Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Suround ja
Licht, wrm zou je dat als beginner kopen? Tenzij je in donker kot staat is dat toch totaal niet nodig, want zo goedkoop is da niet.
Is zeker niet nodig, wel aangenaam. Surround beschermt je pijlen/punten en je muur.

Ik heb thuis een have “training center”.
3 volledige setups waarvan 1 met een Scolia.
Maar bij mij komen regelmatig vrienden trainen. (Lees geen matchen) Is dat nodig? Nee, is het leuk ja.

Maar ik ben er dan ook wel fanatiek mee bezig, en veel van mijn vrienden ook.

Wie van jullie speelt eigenlijk zelf? En spelen jullie toernooien?

150 tot 200 euro ofzo?

Ik heb nu zelf een Blade 6 Triple Core (100 euro), Winmau Surround Pro (45 euro), Winmau Plasma lights (95 euro) en ik gooi met Van Gerwen Trilogy pijlen (75 euro). Maar je kan zeker een gewone Blade 6 ofzo nemen voor 50 euro en eventueel iets goedkopere pijlen om te starten.

Ik zou sowieso wel een surround en een licht bijkopen. Had ik niet toen ik begon en de muur achter mijn surround zit vol gaatjes :unsure:

Euh, jongens, als beginnende darter is dat toch echt allemaal niet nodig hé.

Uiteraard maken de pijlen en het bord bij goede darters het verschil, maar je gaat niet plots van in het begin beter gaan gooien door deze of gene pijlen hé. Dat verschil gaat zich pas beginnen manifesteren wanneer je echt wat geoefend bent.

Dat is een beetje zoals die wielertoeristen die toch maar die superdure Specialized topfiets willen die 200g lichter is om dan met hun bierpens met moeite de Kwaremont op te geraken.
Ik speelde vroeger (rond mijn 10 a 14 jaar) heel veel, maar dan voor god weet welke reden gestopt.
Ik heb mij deze kerstvakantie terug een bord (Winmau Blade 6), surround (KOTO), mat en pijlen (starterset van MVG, 22gram) gekocht en een extra setje pijlen voor m'n vrouw (totaal: 155 euro) en oefen momenteel elke keer met Dartcounter om mijn vooruitgang bij te houden.

Euh, jongens, als beginnende darter is dat toch echt allemaal niet nodig hé.

Uiteraard maken de pijlen en het bord bij goede darters het verschil, maar je gaat niet plots van in het begin beter gaan gooien door deze of gene pijlen hé. Dat verschil gaat zich pas beginnen manifesteren wanneer je echt wat geoefend bent.

Dat is een beetje zoals die wielertoeristen die toch maar die superdure Specialized topfiets willen die 200g lichter is om dan met hun bierpens met moeite de Kwaremont op te geraken.
Die pens lijkt me nochtans een voordeel in darts.

Ik speel zelf. (Thuis gooien we met heel gezin)
Competitie, kleine en grotere toernooien en de zoon ook de JDC toernooien.

Beneden hangt een Scolia en een trainingsblok.
Boven op de kamer van de zoon ook een Scolia.

Maar een beetje verslaafd😁

Wie heeft dat toernooi trouwens gewonnen? Ik zag hier niets van passeren in de krant.
Ik vermoed individueel den Dimi? Of had hij te veel gezopen bij het vieren met de fans? :tongue:

Ik heb sinds deze zomer ook een Winmau Blade 6 hangen. Mij wat Red Dragon pijltjes van 24gr gekocht die erg goed in de hand liggen.
Nu in de winter kan ik wel amper spelen, want binnen (nog) geen plaats om m'n bord te hangen. Wel quasi dagelijks een uurtje gespeeld in de zomer en dan zie je toch snel progressie.
Ik ben wel een onderste helft van't bord gooier, dus triple 19, triple 17 en consoorten gaat goed. Uitgooien op dubbels onderaan ook. Bovenaan wat meer problemen. Dat zal oefening zijn voor komende zomer :D

Ik heb nu ongeveer een jaar een blok hangen en ben redelijk verslaafd 😄. Ik gooi iedere dag ,ben ook ingeschreven in een club waar we maandelijks samenkomen. Ik speel iedere maand een drietal tornooien. Meestal koppeltornooien maar laatst ook een single tornooi gespeeld. Eruit in de kwartfinale. 48 deelnemers.

Ik haal ongeveer 55 avg met dubbels juist meegerekend. Daar blijf ik nu al een tijdje hangen. Ik gooi af en toe een 180 , groeperen lukt me aardig maar ben niet constant genoeg. Nog teveel 26,41,45. Dubbels zijn ook te wisselvallig. Soms lukt alles, andere dagen heb ik dan meer pijlen nodig om uit te gooien.

Nice. Ik ken veel mensen van de ploeg die het organiseert. Het zelfde met open Laakdal, zijn goede vrienden van mij.
Die zitten in onze reeks in competitie.
Momenteel zijn wij de enigen die daar punten hebben gepakt, maar die mannen gaan wel stijgen.
Zitten een paar toppers bij.

Open Laakdal ga ik trouwens ook.
Ken Danny H. ook, dus grote kans dat we mekaar al eens zijn tegengekomen daar :ROFLMAO:

Die zitten in onze reeks in competitie.
Momenteel zijn wij de enigen die daar punten hebben gepakt, maar die mannen gaan wel stijgen.
Zitten een paar toppers bij.

Open Laakdal ga ik trouwens ook.
Ken Danny H. ook, dus grote kans dat we mekaar al eens zijn tegengekomen daar :ROFLMAO:
Kans is groot. Ik werk mijn trainingen daar zowat elke dag af.

Ja daar spelen wel een paar goede spelers bij. Gisteren nog paar matchen gespeeld tegen hun beste speler. Maar ik raakte nix (52gem), hij 65/70. Tegen hem heb ik ook al 2 toernooi finales verloren 😂

De eerste fase van Q-School zit erop en vanaf morgen worden de eerste tourcards uitgereikt : de 4 dag winnaars en na 4 dagen de top 9 in UK en top 10 in EU Q-school

In elke Q-School zijn ze nog met 128 en 16 Belgen hebben zich geplaatst en maken nog kans op een tourcard : Andy Baetens , Kevin Blomme , Jeroen Caron , Cedric Coryn , John Desreaumaux , Stefaan Henderynck , Ronny Huybrechts , Robbie Knops , Remo Mandiau , Kenny Neyens , Francois Schweyen , Luc Snels , Steven Strobbe , Jody Tobback , Kevin Van Wauwe en Davyd Venken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan