* Steven Strobbe (Ik ken deze darter nog niet - wie is dit?)

Ik heb trouwens een vraag. Stel dat bijvoorbeeld Born Van Put gewoon het toernooi in Wieze wint. (Dit is onrealistisch maar we hebben gezien met Littler dat zoiets niet 100% onmogelijk is)

Dan heeft hij straks zonder een tourkaart te hebben wél ASAP 30 punten verdiend. Die 30 punten is echter niet voldoende voor de top-64 dus dan krijgt hij géén tourkaart ondanks officieel toernooiwinnaar te zijn en mag hij ook niet deelnemen aan andere toernooien dit jaar (ah neen want géén tourkaart).

Dat zou ik toch maar vreemd vinden ??
Bij toernooiwinst zou Van Put normaal dan zeker zijn van het EK. En zou hij ook in de top 32 van de Pro Tour of Merit terecht komen en dus WK spelen. 30K zou moeten voldoende zijn daarvoor. Matchplay en Grand Prix wordt dan moeilijker want daar is het enkel top 16.

Steven Strobbe heeft vorig jaar Q-School gespeeld. Hij won in de eerste fase op dag 2 een rechtstreeks ticket voor de final stage (statistieken op excel bijhouden komt eindelijk van pas 😅)
Dartshop Vanhee feliciteerde hem met zijn ticket voor Wieze dus de kans is groot dat ze als sponsor op zijn shirt staan. Zoals ze doen bij o.a. Mario Vandenbogaerde en Jeroen Caron. Die shop is gevestigd in Menen en Mario traint er af en toe (ik heb er ook mijn pijlen gehaald vandaar dat ik de winkel ken 😅)

Loting voor morgen is al bekend :
Lukas Wenig v Born Van Put : 3de match in de namiddag.
Brendan Dolan v Steven Strobbe : 6de match in de namiddag.
Mike De Decker v Chris Landman : openingsmatch in de avond.
Jeroen Caron v Gabriel Clemens : 3de match in de avond.
Peter Wright v Geert De Vos : 5de match in de avond.
Dimitri Van den Bergh v Stephen Bunting : 7de match in de avond

Mogelijk 2de ronde matchen :
(8) Michael van Gerwen v Peter Wright/Geert De Vos
(4) Damon Heta v Brendan Dolan/Steven Strobbe
(7) Rob Cross v Lukas Wenig/Born Van Put
(3) Gerwyn Price v Jeroen Caron/Gabriel Clemens
(6) Josh Rock v Dimitri Van den Bergh/Stephen Bunting
(11) Michael Smith v Mike De Decker/Chris Landman

En minder leuk nieuws ivm Brian Raman :
https://dartsnieuws.com/pdc/brian-raman-worstelt-met-depressie-mentaal-zit-ik-aan-de-grond
 
Bij toernooiwinst zou Van Put normaal dan zeker zijn van het EK. En zou hij ook in de top 32 van de Pro Tour of Merit terecht komen en dus WK spelen. 30K zou moeten voldoende zijn daarvoor. Matchplay en Grand Prix wordt dan moeilijker want daar is het enkel top 16.
Nu ja winnen gaat Van Put niet doen, hij is al meteen uitgeschakeld. Zelfs voor zijn doen speelde hij enorm zwak. Amper 76 gemiddeld. Hij gaat nog hard mogen trainen om (veel) beter te worden. :tongue:

Maar goed het was maar een voorbeeld.

De gezondheid komt eerst he.
 
Steven Strobbe heeft vorig jaar Q-School gespeeld. Hij won in de eerste fase op dag 2 een rechtstreeks ticket voor de final stage (statistieken op excel bijhouden
Hij kwam al snel 2-0 achter met een gemiddeld van niet eens 60. Zelfs Sheldon gooit beter. :unsure: Hij gooit dan plots wel 2x losjes uit (waaronder één keer doodleuk vanuit een score van 101). Dus je merkt dat hij wel goed kan darten maar het is wel heel erg wisselvallig.

Dit lijkt mij een gevalletje te zijn van: Ik heb de laatste maanden geen reet getraind (cero cero cero) maar ik vond het wel leuk om in Wieze te spelen voor eigen publiek dus waarom niet? :tongue:

---

En DAMNED Harrysson met een gemiddeld van maar liefst 107 (!) en 67% op de dubbels. Van waar komt dit? Ik zie op mastercaller dat zijn hoogste gemiddelde ooit 101.90 was tot op heden (met de nadruk op 'was'). :unsure:

---

De Decker die verkondigt in de media dat hij echt lekker aan het gooien is de laatste tijd. Dat is altijd gevaarlijk. :tongue:
Hij speelt dan vandaag echt belabberd tegen Landman maar die laatste vergat het af te maken. Hij komt echt wel heel goed weg.
Dit was echt een gemiste kans voor hem, dit had hij altijd moeten winnen.
 
Laatst bewerkt:
All hail the mental coach!
Bunting is natuurlijk ook gene pannenkoek (Momenteel eveneens top-16 en hij won net zoals den Dimi onlangs een toptoernooi). Dit was waarschijnlijk ook de slechtst mogelijke loting die je kan hebben in R1.

Als je dan nog in de roes zit van je recente toernooizege en te veel gefeest hebt dan ..

Aspinall er trouwens ook meteen uit. Littler maar op het nippertje of hij lag er ook al uit. Het niveau is gewoon zo hoog dat je geen minder moment mag hebben ..
 

Een inside look in het wereldje, waar er onder andere wordt gesproken over drinken tijdens het dartsen. Niet zo spectaculaire uitspraken, maar toont wel aan dat het aanwezig is.
 
Als je graag TikTok filmpjes hebt met veel views moet je naar Wieze:
- Security G4S die naar een man stapt en zegt dat je niet op de stoelen mag staan, waarop de man antwoordt ‘heb je al eens goed rondgekeken?
- mensen die hun naam niet meer kunnen schrijven, laat staan uitspreken
- een klein pintje = 0.5l
- mensen die door G4S naar buiten ‘begeleid’ worden
- afterparty op café met mensen die nog niet naar huis willen gaan


Dit is echt een topevenement. Volgend jaar ben ik er sowieso terug bij. Organiseer dit ver van Aalst en het is een saai tornooi. Prachtig die sfeer daar 🤩🤩

Mini carnaval die ook 3 dagen duurt
 
Laatst bewerkt:
Anderson zie ik toch graag spelen, was wel een tight matchke
Harrysson zit wel in de vorm van zijn leven (Hij had gisteren al heel goed gegooid) dus ik had wel een 'close' matchke verwacht. Ik ben wel blij dat Anderson op ervaring dit heeft gewonnen. Het is 1 van mijn favoriete spelers.
 
Terug
Bovenaan