Golden Oldies: must-see TV uit den ouden tijd

Eindelijk Police Squad beginnen zien. Waarom heb ik zo lang gewacht, ik kan me niet voor de geest halen wanneer ik nog zo gelachen heb met een tv-serie.
Yes! Police Squad!
Dat ik die hier nog niet vermeld had... onbegrijpelijk...

Hoe ben je die aan het kijken? Kan je die ergens streamen?
Ik heb ooit de DVD-box gekocht. Samen met de Naked Gun-films zeker en vast een aanrader!
 
Ik herinner me die film ook. Zo een kasteel in sneeuw met kantelen. En via geheime glijbanen in dat kasteel konden ze naar buiten glijden. Ik ga vandaag eens nadenken.

Deze is het als ik juist ben:


Hahaha, die geluidseffectjes bij de franse trailer :)

Dat is inderdaad de film. Geen idee waarom die zo in m'n geheugen is blijven hangen.
Heb nog eens door de engels gedubde film heb gescrold en krijg terug het nare gevoel bij de dood van de hond... :cry2:
 
Yes! Police Squad!
Dat ik die hier nog niet vermeld had... onbegrijpelijk...

Hoe ben je die aan het kijken? Kan je die ergens streamen?
Ik heb ooit de DVD-box gekocht. Samen met de Naked Gun-films zeker en vast een aanrader!
ja, wordt gewoon gestreamed, maar de site is 'grey zone' dus ik ga hem hier niet noemen :p
 
Ik zie hier veel reeksen genoemd worden die fantastisch waren om te bekijken als kind, maar de vraag van de topicstarter was naar "dingen die de moeite zijn om op te zoeken?", om te herbekijken. Dan valt er naar mijn mening toch wel heel wat af van wat er hier allemaal voorbij komt.
Inderdaad, veel van deze series die hier passeren waren toen legendarisch en brengen heel wat herinneringen mee, maar het is niet altijd gemakkelijk om vandaag de dag nog stand te houden, laat staan ze te vinden om volledig te herbekijken.
Dus laat ik jeugdsentiment zoals “The A team” en “Postbus X” even liggen en denk ik na over series die bewuster beken heb, en dat zijn er vaak die in de 90s begonnen zijn maar die nog een stuk doorliepen ver in de jaren 2000. (of nog steeds)

Dan zijn er drie series die spontaan in mij opkomen:

”Friends” (1994) & “The Simpsons” (1989) Weinig uitleg nodig denk ik, voor mij twee van de beste sitcoms die ik tot nu toe gezien heb. (Sorry @Koonut Cheers of Frasier heb ik niet gezien)
En de politieserie “A touch of Frost”. (1992) Een serie die volgens mij vrij dicht lag tegen het echte politiewerk toen. Geen flitsende achtervolgingen in blitse wagens, onderzoeken die alleen maar lijken mee te vallen of te pas en onpas met wapens zwaaien. Maar gedreven speurwerk en soms ging het onderzoek moeilijk, had het hoofdpersonage te kampen met wat problemen, zowel persoonlijk als met de hiëratische oversten ed.

Verder is het eerder genoemde “Allo Allo” zeker de moeite. Doordat het tijdens de tweede Wereldoorlog afspeelt blijft dit vandaag ook nog standhouden.
 
Laatst bewerkt:
Ik was grote fan van Sledge Hammer. Misschien niet echt heel groot qua acteerprestaties maar ik heb er goed met gelachen .
Tales from the Crypt: mijn eerste afleveringen gezien op een zwart wit TV wat eigenlijk bijdroeg tot de sfeer
Married with Children: legendary
X-files: tja dat was toen gewoon de serie die je moest gezien hebben.
Ik kwam in deze thread kijken voor Sledge hammer en ben dankbaar dat ik niet de enige was die hier als kind plat mee lag. Heb het niet meer durven herbekijken uit vrees dat het allemaal wat oubollig zou aanvoelen nu.
 
De Paradijsvogels
Johan en de Alverman
Kapitein zeppos
De berenboot
Tom en Jerry
Poppey
Battlestar Galactica
Buck Rogers
Hard labeur
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onlangs Heterdaad nog eens volledig herbekeken op VRT Max. De tijd dat er nog deftige misdaadseries werden gemaakt/uitgezonden op de Vlaamse televisie.
Idd, hoe kon ik deze nu niet bij mijn lijstje gezet hebben, want deze maakte destijds indruk op mij.

Zeer goeie reeks toen die vandaag nog steeds te bekijken valt. Niet alleen omdat ze integraal op VRT Max staat, maar ook om te zien hoe het er destijds bij de rijkswacht aan toe ging. De introductie van de eerste vrouw bij de BOB en zo. Je ziet er nog dingen die in de huidige tijdsgeest niet meer kunnen, zoals de rijkswachters die pinten staan te tappen in hun kantine tijdens de middagpauze of bepaald taalgebruik dat nu zeker niet meer kan.

Maar kijk vooral voor de magistrale wijze dat rasacteur Jo De Meyere de rol van adjudant John Nauwelaerts neerzet. Zeker als een verdachte aan een verhoor onderworpen wordt.
Hij en het personage is dan veel later teruggekeerd in de serie “Flikken”.

Ik wens hem nog vele gezonde jaren, maar wees maar zeker dat deze rol, samen met die van Alexander Vorlat in “Stille Waters”, in zijn in memoriam zal komen in het nieuws.
 
Laatst bewerkt:
Idd, hoe kon ik deze nu niet bij mijn lijstje gezet hebben, want deze maakte destijds indruk op mij.

Zeer goeie reeks toen die vandaag nog steeds te bekijken valt. Niet alleen omdat ze integraal op VRT Max staat, maar ook om te zien hoe het er destijds bij de rijkswacht aan toe ging. De introductie van de eerste vrouw bij de BOB en zo. Je ziet er nog dingen die in de huidige tijdsgeest niet meer kunnen, zoals de rijkswachters die pinten staan te tappen in hun kantine tijdens de middagpauze of bepaald taalgebruik dat nu zeker niet meer kan.

Maar kijk vooral voor de magistrale wijze dat rasacteur Jo De Meyere de rol van adjudant John Nauwelaerts neerzet. Zeker als een verdachte aan een verhoor onderworpen wordt.
Hij en het personage is dan veel later teruggekeerd in de serie “Fikken”.

Ik wens hem nog vele gezonde jaren, maar wees maar zeker dat deze rol, samen met die van Alexander Vorlat in “Stille Waters”, in zijn in memoriam zal komen in het nieuws.
2nd, hier ook fan van Jo De Meyere
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Dokter WHO …en zeker de oudjes met zijne tartis

Cultuurbarbaar :).
Het is TARDIS en volgens mij komt die in elk seizoen voor, en zeker niet alleen in de oude series.

Doet me er wel aan denken: iemand Blake's 7 vroeger ooit gezien ? (EDIT: was hier al vermeld precies).
 
Er is maar 1 iets uit de oude doos waar ik echt kan naar blijven kijken en 't is Allo Allo. Fawlty Towers en Keeping Up Appearances vervolledigen het podium.
 
Terug
Bovenaan