Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ik gezegd dat het niet eerlijk was ? Ik heb gezegd dat het volgens mij beter kan. Price had nu een voordeel doordat hij als eerste kon beginnen aan die allerlaatste leg. Dat voordeel heeft hij gekregen door 1 pijl te gooien. Een worp die niet eens in beeld geweest is. Volgens mij kan dat beter.

Eerllijk is eerlijk. Ik ben oon maar iemand die naar het darts is beginnen kijken door de huidige hype. Enkele maanden geleden had ik nog nooit van dancing Dimi of Kim Huybrechts gehoord. Maar ik heb gisteren serieus genoten van de wedstrijd tussen Gerwin en Kim. Alleen vond ik het een einde in mineur. Dat kan toch echt een pak beter, zoals bijvoorbeeld wat ik voorstelde.

Voor de match 1 pijl om te zien wie mag beginnen. Niet alleen de match maar dus ook de deciding leg indien die er moest komen. En dan gewoon elk om beurt 1 pijl. En dat 3 keer bijvoorbeeld. En dan gewoon de hoogste score over die 3 pijlen. Nog altijd gelijk ? Dan gewoon elk een 4de pijl. En zo maar verder totdat er een winnaar bekend is. Niet alleen een beetje eerlijker, maar vooral veel en veel spannender dan de huidige format.
"Ten eerste zou dit zowiezo in beeld moeten zijn. En ten tweede zou het eerlijk moeten zijn."

Je zegt letterlijk dat het eerlijk moet zijn en geeft dan een heel ander format aan. Zeg dan gewoon dat je wilt dat ze naar de bull gooien op het podium.
Hoe bepaal je wie die eerste pijl mag gooien, want dan heb je ook een voordeel of nadeel? Hoe is dat zelfs een beetje eerlijker?

Het feit dat je moet winnen met 2 legs verschil (tot op een bepaalde hoogte) countert het feit al wat dat je enkel zou winnen met het voordeel dat je mag starten. Dat deze wedstrijd zo eindigt is gewoon een unicum. Nogmaals, in deze format heb je tijd en pijlen voldoende zodat het niet zou afhangen van die mag starten.

Price :bow:

We gaan nu toch niet vallen over die sudden death ronde e, hij heeft genoeg kansen gehad in de match zelf voor het af te maken.
Als ge 21 dubbels mist jah.

Five-seveN]496 zei:
Wat jij beschrijft is veel teveel gedoe en mij niet darts waardig. Om ter meeste pijlen in de 60 smijten?! Dan kunt ge even goed zeggen dat de sudden death leg gewoon om ter dichte bij de bull gooien is. Price gooit bull Kim gooit naast de bull -> Price wint. Geen fijn einde van een topmatch toch.

Wat je wel zou kunnen doen is in die sudden death leg elke speler even veel pijlen geven dus als price 12 pijlen krijgt en daarmee uitgooit dan krijgt Huybrechts ook 12 pijlen om uit te gooien. Lukt hem dat: nieuwe sudden death leg.
Misschien is dat darts onwaardig. Waarschijnlijk is jouw voorstel beter dan mijn. Jij kijkt waarschijnlijk veel langer darts dan ik dus zal jou idee stukken beter zijn dan mijn idee.
Ik was gewoon een beetje teleurgesteld in het plotse einde van de wedstrijd. Een einde waar Price eigenlijk heel veel voordeel had want hij moest gewoon zijn leg behouden. En dat voordeel heeft hij gewonnen door 1 luttel pijltje, zelfs nog voor de wedstrijd wanneer er nog niet echt veel druk op staat, beter te gooien dan Kim.

Five-seveN]496 zei:
Maar nogmaals, dan wint de andere door een finale misser van de ene, en dat mist wat magie.
Mja.. ik vind dat het nu nog meer magie mist eerlijk gezegd. Het gaat nu over 1 pijl, gegooid voor de match. Ik zou liever mijn of jouw voorstel zien. Zien wie het beste smijt na een lange wedstrijd, met de druk volledig op de ketel. Lijkt mij net dat beetje eerlijker, maar vooral spannender.

Five-seveN]496 zei:
Voor mij is het prima zoals het nu is.
Dat is jouw goed recht hé. Net zoals ik het recht heb om er mijn mening op na te houden.
Maar als ik de historie van de reglementen er op na lees worden die nogal vaak aangepast. De regel dat deze ene pijl, gesmeten voor de wedstrijd, ook telt voor wie de beslissende leg (indien die er komt) mag beginnen, bestaat blijkbaar pas sinds 2020. Zou me niet verwonderen indien ze deze opnieuw aanpassen, zeker na wat er tussen Gerwin en Kim gebeurd is.

Zouden er beter aan doen om het WK even stil te leggen. Vraag me oprecht af wat ze zouden doen moest een uiteindelijke finalist positief testen.

Stel de 1/8 finales uit met een week, laat degene die positief waren hun partij nog afwerken. Zal natuurlijk allemaal zo makkelijk niet zijn maar nu word het toch een WK in mineur.

Zouden er beter aan doen om het WK even stil te leggen. Vraag me oprecht af wat ze zouden doen moest een uiteindelijke finalist positief testen.

Stel de 1/8 finales uit met een week, laat degene die positief waren hun partij nog afwerken. Zal natuurlijk allemaal zo makkelijk niet zijn maar nu word het toch een WK in mineur.
Kunnen ze nu eigenlijk niet meer maken.
Er zijn er al een paar uitgeschakeld door corona.

Kunnen ze nu eigenlijk niet meer maken.
Er zijn er al een paar uitgeschakeld door corona.
Nee hoor, ze zijn momenteel de 1/16 rondes aan het afwerken. De tegenstanders van Van der voort, MVG en Chisnal zijn gewoon door naar de 1/8 ronde. Geen van die rondes zijn al gespeeld. Wade is de eerste die morgen zijn wedstrijd speelt na de corona besmetting van Van der voort. Ze zouden dus eventueel na vandaag kunnen stilleggen en de spelers die besmet waren hun wedstrijd nog laten afwerken wanneer ze terug starten.
Zal uiteraard wel niet gebeuren maar wat als morgen nog eens enkele toppers positief zijn?

PDC maakt hier toch een slechte beurt als je ziet hoe vol die zaal zit en er al 4 spelers positief zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan