Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ouch meteen een pijnlijk verlies voor Mario. :confused: Hij haalde een hoog gemiddelde maar zijn dubbels gingen allemaal de mist in (als ik goed gekeken heb 0 op 6 ?). Dat wordt nog spannend voor zijn tourkaart. Normaal is het voldoende maar nu moet hij de hele dag nog spannend en bang afwachten. Update: Mario heeft zijn tourkaart verlengd. Hij moet zijn bijnaam wijzigen van 'Super' Mario naar 'Superspannende' Mario. :oi22:

* Ouch! Dominik Gruellich (21 jaar oud) was één (match)dart verwijderd van een PDC tourkaart maar hij mist én weg tourkaart. :S Hij verliest met 5-6 van Alexander Masek en het ergste is dat die laatste dus ook geen tourkaart pakt want hij verliest nadien zelf ook.
* De comeback van de dag. Ne zekere Tim Wolters. Hij stond op een bepaald moment 2-5 achter (tourkaart leek weg) en bij 5-5 stond de tegenstander klaar om uit te checken maar hij checkt dan zelf 89 uit en wint met 6-5 waardoor hij in extremisch nog een tourkaart pakt.
* Ook nog een leuk weetje: Thibault Tricole die Mario klopte op het WK pakt in extremisch zelf ook een tourkaart :tongue:

Laatst bewerkt:
Beetje sneu voor Damian mol maar de 4 halve finalisten konden onder hun 4 er voor zorgen dat ze allemaal een tour kaart halen. Dat lijkt ook zo te gebeuren als Van der wal, de graaf laat winnen in de finale. Sterk van De graaf. Met 3 nulscores en dan op de laatste dag rechtreeks zijn tour kaart pakken.

Tenzij Van der wal het Mol meer gunt omdat de graaf geen Nederlander meer is? :)

Beetje sneu voor Damian mol maar de 4 halve finalisten konden onder hun 4 er voor zorgen dat ze allemaal een tour kaart halen. Dat lijkt ook zo te gebeuren als Van der wal, de graaf laat winnen in de finale. Sterk van De graaf. Met 3 nulscores en dan op de laatste dag rechtreeks zijn tour kaart pakken.

Tenzij Van der wal het Mol meer gunt omdat de graaf geen Nederlander meer is? :)
De Graaf sterk? Ja en neen. Hij had eerder een goeie loting tegen tegenstanders die ook nog eens slecht speelden. En dan 2x (en geen 3x want Jitse wilde niet echt mee werken) kon hij het op een akkoordje gooien.

Ik kreeg inderdaad niet de indruk dat Jitse het Jeffrey cadeau wilde doen in de finale. Maar die laatste was in een spannende finale toch nipt de sterkste. Ik zou dus eerder zeggen: Tem de finale de gelukzak van de dag (of zelfs van de hele Q-school) maar in de finale het wél goed afgemaakt. :tongue: En inderdaad doodzone voor Damian. Maar ja, 6 punten = een tourkaart. 5 punten was aldus te weinig.

* Al bij al een goed toernooi van de Belgen met de verwachte twee namen die een tourkaart pakten (maar het allebei toch niet zo gemakkelijk hadden en het spannend maakten).
* De darters van de Dart Academy deden het vrij goed maar ze kwamen toch nog te kort op topniveau. Maar dat is geen schande.
* Het valt mij op dat van de top-10 van de WDF ranking, 7 (!) darters er in slaagden een tourkaart te pakken dit jaar (Littler via een andere weg dan de Q-school). Dat zal toch een aderlating zijn voor de WDF. Maar goed, daarvoor dient die dartsbond ook. Als opstapje naar de PDC.
* Side note: Sherrock die beter speelde dan ooit maar het op zowat alle belangrijke momenten toch weer laat afweten.

Laatst bewerkt:
Overzicht van de nieuwe tourkaarten : Baetens , Bennett , Beveridge , Borland , Claydon , De Graaf , Dennant , Dragt , Drue Reus , Geeraets , Griffin , Grundy , Hunt , Hurrell , Killington , Klaasen , Landman , Lauby , Lennon , Puha , Richardson , Szaganski , Taylor Dom , Tricole , Turetta , Van der Wal , van Dongen , Vandenbogaerde , Wenig , Wolters.

- Slechts 5 konden na verlies van hun tourkaart hem rechtstreeks terugpakken : Killington , Lennon , Szaganski , van Dongen en Mario.
- Heel weinig van de favorieten heeft een tourkaart gepakt.
- Turetta is de eerste Italiaan ooit die een tourkaart pakt.
- 3 volledig onbekende darters pakken een kaart : Geeraets , Krohne en Wolters.
- Met Landman en Lauby komen er 2 rappe spelers op de tour. Dat belooft voor de caller en de cameraman als die tegen elkaar of Ricky Evans moeten gooien .😅
- Leighton Bennett was tot een paar jaar geleden het grote talent maar wat weggezakt en dan kwam Littler bovendrijven. Bennett is nog altijd maar 18 jaar.

Darts Acadamy

Andy Baetens --> PDC Tourkaart
Jody Tobback --> Out in de Finale stage (2 punten)
Jeroen Caron --> Out in de Finale stage (0 punten)
Arne Degryse --> Out in de Finale stage (0 punten)
Luc Bogaert --> Out in de Finale stage (0 punten)
Gylian Surgeon --> Out na de eerste fase (3 puntjes)
Simon Teysen --> Out na de eerste fase (3 puntjes)
Davyd Venken --> Out na de eerste fase (2 puntjes)
Jeffrey Vanbergen --> Out na de eerste fase (2 puntjes)
Sybren Gijbels --> Out na de eerste fase (1 puntje)
James Vanbesien -->Out na de eerste fase (1 puntje)
Yoran Pletinck --> Out na de eerste fase (1 puntje)
Bagio Jacobs --> Out na de eerste fase (0 puntjes)
John Desreumaux --> Out na de eerste fase (0 puntjes)
Dieter Van Ham --> Out na de eerste fase (0 puntjes)

- Slechts 5 konden na verlies van hun tourkaart hem rechtstreeks terugpakken : Killington , Lennon , Szaganski , van Dongen en Mario.
Dat toont ook aan hoe lastig het is en hoe stevig de concurrentie is. Iedereen op de Q-school kan goed darten he.
Dus ex PDC en NIET in vorm? --> Bye bye Tourkaart.

Want het is wel zo dat Lennon, Mario en Szaganski alle drie maar héél nipt hun tourkaart verloren waren, dus ze waren favoriet 1, 2 en 3 om hun tourkaart opnieuw te verkrijgen. In die zin was het nu ook weer geen wereldwonder verrassing of zo he :D De beste darters van de PDC Tour die nipt hun kaart verloren hebben het dus wél allemaal gehaald.

Laatst bewerkt:
Ale wel triestig eigenlijk, tfeit dat Erik optimistisch was en sprak van 4-5 tourkaarten .... enkel Andy Baetens, die ik eigenlijk zelfs niet als onderdeel van de academy zie maar goed... Is geen "nieuw ontdekt talent" he maar iemand met al redelijk wat ervaring, zeker in de WDF.

Ik had het persoonlijk wel verwacht, als ge 85-95 gemiddeld kunt gooien dan gade volgens mij geen darts academy nodig gehad hebben om ontdekt te worden.
Maar goed het was in ieder geval een goede zaak, darts kreeg/krijgt veel aandacht en hopelijk komen er snel wat zotte talenten bij vanuit België.

en hopelijk komen er snel wat zotte talenten bij vanuit België.
Hehe MAAR dat talent is er ook al. :D Die darter deed ook mee tijdens de Q-school én haalde de finale stage (!).

Naam: Born Van Put. Amper 16 jaar (!) oud en hij komt net NIET van de academy. Die jonge gast kan nog niet constant 80-90+ gooien (niet iedereen noemt Luke Littler) maar hij pakt toch gewoon 3 punten tijdens de finale stage. Dan heb je dus gewoon talent.

Maar heb je die zijn naam ergens horen vallen in de media? Neen he (of amper) ;)

Ale wel triestig eigenlijk, tfeit dat Erik optimistisch was en sprak van 4-5 tourkaarten ....
Ik had het persoonlijk wel verwacht, als ge 85-95 gemiddeld kunt gooien dan gade volgens mij geen darts academy nodig gehad hebben om ontdekt te worden.
Ze deden het eigenlijk niet zo heel slecht maar Erik zijn optimisme was gewoon 'overkill'. Ik denk dat alleen hij er in geloofde. Zo snel gaat dat allemaal niet.

Maar zoals je zelf zegt: Er is veel publiciteit rond darten gekomen en dan zie je darters zoals Born stilletjes aan, aan de oppervlakte komen. En vergeet Arne De Gryse niet (wél van de Academy). Toch ook nog maar 22 jaar. Er zit wel wat talent aan te komen.

Laatst bewerkt:
Dat toont ook aan hoe lastig het is en hoe stevig de concurrentie is. Iedereen op de Q-school kan goed darten he.
Dus ex PDC en NIET in vorm? --> Bye bye Tourkaart.

Want het is wel zo dat Lennon, Mario en Szaganski alle drie maar héél nipt hun tourkaart verloren waren, dus ze waren favoriet 1, 2 en 3 om hun tourkaart opnieuw te verkrijgen. In die zin was het nu ook weer geen wereldwonder verrassing of zo he :D De beste darters van de PDC Tour die nipt hun kaart verloren hebben het dus wél allemaal gehaald.
Je ziet soms hoe moeilijk Q School is aan het feit dat sommige goeie spelers ondanks goeie gemiddeldes niet eens in de buurt van tourkaart komen.
Een heleboel namen die niet in de buurt kwamen van een kaart : Darryl Pilgrim ( jaargemiddelde van 91) 0 punten gepakt dit jaar op Q School, Cam Crabtree , Connor Scutt , John Henderson , Shane McGuirk , Wesley Plaisier.

Geen wonder dat mijn voorspellingen in UK op niks trokken. Zoals heel wat andere dat ik tegenkwam op sociale media.

Rune Van Damme is idd iemand om in de gaten te houden. Van Born Van Put moet ik dan weer toegeven dat ik tot deze week nog niet van hem had gehoord. Daar is zeker nog marge gezien zijn leeftijd. En niet te vergeten dat 7 dagen op rij Q School spelen wel slopend is.

Hier het lijstje van 100+ gemiddelden tijdens de finale stage van de Q-school

Veel van de darters die hoge gemiddeldes haalden, slaagden er NIET in een tourkaart te verzilveren.

Tom Lonsdale bijvoorbeeld heeft heel veel talent. Hij gooide onlangs nog 113 gemiddeld tijdens de super modus series en gooide tijdens de finale stage tijdens een match 108+. Maar hij was niet constant genoeg. Hij gaat ooit wel die tourkaart pakken maar die wisselvalligheid moet er eerst uit.

De kunst is
1. Geluk hebben om niet tegen een tegenstander te spelen die net tegen jou zijn beste match speelt. Zeker op de Q-school kan zoiets heel dodelijk zijn
2. Constant hoge scores gooien. Je kan beter non stop 95+ gooien dan 1x 100 gemiddeld om nadien amper 80 gemiddeld te gooien
3. Het belangrijkste van allemaal: De dubbels - uitchecken.
4. Je dagvorm verzilveren op het juiste moment
..

Laatst bewerkt:
Slechts 9 Belgen hebben zich ingeschreven voor de Challenge Tour tornooien dit weekend. Daarbij slechts 3 VTM2 Academy spelers (Simon Teysen (72.96), Dieter Van Ham (75.28) en Jeroen Caron (81.29)). Ik had er toch meer van de VTM2 Academy verwacht.
Daarnaast Brian Raman (78.23), Stefaan Henderyck (85.83), Steven Paeschessoone (71.38), Brian Verhelst (69.87), Bjorn Beauprez (72.31) en Cossaert Ulrich (52.36). Gemiddelde op Q-school staat tussen haakjes.
Het kost inderdaad wel wat geld (50 pond per tornooi / 5 tornooien dit weekend). Maar als je wil investeren in jezelf dan moet je dit toch doen als je wat ambities hebt.

Slechts 9 Belgen hebben zich ingeschreven voor de Challenge Tour tornooien dit weekend. Daarbij slechts 3 VTM2 Academy spelers (Simon Teysen (72.96), Dieter Van Ham (75.28) en Jeroen Caron (81.29)). Ik had er toch meer van de VTM2 Academy verwacht.
Daarnaast Brian Raman (78.23), Stefaan Henderyck (85.83), Steven Paeschessoone (71.38), Brian Verhelst (69.87), Bjorn Beauprez (72.31) en Cossaert Ulrich (52.36). Gemiddelde op Q-school staat tussen haakjes.
Het kost inderdaad wel wat geld (50 pond per tornooi / 5 tornooien dit weekend). Maar als je wil investeren in jezelf dan moet je dit toch doen als je wat ambities hebt.
Van Jeroen had ik het wel verwacht. Hij gaat er echt voor en hij maakt nog elk jaar grote vorderingen.
Hij zit nog niet op het niveau van de PDC maar het is echt wel een darter met potentiëel.

Maar inderdaad, amper 3 is maar magertjes. Zal inderdaad wel te maken hebben met de vrije tijd die men heeft.

Ongelooflijk maar waar, Peter Wright is van plan om heel het seizoen te spelen met 1 set pijlen! 😵😁

Doen gokkantoren daar aan mee???🤣
Heb nog nooit gegokt maar daar zou ik nu eens geld op durven verwedden😊

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan