TV Alles streamen ipv via telenet, proximus of orange

Je wil de collectie aan DVD/Bluray die hier in dozen in de berging staat niet zien :hurrr:. Kopen veel minder aan nu versus vroeger, maar wat we kopen wordt typisch ook geript en op de server gezet ja; enkel 4k staat nu in het rek, samen met disney. Massa's plaats gewonnen zo qua bergruimte.
Zelfde hier. Wel vorige zomer nog heel wat werk erin gestoken om alles op een betere kwaliteit nog eens opnieuw te rippen (zaken uit pakweg 2010 met efficiëntere codecs en grotere bestandgrootte), aangezien er zaken niet meer waren om aan te zien. Schijfruimte is nu ook pakken gedaald in prijs, wat het ook haalbaarder maakt.
Nadeel van al die streaming diensten blijft voor mij dat zij bepalen waar je naar mag kijken (series en films worden gewoon offline gehaald), en in een aantal gevallen zelfs gecensureerd.
Ik besef ook wel dat ik bij een subgroep zit dit zich dat aantrekt omdat ik die oudere zaken nog wil terugzien, en dat vlotweg 95% van de bevolking er niet om geeft wat ze kijken, als er maar goede content is.
Voor elk zijn markt dan he, maar nu worden de twee groepen nog vaak op 1 hoop gegooid om te concluderen dat streaming de norm is. Physical heeft gewoon nog zijn plaats.
 
Ik ben wel tevreden met de switch naar streamen. Je kijkt veel gerichter en reclame is precies een pak minder. Dat in combinatie met MV en hun vikingdeals, kijk ik voorlopig zelfs gratis.

Alleen geeft mijn Nokia box soms aan dat er geen internetverbinding is, terwijl die er wel is. Krijg melding, maar kan gewoon doorgaan. Is alleen bij het opstarten.
 
Zelfde hier. Wel vorige zomer nog heel wat werk erin gestoken om alles op een betere kwaliteit nog eens opnieuw te rippen (zaken uit pakweg 2010 met efficiëntere codecs en grotere bestandgrootte), aangezien er zaken niet meer waren om aan te zien. Schijfruimte is nu ook pakken gedaald in prijs, wat het ook haalbaarder maakt.
Nadeel van al die streaming diensten blijft voor mij dat zij bepalen waar je naar mag kijken (series en films worden gewoon offline gehaald), en in een aantal gevallen zelfs gecensureerd.
Ik besef ook wel dat ik bij een subgroep zit dit zich dat aantrekt omdat ik die oudere zaken nog wil terugzien, en dat vlotweg 95% van de bevolking er niet om geeft wat ze kijken, als er maar goede content is.
Voor elk zijn markt dan he, maar nu worden de twee groepen nog vaak op 1 hoop gegooid om te concluderen dat streaming de norm is. Physical heeft gewoon nog zijn plaats.

Herkenbaar; als ik hier eens een overzicht zou trekken van de content, dan ga je wellicht een overload aan dingen vinden uit de jaren 80 en 90, die vaak niet heel vlot terug te vinden zijn op streaming. Toch maar blij dat ik die in een ver verleden toch ooit aangeschaft heb, en dat hier ook gewoon staat te wachten. Nostalgie very much yes :biglaugh: (al genieten de kids daar ook van, die verkiezen quasi blind classics als Tom & Jerry of oude disney, over het gros van de modernere stuff, tenzij het Paw Patrol of Mario is).
 
Zelf kijk ik ook minder en minder gewone TV en meer de apps, maar net als jij zou ik de "achtergrond TV" wel missen. Ik woon alleen en dan zet ik die vaak wel aan op het journaal, of iets dat je met 1 oog kan volgen.

Het vervelende aan al die apps is dat het ... al die apps zijn. Als ik serie X wil kijken moet ik eerst weer gaan zoeken op welke app die nu weer stond. Ook niet doorspoelbare reclame is storend. Even snel iets opstarten om te zien of het interessant is? Nee, eerst reclame kijken. Of je pauzeert het beeld even, duwt "Exit" omdat normaal in de meeste apps daarmee gewoon de pauze-overlay verdwijnt, nee, je vliegt helemaal terug naar het hoofd menu. "Resume" dan maar -> hupsa, eerst weer reclame kijken. :mad:


Als je een 4K tv hebt met bv een Netflix Premium abo, en je kijkt er een 4K stream op, dan ja.
Maar in elke andere combo kan dat geen merkbaar verschil geven met de HD google tv, en apps als VRTMax, GoPlay & VTMGo doen sowieso niet aan 4K.

Let wel dat er een verschil is tussen een gewone Chromecast en een "Chromecast with Google TV". Die eerste kan gewoon streamen waarbij je je smartphone eigenlijk voor alles gebruikt. Vind ik onhandig. Die 2e kan apps installeren en heeft een eigen afstandsbediening.
Met de iOS app "Kernel" kan je meteen zien op welk platform, welke serie en/of film te zien is.

 
Wij kijken hier al 3 jaar zonder TV abbo en het goedkoopste internat abbo van Orange.
Alles via de AppleTV met de apps daarop geinstalleerd, enige dat ik nu nog mis is een native GoPlay app, zal ooit wel eens gelanceerd worden. Voorlopig is dat de enige die ik moest streamen via airplay naar de AppleTV en eigenlijk is dat ook geen moeite om te doen.

Als je een PiHole thuis hebt draaien, afhankelijk van welke adlist, dan heb ik ook gemerkt dat de reclame van VTM wordt geblokkeerd en gaat die gewoon skippen :) Eigenlijk kijkt het nog beter dan live of via een decoder.

Maar, ze gaan dat ook wel gaan voelen dat veel mensen dit gaan beginnen doen. Mijn gevoel is dat ze meer en meer gaan 'locken' achter een goedkoper Streamz abbo om het zo te boosten.
Voorlopig deel ik ook nog mijn Netflix, Disney+ en Spotify abbo met het maximaal aantal gebruikers. Goedkoper kan het niet denk ik om alle content te kunnen bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Nokia 8010 uiteindelijk gekozen. Die heeft bovenstaande wel allemaal. Wel iets duurder dan de Mi box, maar tot nu toe dik tevreden over.
Heb dit al eens gevraagd, maar VRTmax, VTM Go, Playapp en Spotify lukken hier op? Waar heb je hem gekocht en aan welke prijs? Ik zie weinig aanbod op internet (enkel bol.com (externe verkoper) of Amazon). HDMI kabel apart bij te kopen? Welke HDMI kabel best?
 
Heb dit al eens gevraagd, maar VRTmax, VTM Go, Playapp en Spotify lukken hier op? Waar heb je hem gekocht en aan welke prijs? Ik zie weinig aanbod op internet (enkel bol.com (externe verkoper) of Amazon). HDMI kabel apart bij te kopen? Welke HDMI kabel best?
Die apps werken allemaal idd. Ik heb hem op Amazon.nl gekocht aan €119,41. HDMI zat er niet bij. Geen idee welke het beste is. Volgens mij is elke HDMI even goed.
 
Hier ook recent de digicorder buitengekiept en eigenlijk totaal geen last van. Ik had al een nvidia shield om films en series van mijn NAS af te spelen, dus de overstap was snel gemaakt.
 
Ik luister tijdens thuiswerk ook altijd naar de radio via TV.
Ik had verwacht dat er op GoogleTV daar wel apps als JoeFM en QMusic gingen zijn. Maar dat is blijkbaar niet het geval.

Enig alternatief (buiten Spotify... Gewoon radio luisteren dus).
 
En kunt ge op ChromeCastGoogleTV uw startscherm wat customizen?


Want daar staat nu vanboven altijd één of andere mega-tile met een serie op Disney+. Ik heb geen disney+.


En wat verderop staan dan mijn apps. Daar staat dan een lijst met op het einde 'alle apps weergeven'. Waar ik nu naartoe moet voor TuneIn.


Ik wil voorop: Netflix VtmGo VRTMax GoPlay TuneIn

En dan nog wat andere minder belangrijke dingen.
 
Ik luister tijdens thuiswerk ook altijd naar de radio via TV.
Ik had verwacht dat er op GoogleTV daar wel apps als JoeFM en QMusic gingen zijn. Maar dat is blijkbaar niet het geval.

Enig alternatief (buiten Spotify... Gewoon radio luisteren dus).
Hier terug de omgekeerde beweging gemaakt.
Allemaal goed streamen maar ben het te gewoon om live te kijken via tv gids.

Wisselen tussen apps is ook zo een gedoe, allemaal makkelijker via een gewone decoder. Ook geen nummer toetsen op de apple tv afstandsbediening.

Voor mij is streamen allemaal goed en wel maar alleen voor netflix, disney, streamz, enz…
Om mijn kijkervaring te veranderen nee, te omslachtig. Ook via de officiele Telenet tv app of Orange.
 
Hier terug de omgekeerde beweging gemaakt.
Allemaal goed streamen maar ben het te gewoon om live te kijken via tv gids.

Wisselen tussen apps is ook zo een gedoe, allemaal makkelijker via een gewone decoder. Ook geen nummer toetsen op de apple tv afstandsbediening.

Voor mij is streamen allemaal goed en wel maar alleen voor netflix, disney, streamz, enz…
Om mijn kijkervaring te veranderen nee, te omslachtig. Ook via de officiele Telenet tv app of Orange.
Ik snap het wel.
Het is zeker aanpassen, en volgens mij op bepaalde vlakken inderdaad een stap terug.
TV gids kijk ik nu gewoon op mijn gsm. Maar dat is inderdaad iets wat ik ook wel wat mis dat dit gewoon even op de TV t zien is.
 
En kunt ge op ChromeCastGoogleTV uw startscherm wat customizen?


Want daar staat nu vanboven altijd één of andere mega-tile met een serie op Disney+. Ik heb geen disney+.


En wat verderop staan dan mijn apps. Daar staat dan een lijst met op het einde 'alle apps weergeven'. Waar ik nu naartoe moet voor TuneIn.


Ik wil voorop: Netflix VtmGo VRTMax GoPlay TuneIn

En dan nog wat andere minder belangrijke dingen.
Uiteraard kan je customizen: https://www.howtogeek.com/694783/how-to-customize-the-google-tv-home-screen/

Hier ook al een dik jaar geen Proximus abonnement meer voor TV en geen seconde spijt van gehad.

Chromecast van 40€ en voor de rest de gekende gratis apps van de Vlaamse zenders. Aangevuld met Eleven en af en toe Disney+/Amazon Prime (maar die zijn meer voor de vriendin).
Mobile Vikings fiber abo voor 50€ per maand ipv 80€+ bij Proximus.

Ik keek wel bijna nooit naar de traditionele TV meer dus de switch was wel vrij makkelijk voor mij.
 
Is er eigenlijk een tv gids app voor google tv? Is best wel handig om eens te kijken wat er zoal op tv is om dan over te gaan naar de juiste app of om bv een herinnering in te stellen ofzo?
 
Terug
Bovenaan