief één van de mindere games in deze lijst, maar tijdrovend/addictive. DLC zelfs nog niet uitgespeeld.
  3. Advance Wars 1+2 Re-Boot Camp: 63h
  4. Splatoon 3: 59h
  5. Pikmin 4: 45h - Deze verdient eigenlijk een hogere plek. Zalige game.
  6. Tunic: 23h - #difficult - wil hier graag het beste einde halen, maar door de release van Zelda hier nog niet in geslaagd.
  7. Metroid Prime Remastered: 23h - #oops laatste savegame geparkeerd vlak voor de eindbaas, om deze vervolgens na maanden nog niet verslagen te hebben.
  8. Super Mario Bros Wonder: 20h
  9. Mario Kart 8 Deluxe: 14h
  10. Super Mario RPG: 12h - working on it.
Prioriteiten voor de backlog, waaronder games die ik dit jaar kocht maar nauwelijks gespeeld heb:
  1. Sea of Stars
  2. Outer Worlds
  3. Chants of Sennaar
 
Ik laad de mijne niet op dit jaar, aangezien ik fifa 23 op mijn us account heb gespeeld, als ik moet schatten Zit ik daarbij +/- 1200 (of is het nog veel meer) uur op die ene game...

Edit, t was maar 900 uur...
 
Laatst bewerkt:
En de belangerijkste is er eindelijk ook
5662e45a-62cb-4ed6-ba80-311dc433a63e.png

Voor al de console "only" jongens, ik heb het al een paar keer vermeld, maar hier nog eens
Most of your playtime (75%) was with a controller

De-ck.png


En dan natuurlijk ook mijn geliefde Spire op mobile. Ondertussen toch ook al 110tal uur. Goed jaar. Kan niet wachten om aan 2019 te beginnen.
 
Voor al de console "only" jongens, ik heb het al een paar keer vermeld, maar hier nog eens
Most of your playtime (75%) was with a controller
Jama speel je dat vanuit een comfortabele zetel met voeten omhoog, met een atmos setup en al?
(perfect mogelijk natuurlijk, gezien PC General purpose machine is)
:hurrr:

in alle serieusheid nu, ik zou mij een PC moeten kopen voor games als age of empire, titan quest en soortgelijke games die ik liever aan een bureau zou spelen
 
Jama speel je dat vanuit een comfortabele zetel met voeten omhoog, met een atmos setup en al?
(perfect mogelijk natuurlijk, gezien PC General purpose machine is)
:hurrr:

in alle serieusheid nu, ik zou mij een PC moeten kopen voor games als age of empire, titan quest en soortgelijke games die ik liever aan een bureau zou spelen
Dan neem ik als tegenargument dat je ook een keyboard + muis op de xbox kan aansluiten... En dat vanuit je zetel op de tv spelen met een stand (Ik ben net een van de zeldzamen die PC gamen heeft achtergelaten ondanks dat de PC aan dezelfde TV is aangesloten als mijn consoles. Puur omdat ik teveel issues had met de PC, en die niet heb bij de consoles).
 
Dan neem ik als tegenargument dat je ook een keyboard + muis op de xbox kan aansluiten...
Niet elke game op Xbox heeft native support voor keyboard en muis, en dan nog is die ondersteuning in sommige gevallen zelfs maar limited.
Dus een 1:1 vergelijking is het niet. Een dichtgetimmerde settopbox zal nooit de flexibiliteit kunnen geven in tegenstelling tot een open platform waar de end user de volledige controle heeft over wat wel, en wat niet kan op hun hardware.
 
Steam heeft ook de jaarreview online gezet -- 1 game gespeeld (en nog niet uitgespeeld, zou ik op mijn andere lijst moeten zetten) namelijk Two Point Hospital.
 
Jama speel je dat vanuit een comfortabele zetel met voeten omhoog, met een atmos setup en al?
(perfect mogelijk natuurlijk, gezien PC General purpose machine is)
:hurrr:
Yup. Buiten de Dolby settup dan. Combo van Steam link en HDMI van PC naar tv.
Couch gamen > Bureau gamen. Moest Hunt Showdown een gezonde playerbase hebben op console zou ik mijn bureau waarschijnlijk wel opgeven.

ARPG zoals Titan Quest speel ik sowieso al veel liever met een controller. Grim Dawn zo volledig met Steam Controller gespeeld.

Sinds ik mijn Deck heb game ik nog maar heel weinig van achter mijn bureau.
 
Terug
Bovenaan