Golden Oldies: must-see TV uit den ouden tijd

Vroeger als snotneuze ooit een aflevering gezien van een detective die enorm goed kon horen wat er van een afstand gebeurde, toen vond ik dat top maar nooit geweten hoe het noemde en niet meer terug gevonden. Denk dat het toen op vt4 speelde.
 
Kijk toch wel uit naar het vervolg binnenkort op Paramount + alleen jammer dat het zonder Niles is
Voorlopige reviews zijn verrassend goed, maar de hele opzet voelt me toch wat toch geforceerd aan. Ook zoveel van de vaste cast dat ontbreekt, waaronder David Hyde Pierce.

Had liever gezien dat de traditie uit Cheers werd verder gezet, en op zijn minst onder een andere personage werf verder gegaan. Bulldog of Roz in dit tijdperk klinkt me alvast veel leuker.

De ganse dynamiek tussen heel die supporting cast van toen, zowel Cheers als Frasier, was wel relatief uniek.
 
Thunderbirds
Woof! (Engelse serie over een jongen die veranderde in een hond)
Flipper
Skippy
The Flying Doctors
Growing Pains
Step By Step
Family Ties
The Wonder Years
 
Ik ben zelf Star Trek The Next Generation opnieuw aan het bekijken (opnieuw in de zin van, ik heb het tien jaar geleden ook al eens gezien, heb het nooit live op tv meegekeken). Heerlijk!
 
Dragon ball Z, Spider-Man en X-Men (tekenfilms)
full house, family Matters en step by step
The A-Team, Zorro..

Wittekerke en Westenwind waren dan weer topper in de avond.

En uiteraard the simpsons en Southpark!
 
De Zevensprong.
Jaren geleden nog op DVD gekocht. :)

En kent iemand een (engelstalige) serie begin jaren '90 over een tienerjongen die naast een professor woont en daar per ongeluk iets doet (een drankje drinken of geraakt worden door een laserstraal ofzo) en dan heel licht kan worden zodat hij kan zweven?
Hij gebruikt dan 2 spuitbussen (hoera Ozonlaag?) om te kunnen sturen en vooruit te vliegen...

Geen idee meer hoe die serie heette, maar ik heb er wel graag naar gekeken.
 
De Zevensprong.
Jaren geleden nog op DVD gekocht. :)

En kent iemand een (engelstalige) serie begin jaren '90 over een tienerjongen die naast een professor woont en daar per ongeluk iets doet (een drankje drinken of geraakt worden door een laserstraal ofzo) en dan heel licht kan worden zodat hij kan zweven?
Hij gebruikt dan 2 spuitbussen (hoera Ozonlaag?) om te kunnen sturen en vooruit te vliegen...

Geen idee meer hoe die serie heette, maar ik heb er wel graag naar gekeken.
My secret identity
 
Ik zie hier nog (schandalig) weinig Britse comedy staan
Fawlty Towers
Allo Allo
You Rang M'Lord
Keeping Up Appearences
Blackadder (vanaf reeks 2 natuurlijk).

Oh, Doctor Beeching! past ook nog in dat rijtje, met veel acteurs uit You Rang M'Lord.

Dat is toch ook iets wat totaal van de Vlaamse zenders verdwenen is? Of iets serieuzer dan, Poirot met David Suchet, Miss Marple, Murder She Wrote, Morse, Ruth Rendell Mysteries, ...

Ik keek als kind ook naar oude Disney films die nog met de hand getekend waren, of met echte acteurs zoals Mary Poppins, Bedknobs and Broomsticks, De Aristokatten
 
Terug
Bovenaan