Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is eigenlijk de voornaamste oorzaak van "zwabberende" darts? Heb daar zelf best ook veel last van
Verkeerde grip op de plaats van de darts en verkeerde release.
Als je u pijl verkeerd vast houd, gaat je release ook slecht zijn.

Je moet eens je darts op je duim leggen, en proberen hem in balans te houden.
Hij mag niet naar links of rechts vallen maar gewoon kaars recht op je duim blijven liggen.

Dat is het middelpunt van je darts, dus daar zet je u duim en wijsvinger, en dan moet je eens gooien.
Normaal zou die veel minder moeten zwabberen, vandaar dat ik pijlen zoek dat ik altijd mijn vingers perfect kan leggen in het balans punt van de darts. Die darts voelt dan plots ook natuurlijker aan, en dan voor de lol moet je hem eens voor het balans punt houden.

Je zal normaal voelen dat het niet zo natuurlijk meer voelt voor hem te gooien.

Shafts spelen daar ook een rol in, flights en hoe het gewicht verdeeld is in een darts.
Bij sommige zit dit van voor, sommige van achter en zoals mij over heel de pijl.

Vandaar dat zoeken naar een goeie set wel wat tijd vraagt, maar een deftige shop ziet dat meteen.
Ook aan de hand van je hoe werpt, die kunnen dat perfect aanpassen met de juiste shafts en flights.

Thanks!

Bijkomende vraag als absolute beginner, maar hoe lang blijf je eigenlijk op zoek naar de juiste techniek en vanaf wanneer blijf je bij je houding/grip/... en begin je op je spiergeheugen te trainen? Ik speel zelf nog maar pas, dus ik ben mij nog elke keer heel bewust van alles wat ik doe, met als gevolg dat ik mij nog voortdurend probeer bij te sturen. Maar op die manier kweek je natuurlijk ook weer geen automatismes..

Thanks!

Bijkomende vraag als absolute beginner, maar hoe lang blijf je eigenlijk op zoek naar de juiste techniek en vanaf wanneer blijf je bij je houding/grip/... en begin je op je spiergeheugen te trainen? Ik speel zelf nog maar pas, dus ik ben mij nog elke keer heel bewust van alles wat ik doe, met als gevolg dat ik mij nog voortdurend probeer bij te sturen. Maar op die manier kweek je natuurlijk ook weer geen automatismes..
Dat hangt van persoon tot persoon af, er zijn gasten die al 20 jaar darten en dat nog niet hebben.
Je moet gewoon vooral zoeken naar de houding aan de oche dat voor jou het beste voelt.

Als het pijn begint te doen, is het teken dat je niet goed staat. Zo natuurlijk mogelijk, wat je wel beetje kan doen is kijken waar je wil staan.

Deze gast heeft mij enorm goe geholpen voor te zien waar je ongeveer zou moeten staan.

En nooit je worp proberen te veranderen, dat is het slechtste dat je kan doen.
Je kan wel zoeken waar je beste succes hebt als je u dart terug trekt.
Bij sommige naast het oog, voor het oog, onder het oog etc.

Die straight to the point heeft enorm leerzame video's.

Gian van Veen

Toch ook veel tallent, de enige dat je nu wel enorm ziet zakken van die jonge garde.
Josh Rock, ze hebben die jongen te veel druk opgelegd vermoed ik.

Hopelijk doen ze het niet opnieuw met Pikachu.
Peter Wright daarnet toch ook weer magische dingen laten zien.

Onze Dimi moet zorgen dat hij in December er volledig klaar voor is.
Sinds de komst van zijn kindje, is het berg af gegaan. Wat ook wat logisch is, mensen met kinderen weten maar al te goed hoe vermoeiend ze zijn.
Weinig slaap, dan weg van huis etc. Daar tussen nog eens de focus houden voor te trainen.

Mentaal gaat hij em daar boven moeten stellen, darten kan hij maar al te goed.
En vooral weg blijven van social media, sommige hun gespuig altijd.
Veel pro darters achter hun scherm, die elke dag hun muur moeten plamuren voor de lading gaten dat ze gooien.

Gian van Veen

Toch ook veel tallent, de enige dat je nu wel enorm ziet zakken van die jonge garde.
Josh Rock, ze hebben die jongen te veel druk opgelegd vermoed ik.

Hopelijk doen ze het niet opnieuw met Pikachu.
Peter Wright daarnet toch ook weer magische dingen laten zien.

Sinds de komst van zijn kindje, is het berg af gegaan. Wat ook wat logisch is, mensen met kinderen weten maar al te goed hoe vermoeiend ze zijn.
Weinig slaap, dan weg van huis etc. Daar tussen nog eens de focus houden voor te trainen.

En vooral weg blijven van social media, sommige hun gespuig altijd.
Veel pro darters achter hun scherm, die elke dag hun muur moeten plamuren voor de lading gaten dat ze gooien.
Geloof me, Evi leest alles wat op Social komt ivm Dimitri 🙂.

Ja volledig mee eens. You like him or you hate him. Maar een gezinnetje stichten vreet veel energie en dat is gewoon u aanpassen.
En zijn paniekaanvallen helpen daar ook niet bij.
Den Dimi gaat daar een goeie balans moeten in vinden.

En Wright was de laatste tijd ook wat minder maar plots is ie daar weer en wordt ie EK kampioen. :tongue:

Ja volledig mee eens. You like him or you hate him. Maar een gezinnetje stichten vreet veel energie en dat is gewoon u aanpassen.

En Wright was de laatste tijd ook wat minder maar plots is ie daar weer en wordt ie EK kampioen. :tongue:
Smeet echt goed Wright, het enige grappige moment was van Clayton.
Mis tellen en dan tegen de persoon die dat het vaakst doet.

Voor er op hun paardje zitten, ik weet dat De Soussa dyscalculie heeft.

Ik dacht dat die verhuis naar Engeland hem gewoon ging sterker maken, minder reizen plus trainen met heel wat Engelsen die rond je niveau zitten of beter zijn zelfs. Toch veel Engelsen zoals een Searle, Rock, Bunting die elkaar opzoeken daarvoor. Gaat nu blijkbaar weer full-time wonen in België, misschien was die move toch niets voor hem..

Zoiezo moet het beteren, want anders gaat ie vlug uit de top 16 vliegen vrees ik.

Het moet nu toch al serieus foutlopen wil Vandenbogaerde zijn tourkaart niet behouden. Of is hij nu al 100% zeker? Iemand?
Hij staat nu net in de top-64 (net voldoende) maar door zich de kwalificeren voor het WK ziet het er wel goed uit.

Knops en Huybrechts zijn sowieso nog een jaartje zeker terwijl Raman jammer genoeg het niet gaat halen.

Laatst bewerkt:
Het moet nu toch al serieus foutlopen wil Vandenbogaerde zijn tourkaart niet behouden. Of is hij nu al 100% zeker? Iemand?
Hij staat nu net in de top-64 (net voldoende) maar door zich de kwalificeren voor het WK ziet het er wel goed uit.

Hij heeft een voorsprong van 5000 pond en speelt nog op 2 toernooien : WK en PC Finals. Op dat laatste speelt hij tegen Mike De Decker. Ik denk dat als hij 1 wedstrijd wint op het WK dat hij dan zeker is. Hij zal sowieso uitkomen tegen een internationale qualifier. Daar zittten goeie spelers tussen (oa Littler) maar ook enkele exoten. De mannen na hem Scutt en Szaganski spelen ook op beide toernooien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan