Ashton gisteren amper 74 gemiddeld en ze is meervoudig wereldkampioen bij de vrouwen.
Dat is toch gewoon onder haar niveau? OK ze zal tegen de meeste mannen verliezen maar ze gaf echt niet thuis. Echt een non match.
En inderdaad tourkaart kwijt. Ze deed precies géén enkele moeite, dat viel mij toch serieus tegen.


79 vs 79 blijkbaar. Dus ietje beter dan uw schatting. Maar inderdaad: Vreselijk slecht.

Alles onder 80 is gewoon WK onwaardig vind ik.
Bepaalde worpen waren echt beschamend.
15, 40, 45 meerdere keren.
 
Voor zo laag op de ranglijst te staan spelen ze echt wel een degelijke match. Paul Lim had tegen die mannen gewoon 5-bros verloren. (3-0 hé, maar van wijze van spreke, die match was echt triest)

Toch een enorm verschil in niveau.
Leuke wedstrijd WAT EEN FINISH
 
ik volg Makila hier toch, een Vandenbergh en andere wereldtoppers gooien al niet 100+ gemiddeld over een seizoen (een prime Van Gerwen kwam misschien in de buurt) was gewoon een sterke match met aan beide kanten regelmatig een 100+ check out, qua scorend vermogen misschien nog net niet zoals een wereldtopper die on fire is maar toch.

Ga je t WK winnen als je altijd de stats haalt van 94 gemiddeld en 48 procent check outs? Geen idee maar dat is zelfs niet onmogelijk imo. Als je een topper op een topdag tegen komt dan zal het wel voorbij zijn.
 
En waarom zou een WK noodzakelijk hoger moeten zijn qua niveau? Naast het feit dat darts imo minder een specifieke pieksport is, gaat een hoger gemiddelde ook moeilijk zijn door het (zeker verder in het tornooi) langer verloop van de matchen en zijn het (toch bij de verwachte namen) exact dezelfde spelers.

WK 2020 bijvoorbeeld ronde 2 dus laatste 64, drie spelers met gemiddelde boven de 100 waaronder Ian White die nog verloor van Labanauskas, Searle die ronde erop verloor en onze Dimi met 103 veruit het hoogste van die ronde toen, derde ronde niemand boven de 100, achtste finale 1 iemand boven de 100, kwartfinale 1 speler boven de 100 (3 van de 8 onder t gemiddelde van Boland). Halve finales niemand boven de 98 gemiddeld (2 van de 4 onder gemiddelde Boland). Finale was de uitzondering en voor zowel Wright als Van Gerwen de eerste match waar hun tegenstander 100+ haalde.

Nu goed uiteindelijk zijn we over de marge aan t discussiëren, wat is een topmatch wat is het niet. Wat mij betreft is een topmatch ook op een WK niet alleen maar eentje van 100+ gemiddeldes. Die van gisteren kon daar zeker met de 9 darter perfect bij en er hadden veel wereldtoppers kunnen inpakken van beide jonge kerels gisteren denk ik.
 
En ook een van de snelste 9darters volgens mij, die kerel gooit ze erin als een mitraillette

Ook omdat die Brooks goed meegooide.
Beiden gooien super snel, vind dat veel leuker om naar te kijken ook.

Twee zotte talenten en een memorabele match. Prachtig gewoon. Brooks ook mooie dingen laten zien met de rug tegen de muur. 2 keer knap teruggekomen. Laatste leg geen kans natuurlijk 😁
 
Topmatch is een match waarvan er minder zijn juist omdat het niveau hoger dan gemiddeld is. En dat verwacht ik van een WK.
Dus ook niet "de gemiddelde match van een top 10 speler is een topmatch". Nee dat is een gemiddelde match.
En kunt ge een WK winnen zonder ooit over een matchgemiddelde van 94 te gaan? Ik denk het niet.

Dat hun checkout percentages 50% waren en toch het matchgemiddelde nog altijd maar 94 was, terwijl er ook nog eens een 9 darter tussen zat op zo weinig legs, wijst erop dat hun scorend vermogen niet echt de titel "WK topmatch" waardig was. Daar is het nog op wachten imo.

Maar de manier waarop hij die 9 darter erin gooide leek wel gelijk een Van Gerwen on fire dat was wel echt klasse.
Lewis zijn gemiddelde was 94,14 toen hij de titel pakte in 2012. Taylor heeft zelfs ooit een titel gewonnen met 90,28 gemiddeld. Het kan dus zeker wel. Price zijn average voor zijn titel was bijvoorbeeld "maar" 98,44.
 
Uit het niks labanauskas met de 9 :love: .De Decker staat weer maar magertjes te gooien.
Ongelooflijk hoe dat niveau de laatste jaren omhoog gegaan is. Vroeger was het een zeldzaamheid. Nu reeds 2 en we zijn 3 dagen ver :laugh:
 
Toch goed in de wedstrijd gekomen. Labanauskas die na zijn 9 darter het toch wel wat kwijt was. Mike met een beetje geluk toch nog op het WK en nu zijn Tour card weten te behouden. Zal toch veel druk wegnemen voor de volgende ronde. Volgende ronde tegen Chisnall, geen idee hoe die momenteel staat te gooien.
 
Terug
Bovenaan