Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Baetens heeft trouwens regelmatig contact na die match, zou een goeie trainingspartner zijn voor hem om beter te worden.

Kim zijn interview na zijn match.. Hadden ze best niet gedaan, amai..

En Dimi had een zware offday, maar is en blijft nog steeds veruit de beste belg.
Dat Andy eerst eens begint met zijn tourcard en dan wat opwerkt en daar stabiel blijft... Dan pas kunnen we gaan inschatten hoe goed hij echt is.
Dat zeg ik toch ook? Heb je wél heel mijn laatste post gelezen tot helemaal onderaan? :unsure:

Over al het overige wat ik gezegd heb kan je met mij zeker en vast discussieren en / of ontkrachten maar dat in het vet gedrukt zeg ik ook gewoon bijna 'letterlijk'. Dat ontken ik dus ook niet.

Laatst bewerkt:
Echt xD

Wat random gemiddeldes van een speler op een ander tornooi tegen een totaal ander type tegenstander gaan vergelijken met andere Belgen op het PDC WK....

En Dimi had een zware offday, maar is en blijft nog steeds veruit de beste belg.
Dat Andy eerst eens begint met zijn tourcard en dan wat opwerkt en daar stabiel blijft... Dan pas kunnen we gaan inschatten hoe goed hij echt is.
Als er nu 1 sport is waar je echt gewoon makkelijk gemiddeldes en dubbel percentages kunt vergelijken is het darten. Het is natuurlijk ook niet gewoon een random toernooi dat Baetens gewonnen heeft. Een eerste ronde op een PDC WK is echt niet meer stresserend dan een WK finale in de WDF. Zoals @Vteclover hier boven al aangeeft. Hij verloor in Wieze bij de laatste 16 met een gemiddelde van 102 van Humphries in een deciding leg. Heel dat Baetens verhaal hier is er ook gekomen omdat er niet gelezen wordt wat er effectief geschreven is.

Baetens, met zijn huidige vorm, had de vloer aangeveegd met alle Belgen hier. Wat een dramatisch WK hebben onze toppers hier gegooid. De Decker en Vandenbogaerde nog relatief op niveau.

Baetens heeft alvast geen schrik van de grote jongens.
Remember wieze, zelfs humphries moest er een decider uitslepen.

En hoewel ik humphries niet graag zie spelen die gaat op het wk ver geraken.

Nu de belgen eruit zijn wil ik eens een stunt van garry anderson zien bij de "oude garde"

Littler tegen anderson zie ik er echt inzitten

Baetens had ook 0,0 te verliezen, denk dat je dat niet mag onderschatten.

Tenzij hij natuurlijk echt zo goed is, maar dat kunnen we op dit moment toch nog niet weten? Tourcard afwachten en dan zien hoe ver hij het schopt, voor hetzelfde geld haalt hij weer zijn tourcard niet.

Baetens had ook 0,0 te verliezen, denk dat je dat niet mag onderschatten.

Tenzij hij natuurlijk echt zo goed is, maar dat kunnen we op dit moment toch nog niet weten? Tourcard afwachten en dan zien hoe ver hij het schopt, voor hetzelfde geld haalt hij weer zijn tourcard niet.
Daarmee ben ik het natuurlijk wél eens hoor.

Voorts: Je kan er mee lachen maar ik heb de indruk dat de Q-school overleven misschien zelfs moeilijker is dan eens je die behaald hebt door te stomen naar de top-64 van de PDC en daar te blijven.

Op de Q-school kom je namelijk veel PDC spelers tegen die net hun tourkaart verloren zijn + veel nieuwe talenten + ook topspelers van de WDF die hopen door te stomen richting de top enzovoorts ... Ben je even in iets mindere vorm, gewoon net ziekjes of heb je net die slechte loting? --> Géén tourkaart.

Terwijl als je al die tourkaart hebt en je hebt even een zwak momentje --> Géén probleem volgende week heb je alweer een nieuwe kans.

Als er nu 1 sport is waar je echt gewoon makkelijk gemiddeldes en dubbel percentages kunt vergelijken is het darten. Het is natuurlijk ook niet gewoon een random toernooi dat Baetens gewonnen heeft. Een eerste ronde op een PDC WK is echt niet meer stresserend dan een WK finale in de WDF. Zoals @Vteclover hier boven al aangeeft. Hij verloor in Wieze bij de laatste 16 met een gemiddelde van 102 van Humphries in een deciding leg. Heel dat Baetens verhaal hier is er ook gekomen omdat er niet gelezen wordt wat er effectief geschreven is.

Baetens, met zijn huidige vorm, had de vloer aangeveegd met alle Belgen hier. Wat een dramatisch WK hebben onze toppers hier gegooid. De Decker en Vandenbogaerde nog relatief op niveau.
Sorry maar iemand die niet eens een tourcard heeft zo gaan ophemelen slaat gewoon nergens op.

Er zit potentieel in en het is 2024 af te wachten wat er uit komt.

Iedereen kan van iedereen winnen, zie bvb hoe Hempel speelde tegen Dimi op WK in 2021. Als je, zoals jij nu met Andy doet met die ene match tegen Humphries, zo praat over Hempel, dan is Hempel nu top 10 van de wereld.

Sorry maar iedereen kan van iedereen winnen en iedereen heeft eens extreme uitschieters. Andy moet nog alles bewijzen en ik ga niet ontkennen dat je ongelijk hebt dat hij momenteel met iedereen van de belgen de vloer zou vegen, maar dat kunnen we gewoon niet weten.
En al zeker niet door gemiddeldes van andere tornooien/tegenstanders te vergelijken.

Sorry maar iedereen kan van iedereen winnen en iedereen heeft eens extreme uitschieters.
Andy was wel de meest consistente / constante speler van de WDF in 2023. Dat leverde hem dan ook de meeste titels op.
De matchen die hij verloor waren bijna allemaal door uitschieters van de andere speler, eerder dan dat hij zelf slecht stond te spelen.

Je hebt er helemaal niets aan van 1 match gemiddeld 100 te scoren en 75% op de dubbels als je de volgende match gemiddeld 80 scoort en 10% op de dubbels. In 2022 was Baetens gemiddeld genomen even goed MAAR was hij minder consistent / constant. Het gevolg? Hij won zo goed als niks he.

Maar op PDC niveau moet hij inderdaad nog alles bewijzen. En het is niet omdat je een topjaar hebt (2023) dat je het jaar erna ook een topjaar hebt. Darts draait echt om constant presteren. Elke keer opnieuw u bewijzen en steeds die hoge scores noteren en het dan afmaken op de dubbels. (heel belangrijk)

We zullen wel zien. De toekomst zal het wel zeggen. Meer valt er eigenlijk niet meer te zeggen denk ik. :tongue:

Sorry maar iemand die niet eens een tourcard heeft zo gaan ophemelen slaat gewoon nergens op.
Ik hemel iemand op die net wereldkampioen geworden is in de WDF/BDO. Er zijn een hele hoop PDC spelers die dat nooit gelukt is voor ze de overstap gemaakt hebben. Het hebben van een tourcard is daar echt niet voor nodig. Jij overschat die tourcard ook nogal. Knops heeft er 1 en die komt nog niet aan de enkels van Baetens.

Nu goed, laten we maar verder focussen op dit WK en zullen wel zien wat 2024 brengt voor Baetens en de andere Belgen.

Knops heeft er 1 en die komt nog niet aan de enkels van Baetens.
Mee akkoord. Gemiddeld genomen is Knops (naar mijn mening alvast) eigenlijk wel de mindere speler.

Maar hij heeft gewoon goed gepiekt en zijn allerbeste darts ooit gespeeld tijdens de Q-school he. Dat is ook een kunst en moet je toch maar doen hoor. Je hoeft niet altijd de allerbeste te zijn om toch een tourkaart te pakken.

Geluk, op het juiste moment pieken, een goeie loting, mentaal bij de les blijven .. het hoort er allemaal bij.
Dus kudos dat het hem gelukt is. Helaas door een stom ongeval gaat hij volgend jaar vermoedelijk zijn tourkaart kwijt zijn.
Maar hopelijk zien we Knops nog terug in de toekomst.

Ik denk dat The Sherrif oplapwerk heeft met Huybrechts. Wat die er allemaal uitkraamde tijdens zijn interview....

Zou dat conflict en die klacht nu zo zwaar doorwegen dat onze twee actoren Dimi en Kim dat niet gewoon kunnen uitklappen? Zo erg kan het toch niet geweest zijn?

Als ik lees dat Dimi zelfs in discussie kan treden voor een stomme croque monsieur en dat een hele tijd zo dan wil aan houden. Mag ik toch hopen dat hun discussie'tje niet om een bagatel gaat zoals dat met Van Duijvenbode? Hij heeft er toch alle baat bij dat het darten op de kaart komt te staan in België? ( Al vind ik dat hij tov Kim, Mike, Erik maar weinig daar toe aan bijdraagt)

Van den Bergh met van Duijvenbode? Eerste wat ik er van hoor.

Goeie reclame is dat interview niet, zie hem nog excuseren hiervoor als dit teveel in de media komt. Ze hebben gelukkig op VTM maar een klein stukje getoond zonder de harde uitspraken of ze moeten hem niet meer opvoeren als commentator.

Ik denk dat The Sherrif oplapwerk heeft met Huybrechts. Wat die er allemaal uitkraamde tijdens zijn interview....

Zou dat conflict en die klacht nu zo zwaar doorwegen dat onze twee actoren Dimi en Kim dat niet gewoon kunnen uitklappen? Zo erg kan het toch niet geweest zijn?

Als ik lees dat Dimi zelfs in discussie kan treden voor een stomme croque monsieur en dat een hele tijd zo dan wil aan houden. Mag ik toch hopen dat hun discussie'tje niet om een bagatel gaat zoals dat met Van Duijvenbode? Hij heeft er toch alle baat bij dat het darten op de kaart komt te staan in België? ( Al vind ik dat hij tov Kim, Mike, Erik maar weinig daar toe aan bijdraagt)
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Dimi een klacht had ingediend voor iets wat Kim over hem zei toen hij live commentaar aan het geven was. Helaas vind ik het nergens terug. Ging dat toen niet over zijn belachelijke lach in het begin van het jaar? Dat hij zich meer moest concentreren op het darten dan op die randzaken. Die stond toen toch high (of blijkbaar dronken) op het podium?

Die Ricky Evans is toch wel een genot om bezig te zien. 98 gemiddeld en 9/12 op de dubbels. Weinig tegen te beginnen.

Ik merk op dat niet alleen onze Dimi gefaald heeft. Aspinall ligt er roemloos uit. Below Par.
Ook Rock is op de sukkel. Hij is de laatste tijd een schim van zichzelf.

En dan Bunting. Gemiddeld 107 een nieuw persoonlijk record voor hem op een WK :crazy:

Maar ja op een WK moet je gewoon in vorm en bij de les zijn want anders verlies je gewoon. Het niveau is zo hoog dat iedereen van iedereen kan winnen als je een mindere dag hebt.

Zit er hier nu ook een vtm journalist mee te lezen?

De voorstelling en praatje van andy baetens na de match van bunting??🤣🤣

Als het publiek zich niet weer tegen pikachu keert na dat laatste voorval dan zien ik die nog ver geraken

Zit er hier nu ook een vtm journalist mee te lezen?

De voorstelling en praatje van andy baetens na de match van bunting??🤣🤣

Als het publiek zich niet weer tegen pikachu keert na dat laatste voorval dan zien ik die nog ver geraken
Natuurlijk zitten er op beyondgaming journalisten tussen van de VRT, VTM enzovoorts. Dat lijkt mij logisch. :D

En neen ik ben geen journalist. Ik vermoed / denk dat de meeste journalisten hier niet eigenhandig / persoonlijk posten maar ze lezen zeker en vast wel mee ;)

Lol, kheb precies wat gemist met Kim zijn interview.. wat is er allemaal gezegd geweest? Kan ik dat ergens herbekijken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan