Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is gewoon zo:
- Voor de match wordt naar de bull gegooid voor te kijken wie mag beginnen
- Vroeger werd voor een beslissende leg ook naar de bull gegooid, nu niet meer. De worp voor de match telt ook hiervoor.

Het is gewoon zo:
- Voor de match wordt naar de bull gegooid voor te kijken wie mag beginnen
- Vroeger werd voor een beslissende leg ook naar de bull gegooid, nu niet meer. De worp voor de match telt ook hiervoor.
Merci voor het duidelijke antwoord (en ook aan de anderen).

Kleermaker heldje, 3-0 voorkomen met goed spel, 3-3 met dan tegen t einde daarvan een heel goede Cullen.

Publiek tegen je krijgen met boegeroep.

En gewoon 4-3 winnen met 88 finish op de bull :love: . Karakter :thumb: .

Laatst bewerkt:

Mvg positief getest en mag zijn WK vergeten.
zoals ik had verwacht na die foto van dat kerstfeestje...

Doodzonde natuurlijk dat zo een topspeler er op zo een manier uit moet.

zoals ik had verwacht na die foto van dat kerstfeestje...

Doodzonde natuurlijk dat zo een topspeler er op zo een manier uit moet.
Den Dirk zal ook beginnen zweten nu als hij getest gaat worden.
Kans is groot dat hij het ook vlaggen gaat hebben.

Heel vreemd WK dit eigenlijk, en nog helemaal vreemd dat er nog publiek in de zaal mag.

Exclusief het grapje van hierboven ...

Eerlijk? Den Dimi is 2 voudig WK bij de junioren. En ook bij de profs is het snel gegaan met goede resultaten en hij is vrij snel in de top-5 geraakt. Hij staat nog steeds in de top-10 dus als den Dimi gene topspeler is, wie dan wel ??? :unsure:

Maar nu begint het moeilijkste in feite: Bevestigen en binnenkort eens WK worden. Dus voor hetzelfde geld is hij straks géén topspeler meer hé. ;)
Vind MvG, Price, Clayton, Wade en Wright toch nog van een ander niveau.
VDB zit voor mij samen in het kransje Aspinall, Smith, Cross, etc. Net onder de absolute top

Dan kan je een moment hebben zoals bij voetbal waarbij door een pijl te missen de match is afgelopen en de andere wint, wat minder tof is vind ik.
Ik vind toch dat Knarf ergens een punt heeft. In die sudden death hebben ze geen gelijke kans. Degene die mag openen heeft een pak meer kans. Hij mag dan wel openen doordat hij voor de match 1 pijl beter gesmeten heeft dan zijn tegenstander. Ik vind dat niet echt een doorslaggevende factor. Kim is nu dus eigenlijk verloren omdat hij voor de match, nota bene buiten het zicht van de camera's, minder goed naar de bull gesmeten heeft dan Gerwin. Nogal zielig eerlijk gezegd.
Ten eerste zou dit zowiezo in beeld moeten zijn. En ten tweede zou het eerlijk moeten zijn. Voor mijn part gooien ze op een bepaald, nadat ze gelijk zijn gebleven (3-3 in sets en 5-5 in legs in dit geval) gewoon,elk om beurt 1 pijl, 3 of 5 pijlen naar het bord en degene die het meeste punten gesmeten heeft is de winnaar.
Dat zou pas een nagelbijter zijn. Veel spannender dan hoe het nu geëindigd is. Van zoiets zouden ze in het dartswereldje werk moeten maken. Er is nog ruimte voor verbetering.

Ik vind toch dat Knarf ergens een punt heeft. In die sudden death hebben ze geen gelijke kans. Degene die mag openen heeft een pak meer kans. Hij mag dan wel openen doordat hij voor de match 1 pijl beter gesmeten heeft dan zijn tegenstander. Ik vind dat niet echt een doorslaggevende factor. Kim is nu dus eigenlijk verloren omdat hij voor de match, nota bene buiten het zicht van de camera's, minder goed naar de bull gesmeten heeft dan Gerwin. Nogal zielig eerlijk gezegd.
Ten eerste zou dit zowiezo in beeld moeten zijn. En ten tweede zou het eerlijk moeten zijn. Voor mijn part gooien ze op een bepaald, nadat ze gelijk zijn gebleven (3-3 in sets en 5-5 in legs in dit geval) gewoon,elk om beurt 1 pijl, 3 of 5 pijlen naar het bord en degene die het meeste punten gesmeten heeft is de winnaar.
Dat zou pas een nagelbijter zijn. Veel spannender dan hoe het nu geëindigd is. Van zoiets zouden ze in het dartswereldje werk moeten maken. Er is nog ruimte voor verbetering.
En wie gooit dan eerst die 1, 3 of 5 pijlen? Had Kim de bull geraakt voor de wedstrijd had die gewoon de pijlen gehad. Ik begrijp niet goed wat daar niet eerlijk aan is.
Kim heeft in de laatste 3 legs misschien wel 10 kansen gehad om te winnen, dus nee, het is niet omdat hij de bull gemist heeft dat Price gewonnen heeft. Een wedstrijd met sets naar 4 duurt lang genoeg om het niet op die bull te hoeven steken.

En wie gooit dan eerst die 1, 3 of 5 pijlen? Had Kim de bull geraakt voor de wedstrijd had die gewoon de pijlen gehad. Ik begrijp niet goed wat daar niet eerlijk aan is.
Kim heeft in de laatste 3 legs misschien wel 10 kansen gehad om te winnen, dus nee, het is niet omdat hij de bull gemist heeft dat Price gewonnen heeft. Een wedstrijd met sets naar 4 duurt lang genoeg om het niet op die bull te hoeven steken.
Heb ik gezegd dat het niet eerlijk was ? Ik heb gezegd dat het volgens mij beter kan. Price had nu een voordeel doordat hij als eerste kon beginnen aan die allerlaatste leg. Dat voordeel heeft hij gekregen door 1 pijl te gooien. Een worp die niet eens in beeld geweest is. Volgens mij kan dat beter.

Eerllijk is eerlijk. Ik ben oon maar iemand die naar het darts is beginnen kijken door de huidige hype. Enkele maanden geleden had ik nog nooit van dancing Dimi of Kim Huybrechts gehoord. Maar ik heb gisteren serieus genoten van de wedstrijd tussen Gerwin en Kim. Alleen vond ik het een einde in mineur. Dat kan toch echt een pak beter, zoals bijvoorbeeld wat ik voorstelde.

Voor de match 1 pijl om te zien wie mag beginnen. Niet alleen de match maar dus ook de deciding leg indien die er moest komen. En dan gewoon elk om beurt 1 pijl. En dat 3 keer bijvoorbeeld. En dan gewoon de hoogste score over die 3 pijlen. Nog altijd gelijk ? Dan gewoon elk een 4de pijl. En zo maar verder totdat er een winnaar bekend is. Niet alleen een beetje eerlijker, maar vooral veel en veel spannender dan de huidige format.

Vind MvG, Price, Clayton, Wade en Wright toch nog van een ander niveau.
VDB zit voor mij samen in het kransje Aspinall, Smith, Cross, etc. Net onder de absolute top
Wade is toch al een paar jaar een stuk minder imo (en nu zal hij WC worden op mij lik op stuk te geven zeker?). MvG, Price, Clayton, Wright zijn gewoon de top van Darts op dit moment.

Nu is er toch nog een andere topspeler buiten den Dimi die eruit ligt.
:unsure:

En ik blijf erbij: Achteraf bekeken: Van de top-10 hadden Cross, De Sousa en Price toch ook weinig tot géén reet overschot in hun laatste match en wonnen ze niet door eigen kracht/spel, maar door het falen van de tegenstander. Ook al geef ik den Dimi natuurlijk wel grotendeels de schuld dat hij eruit lag, enig geluk had hij die dag nu ook wéér niet ...

En Van Gerwen? Ik vind het erg voor het toernooi. T'is een geval apart, maar je hebt zo'n figuren gewoon ook nodig. Jammer!
:frown:
De top 64 ligt eigenlijk ook wel heel dicht bij elkaar, de vorm van het moment is toch vaak doorslaggevend in Darts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan