Golden Oldies: must-see TV uit den ouden tijd

Nog zo een serie waar ik me vaag iets van herinner.
Deze is ouder, ik gok midden jaren '80, ik keek daar samen met m'n broer naar.
Werd mogelijk op een duitse zender uitgezonden, of was een duitse reeks?

Het ging over een groepje vrienden waarvan 1 jongen superkrachten kreeg als hij een t-shirt met een leeuwenkop op aandeed.

Iemand een idee?
 
Nog zo een serie waar ik me vaag iets van herinner.
Deze is ouder, ik gok midden jaren '80, ik keek daar samen met m'n broer naar.
Werd mogelijk op een duitse zender uitgezonden, of was een duitse reeks?

Het ging over een groepje vrienden waarvan 1 jongen superkrachten kreeg als hij een t-shirt met een leeuwenkop op aandeed.

Iemand een idee?

Kan het Sammy’s Super T-Shirt zijn?
 
Parker Lewis Can't Loose. Weet nog amper waarover dat ging, maar wel dat ik dat tof vond.
Kan me ook nog een programma herinneren van een jongen die in coma lag, maar dan in zijn droomwereld allerlei avonturen beleefde. The Oddysey ofzo.
Verder pareltjes uit de Nickelodeon-stal:

Hey Arnold
Rugrats
Doug
Rocko's Modern Life
Catdog
 
  • Leuk
Waarderingen: Lav
Ik ben momenteel bezig met de ondertussen niet meer te tellen rewatches van:
Battlestar Galactica (2004) : schitterende serie en kan gemakkelijk concurreren met Sci-Fi reeksen van nu. Ik was ook fan van het origineel maar kon deze niet meer terugzien nadat ik de remake gekeken had. Het voelde te kinderlijk aan.
Stargate SG-1 : hands down de beste van alle SG series, en binnenkort op FACTS de meet&greet/foto met Teal'c :D. Ik heb ook een 1080p upscaled versie gevonden wat het nog leuker maakt natuurlijk.
ST:VOYager : als Trekkie moet ik elk jaar minstens toch één franchise terugkijken. Next Gen blijft wel mijn favoriet.
 
Nog een paar Britse series/shows die ik me uit mijn jeugd kan herinneren:

- Blake's 7: bordkartonnen sets, goedkope special effects, maar qua verhaal zat het vaak goed in elkaar: had ook iets duisters, dystopisch, waar bvb Star Trek altijd een 'happy end' had..
- Not the Nine O'Clock News: de typische Britse humor, en de serie waarmee de carriére van Rowan Atkinson definitief van de grond kwam.
- Spitting Image: the original!
- De Sherlock Holmes serie van Granada Television, met voor mij de ultieme Sherlock: Jeremy Brett.
 
En nu we toch bezig zijn:
In m'n kindertijd, wellicht jaren '80, werd er elke kerstvakantie weer een bepaalde film uitgezonden.
Die ging over een buurt waar de kinderen sneeuwgevechten hadden en een kasteel bouwden in sneeuw, compleet met valkuilen, geheime luiken e.d.
Ik herinner me nog dat ik dat een fijne film vond, maar eigenlijk wilde ik die niet meer zien omdat er een hond (Sint Bernard denk ik) in dood ging...

Iemand een idee?
 
Eindelijk Police Squad beginnen zien. Waarom heb ik zo lang gewacht, ik kan me niet voor de geest halen wanneer ik nog zo gelachen heb met een tv-serie.
 
En nu we toch bezig zijn:
In m'n kindertijd, wellicht jaren '80, werd er elke kerstvakantie weer een bepaalde film uitgezonden.
Die ging over een buurt waar de kinderen sneeuwgevechten hadden en een kasteel bouwden in sneeuw, compleet met valkuilen, geheime luiken e.d.
Ik herinner me nog dat ik dat een fijne film vond, maar eigenlijk wilde ik die niet meer zien omdat er een hond (Sint Bernard denk ik) in dood ging...

Iemand een idee?
Ik herinner me die film ook. Zo een kasteel in sneeuw met kantelen. En via geheime glijbanen in dat kasteel konden ze naar buiten glijden. Ik ga vandaag eens nadenken.

Deze is het als ik juist ben:


 
Laatst bewerkt:
We zijn Xena :the warrior princes nog vergeten !!
zijn we die echt vergeten ?


Echt?



kdenk het niet ;p.
 
Ik zie hier veel reeksen genoemd worden die fantastisch waren om te bekijken als kind, maar de vraag van de topicstarter was naar "dingen die de moeite zijn om op te zoeken?", om te herbekijken. Dan valt er naar mijn mening toch wel heel wat af van wat er hier allemaal voorbij komt.
Eentje die nog niet genoemd is en die volgens mijn bescheiden mening zeker wel aan de eisen voldoet: My So-Called Life.
Alle topics die in deze serie aangeraakt worden, zijn nu ook nog relevant.
Jammer genoeg is er maar één seizoen van gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie hier veel reeksen genoemd worden die fantastisch waren om te bekijken als kind, maar de vraag van de topicstarter was naar "dingen die de moeite zijn om op te zoeken?", om te herbekijken. Dan valt er naar mijn mening toch wel heel wat af van wat er hier allemaal voorbij komt.
Eentje die nog niet genoemd is en die volgens mijn bescheiden mening zeker wel aan de eisen voldoet: My So-Called Life.
Alle topics die in deze serie aangeraakt worden, zijn nu ook nog relevant.
Jammer genoeg is er maar één seizoen van gemaakt.
Secret Army vind ik persoonlijk de moeite om te herbekijken.
 
Terug
Bovenaan