Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie lag er vandaag van de Belgen alweer als eerste uit? 1x raden. :frown:
Littler verliest tegen Szaganski. Hij weet weer wat verliezen is. :tongue:

Baetens zowaar de beste Belg vandaag. Klopt achtereenvolgens De Decker en Rock en staat bij de laatste 16. Nu tegen levende legende Anderson. Die laatste is een van mijn favoriete darters.

Update: Baetens is nu ook uitgeschakeld. Hij heeft zonet verloren tegen Anderson met heel zware 6-0 cijfers maar hij gooide maar liefst een gemiddelde van 117 (!). Damned. Dat is nog een klasse apart tegen de 'beste' Anderson. :tongue: Hiermee zijn alle Belgen uitgeschakeld.

Als laatst overgebleven Belg haalde hij vandaag volgende gemiddelden: 105 - 99 - 91 - 101
90+ is blijkbaar toch echt wel nodig om ver te geraken in een toernooi op topniveau. Ik denk dat Sheldon dat onlangs ook nog gezegd heeft dat als je niet regelmatig boven de 90+ kan gooien je echt niks kan komen doen op het hoogste niveau ??

En zoals verwacht met deze dagvorm: Anderson "wins it all" :love: :love: :love:

Laatst bewerkt:
De Decker plaatst zich zowel voor ET-1 als ET-2. Sterk! :clap:
De andere Belgen konden zich niet plaatsen. Noch voor ET-1. Noch voor ET-2. Maar dat nieuw kwalificatiesysteem is ook gewoon "meh". Je moet al bij de beste 10 eindigen.

Baetens was ietsje minder dan de voorbijgaande dagen en dat was onvoldoende.
Mario lijkt mij nog niet in topvorm en Kim? Hoe slecht was dat? Hij had echt een off day ..

Littler plaatste zich wel voor ET-1 maar niet voor ET-2. Hij haalde plots geen 85 gemiddeld meer. Hij is dan toch geen machine en na 3 zware dagen was het op het einde ook op bij hem.

Zo'n 3 dagen darten achter elkaar is enorm zwaar. Ik vraag mij af of ze dat niet beter kunnen regelen bij de PDC? Zelfs Van Gerwen zei dat vorige week. Dat het zelfs voor hem onmogelijk is overal aan deel te nemen want dat de kalender te zwaar is.

Laatst bewerkt:
Kim zal wel heel teleurgesteld zijn. Vorige week nog met hem gebabbeld en failure was not an option
Het was echt een off day. Dit was het echt niet maar dat kan gebeuren. Hij zal zijn hoofd moeten vrijmaken en op naar de volgende.

Bijna iedereen klaagt trouwens over het nieuwe kwalificatiesysteem voor de Europese Tour (die de topspelers nog meer bevoordelen). Maar het is wat het is.

2 weinig te begrijpen beslissingen zijn het inderdaad. De beslissing om ProTours midweek te doen. Dat die Qualifiers daarop volgen lijkt me maar logisch met dat iedereen dan aanwezig is. Maar dat ze nu automatisch de top 16 OOM laten kwalificeren voor de ET's en de ET qualifier maar 10 plaatsen geeft is echt triest, voor de spelers buiten de top 32 vooral en ook voor de kijker want begint echt eentonig te worden zo. Alleen voor de toeschouwers ter plaatse misschien wel leuk dat ze nog meer toppers te zien krijgen.

Moest iemand nog tickets zoeken voor de namiddagsessie/finale in Wieze. Heb nog 2 tickets beschikbaar. Achterste rij, 35 euro/ticket.

Moest niemand hier interesse hebben gooi ik ze wel op Ticketswap :)

- Vandenbogaerde en Baetens die na het eerste toernooi een ranking hebben wat belangrijk kan zijn voor de UK Open. Als ze in de top 96 geraken dan beginnen ze een ronde verder in het toernooi.
Als ik het goed gezien heb is Mario nu 96ste met 5 punten na 4 vloertoernooien.

Andy is 97ste met evenveel punten nadat hij gisteren meteen tegen Van Gerwen moest en vandaag in R2 al meteen tegen Michael Smith.
Dus hij had een beetje pech met de loting maar ja als nieuwkomer ga je gewoon regelmatig slechte lotingen verkrijgen. C'est la vie.

Hij heeft het wel zelf laten liggen gisteren tegen Van Gerwen want eigenlijk had hij moeten winnen. (3-6 verloren door 3x op het einde van de set telkens de dubbels te missen)

Mike viel wat tegen, het was ditmaal niet goed. En den Dimi? Tsja daar valt weer niks bijzonders over te zeggen.

Laatst bewerkt:
Als ik het goed gezien heb is Mario nu 96ste met 5 punten na 4 vloertoernooien.
Inderdaad Mario staat 96ste met 5000£. Andy heeft evenveel maar ik vermoed dat bij gelijkstand degene die het verst is geraakt in het laatste toernooi hoger in de ranking komt.

De loting kan voor een nieuwkomer soms wel eens tegenvallen. Pilgrim die al iedere keer mocht invallen had als tegenstanders Gurney , Michael Smith , Van Duijvenbode en Dobey in ronde 1. Die staat qua gemiddelde op plaats 14 met een avg van 96.30 zonder te winnen.

Voorlopig staat Gary Anderson op 1 met 103.64 gevolgd door Mike De Decker met 99.58. Andy is de hoogste uit Q-School met 94.55 op plaats 20

Voor de UK Open begint de top 32 in ronde 4 , top 33-64 in ronde 3 , 65-96 in ronde 2 en 97-128 in ronde 1 samen met de top 8 van challenge tour , development tour en 16 Riley qualifiers. Riley qualifiers zijn toernooien die doorgaan in Riley sportcafés in UK.

Loting UK Open :

Ronde 2 :
Ronny Huybrechts v Harry Lane/ Dominik Gruellich
George Killington/Radek Szaganski v Robbie Knops
Jitse Van der Wal/ Johnny Haines v Mario Vandenbogaerde
Andy Baetens v Brett Claydon/ Thomas Lovely

Ronde 3 :
Mike De Decker v Niels Zonneveld/ David Sumner/ Wessel Nijman
Alan Soutar v Andy Baetens/ Brett Claydon/ Thomas Lovely
Mervyn King v George Killington/ Radek Szaganski/ Robbie Knops
Owen Bates/ Andy Boulton/ Graham Usher v Ronny Huybrechts/ Harry Lane/ Dominik Gruellich
Jitse Van der Wal/ Johnny Haines/ Mario Vandenbogaerde v Florian Hempel

Door afzegging van Adrian Lewis begint Veenstra in ronde 3 i.p.v. 2 en Andy Baetens in ronde 2 i.p.v. ronde 1

Andy was natuurlijk eerste reserve dus de kans was wel groot dat hij meteen in R2 mocht uitkomen.
Mario was sowieso al zeker van R2.

Hopelijk kunnen ze wat punten sprokkelen op de UK Open want alleen Mike (den Dimi was automatisch geplaatst) kon zich plaatsen voor 3 van de 4 ET's.
(1x verloor hij bij de laatste 40 met een gemiddeld van 101+)

Noch Kim, Ronnie, Andy, Mario of Robbie konden zich voor 1 van de 4 ET's plaatsen.
Vooral Kim valt mij tegen. Andy werd naar huis gespeeld met gemiddelden van 92 en 94. Dat is toch wel wat pech (of hij gooide de dubbels niet goed uit?) maar dat hoort er bij.
Mario was de laatste dagen dan weer niet goed genoeg.

En ivm Robbie. Ik wil hem niet beledigen, maar ik vrees dat zijn niveau voorlopig niet goed genoeg is voor de top.

Mike bevestigt dan wel weer. Hij is klaar om door te stomen richting de top-32.

Laatst bewerkt:
Mike is idd goed bezig qua resultaten en gemiddelde. Kim is idd niet zo goed bezig en gisteren zelfs verloren tegen iemand die gemiddeld 75 gooide ondanks dat Kim 10 meer had in avg.

Andy had gisteren tegen Krcmar en tegen Wenig telkens 33% op de dubbels. Zijn tegenstanders hadden 38% en 40%

Wat Robbie betreft heb je gelijk dat het niveau momenteel nog te zwaar is. Dikwijls zie je dat een gemiddelde van 90 niet altijd genoeg is om matchen te winnen op de pro tour. Ik acht de kans heel klein dat hij op het eind van het jaar in de top 64 geraakt. Wat uiteraard geen schande is zeker nu er ook minder kansen zijn op de Euro Tour. Er waren ook maar weinig mensen die verwacht hadden dat hij een tourkaart ging pakken vorig jaar. Maar ondertussen heeft hij wel 2 jaar op de tour kunnen spelen en heeft hij zijn eigen pijlen op de markt.

Al de Belgen zijn al zeker van minstens 1000£ op de UK Open. Ik vind de UK Open altijd 1 van de leukste toernooien om volgen want het is het enigste toernooi waar er een open loting is. En vorig jaar waren alle matchen live te zien op hun betalende stream. En vorig jaar vond ik extra leuk om volgen omdat de winnaar toen (Andrew Gilding) 1 van mijn favorieten is.

3 op 3 voor MvG :love:
Tegen Littler was Van Gerwen niet super maar Littler was dat zelf ook niet. Beiden hadden hun slechtste match tegen elkaar.
(beiden misten veel belangrijke dubbels)
De andere 2 matchen van Van Gerwen waren wél heel goed. :)

Van Gerwen is toch nog altijd de te kloppen man. Hij heeft ook die aura van onoverwinnelijkheid.
Als ze tegen hem moeten spelen dan krijgen de andere darters precies altijd een beetje extra 'krampen'.

Laatst bewerkt:
We mogen niet generaliseren zeker en zeggen dat dit gewoon aantoont wat voor een marginale sport dit is?

Btw ik kijk regelmatig met plezier naar de wedstrijden op VTM2 (behalve het commentaar dat nergens op slaat als the Sherrif niet aan het woord is)

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20...ource=nb&utm_medium=push&utm_campaign=webpush

"toen Huybrechts De Decker te lijf ging"

Euh mis ik iets? Ik zie toch vooral Kim die steeds wegloopt en gevolgd wordt door De Decker(?). Ik hoor hem enkel schelden en dreigen, maar het fysieke gedeelte mis ik hier toch?

Zo'n toestanden gebeuren meer, maar komen meestal niet naar buiten.
Mike moet je al heel ver drijven om een reactie te krijgen.
Anderen daarentegen delen al snel een "corrigerende tik" uit.

Laatst bewerkt:
We mogen niet generaliseren zeker en zeggen dat dit gewoon aantoont wat voor een marginale sport dit is?

Btw ik kijk regelmatig met plezier naar de wedstrijden op VTM2 (behalve het commentaar dat nergens op slaat als the Sherrif niet aan het woord is)
Het blijft nog altijd een cafésport

De reactie van KH. Conclusie: ook de familieleden precies aan de marginale kant 😎 .

Wat Robbie betreft heb je gelijk dat het niveau momenteel nog te zwaar is. Dikwijls zie je dat een gemiddelde van 90 niet altijd genoeg is om matchen te winnen op de pro tour. Ik acht de kans heel klein dat hij op het eind van het jaar in de top 64 geraakt. Wat uiteraard geen schande is zeker nu er ook minder kansen zijn op de Euro Tour. Er waren ook maar weinig mensen die verwacht hadden dat hij een tourkaart ging pakken vorig jaar. Maar ondertussen heeft hij wel 2 jaar op de tour kunnen spelen en heeft hij zijn eigen pijlen op de markt.
Financieel is dit toch niet zo interessant geweest voor hem tot op heden? Best case misschien break even door sponsoren en de verkoop van spullen die met zijn naam op de markt gebracht zijn?

Ik weet namelijk dat darts tegenwoordig wel 'hot' is in België. Zowat al onze topdarters (PDC) hebben meerdere officiële sponsors die alvast het leeuwendeel van het materiaal (en misschien ook een deel van de onkosten?) voor hun rekening nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan