Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb enkel de eerste paar sets gezien gisteren, maar die 9 dart leg was wel een geweldig moment.

Om even terug te komen van de match van Dimi tegen MVG: zit daar in de zaal geen jury die wat in het oog houdt dat spelers niet in de exclusion zone komen? Ik kan het wel snappen dat het redelijk ambetant is als MVG zo dicht staat als je aan het gooien bent, met een voet in die exclusion zone. Ik zou verwachten dat er dan iemand komt zeggen dat hij daarbuiten moet blijven.

Ik heb enkel de eerste paar sets gezien gisteren, maar die 9 dart leg was wel een geweldig moment.

Om even terug te komen van de match van Dimi tegen MVG: zit daar in de zaal geen jury die wat in het oog houdt dat spelers niet in de exclusion zone komen? Ik kan het wel snappen dat het redelijk ambetant is als MVG zo dicht staat als je aan het gooien bent, met een voet in die exclusion zone. Ik zou verwachten dat er dan iemand komt zeggen dat hij daarbuiten moet blijven.
Volgens wat Clarys vertelde is het niet (meer?) verboden om in die zone te staan. Wel een beetje 'not done' natuurlijk om te dicht op je tegenstander te staan, maar officieel deed Van Gerwen dus niks verkeerd (als die info klopt).

Blij dat ik gekeken heb. Wat een wedstrijd. Verdiende winnaar net zoals Van Gerwen dat was tegen Dimi. Maar de zwaktes die hij toen niet toonde waren er gisteren echt wel teveel voor MvG.

Ik zag bij Ratasjki en Clayton ook bedenkelijke blikken richting Dimi. En dat zijn geen onsportieve spelers of bullebakken. Bij Dimi zijn wedstrijden zal je na de wedstrijd bij de handshake ook weinig een gemeende lach of en gesprekje zien van zijn tegenstrever. Hij wil populair zijn en is dat ook wel bij vele belgen maar niet bij zijn tegenstanders/medespelers lijkt me.
Bij vele Belgen is Dimi ook helemaal niet populair.
Ik ken er véél meer die zich ergeren aan zijn gedrag dan dat ik onvoorwaardelijke fans ken.

Volgens wat Clarys vertelde is het niet (meer?) verboden om in die zone te staan.

Je kan je dan wel afvragen wat het nut is van zo een zone. Ik vind het sowieso bizar dat ze gewoon recht achter de tegenstander staan te wachten. Ik zou me toch ook niet comfortabel voelen met iemand vlak in mijn rug, maar ja, ik ben dan ook geen topdarter :). Maar hoedanook snap ik dus niet dat daar op matchniveau geen eenduidige regels over zijn. Hoe moeilijk kan dat nu zijn van een rechthoekje te definiëren en te zeggen dat de tegenstander daar volledig buiten moet blijven. I mean, zelfs de lengte en hoogte van de oche is gereglementeerd.

Waarom wacht de regie altijd zo lang om naar reclames te switchen ? Zie je daar RL telkens zo een dom gezicht blijven trekken tot hij off-cam gaat :p .
Epic is dat :p

Dat is altijd al zo met die RL die begint zich altijd kei weird te gedragen voor ze naar de reclame gaan. Begint hij zo weer vooruit en achteruit te leunen en zo half te lachen en met zijn handen te knijpen hahahaha

Die andere presentatoren die blijven gewoon rustig in de camera kijken maar de Rudi die freaked altijd een beetje :p Ik lig altijd strijk van het lachen als de Rudi de reclame weer eens in gaat

Je kan je dan wel afvragen wat het nut is van zo een zone. Ik vind het sowieso bizar dat ze gewoon recht achter de tegenstander staan te wachten. Ik zou me toch ook niet comfortabel voelen met iemand vlak in mijn rug, maar ja, ik ben dan ook geen topdarter :). Maar hoedanook snap ik dus niet dat daar op matchniveau geen eenduidige regels over zijn. Hoe moeilijk kan dat nu zijn van een rechthoekje te definiëren en te zeggen dat de tegenstander daar volledig buiten moet blijven. I mean, zelfs de lengte en hoogte van de oche is gereglementeerd.
Ge moet dan ook gewoon voor het bord gaan staan naar voren leunen en gooien, die rode zone is meer dan 1 meter lang, dat den Dimi eerst nog eens een halve meter voor het worplijntje wil gaan staan wachten om te concentreren en te mediteren, in plaats van gewoon uzelf tegen de lijn te zetten en te gaan gooien, is imo belachelijk.

Natuurlijk lijkt het dan dat MVG te dicht staat, omdat Dimitri zelf niet eens tegen de worplijn staat. Maar dat zijn gewoon zijn tenen, echt geen drama waard. MVG staat bij iedereen zo aan te schuiven hoor, maar tis den Dimi dat zichzelf naar achter positioneert en daar eerst nog eens 10 seconde pauze wil gaan nemen om zijn ademhaling onder controle te krijgen (na dat stukje van 2 meter wandelen), waardoor het lijkt alsof MVG dichterbij is gekomen.

Bij andere darters is men al aan het gooien terwijl de vorige nog aan het terugwandelen is. Maar den Dimi moet altijd heel de boel eindeloos vertragen.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, ik snap ook niet dat dat niet gewoon duidelijk gereglementeerd is.

Die FB-commentaren over Van Gerwen zijn ook weer fantastisch :rofl:

Zijn van die typische gevallen die eens toevallig kijken als er een Belg speelt en dan de tegenstander maar gaan uitschelden als er wordt verloren.

Dit WK had echt alles

De heropstanding van MvG.
De tijdelijke teloorgang van Wright.
Price met ne koptelefoon!

Coming man Rock waar we nog veel van gaan horen
Voor het eerst 4 verschillende nationaliteiten in de HF (Ne Belg, Ne Duitser, Ne Nederlander en Ne Engelsman)

Voor het Engelse publiek toch ook leuk dat de laatst overgebleven Engelsman toch wint. Smith is ook een darter die erg populair is bij de media en het publiek. Ik hoorde echt amper / geen boegeroep als hij moest gooien, zelfs niet bij de niet Engelsen.

Darts gaat alleen maar populairder worden na dit WK.

Bij vele Belgen is Dimi ook helemaal niet populair.
Ik ken er véél meer die zich ergeren aan zijn gedrag dan dat ik onvoorwaardelijke fans ken.
Ik kom nerveus van hem constant te zien mompelen tegen zichzelf. BE A MAN

Maar elk zijn stijl natuurlijk. Price vind ik zalig terwijl ik me erger aan de mimiek van Van Gerwen maar hem wel kan appreciëren in zijn interviews.

Sport = emotie = supporteren voor iemand = geloven in de underdog/comeback = darts ten top met al die kleurrijke figuren waar je constant de lichaamshouding en mimiek van heel dichtbij ziet (zoals die tic nerveux bij Clayton).

Wie van jullie speelt eigenlijk zelf? En spelen jullie toernooien?
Vroeger speelde ik dikwijls tegen een maat. De verliezer moest dan een biertje trakteren.
Natuurlijk verloor ik 9 keer op 10 van hem.

Ik was wel beter met de tripples, en zo heb ik toch ooit 1x 180 gegooid (die maat is dat NOOIT gelukt)
Dat pakken ze mij nooit meer af ;)

Maar de dubbels waren rotslecht bij mij.

Tegenwoordig speel ik nooit meer.

Wie van jullie speelt eigenlijk zelf? En spelen jullie toernooien?
Heb sinds vorig jaar een bord hangen thuis, hangt wel buiten dus is vooral voor in de zomer.

Zit ook vaak in een praatcafé waar er wel tornooien worden gespeeld, maar zelf nog nooit meegedaan.

Ik speel dus pas sinds vorig jaar en eigenlijk heel sporadisch eens. Uitsmijten op dubbel is toch niet simpel, maar heb wel eens tegen de cafébaas van dat praatcafé gespeeld, die speelt zelf wel al lang en vaak tornooien. Eerste tot 3 legs, smijt ik toch wel 3x na elkaar uit met 1 pijl zeker.

Wel nog geen 180 kunnen gooien helaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan