TV Alles streamen ipv via telenet, proximus of orange

greatbeesje

Member
We hebben eens vraagje, we hebben nu smart tv, en we hebben juist eens gekeken naar vtm go, en daar kan je ook alles opzien ipv via de tv te kijken,dus via telenet, onze vraag is, zou je dan bv alles kunnen streamen, dat je bv geen tv abonement meer nodig hebt, en alleen nog internet, zo kan je toch beetje geld uitsparen ? zijn er nog mensen die zo alles kunnen bekijken via hun smart tv, en dat ook hun bv telenet abonnement alleen nog internet is, dat ze moeten betalen ?, ik hoop dat jullie begrijpen wat we bedoelen, we vroegen dat ons gewoon af, we weten ook wel gelijk dinsney+, en streams, dat je moet voor betalen, gelijk vtm go + dat was 4 eur per maand zag ik, maar komt dan waarschijnlijk nog goedkoper uit, moest je dat nemen dan abonement te betalen bv bij telenet voor internet en tv.
 
Je moet voor jezelf even nagaan naar welke zenders je kijkt en of je die dan ook gewoon kan streamen.
Voor wie uitsluitend naar VRT en VTM kijkt, is een digitaal tv-abonnement waarschijnlijk geldverspilling.

Kijk jij naar 'exotischere zenders' of naar live sport enzo, dan kan je er denk ik niet echt om heen om toch digitale tv te nemen.

Zelf heb ik al ettelijke jaren geen digitaal tv-abonnement meer.
 
Alle reguliere Vlaamse zenders kan je streamen. Hiervoor heb je volgende apps nodig:
VtmGo voor alle vtm zenders en een groot aanbod van Studio100 tv.
VRT MAX voor VRT1, Canvas en Ketnet.
GoPlay voor alle Play zenders (VT4 en VijfTV van vroeger), hier zit ook nog een deeltje van het aanbod van kookzender Njam op. Pro tip: bij GoPlay kan je momenteel bij de meeste programma's de reclame gewoon doorspoelen.

Verder interessant is NPO start voor de Nederlandse zenders.

Als je dit afwisselend combineert met een betalende streamingdienst (Netflix, Prime, Disney+, Steamz,...) dan ga je goedgevulde tv avonden hebben zonder veel gezeik.

Probeer het gewoon even een weekje uit om te zien of het bevalt en dan kan je alsnog je tv abonnent buiten gooien.
 
Hier intussen al een klein jaar het TV abonnement buitengesmeten. Scheelt mij een kleine 30 € / maand (Proximus internet + TV -> Mobile Vikings internet) en ik mis het niet. Via VRT MAX, VTM GO en GoPlay kan je de Vlaamse zenders zien, die bekeken we al zelden, andere zenders al helemaal niet. Gecombineerd met Netflix & Disney+. Sinds je bij TV opnames de reclame niet meer kan doorspoelen heeft het decoderverhaal zijn meerwaarde (opnemen) compleet verloren, zowat alles kan je herbekijken via de apps van de zenders. Tenzij je graag dingen opneemt en pas maanden later bekijkt, want veel programma's en films blijven maar beperkte tijd beschikbaar in de apps.

Als lineare TV een must is kan je ook eens kijken naar appTV van TV Vlaanderen. Je kan daar wel niet opnemen en de beeldkwaliteit is niet super.
 
Zelf de decoder al een jaar of 5 buitengesmeten en sinds enkele jaren Google TV.
Zoals hierboven al vaker gezegd: alles hangt af van wet je zelf wil. Van de vlaamse zenders kan je de meeste zaken via apps bekijken.
Ik vul dit aan met Youtube en soms voor een specifieke serie een streamingdienst (maandje per dienst in de wintermaanden en je bent bijgekeken).
Ik moet wel zeggen dat wanneer mijn ouders overnachten, dan heeft vooal mijn vader het er moeilijk mee om bepaalde zenders niet te hebben.

De vraag is ook waar je nog internet van afneemt. Eerste jaren had ik nog Telenet en daarna Orange omdat er enkel kabel beschikbaar was in de straat. Als ik dan echt iets wou zien dat niet in de App beschikbaar was (voornamelijk GoPlay had je nog niet zoals nu), dan keek ik nog via de kabel.
 
Even omhoog gooien. Ik ben ook serieus aan het denken om Proximus eruit te gooien en alleen internet (MV bijvoorbeeld) te nemen en te streamen. Nu vraag ik me af of jullie een box gebruiken of puur alleen de smart-tv? Dacht dat GoPlay nog niet op smart-tv (Samsung) beschikbaar was? Ik heb nu wel een Formuler Z7 thuis, maar ik vind die te traag, dus welke andere box/optie raden jullie aan? Alvast bedankt!
 
Even omhoog gooien. Ik ben ook serieus aan het denken om Proximus eruit te gooien en alleen internet (MV bijvoorbeeld) te nemen en te streamen. Nu vraag ik me af of jullie een box gebruiken of puur alleen de smart-tv? Dacht dat GoPlay nog niet op smart-tv (Samsung) beschikbaar was? Ik heb nu wel een Formuler Z7 thuis, maar ik vind die te traag, dus welke andere box/optie raden jullie aan? Alvast bedankt!

Ik gebruik GoogleTV en Miboxen (ook omdat ik niet enkel smart tv's heb). Samsung heeft nog niet alle apps, androidgebaseerde systemen de meeste zaken wel.
Ik ben er wel blij mee.
 
Wij hebben vorig jaar de digibox ook buitengesmeten. In het begin gebruik gemaakt van vtm go en vrt. De app van play4 werkte toen nog niet via de tv of we moesten casten.

We zijn toen wel overgeschakelt naar tv vlaanderen (streaming app) dit is 15 euro per maand voor alle zenders inclusief eleven sports. En tot nu toe al heel tevreden over geweest. Was ook om wat voetbal te kunnen blijven kijken.

Sommige programmas kan je ook terug opvragen, hangt af van welke zender. Ze bieden ook wat canal+ series aan maar met het aanbod van disney of netflix hier nog niet aan toegekomen.
 
Ik gebruik GoogleTV en Miboxen (ook omdat ik niet enkel smart tv's heb). Samsung heeft nog niet alle apps, androidgebaseerde systemen de meeste zaken wel.
Ik ben er wel blij mee.
Dan bedoel je deze? https://www.bol.com/nl/p/xiaomi-mi-...149648955?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Wij hebben vorig jaar de digibox ook buitengesmeten. In het begin gebruik gemaakt van vtm go en vrt. De app van play4 werkte toen nog niet via de tv of we moesten casten.

We zijn toen wel overgeschakelt naar tv vlaanderen (streaming app) dit is 15 euro per maand voor alle zenders inclusief eleven sports. En tot nu toe al heel tevreden over geweest. Was ook om wat voetbal te kunnen blijven kijken.

Sommige programmas kan je ook terug opvragen, hangt af van welke zender. Ze bieden ook wat canal+ series aan maar met het aanbod van disney of netflix hier nog niet aan toegekomen.
Tv Vlaanderen is ook een optie, maar ik zou het puur doen om eens te kunnen zappen, maar daar heb ik een andere optie voor.
 
Die heb ik staan ja. Twee in eigen huis, en mijn ouders zijn ook al een half jaartje omgeschakeld.
Het was ook diegene die ik op het oog had, maar lees dat hij soms wel wat vertraging heeft of blijft hangen. Wat is jouw ervaring? Hij draait op Android tv zeker?
 
Android TV inderdaad. Het is maar wat je hapering noemt. Hij moet de apps openen, en dat is niet instantaan, maar voor mij voelt het responsief genoeg aan. Zeker ten opzichte van de snelheid van google tv op de tcl-tv zelf.
VLC is wat anders, die loopt regelmatig vast, dat hij de netwerkmappen niet wil herkennen, of dat hij de aangesloten usb niet meer wil lezen. In dat opzicht is die van google zelf dan weer beter.

Voor verbinding heb ik wel een lan-adapter aangesloten, omdat het huis zo goed is gebouwd dat verschillende kamers geen/slecht wifi-signaal hebben. (ook voor mijn gsm en andere zaken).
 
voor me het enige jammere dat er geen native goplay app is voor apple tv..

voor de rest kijk ik al jaren zonder probleem via de apple tv bakje naar alle vlaamse zenders
 
Wil het ook al lang doen maar geen premier league kunnen kijken is het enigste dat me tegenhoud. Dure grap als ik bereken wat ik betaal daarvoor. Voor de rest kijken wij al alles via de apps op de tv als we iets willen terugkijken.

Waarom komt de premier league toch niet gewoon met een streaming app van x€ per maand voor alles of x€ per maand voor alle matchen van jouw favoriete ploeg. Die laten daar toch bakken geld liggen echt.
 
Ook nog gewone TV hier (Orange) , zit met een LG tv waardoor ik VRT Max en GoPlay niet op de TV kan zetten.

+ ik zap ergens wel graag en laat me zo verrassen wat er op TV is , veel programmas zou ik spontaan niet naar kijken , maar als dat toevallig dan op TV is toch kijk.
 
Wil het ook al lang doen maar geen premier league kunnen kijken is het enigste dat me tegenhoud. Dure grap als ik bereken wat ik betaal daarvoor. Voor de rest kijken wij al alles via de apps op de tv als we iets willen terugkijken.

Waarom komt de premier league toch niet gewoon met een streaming app van x€ per maand voor alles of x€ per maand voor alle matchen van jouw favoriete ploeg. Die laten daar toch bakken geld liggen echt.
Ik ken wel een oplossing :unsure:
 
We hebben eens vraagje, we hebben nu smart tv, en we hebben juist eens gekeken naar vtm go, en daar kan je ook alles opzien ipv via de tv te kijken,dus via telenet, onze vraag is, zou je dan bv alles kunnen streamen, dat je bv geen tv abonement meer nodig hebt, en alleen nog internet, zo kan je toch beetje geld uitsparen ? zijn er nog mensen die zo alles kunnen bekijken via hun smart tv, en dat ook hun bv telenet abonnement alleen nog internet is, dat ze moeten betalen ?, ik hoop dat jullie begrijpen wat we bedoelen, we vroegen dat ons gewoon af, we weten ook wel gelijk dinsney+, en streams, dat je moet voor betalen, gelijk vtm go + dat was 4 eur per maand zag ik, maar komt dan waarschijnlijk nog goedkoper uit, moest je dat nemen dan abonement te betalen bv bij telenet voor internet en tv.
Wij hebben alleen internet via Telenet, en streamen ook alles via AirPlay of Chromecast of native apps op de LG webOS TV.

Wat je wellicht niet weet is dat je nog altijd 'analoog' kunt kijken naar een heleboel zenders. Analoog is het niet meer, maar de digitale tegenhanger. Je kan VRT en Canvas HD kijken alsook zo goed als alle Vlaamse zenders, Discovery, National Geographic, etc.

Hoe je het moet instellen vind je op https://www2.telenet.be/residential...stallatie/compact-signaal-instellen-op-je-tv/
 
Die heb ik staan ja. Twee in eigen huis, en mijn ouders zijn ook al een half jaartje omgeschakeld.
Kunnen Spotify, VRT Max, VTM Go en Playapp er op geïnstalleerd worden? Ik heb al een nVidia Shield waar ik heel content van ben, maar zoek voor een tweede scherm dat ik sporadisch gebruik een goedkoper alternatief. Deze heeft ook een ethernetpoort?
 
Kunnen Spotify, VRT Max, VTM Go en Playapp er op geïnstalleerd worden? Ik heb al een nVidia Shield waar ik heel content van ben, maar zoek voor een tweede scherm dat ik sporadisch gebruik een goedkoper alternatief. Deze heeft ook een ethernetpoort?
Ik heb de Nokia 8010 uiteindelijk gekozen. Die heeft bovenstaande wel allemaal. Wel iets duurder dan de Mi box, maar tot nu toe dik tevreden over.
 
Terug
Bovenaan