TV Alles streamen ipv via telenet, proximus of orange

Wij hebben al een dikke zes jaar enkel nog Proximus internet. Voor alles wat wij willen zien maken we gebruik van de streamingdiensten. Ik heb altijd Apple + (Apple TV, music en games), Netflix, Disney+ en dan varieert het wat ik er bij neem. Via Apple TV krijg je meer en meer opties voor extra kanalen die dan €4/€5 per maand kosten en dan neem ik al eens een maand om te bingen en dan weer even niet. De apps van de Belgische zenders vind ik uitstekend, je kan er toch wel het meeste vinden waar je kan opkomen. Soms jammer dat er van bepaalde programma’s maar stukken op staan (dat Belpop programma mist een aantal afleveringen, maar voor gratis kan je echt niet klagen natuurlijk).
Via vpn kijk ik graag naar Channel 4 en 5 of BBC iPlayer. ITV was wat beter voor het ITVX werd (nogal veel premium nu en zonder Britse cc kan je er niks aan). Heb ook TV5 Monde (gratis) voor Franse programma’s.
Of het op een maand waar ik dan ook nog extra A+ kanalen zou nemen dan echt een massa verschil maakt, niet altijd denk ik. Maar voor mijn gevoel/ervaring is het toch een meer ‘tailored’ kijkervaring. En je kan altijd een maand je abo stopzetten, als het beter uitkomt. Iets wat je bij de grote providers niet kan.

Wat ik soms jammer vind, is dat veel Amerikaanse streamers nog vasthangen aan of je een account hebt bij een provider daar.
 
Wij hebben al een dikke zes jaar enkel nog Proximus internet. Voor alles wat wij willen zien maken we gebruik van de streamingdiensten. Ik heb altijd Apple + (Apple TV, music en games), Netflix, Disney+ en dan varieert het wat ik er bij neem. Via Apple TV krijg je meer en meer opties voor extra kanalen die dan €4/€5 per maand kosten en dan neem ik al eens een maand om te bingen en dan weer even niet. De apps van de Belgische zenders vind ik uitstekend, je kan er toch wel het meeste vinden waar je kan opkomen. Soms jammer dat er van bepaalde programma’s maar stukken op staan (dat Belpop programma mist een aantal afleveringen, maar voor gratis kan je echt niet klagen natuurlijk).
Via vpn kijk ik graag naar Channel 4 en 5 of BBC iPlayer. ITV was wat beter voor het ITVX werd (nogal veel premium nu en zonder Britse cc kan je er niks aan). Heb ook TV5 Monde (gratis) voor Franse programma’s.
Of het op een maand waar ik dan ook nog extra A+ kanalen zou nemen dan echt een massa verschil maakt, niet altijd denk ik. Maar voor mijn gevoel/ervaring is het toch een meer ‘tailored’ kijkervaring. En je kan altijd een maand je abo stopzetten, als het beter uitkomt. Iets wat je bij de grote providers niet kan.

Wat ik soms jammer vind, is dat veel Amerikaanse streamers nog vasthangen aan of je een account hebt bij een provider daar.
Welke VPN gebruik je? En is deze betalend?
 
Welke VPN gebruik je? En is deze betalend?
Nord, ja die is betalend maar imo wel zeker de moeite waard. Komt op een €7 per maand voor ons want we gebruiken een promo code en Nord geeft heel vaak promo’s. Werkt bijvoorbeeld ook als je Netflix in een andere regio wil zien (via laptop, niet mobiel)
 
Nord, ja die is betalend maar imo wel zeker de moeite waard. Komt op een €7 per maand voor ons want we gebruiken een promo code en Nord geeft heel vaak promo’s. Werkt bijvoorbeeld ook als je Netflix in een andere regio wil zien (via laptop, niet mobiel)
Ik zoek eigenlijk een gratis versie, want wil alleen maar 1 programma sporadisch op BBC zien, maar dat is blijkbaar niet (meer) te vinden.
 
Kunnen Spotify, VRT Max, VTM Go en Playapp er op geïnstalleerd worden? Ik heb al een nVidia Shield waar ik heel content van ben, maar zoek voor een tweede scherm dat ik sporadisch gebruik een goedkoper alternatief. Deze heeft ook een ethernetpoort?
Spotify staat op de playstore, maar heb ik geen ervaring mee. De anderen gebruik ik zelf wekelijks meermaals.
Het heeft geen ingebouwde ethernetpoort, daarvoor gebruik een usb-adapter.
 
Ik zoek eigenlijk een gratis versie, want wil alleen maar 1 programma sporadisch op BBC zien, maar dat is blijkbaar niet (meer) te vinden.
Er is Express VPN die normaal ook een gratis versie heeft. Die is ook heel goed, en als het voor BBC is dan werkt die prima (voor Netflix dan weer niet meer). Nord heeft wel een gratis proefperiode maar ja dat is niet handig voor sporadisch.
 
Er is Express VPN die normaal ook een gratis versie heeft. Die is ook heel goed, en als het voor BBC is dan werkt die prima (voor Netflix dan weer niet meer). Nord heeft wel een gratis proefperiode maar ja dat is niet handig voor sporadisch.
Net eens gekeken, maar is ook een gratis proefperiode van 7 dagen en dan betalend.
 
Net eens gekeken, maar is ook een gratis proefperiode van 7 dagen en dan betalend.
Ze hebben allemaal ontdekt dat mensen de service vaak ‘nodig vinden’ en dan betalen ze natuurlijk makkelijker. Ik kan er ook niet direct eentje vinden die effectief nog gewoon gratis is. Mocht het echt gewoon sporadisch zijn, mag je altijd een seintje geven en een avond de mijne gebruiken. Je kan met Nord tot zes verbindingen doen dus normaal
zou het wel oké moeten zijn.
 
Ze hebben allemaal ontdekt dat mensen de service vaak ‘nodig vinden’ en dan betalen ze natuurlijk makkelijker. Ik kan er ook niet direct eentje vinden die effectief nog gewoon gratis is. Mocht het echt gewoon sporadisch zijn, mag je altijd een seintje geven en een avond de mijne gebruiken. Je kan met Nord tot zes verbindingen doen dus normaal
zou het wel oké moeten zijn.
Merci voor het aanbod, maar gaat niet nodig zijn. Het is voor samenvattingen van de Premier league voetbal, maar ga ze wel op YouTube vinden.
 
Ik heb indertijd als ik in April alleen ben gaan wonen niet zo over nagedacht, heb nu een Orange pakket met TV (box) + internet + 2 go abonnementen voor 90€/maand

maar eigenlijk stream ik veel via Apple TV en de login van mijn ouders (telenet tv app), natuurlijk hoelang gaat Telenet dit nog toelaten?
Hebben voetbal pakket dus leuk voor mij meegenomen

Maar ik mis wel een Play 4 apple tv app, en/of Orange app.

dus in theorie kan ik 20€/maand uitsparen door de tv box van Orange buiten te gooien, al weet ik niet als ik dan blijf genieten vh pakket voordeel
 
Vandaag Tv iconic van Telenet afgemeld en enkel nog all-internet klant. Ik had een half jaar promo (digitale tv gratis), ja het werkt best goed, maar om nu de volle prijs bij te betalen, neen. Ik ben in het bezit van een Apple TV 4K, hier de VRT en VTM apps, aangevuld met Netflix en een hele hoop eigen films, en dat werkt prima zo.
 
Hier al een tijdje gewoon via internet. Elke zender kan je via een app bekijken, en dan heb je nog de streaming services...
Eigenlijk nog nooit zo'n overzichtelijke ervaring gehad.
 
Wil dat hier ook maar digibox staat voor 80 % vol met brol dat madam nog wil kijken 🙃
Ik weet niet wat erop staat, maar hoogstwaarschijnlijk kun je die programma's ook zien via de apps.

Wij zijn nu een week of 2 zonder digibox bezig en eigenlijk valt de overstap goed mee. We hebben de box nog wel, indien het niks zou zijn, maar zodra MV zijn zelfinstallatie kit heeft voor de modem, stappen we over en gaat Proximus eruit.
 
Wil dat hier ook maar digibox staat voor 80 % vol met brol dat madam nog wil kijken 🙃
Ik ken dat. Had het van mij afgehangen die digicorder lag ook al buiten. Enige dat ik op tv nog bekijk is eens een programma of voetbal op ZDF of ARD omdat ik anders via VPN moet gaan. De rest dat ik bekijk is allemaal via apps. Maar mijn madam zit daar de x-ste herhaling van Bones of CSI te bekijken en wil dat gemakkelijk kunnen via digicorder. Niet met "al dat gepruts" via die Chromecast en gsm.
 
Zo simpele oplossing dat ik er zelfs nog niet aan gedacht had om dat op te brengen in de discussie. Zal er zo eens 1 op de kop tikken, ze kan het dan eens uitproberen.
 
Even omhoog gooien. Ik ben ook serieus aan het denken om Proximus eruit te gooien en alleen internet (MV bijvoorbeeld) te nemen en te streamen. Nu vraag ik me af of jullie een box gebruiken of puur alleen de smart-tv? Dacht dat GoPlay nog niet op smart-tv (Samsung) beschikbaar was? Ik heb nu wel een Formuler Z7 thuis, maar ik vind die te traag, dus welke andere box/optie raden jullie aan? Alvast bedankt!
Op onze LG tv bestaan de meeste apps niet (WebOS) dus ik heb een Nvidia Shield gekocht waar android TV op draait. Super content van.
Mijn vrouw was eigenlijk degene die vasthield aan de digitale TV maar voornamelijk vanwege de bediening ervan met afstandsbediening. (het aankoppelen van een laptop, of bediening van mijn rPi media-center met de gsm was te omslachtig).

Nu ze de "TV-ervaring" heeft via de Nvidia shield (met de bijgeleverde afstandsbediening dus) was er na een paar dagen al geen bezwaar meer om enkel via die Nvidia shield te kijken en hebben we digitale TV nooit meer aangeraakt en inderdaad opgezegd.
Nu ik het internet veranderd heb naar EDPnet hebben we, tov ons vorige Proximus abonnement, 35€ budget voor streamingdiensten. Daar kan je constant 2 of 3 betalende abonnementen voor in de plaats nemen...
 
Terug
Bovenaan