TV Alles streamen ipv via telenet, proximus of orange

Hier al een tijdje gewoon via internet. Elke zender kan je via een app bekijken, en dan heb je nog de streaming services...
Eigenlijk nog nooit zo'n overzichtelijke ervaring gehad.
Maar is dat dan altijd achteraf dat je programma's bekijkt? Of kan je in de apps ook live kijken? Bij VTM Go weet ik dat dit lukt alleszins
 
Maar is dat dan altijd achteraf dat je programma's bekijkt? Of kan je in de apps ook live kijken? Bij VTM Go weet ik dat dit lukt alleszins
Play go is in elk geval live te bekijken (de slimste mens bvb). De rest nog niet gecheckt, maar we keken sowieso meestal al achteraf, ook toen we nog een digicorder hadden...
 
Maar is dat dan altijd achteraf dat je programma's bekijkt? Of kan je in de apps ook live kijken? Bij VTM Go weet ik dat dit lukt alleszins
Alles wat wij keken via digitale tv kunnen wij terug vinden op VRT max, VTM go en de Go Play-app.
Je kan alle zenders live kijken maar switchen tussen de apps is uiteraard omslachtiger dan zappen. Veel logischer is om iets te selecteren uit de catalogus. Alles wordt toegevoegd onmiddellijk nadat het uitgezonden is. (tenzij iets live zoals sport op sporza bv, dan kijk je logischerwijs wel gewoon live).
Het grote verschil is dat je je niet meer moet afvragen, zoals bij digitale tv, of je het wel opgenomen had. Alles is er gewoon en blijft meestal minstens 6 maanden beschikbaar.
Bij de VTM Go (en VRT max) programma's is er zelfs geen reclame tijdens het programma, enkel twee verplichte advertenties bij starten van de stream (Goplay onderbreekt uw programma wel elke 20m).
 
Op mijn 6 jaar oude Sony was er ook geen GoPlay app, maar dan op het net wel een oplossing gevonden via Kodi. Daarin kun je dan de GoPlay plug-in installeren. Werkt prima, hier.
 
Als wij naar een opname kijken in de Telenet TV app werkt de back knop vaak niet meer. De enige methode om terug naar het beginscherm te gaan is dan om de app gedwongen te sluiten. Dit is op de Chromekast 4K. Zijn er nog mensen met die probleem die eventueel een gemakkelijkere oplossing weten?
 
Ik verhuis binnenkort en overweeg van geen kabel meer te nemen aangezien ik weinig echt live tv kijk.
Het zappen en wat achtergrond-tv ga ik dan wel missen maar hoe vangen jullie dit op?
Ik heb Netflix en verder gebruik ik niet echt de apps zoals VTM go en dergelijke, omdat ik heb op dit moment niet nodig heb.

Hebben jullie dan enkele betalende abo's zoals streamz en casten julie alles vanaf gsm/tablet naar TV? Ik heb smarttv voor Netflix (maar hierop zie ik geen andere Vlaamse opties) en een chromecast die ik eigenlijk nooit gebruik.
Dat lijkt mij toch ook altijd een gedoe. Zeker om even wat achtergrond tv te hebben, bv. tijdens het middagmaal. Beetje loos om voor 10 minuten op zoek te gaan naar een bepaalde serie op app op streamingdienst, ... Mis ik iets met een groter gebruiksgemak?

Kortom, wat zijn de mogelijkheden? En is dat financieel interessanter dan toch gewoon kabel?
 
Laatst bewerkt:
Tijdens het eten zet ik ofwel gewoon muziek op, of ik kijk met mijn tablet naar een serie. Doe ik al jaren eigenlijk, heb al een tijdje geen kabel meer.
Ik heb wel een betalend abo of 5 qua streaming. Ik kan wel nog altijd TV kijken want ik heb een login op de Telenet.TV app van mijn ouders maar dat gebruik ik eigenlijk quasi enkel om voetbal te kijken.
 
Android TV met VRT Max, VTM Go, Goplay in combinatie met de betalende streamingdiensten of een goed gevulde Plex bibliotheek :fingerguns_r:

Werkt anno 2024 verrassend goed. VRT en VTM kan je live en on demand zien.
Goplay over het algemeen niet live (de mol en dergelijke wel) maar daar zijn ze ten opziche van vroeger ook veel sneller geworden in hun video on demand te updaten met wat er live op tv is.

Betalen voor digitale tv is amper nog een meerwaarde. Meer zenders en wat meer gebruiksgemak voor boomers maar daar stopt het ook.
 
Mijn vriendin en ik wonen al meer dan 10 jaar samen. Wij hebben nooit een TV aansluiting gehad. De laatste 10-15 jaar dat ik bij mijn ouders woonden hadden wij ook geen TV aansluiting meer. De laatste keren dat wij een TV aansluiting hadden thuis was toen Eurosport nog op de kabel zat. Zo lang geleden ja.

Neen ik mis dat niet. Integendeel. Als ik soms collega's hoor over wat voor onzin die 's avonds gekeken hebben ben ik blij dat ik daarvoor niet betaal. Wij hebben ook geen Netflix, Prime, Disney+, AppleTV enz. Mijn TV heeft wel die smartfunctionaliteiten en AirPlay. Ik heb de VRT Max app op mijn iPhone en sporadisch cast ik het nieuws wel naar de TV. Verder heb ik een zelfgemaakte HTPC op basis van een raspberry pi met LibreELEC (Linux + Kodi) en een goed gevulde fileserver.

Gemiddeld staat de TV bij ons 30 min op per maand. Wij genieten ervan om 's avonds langer aan tafel te blijven zitten en als we dan sporadisch toch eens in de zetel kruipen dan lezen we. Zowel ik als mijn vriendin zijn fervente lezers.
 
Naar mijn weten heeft mijn LG die Vlaamse apps niet dus dan moet je wel ten allen tijde met een 2de toestel zitten casten? Dat lijkt mij zo omslachtig.
 
Android TV met VRT Max, VTM Go, Goplay in combinatie met de betalende streamingdiensten of een goed gevulde Plex bibliotheek :fingerguns_r:

Werkt anno 2024 verrassend goed. VRT en VTM kan je live en on demand zien.
Goplay over het algemeen niet live (de mol en dergelijke wel) maar daar zijn ze ten opziche van vroeger ook veel sneller geworden in hun video on demand te updaten met wat er live op tv is.

Betalen voor digitale tv is amper nog een meerwaarde. Meer zenders en wat meer gebruiksgemak voor boomers maar daar stopt het ook.
Ondertussen kan je wel gewoon live kijken via de GoPlay app (op iOS toch in ieder geval).
 
Ik heb youtube-premium(we volgen thuis voor een groot deel dezelfde kanalen en de ads zijn te talrijk), spotify, een handvol streamingdiensten en een plex-server op mijn nas. Zowel ik als men vriendin zijn nooit echt traditionele tv-kijkers geweest, maar 's avonds een deftige film, serie of anime bekijken is wel een (bijna)dagelijks ritueel.

Het idee van zappen / achtergrond-tv vind ik wel een vreemde gewoonte. :D Het zal wel deel uitmaken van ons Vlaamsch cultureel erfgoed dat we zondag Josdag op moesten hebben staan terwijl de grootouders op bezoek kwamen en de ongemakkelijke stiltes gefilterd moesten worden. :unsure:

Wij hebben quasi altijd radio of eigen muziek via spotify opstaan als we aan het eten, kuisen of gewoon praten zijn. Iets waar ge niet echt naar kijkt... dan kunt ge net zo goed op een podcast opzetten via uw laptop, gsm of bluetooth speaker in mijn ogen.
 
Wij hebben al 3 jaar geen kabel meer. Google TV met de gratis streaming apps (vrtmax, vtmgo, goplay, youtube) aangevuld met afwisselend betalende apps (netflix, streamz, disney+, curiousity stream, amazon prime) geeft ons meer dan genoeg variatie.

Ik heb een hekel aan een tv die op de achtergrond staat te spelen, dus daar heb ik geen ervaring mee.
 
Al zo'n vijf jaar geen tv-abo meer -- alles gestreamd, eerst via Chromecast en dan onze tv slimmer gemaakt door een Nvidia Shield aan te sluiten en daar de apps die we willen afspelen op te installeren.
 
Naar mijn weten heeft mijn LG die Vlaamse apps niet dus dan moet je wel ten allen tijde met een 2de toestel zitten casten? Dat lijkt mij zo omslachtig.
Je hangt een android TV apparaat aan je tv op de hdmi (met zijn eigen afstandsbediening). Denk Nvidia Shield of Google TV Chromecast.
Daar zet je alle android tv apps op die je gebruikt (vrt max, vtm go, goPlay, Netflix, Disney+, Prime, Streamz, ...) en je kijkt tv met de afstandsbediening van dat apparaat.
Werkt super handig.

Ik heb mijn vrouw sinds vorige zomer hiervan kunnen overtuigen (zij zapte graag + wou die vlaamse programma's op de commerciële zenders kunnen blijven kijken). Omdat de afstandsbediening van de shield dichtbij de klassieke TV-ervaring komt is er geen protest meer.
Wij keken sowieso bijna altijd uitgesteld. Dan is selecteren uit de catalogus van de apps veel gemakkelijker dan heel de tijd in het oog houden of je het wel geselecteerd had om op te nemen.

Bijkomend: van Proximus internet + digitale TV naar internet only van een andere provider spaart 35€/maand uit. Ons budget voor betalende streamdiensten :).
 
Is zo een google tv 4K chromecast eigenlijk al de moeite? Zie je het verschil daar heel hard mee ten opzichte van het HD model?
 
Terug
Bovenaan