TV Alles streamen ipv via telenet, proximus of orange

Hier ook bijna 4 jaar geen kabel meer. Netflix en Prime abonnementen, en verder heb je dan gratis apps zoals VTMgo en VRTnu. Onze smart tv had destijds moeite met de app van VRT, maar ik had nog een chromecast liggen van ervoor dus dat zo opgelost.

Niet echt het gevoel iets te missen, veel live keken we niet, en veel Vlaamse zenders ook niet. Als je wat achtergrond wil kan je een van de VRT tv- of radiozenders live laten spelen.
 
Ik heb nog wel kabel, maar kijk praktisch alles via apps op mijn Apple TV.
Eén van mijn betere aankopen van de laatste jaren.
 
Naar mijn weten heeft mijn LG die Vlaamse apps niet dus dan moet je wel ten allen tijde met een 2de toestel zitten casten? Dat lijkt mij zo omslachtig.

Ik heb ook een LG TV en heb er gewoon een chromecast aan gehangen. Die bestuur ik gewoon via mijn LG afstandsbediening. Als ik de TV aanleg staat die gewoon op het home screen van Chromecast en moet ik enkel nog VTM GO, Play of VRT Max selecteren.
 
Al enkele jaren zonder tv-abo en ik mis dat eigenlijk niet. Als ik 3 dagen in de week tijd heb voor tv zal het veel zijn. Als ik dan toch echt eens iets zoek voor tijdens het eten, mocht mijn dochter er niet zijn, zet ik iets Live van Nat.Geo Youtube of wat andere brol op.
 
Zelf kijk ik ook minder en minder gewone TV en meer de apps, maar net als jij zou ik de "achtergrond TV" wel missen. Ik woon alleen en dan zet ik die vaak wel aan op het journaal, of iets dat je met 1 oog kan volgen.

Het vervelende aan al die apps is dat het ... al die apps zijn. Als ik serie X wil kijken moet ik eerst weer gaan zoeken op welke app die nu weer stond. Ook niet doorspoelbare reclame is storend. Even snel iets opstarten om te zien of het interessant is? Nee, eerst reclame kijken. Of je pauzeert het beeld even, duwt "Exit" omdat normaal in de meeste apps daarmee gewoon de pauze-overlay verdwijnt, nee, je vliegt helemaal terug naar het hoofd menu. "Resume" dan maar -> hupsa, eerst weer reclame kijken. :mad:

Is zo een google tv 4K chromecast eigenlijk al de moeite? Zie je het verschil daar heel hard mee ten opzichte van het HD model?
Als je een 4K tv hebt met bv een Netflix Premium abo, en je kijkt er een 4K stream op, dan ja.
Maar in elke andere combo kan dat geen merkbaar verschil geven met de HD google tv, en apps als VRTMax, GoPlay & VTMGo doen sowieso niet aan 4K.

Let wel dat er een verschil is tussen een gewone Chromecast en een "Chromecast with Google TV". Die eerste kan gewoon streamen waarbij je je smartphone eigenlijk voor alles gebruikt. Vind ik onhandig. Die 2e kan apps installeren en heeft een eigen afstandsbediening.
 
Laatst bewerkt:
Het vervelende aan al die apps is dat het ... al die apps zijn. Als ik serie X wil kijken moet ik eerst weer gaan zoeken op welke app die nu weer stond.
Bij lineaire TV moet je toch ook zoeken waar iets te zien is?
Ook niet doorspoelbare reclame is storend. Even snel iets opstarten om te zien of het interessant is? Nee, eerst reclame kijken.
Vind reclame op de apps eigenlijk beter:
- Je weet direct hoe lang het gaat duren
- Is meestal korter dan bij de lineaire TV waar je bij de meeste zenders tegenwoordig ook niet meer de reclame kan doorspoelen wanneer je uitgesteld kijkt
Of je pauzeert het beeld even, duwt "Exit" omdat normaal in de meeste apps daarmee gewoon de pauze-overlay verdwijnt, nee, je vliegt helemaal terug naar het hoofd menu. "Resume" dan maar -> hupsa, eerst weer reclame kijken.
Dit gedrag herken ik niet direct. Waar heb je dit?
 
Nee, op je decoder staan opnames bv gecentraliseerd. De programmagids is ook over de zenders heen. Beeld je bv in dat je met lineaire TV enkel een EPG per zendergroep hebt, en ook eerst naar de juiste zender moet zappen om daar je opnames van enkel die zender te zien. Op zijn minst onhandig.

Klopt, de reclame is korter (maar zal ongetwijfeld verlengd worden. Alle elementen die negatief zijn voor de gebruiker worden steeds progressief toegepast om op zo min mogelijk weerstand te stuiten). En het klokje in beeld is handig. Maar, je kan niet wegzappen... Van mij mag reclame 10 minuten duren, dan zap ik gewoon naar iets anders ondertussen. Gaat niet bij streaming. Tenzij je ondertussen HDMI switched naar..... lineaire TV....

Op de GoPlay en VtmGo website is het zelfs nog absurder. Het equivalent van wegzappen is de stream muten en ondertussen iets anders doen in een ander venster. Maar als je op VtmGo de reclame durft muten, pauzeert die gewoon... Op GoPlay is het het meest extreem: niet alleen de stream muten, maar gewoon het venster zijn focus laten verliezen, en de boel pauzeert al... Gij zult kijken en luisteren!

En zelfs al duurt die streaming-reclame niet lang, het is gewoon vervelend om steeds 20-120 seconden te wachten bij elke start. Per ongeluk een aflevering gestart die je al gezien had en switchen naar een ander? 2x reclame, van beide episodes. Een aflevering resumen op een punt nèt voor een reclame blok? 2x reclame, de start-reclame + het reclameblok zelf. Per ongeluk een episode herstart ipv geresumed? Fast forward dan I guess. Maar niet voorbij de reclameblokken hé, sloeber!

Enzovoort. Telt ook allemaal op en extreem ongebruiksvriendelijk. Voorlopig gedoog ik het, omdat het uiteraard ook voordelen heeft tov lineair kijken. Het zou al helpen als de apps geen 2e keer reclame laten zien als je een episode al gestart had op een eerder moment.

Lineair kijk ik via TV Vlaanderen. Reclames zijn gewoon te skippen en kunnen zelfs definitief uit opnames weggeknipt worden.

Dit gedrag herken ik niet direct. Waar heb je dit?

GoPlay app op android TV (Nvidia Shield)
 
Laatst bewerkt:
Sinds kort ligt ook de kabel buiten. We keken al voor 95% via apps en die paar procentjes kunnen we wel makkelijk bekijken via de apps van de zenders zelf.

Nvidia shield is een dikke aanrader trouwens.
 
Nee, op je decoder staan opnames bv gecentraliseerd. De programmagids is ook over de zenders heen. Beeld je bv in dat je met lineaire TV enkel een EPG per zendergroep hebt, en ook eerst naar de juiste zender moet zappen om daar je opnames van enkel die zender te zien. Op zijn minst onhandig.
Zelf heb ik een smart TV met native Android TV en daarnaast ook een Apple TV. Op beide kan je nochtans naar content zoeken in alle apps. Maar gebruik dat zelden eerlijk gezegd, dus niet zeker hoe goed dit werkt.
Klopt, de reclame is korter (maar zal ongetwijfeld verlengd worden. Alle elementen die negatief zijn voor de gebruiker worden steeds progressief toegepast om op zo min mogelijk weerstand te stuiten). En het klokje in beeld is handig. Maar, je kan niet wegzappen... Van mij mag reclame 10 minuten duren, dan zap ik gewoon naar iets anders ondertussen. Gaat niet bij streaming. Tenzij je ondertussen HDMI switched naar..... lineaire TV....
Heb soms de indruk dat afhankelijk van het tijdstip of de tijd dat je reeds aan het kijken bent (bv meerdere aflevering na elkaar) de reclameblokjes soms heel kort worden.
Op de GoPlay en VtmGo website is het zelfs nog absurder. Het equivalent van wegzappen is de stream muten en ondertussen iets anders doen in een ander venster. Maar als je op VtmGo de reclame durft muten, pauzeert die gewoon... Op GoPlay is het het meest extreem: niet alleen de stream muten, maar gewoon het venster zijn focus laten verliezen, en de boel pauzeert al... Gij zult kijken en luisteren!
Wat betreft de reclame via de website is de truck om niet voor de reclame begint de tab te muten en dan naar een andere te gaan. Werkt ook bij Goplay.
En zelfs al duurt die streaming-reclame niet lang, het is gewoon vervelend om steeds 20-120 seconden te wachten bij elke start. Per ongeluk een aflevering gestart die je al gezien had en switchen naar een ander? 2x reclame, van beide episodes. Een aflevering resumen op een punt nèt voor een reclame blok? 2x reclame, de start-reclame + het reclameblok zelf. Per ongeluk een episode herstart ipv geresumed? Fast forward dan I guess. Maar niet voorbij de reclameblokken hé, sloeber!

Enzovoort. Telt ook allemaal op en extreem ongebruiksvriendelijk. Voorlopig gedoog ik het, omdat het uiteraard ook voordelen heeft tov lineair kijken. Het zou al helpen als de apps geen 2e keer reclame laten zien als je een episode al gestart had op een eerder moment.

Lineair kijk ik via TV Vlaanderen. Reclames zijn gewoon te skippen en kunnen zelfs definitief uit opnames weggeknipt worden.
Geen ervarfing met TVV, maar ik kan mij voorstellen dat bepaalde zenders dit op den duur toch ook gaan afdwingen op straffe van schrappen in het aanbod?
GoPlay app op android TV (Nvidia Shield)
GoPlay is kwalitief wel de minste app van de 3 grote zenders. Hoewel dat je daar vaak ook de reclame kan doorspoelen (maar dan weer niet op de website.
 
Er is er idd 1 bij waar je de reclameblokken vaak wel nog kan doorspoelen.

TVV heeft al sinds jaar en dag vrije hardware & software keuze. Een functie om reclame niet-doorspoelbaar te maken, wat langs client-zijde geïmplementeerd moet worden, zie ik dus nog niet direct gebeuren. Hun userbase is volgens mij ook te klein voor de grote zenders om er veel achter te zitten...
 
Nee, op je decoder staan opnames bv gecentraliseerd. De programmagids is ook over de zenders heen. Beeld je bv in dat je met lineaire TV enkel een EPG per zendergroep hebt, en ook eerst naar de juiste zender moet zappen om daar je opnames van enkel die zender te zien. Op zijn minst onhandig.

Klopt, de reclame is korter (maar zal ongetwijfeld verlengd worden. Alle elementen die negatief zijn voor de gebruiker worden steeds progressief toegepast om op zo min mogelijk weerstand te stuiten). En het klokje in beeld is handig. Maar, je kan niet wegzappen... Van mij mag reclame 10 minuten duren, dan zap ik gewoon naar iets anders ondertussen. Gaat niet bij streaming. Tenzij je ondertussen HDMI switched naar..... lineaire TV....

Op de GoPlay en VtmGo website is het zelfs nog absurder. Het equivalent van wegzappen is de stream muten en ondertussen iets anders doen in een ander venster. Maar als je op VtmGo de reclame durft muten, pauzeert die gewoon... Op GoPlay is het het meest extreem: niet alleen de stream muten, maar gewoon het venster zijn focus laten verliezen, en de boel pauzeert al... Gij zult kijken en luisteren!

En zelfs al duurt die streaming-reclame niet lang, het is gewoon vervelend om steeds 20-120 seconden te wachten bij elke start. Per ongeluk een aflevering gestart die je al gezien had en switchen naar een ander? 2x reclame, van beide episodes. Een aflevering resumen op een punt nèt voor een reclame blok? 2x reclame, de start-reclame + het reclameblok zelf. Per ongeluk een episode herstart ipv geresumed? Fast forward dan I guess. Maar niet voorbij de reclameblokken hé, sloeber!

Enzovoort. Telt ook allemaal op en extreem ongebruiksvriendelijk. Voorlopig gedoog ik het, omdat het uiteraard ook voordelen heeft tov lineair kijken. Het zou al helpen als de apps geen 2e keer reclame laten zien als je een episode al gestart had op een eerder moment.

Lineair kijk ik via TV Vlaanderen. Reclames zijn gewoon te skippen en kunnen zelfs definitief uit opnames weggeknipt worden.



GoPlay app op android TV (Nvidia Shield)
We kijken ook overwegend via de grote streamingdiensten, maar wat jij beschrijft is toch de hoofdreden waarom ik mijn kabel nog niet buitengesmeten heb. Ik erger mij kapot aan de reclame en algemene gebruiksonvriendelijkheid van VTM Go en GoPlay. Je hebt nu bij opnames ook wel altijd een stukje niet-door-te-spoelen reclame bij de start, maar da's toch nog altijd 10 keer minder vervelend dan die toestanden op de apps.

Over een jaar of 2 verhuizen we, zal dan nog eens opnieuw de afweging maken.
 
Op de GoPlay en VtmGo website is het zelfs nog absurder. Het equivalent van wegzappen is de stream muten en ondertussen iets anders doen in een ander venster. Maar als je op VtmGo de reclame durft muten, pauzeert die gewoon... Op GoPlay is het het meest extreem: niet alleen de stream muten, maar gewoon het venster zijn focus laten verliezen, en de boel pauzeert al... Gij zult kijken en luisteren!

En zelfs al duurt die streaming-reclame niet lang, het is gewoon vervelend om steeds 20-120 seconden te wachten bij elke start. Per ongeluk een aflevering gestart die je al gezien had en switchen naar een ander? 2x reclame, van beide episodes. Een aflevering resumen op een punt nèt voor een reclame blok? 2x reclame, de start-reclame + het reclameblok zelf. Per ongeluk een episode herstart ipv geresumed? Fast forward dan I guess. Maar niet voorbij de reclameblokken hé, sloeber!

Enzovoort. Telt ook allemaal op en extreem ongebruiksvriendelijk. Voorlopig gedoog ik het, omdat het uiteraard ook voordelen heeft tov lineair kijken. Het zou al helpen als de apps geen 2e keer reclame laten zien als je een episode al gestart had op een eerder moment.
Hoe durven ze! Allerlei achterpoortjes proberen dicht te timmeren zodat de bedrijven die veel geld betalen voor reclames ook effectief er zeker van kunnen zijn dat op het één of andere scherm hun reclame wel heeft afgespeeld.

Ik begrijp die ganse houding van de mensen totaal niet.
In de meeste gevallen zijn het commerciële bedrijven die een tv-zender uitbaten die hun inkomsten voornamelijk en alleen uit reclame halen. Waarom, maar waarom zou een bedrijf het toelaten dat die zaken doorgespeeld of geskipped worden? Iedereen begrijpt toch ook dat elk ding dat ermee te maken heeft zoals het maken van de tv-programma's zelf tot het maken van een online platform waar al die dingen in beschikbaar zijn handenvol geld kosten. Vanwaar het gevoel dat men die content aan jou volledig gratis moet geven?

De rant is niet geheel persoonlijk op jou bedoeld, in mijn vriendenkring heb ik ook al met de regelmaat dezelfde preek afgestoken. Alsof we onszelf elitair genoeg vinden om gratis geëntertaind te worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: jvc
Een jaar geleden ook onze TV box weggedaan en wij missen het niet.
Zoveel gewone TV kijken wij niet en alles wat we willen zien is via VRT Max, Go Play of VTM Go te bekijken. Meestal volgen we gewoon series op Netflix, Prime Video en Disney+. Enkel als we eens iets luchtig voor tussendoor, kijken we soms een een normaal TV programma.
 
Hoe durven ze! Allerlei achterpoortjes proberen dicht te timmeren zodat de bedrijven die veel geld betalen voor reclames ook effectief er zeker van kunnen zijn dat op het één of andere scherm hun reclame wel heeft afgespeeld.

Ik begrijp die ganse houding van de mensen totaal niet.
In de meeste gevallen zijn het commerciële bedrijven die een tv-zender uitbaten die hun inkomsten voornamelijk en alleen uit reclame halen. Waarom, maar waarom zou een bedrijf het toelaten dat die zaken doorgespeeld of geskipped worden? Iedereen begrijpt toch ook dat elk ding dat ermee te maken heeft zoals het maken van de tv-programma's zelf tot het maken van een online platform waar al die dingen in beschikbaar zijn handenvol geld kosten. Vanwaar het gevoel dat men die content aan jou volledig gratis moet geven?

De rant is niet geheel persoonlijk op jou bedoeld, in mijn vriendenkring heb ik ook al met de regelmaat dezelfde preek afgestoken. Alsof we onszelf elitair genoeg vinden om gratis geëntertaind te worden.

Het gaat hem hier om de afweging tussen streaming apps van de diverse zenders vs lineaire tv, niet over de mate van geoorloofdheid van het gebruik van reclame door die zenders.

Ik verwacht ook niet dat die content "helemaal gratis aan mij zou moeten gegeven worden", ik betaal immers zonder probleem mijn Netflix en Amazon Prime abo, wel dat daar behoorlijk wat meer gebruiksvriendelijkheid op allerhande vlakken tegenover staat.

Het niet kunnen doorspoelen van reclame is trouwens maar een recent fenomeen (2021), terwijl die functie technisch gezien perfect al in hun decoders van begin de jaren 2000 had kunnen geprogrammeerd worden.
 
Hier ondertussen toch al een hele tijd zonder kabel, ondertussen internet overgezet naar Mobile Vikings, en alles werkt eigenlijk supervlot en kost een fractie van wat we vroeger betaalden...
 
Dat van die reclame die pauseert wanneer je naar een ander venster gaat of bij muten van vtmgo of goplay.

Ik heb jaren geleden al gemerkt als je vtmgo of goplay openzet in een apparte Chrome tab, en eens het in gang is haal je die tab met de lopende stream uit de browser en versleep je die naar een tweede beeldscherm dat aangesloten is op je pc, dat die dan wel verder doet terwijl ik op mijn mainscherm wat anders doe. Ook als ik de reclame mute op dat tweede scherm.

Ik heb in het begin van de covid periode mijn tv opgezegd en ik kijk misschien maar een uurtje of 3 op een week meer naar tv programma's.
En dat zijn dat meestal programmas waar ik tegelijk op mijn main scherm aan het gamen ben of zo.
Pc is ook verbonden met mijn tv, dus kan het ook naar daar slepen als derde scherm mocht ik het toch echt op de grotere tv willen laten afspelen terwijl ik iets anders doe op mijn pc.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga bij mijn nieuwe aansluiting precies 6 maand Telenet-TV gratis krijgen.
Wat is dat juist? Weer een app?
 
Ik begrijp die ganse houding van de mensen totaal niet.

en dat terwijl het zelden of nooit over entitlement gaat, en bijna altijd over gebruiksvriendelijkheid. Ook per direct de hoofdreden waarom dergelijke fenomenen weinig meer zijn dan een aangekondigde doodstrijd; hoe irritanter je het gebruik maakt, des te meer mensen vroeg of laat gewoon alles van je dienst links zullen laten liggen.

In gevallen zoals die apps van VTM/SBS/anderen is dat ook niet te betreuren. Hier hebben we intussen al een jaar of 4 geleden alles buiten gesmeten en vervangen door business internet en streaming, en ik kan niet zeggen dat we in die tijd nog maar één keer aan "de zenders" hebben terug gedacht of ze gemist hebben. Er zijn letterlijk twee momenten op een jaar dat VRT hier streamt, en dat is bij de intrede van de Sint en bij het nieuwjaarsconcert. Verder is het streaming + Kodi voor onze eigen collectie. Werkt heerlijk.
 
Ik ga bij mijn nieuwe aansluiting precies 6 maand Telenet-TV gratis krijgen.
Wat is dat juist? Weer een app?
Is app/website waar je kan kijken naar reguliere TV


Edit: @Ares: ivm kodi die eigen collectie zal dan wel niet altijd legaal verkregen zijn vermoed ik. Of koop je nog zoveel zaken aan die je dan ripped en op je server zet?
 
Edit: @Ares: ivm kodi die eigen collectie zal dan wel niet altijd legaal verkregen zijn vermoed ik. Of koop je nog zoveel zaken aan die je dan ripped en op je server zet?

Je wil de collectie aan DVD/Bluray die hier in dozen in de berging staat niet zien :hurrr:. Kopen veel minder aan nu versus vroeger, maar wat we kopen wordt typisch ook geript en op de server gezet ja; enkel 4k staat nu in het rek, samen met disney. Massa's plaats gewonnen zo qua bergruimte.
 
Terug
Bovenaan