Vooral omdat VTM nu alle matchen op tv brengt. En doordat er dit jaar 2 belgen meespeelden.
Corona heeft daar weinig mee te zien denk ik.
 
en is er een reden waarom ze deze nu op tv uitzenden?

ik vind het ook wel eens leuk om te bezien!
 
en is er een reden waarom ze deze nu op tv uitzenden?

Van zodra een Belg kans maakt om WK te worden, zenden ze toch meestal die sport uit?
Hockey zijn ze ook ineens meer beginnen uitzenden daardoor, tennis was begin deze eeuw ook alomtegenwoordig op TV.
 
Tot voor dit tornooi had ik nog nooit darts gezien en het is toch wel een erg leuke kijksport. En je hebt ook het mentale aspect zoals bij tennis dat spelers (mogelijks) beginnen choken op beslissende momenten. Hopelijk blijft vtm het de komende jaren uitzenden, de kijkcijfers moeten toch wel meer dan prima zijn lijkt me
Ik had vroeger als kind een dartsbord, ik speelde het wel graag. Had iemand me toen maar verteld dat je er zoveel geld mee kon winnen 😁
 
Anderson net set gepakt maar Price is voorlopig wel enorm aan t gooien seg, zou voor mij de terechte winnaar zijn van dit wk.
 
Wat een drama met die 9 gemiste matchdarts nog maar terechte WK in de vorm van Gerwyn Price, tot 6-2 was die echt nagenoeg perfect aan het spelen... .
 
Ik ben ook absolute beginnen en max 5-10 minuten per dag, maar als ik mijn vriendin tips geef als we eens tegen elkaar gooien, super amature tips:
- alleen uw arm moet bewegen, uw lichaam moet stil staan. Dus niet een soort sprongetjes of tipstand maken of dergelijke als je gooit
- neem uw tijd voor je werpt, hou uw pijl eerst 1-2 seconden voor je gezicht, terwijl je deze 'aim' doet: hou uw arm stil, daarna achteruit en gooien
- zet uzelf onder de juiste hoek, ik denk dat 45 graden ongeveer goed is
- kijk voortdurende naar het bord, ga niet naar uw handen kijken als je een pijl neemt
- let op uw grip, onthou hoe die grip is en hoe die gaat, zodat je volgende dag op dezelfde manier uw pijlen vast neemt
- oefen op groeperen van pijlen, dat je uw pijlen in een trosje bij elkaar gooit
- oefen heel het bord rond bijvoorbeeld 1-2-3-4.... enz en niet altijd de tripple 20 :)
- al zeker niet continue op de bull zitten oefenen want daar gaat uw bull dus sneller versleten van worden. tripple20 kan je op het bord ronddraaien.

Dat is echt het allerbelangrijkste. Je wint geen matchen door enkel naar de 20 te kunnen gooien. Alle dubbels oefenen is even belangrijk, en ook in het hoofd op voorhand proberen te rekenen waar je naartoe wil. Dan kan je bepaalde gewoontes kweken. Ik ben bijvoorbeeld fan van dit:

78Triple 18Double 12

Via deze site kan je daarop beginnen werken: Finish lijst - DVGT

PS: ikzelf ben ook maar een casual, denk dat ik nu een tiental 180's heb gesmeten wat natuurlijk gene vette is. Maar zo heb ik wel leren smijten.
 
Had zo'n set van Gary Anderson gekocht van 50 euro in de hoop dat die steviger gingen zijn maar zijn na 2 weken ook al alledrie kapot.
Shafts zitten ook afgebroken in de tip -_-
 
Wie kijkt er straks? Vanaf 20u op VTM2!
Ik hoop dat Anderson wint, maar zie Price terug winnen als hij zijn niveau van het WK kan door trekken.
MvG en Wright hebben iets te bewijzen dus benieuwd hoe die voor de dag gaan komen

Loting eerste ronde Masters 2021​

(16) Joe Cullen(17) Stephen Bunting
(9) Michael Smith
(24) Adrian Lewis
(13) Glen Durrant – (20) Mervyn King
(12) Ian White – (21) Mensur Suljovic
(15) Jose de Sousa(18) Jonny Clayton
(10) Dimitri Van den Bergh – (23) Chris Dobey
(14) Krzysztof Ratajski(19) Simon Whitlock
(11) Daryl Gurney
(22) Jeffrey de Zwaan

Bracket Masters 2021​

(1) Gerwyn Price – (16) Joe Cullen
(8) Gary Anderson – (24) Adrian Lewis
(4) Rob Cross(20) Mervyn King
(5) Nathan Aspinall
(21) Mensur Suljovic
(2) Michael van Gerwen – (18) Jonny Clayton
(7) James Wade(23) Chris Dobey
(3) Peter Wright – (19) Simon Whitlock
(6) Dave Chisnall (11) Daryl Gurney
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dask
Weinig spanning tot nu toe, Mervyn King en Suljovic gemakkelijk door.
Gaat wel enorm snel, best of 11.

't Is al aan Dimi se.

Edit: Heel zwak gespeeld van VDB.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan