Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over zuipen gesproken toch wel frappant dat zoveel darters dat nodig hebben om tot rust te komen. Erik Clarys heeft in een workshop eens een boekje open gedaan. Dat gaat tot hele flessen whisky voor een match. Van de hele top 100 zou enkel Dobey niet drinken. Dat zie je toch ook in geen enkel andere sport. Is dat omdat het uit het cafegebeuren geevolueerd is ? Als ik PDC was zou ik voor een match testen. Bezopen ? dan speel je niet mee.

Toch met een korrel zout nemen. Probeer zelfs maar eens te gooien na een paar pils. Jouw score zal gene vetten zijn. Misschien zoals zoveel zangers iets ad fundum juist voor de start, maar meer dan dat geloof ik niet.

Als je onderstaand interview ziet, dan weet je gewoon dat hij redelijk bezopen was..

Daar lijkt hij toch wel totaal anders dan bij bvb het Interview met Rudi Lanssens. Ik zou eerder denken dat hij na de wedstrijd er serieus wat achterover gekapt heeft en dan idd in dit interview al bezopen was.

Over zuipen gesproken toch wel frappant dat zoveel darters dat nodig hebben om tot rust te komen. Erik Clarys heeft in een workshop eens een boekje open gedaan. Dat gaat tot hele flessen whisky voor een match.

Ge gaat mij toch niet zeggen dat ge met een fles whisky op nog deftig kunt darten ? Dat je er een paar drinkt om van de stress af te geraken, tot daar aan toe. Maar echt bezopen ? Dat heb ik nog maar 1x gezien en was deze :
. Fleet kon nauwelijks zijn pijlen vasthouden en verloor zelfs ineens bijna zijn evenwicht.

Maar inderdaad, wel raar dat dat toegestaan is, want op zich is dat toch een vorm van doping ? Zijn in andere concentratie-sporten (bvb snooker) alcohol eigenlijk toegestaan ? Ik weet dat bvb beta-blockers daar op lijst van verboden middelen staat.

Tgoh Mickey Mansell zijn interview bleef me toch ook wel bij 2 WK's geleden, sprak daar ook met een dubbele tong. Of 1 van de HN Qualifiers tijdens de eerste keer in Wieze.

Hier zie je Vincent van der Voort vlug nog eentje binnen kappen voor zijn Walk On 🤣

Nick Cambré zei nog afgelopen QSchool dat het niet normaal is wat er daar allemaal ingedronken word in Kalkar.

Op Q-School wordt er inderdaad heel wat gedronken. En niet enkel daar.
Vorig weekend waren er de eerste development tour toernooien (voor spelers 16-23 jaar) en daar heb ik de volgende dingen zien passeren op sociale media :
- Een speler kreeg een boete voor dronken en wanordelijk gedrag
- Een andere speler kreeg een boete voor een gat in de muur van de toiletten te slaan
- Nog een andere speler heeft in een asbak geplast voor het oog van een bewakingscamera

Mansell was inderdaad niet nuchter bij dat interview. Dat gevoel heb ik ook bij de meeste interviews van Wright en Dimi terwijl de CEO van de PDC zegt dat spelers niet drinken 🤣

Enkel van Dobey en Humphries is bekend dat ze helemaal niets drinken.

Toch met een korrel zout nemen. Probeer zelfs maar eens te gooien na een paar pils. Jouw score zal gene vetten zijn. Misschien zoals zoveel zangers iets ad fundum juist voor de start, maar meer dan dat geloof ik niet.
Dat dacht ik ook, tot ik ze bezig zag 😂.
Geloof me, de meesten kunnen wat binnenkappen.
Dat is ook jaren training hé.

Het balanspunt vinden tussen relaxed gooien en te zat.
En dan iets met gewenning en dat punt dat altijd maar opschuift.

Is die Erik niet gewoon gefrustreerd?
Erik zei zelf dat ie ook hennig wa dronk. En dat sommigen na een winstmatch nog effe in die high zijn en fatsoenlijk interviews kunnen geven, maar dat sommige anderen die dan verliezen achter de coelissen meteen ko gaan lol

Erik zei zelf dat ie ook hennig wa dronk. En dat sommigen na een winstmatch nog effe in die high zijn en fatsoenlijk interviews kunnen geven, maar dat sommige anderen die dan verliezen achter de coelissen meteen ko gaan lol
Kan me wel niet inbeelden dat het nu nog steeds zo heftig is. Buiten Dimitri VDB zie je amper iemand raar doen vind ik.
Maar Erik doet vaak alsof hij iedereen in dat wereldje kent terwijl dat tbh niet het geval is.

Hopelijk zien we wat, want als we eerlijk zijn beginnen de 1/4 finales pas zondagavond dus ja... maar dat bekijken we dan wel op televisie

ET programma ziet er altijd zo uit.

Donderdag HN Quali's
Vrijdag hele dag eerste ronde.
Zaterdag hele dag tweede ronde met instroom reekshoofden.
Zondagnamiddag, laatste 16. Zondagavond, kwartfinales, halve finales en finale.

ET programma ziet er altijd zo uit.

Donderdag HN Quali's
Vrijdag hele dag eerste ronde.
Zaterdag hele dag tweede ronde met instroom reekshoofden.
Zondagnamiddag, laatste 16. Zondagavond, kwartfinales, halve finales en finale.
Mvg al afgezegd? Of was zn schouder niet zo erg?

Belgen in Wieze

* Den Dimi
* Den Mike

Andere Belgen die zich plaatsten (Via de Host Nation Qualifiers)
* Jeroen Caron (Hij verdient dit wel - is een neef van Mario)
* Geert De Vos (Ex-PDC)
* Born Van Put (Een groot jeugdtalent én is familie van Erik Clarys)
* Steven Strobbe (Ik ken deze darter nog niet - wie is dit?)

Ik heb trouwens een vraag. Stel dat bijvoorbeeld Born Van Put gewoon het toernooi in Wieze wint. (Dit is onrealistisch maar we hebben gezien met Littler dat zoiets niet 100% onmogelijk is)

Dan heeft hij straks zonder een tourkaart te hebben wél ASAP 30 punten verdiend. Die 30 punten is echter niet voldoende voor de top-64 dus dan krijgt hij géén tourkaart ondanks officieel toernooiwinnaar te zijn en mag hij ook niet deelnemen aan andere toernooien dit jaar (ah neen want géén tourkaart).

Dat zou ik toch maar vreemd vinden ??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan