Koers kijken zonder kabel

ShadesOfJae

Well-known member
Na het nieuws van vandaag dat GCN+ blijkbaar ophoudt met bestaan, is het misschien wel interessant om hier de andere opties eens te bespreken.
GCN+ and the GCN app will be closing on 19 December 2023 in all countries and regions. GCN+ subscribers will receive a refund for the time remaining on their subscription.

Cycling fans can continue to enjoy cycling content at globalcyclingnetwork.com and the GCN YouTube channel. To find out where you can watch cycling events previously available on GCN+, go to Where can I watch cycling events?

Ikzelf heb nog steeds een digicorder (Telenet) in huis en de grootste reden daarvoor is omdat ik zonder veel gedoe live wielrennen wil kunnen zien op mijn tv. Maar ik wil toch ook wel eens bekijken of het niet opportuun is om de digicorder buiten te gooien en volledig over te stappen op streaming. Zijn er hier die enkel de koers volgen via streaming? In België hebben we natuurlijk geluk dat er heel veel op VRT (en dus VRTMAX) te zien is, dus dat zal alvast geen probleem zijn. Het koersaanbod op VTM is sowieso eerder beperkt, maar die hebben ook VTMGO om live te kijken.

Voor de overige koersen (ik denk dan in de eerste plaats aan de Giro) zou je dan een abonnement bij Eurosport moeten nemen, momenteel komt dat op €6.99 per maand.

Ik geloof ook dat er ook nog enkele crossen exclusief op Telenet worden uitgezonden. Kan je die bekijken zonder internet of tv abonnement bij Telenet?

Zijn er nog zaken die ik over het hoofd zie? Zijn er nog andere aanbieders? Discovery is hetzelfde als Eurosport zeker?
Ik durf ook wel eens een koers uitgesteld bekijken. Kan dat gemakkelijk op de verschillende apps?
 
wtf ik heb net de decoder buitengegooid omdat je toch alle koers kan streamen via GCN+ :S dat wordt ook even zoeken

GCN+ gaat dus op in Discovery+ maar tot zover ik weet hebben wij nog geen Discovery+.

Bij Eurosport kun je dan kijken naar de koersen die niet live worden uitgezonden zoals bij GCN+? Daar kon je kiezen naar welke koers je wilde kijken als er bv meerdere tergelijke tijd waren. Daar waren ook koersen tezien die niet op de Eurosport kanalen waren als het weer een keertje snooker of zo was.
 
wtf ik heb net de decoder buitengegooid omdat je toch alle koers kan streamen via GCN+ :S dat wordt ook even zoeken

GCN+ gaat dus op in Discovery+ maar tot zover ik weet hebben wij nog geen Discovery+.

Bij Eurosport kun je dan kijken naar de koersen die niet live worden uitgezonden zoals bij GCN+? Daar kon je kiezen naar welke koers je wilde kijken als er bv meerdere tergelijke tijd waren. Daar waren ook koersen tezien die niet op de Eurosport kanalen waren als het weer een keertje snooker of zo was.
ik gebruik al jaren eurosport premium omdat ik ook enkele wintersporten op de voet volg. Elke koers op GCN+ valt ook te bekijken via eurosport premium. Herbekijken van wedstrijden kan perfect, alsook wanneer er meerdere koersen tegelijk bezig zijn, kan je gewoon zelf een keuze maken welke je bekijkt. Dit staat ook los van de Tv-eurosport kanalen., dus wanneer er snooker op de eurosportTVkanalen te zien valt, kan je perfect via de premium naar de wielerwedstrijden live kijken. De gebruikersinterface trekt wel op niet veel.

Op black friday zijn er altijd wel mooie kortingen te krijgen op de eurosportpremium normaal.
 
Ook veldcross op Eurosport?
Nein, zeker niet alles. Sommige wedstrijden wel maar anderen zeker niet door Geo restrictions (heeft met lokale rechten te maken I guess). Enfin, niks dat niet op te lossen met ne VPN vermoed ik maar toch...

GCN+ gaat dus op in Discovery+ maar tot zover ik weet hebben wij nog geen Discovery+.
Ter info: Discovery+ zal opgaan in HBO Max. Het platform komt ergens in 2024 in principe ook beschikbaar in België... vraag mij niet wanneer, dat weet niemand denk ik. Ze spreken dat de merger in Europa volgend jaar in een eerste fase zal gebeuren in landen die al Discovery/HBO hebben... oa Frankrijk en België volgen dan in een tweede fase. Kan voor hetzelfde geld dus evengoed in oktober zijn (of in 2025 als we zien hoe hun timelines meestal werken :unsure:).
 
Laatst bewerkt:
Eurosport Premium. Niet plezanter om alle koersen overal te kunnen bekijken. Zeker de Engelse commentaar is vaak plezant met McEwen, Blythe, Sean Kelly en consoorten.
 
Eurosport Premium. Niet plezanter om alle koersen overal te kunnen bekijken. Zeker de Engelse commentaar is vaak plezant met McEwen, Blythe, Sean Kelly en consoorten.
Goed om te lezen dat je dan ook de Engelse stream kan kiezen. Geld betalen om naar de barslechte Nederlands commentaar te luisteren zie ik niet zitten.
 
Hoe lang kan je die wedstrijden eigenlijk online herbekijken bij Eurosport Premium?
Bij GCN+ was dat alvast zeer lang. Ik heb dit jaar nog stukjes koers herbekeken van 2022, dat lukte zonder problemen. Ik kan wel niet met zekerheid over Eurosport spreken maar ik ga er halvelings vanuit dat dat gelijkaardig is.

Goed om te lezen dat je dan ook de Engelse stream kan kiezen. Geld betalen om naar de barslechte Nederlands commentaar te luisteren zie ik niet zitten.
Op GCN opende hij meestal wel by default de Nederlandstalige stream, uitzonderlijk zelf de Franse maar Engels was uiteraard altijd wel beschikbaar. En inderdaad, ook naar mijn mening veel aangenamer kwa commentaar. Ook leuk dat ze daar, zeker tijdens de grote koersen, al eens wisselen in de commentaarcabine. En dat dikke accent van Sean Kelly natuurlijk :love:
 
Laatst bewerkt:
Sean Kelly is toch zo'n abnormaal droge stem, na 5 minuten ben ik al in slaap gevallen.
Das toch perfect voor een luie zondagmiddag? 's morgens zelf gaan fietsen en dan voor den TV in slaap vallen en net op tijd wakker worden om de aankomst te zien.
Ik hoor hem wel graag bezig, maar het werd meestal ook wel wat gebalanceerd door de co-commentator.
 
Ik ga het hier ook volgen, voor 't moment heb ik een GCN+ abonnement voor voor de cross (met VPN) en MTB.

Via Eurosport krijg ik alleen de optie om per maand te betalen aan 7 euro. Discoveryplus stuurt me door naar GB waar je voor +- 47 euro per jaar gesteld bent. Je zal bij dat laatste dan wel iets met VPN moeten doen, vermoed ik - als je al kan betalen als je niet in het Verenigd Koninkrijk woont.
 
Mijn Telenet TV-box ligt ondertussen al een tijdje buiten en voorlopig heb ik alle crossen die ik wou kijken kunnen streamen via VRTMax. Zondag is het cross is Benidorm, maar op VRT geven ze enkel een samenvatting. Kan ik ergens anders de live-uitzending streamen? In Nederland via Eurosport, maar is dit in België ook het geval?
 
Terug
Bovenaan