Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 22/12)

Wat vind jij van de aangekondigde maatregelen?

• Veel te streng, moet nu al afgebouwd worden.

Stemmen: 61 39,4%
  • Te streng, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 34 21,9%
  • OK

Stemmen: 31 20,0%
  • Niet streng genoeg, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 19 12,3%
  • Lang niet streng genoeg, een lockdown is nodig.

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
Pov wanneer je staat aan te schuiven voor de 3e prik terwijl ze al spreken over een 5e golf en dat een 3e prik volgens de supreme chief van Pfizer ook verre van voldoende zal zijn: 🤡🤡

Tot wnr blijft de CST eigenlijk geldig als je uw 3e prik uitstelt? Ik ben gevaxt in juli/augustus
9 maand , april ongeveer dus

Volgens mij doen die gewoon een soort van tombola. Iedereen mag dingen op papier zetten en daarna pikken ze er blind een aantal uit
Ze hebben gewoon een paar zaken genomen waarvan ze wisten dat ze het minste tegenstand gingen krijgen.

Een cinema kan makkelijk veilig verlopen.
S’morgens de bus naar school, dat is niet veilig.

Die winkelregel vind ik toch ook ne vreemde.
"Winkelen mag je vanaf zondag maar met maximaal twee personen, met uitzondering van kinderen van het eigen huishouden."

Zijn er veel mensen die met 3 volwassenen of meer samen gaan winkelen?
En je kan dus wel nog als heel gezin (2 ouders + kinderen) gaan winkelen.
Terwijl de rest buiten mag wachten, want
"In winkels zal per 10 vierkante meter winkelruimte maar één bezoeker worden toegestaan".

Wat ik dan wel begrijp, is dat men meer gekeken heeft naar massa events.
Al van in het begin was covid een virus dat rekende op superspreading events. (bij wijze van spreken: als je 10 besmette personen hebt, zijn er maar 1 of 2 bij die besmettelijk zijn, en af en toe eens iemand die extreem besmettelijk is... dus grote bijeenkomsten zijn statistisch gevaarlijk)
Alleen kan dat bij omikron ook nog wel eens tegenvallen natuurlijk.

Ene die zeker niet bij de betogingen tegen vaccinatie aanwezig was:

De man kreeg inmiddels acht doses van het Pfizer-vaccin, en stond op het punt voor de negende keer zijn arm te presenteren in het vaccinatiecentrum van Charleroi.

En die is dus nog niet dood? Ik vraag me af wat de gemiddelde anti-vaxxer daar van denkt?

Op zich blij dat men het voorzichtigheidsprincipe hanteert, maar dat men hele sectoren gaat sluiten wanneer daar vanuit de adviserende expertenraad geen enkele vraag is, dat is wel wraakroepend. Ook naar de geloofwaardigheid van het beleid.

Die winkelregel vind ik toch ook ne vreemde.
"Winkelen mag je vanaf zondag maar met maximaal twee personen, met uitzondering van kinderen van het eigen huishouden."

Zijn er veel mensen die met 3 volwassenen of meer samen gaan winkelen?

Wat dacht ge van de soldenperiode in combinatie met vrouwen? :wink:

Ik ga geen broek meer dragen vanaf nu, maakt het hen allemaal wat makkelijker gezien ze toch duidelijk zo graag er mee rammelen in onze regering.

Er is enorm veel tijd en geld geinvesteerd in het zo veilig mogelijk maken van voorstellingen, de gems vraagt er niet eens om en ..oh weete wat, doe de boel maar toe.

Maar he, ze mogen nog gluhwein verkopen vanuit houten chalets en op café en whatever. Het is duidelijk dat de regering Decroo nul voeling heeft voor cultuur. Ik heb het even gehad met alles. Teleurgesteld is een te zwak woord.

Ik ga geen broek meer dragen vanaf nu, maakt het hen allemaal wat makkelijker gezien ze toch duidelijk zo graag er mee rammelen in onze regering.

Er is enorm veel tijd en geld geinvesteerd in het zo veilig mogelijk maken van voorstellingen, de gems vraagt er niet eens om en ..oh weete wat, doe de boel maar toe.

Maar he, ze mogen nog gluhwein verkopen vanuit houten chalets en op café en whatever. Het is duidelijk dat de regering Decroo nul voeling heeft voor cultuur. Ik heb het even gehad met alles. Teleurgesteld is een te zwak woord.

De regering Decroo denkt: Kill Joy!

:unsure:

Net FVDB gehoord op de radio, zijn uitleg is dat de GEMS een set maatregelen had aangeraden met optie op lockdown indien die maatregelen niet genoeg blijken. Politiek wil het risico niet lopen op lockdown, dus vandaar nu al strenger dan wat de GEMS aanraadde.

Mja.

Net FVDB gehoord op de radio, zijn uitleg is dat de GEMS een set maatregelen had aangeraden met optie op lockdown indien die maatregelen niet genoeg blijken. Politiek wil het risico niet lopen op lockdown, dus vandaar nu al strenger dan wat de GEMS aanraadde.

Mja.
M.a.w. dinsdag zitten wij in een Lockdown.

Mja.
Lockdown om een eventuele lockdown te vermijden. Zoiets?

In verband met het openbaar maken van het GEMS rapport:
Mooi, overzichtelijk en verduidelijking bij de aanbevelingen.

In verband met de uiteindelijke beslissing door de overheid:
"Jan, het is aan u! Kies maar, cinema en theater: open of dicht?"
Onoverzichtelijkheid troef.

Mja.

Radio 1?

Op zich blij dat men het voorzichtigheidsprincipe hanteert, maar dat men hele sectoren gaat sluiten wanneer daar vanuit de adviserende expertenraad geen enkele vraag is, dat is wel wraakroepend. Ook naar de geloofwaardigheid van het beleid.
Het heeft een te hoog iene miene mutte gehalte, dat voetbal en optredens niet doorgaan kan ik mee leven en lijken me ook effectief, veel mensen op nen hoop is ne nogo natuurlijk.

Echter vele andere zaken zijn echt maatregelen om achteraf te kunnen zeggen: ‘kijk we hebben toch iets gedaan‘.

Mja.
Die heren/vrouwen politici zijn ook op kerstverlof volgende week , die willen niet nog eens samenkomen dan . Een deel zal waarschijnlijk ergens int buitenland zitten te genieten .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan