Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 22/12)

Wat vind jij van de aangekondigde maatregelen?

• Veel te streng, moet nu al afgebouwd worden.

Stemmen: 61 39,4%
  • Te streng, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 34 21,9%
  • OK

Stemmen: 31 20,0%
  • Niet streng genoeg, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 19 12,3%
  • Lang niet streng genoeg, een lockdown is nodig.

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voetbal hebben ze wekenlang gespaard ondanks dat al zéér snel duidelijk was dat ze daar niet met het nodige respect met de regels konden omgaan.

Nu sluit men bioscopen en cultuurcentra, want de regering wilt tonen dat ze daadkrachtig kunnen optreden, ondanks dat de GEMS deze maatregelen niet hebben aangeraden en ondanks dat internationale studies net aantonen dat deze zaken mits de nodige ventilatie veilig zijn.

Cynisch maar terecht. Het lijkt steevast de politiek te zijn die dit lekt om zo zichzelf uit de wind te zetten ten opzichte van de experts.

Typerend ook dat 'sterke' Jan Jambon gaan lopen is, maar Frank Vandenbroucke wél de media te woord staat, ook over de beslissing over cultuur.

Dus naar het veldrijden gaan zien mag niet (geen idee of daar met de huidige maatregelen nog alcohol mocht verkocht worden), maar je met een hoop vrienden lazarus zuipen aan de jeneverkotjes op de kerstmarkt mag wel.

Uit het bovenstaand rapport :

even if an average omicron case is only 1/4th as severe as an average delta case, but omicron cases double every 2 days as they do in SA and UK, then it takes only 4 days to cancel out decreased severity by increased spread

Dat is waar ik me het meeste zorgen over maak.

Voetbal hebben ze wekenlang gespaard ondanks dat al zéér snel duidelijk was dat ze daar niet met het nodige respect met de regels konden omgaan.

Nu sluit men bioscopen en cultuurcentra, want de regering wilt tonen dat ze daadkrachtig kunnen optreden, ondanks dat de GEMS deze maatregelen niet hebben aangeraden en ondanks dat internationale studies net aantonen dat deze zaken mits de nodige ventilatie veilig zijn.

Cynisch maar terecht. Het lijkt steevast de politiek te zijn die dit lekt om zo zichzelf uit de wind te zetten ten opzichte van de experts.

Typerend ook dat 'sterke' Jan Jambon gaan lopen is, maar Frank Vandenbroucke wél de media te woord staat, ook over de beslissing over cultuur.
Probleem bij de voetbal is niet de voetbal an sich, dat gaat los van alle problemen de laatste tijd best veilig door. In advies GEMS refereerde men (terecht) naar mobiliteit (volle bussen) en horeca voor en na de match (bomvolle cafes).
Voetbal had perfect kunnen doorgaan maar dan moest de horeca dicht en busvervoer ingeperkt. Dat wilde me niet.

Dat staat los van cultuur imo. Dat had door kunnen gaan. Maar snap de denkwijze van de politiek nu.

Zowel in DK en UK was het nachtleven wel nog helemaal open (in ZA zijn er amper maatregelen geweest). Wat maakt dat er een explosie was bij de 20-29. Dat zou hier toch wat meer afgeremd mogen zijn.

Dus naar het veldrijden gaan zien mag niet (geen idee of daar met de huidige maatregelen nog alcohol mocht verkocht worden), maar je met een hoop vrienden lazarus zuipen aan de jeneverkotjes op de kerstmarkt mag wel.
a9a32b7b-617a-11ec-b07d-02b7b76bf47f.jpg

Een foto van afgelopen zondag. Dat hebben ze dan mss zelf een beetje gezocht. Geen afstand en veel zonder mondmaskers. Ook van het voetbal zijn er zo verschillende beelden te vinden. Als het mag doorgaan met voorwaarden en je kan je er niet aan houden moet je maar leven met de gevolgen.

Ivm de cinema. Eerlijk? Ik vond het toch niet zo veilig.

Je moest je coronapas laten zien aan de ingang. OK.
Maar dan de film spiderman. Max +-150 man toegelaten in de zaal. (echt ne grote zaal waar zeker 3x zoveel man kon zitten)

Wij waren er als eerste en kiezen een plekje uit. Die andere 150 man die zaten dus bijeengepropt voor ons, naast ons en achter ons gaan zitten. Ik heb nog snel de handtas van vrouwlief net naast mij gelegd zodat er tenminste 1 stoel tussenzat.
1,5 meter afstand? Totaal niet. Een héél rij met vrienden en vriendinnen, 10 man, allemaal bijeengepropt de rij voor ons.
Ik denk dat er een 10 tal rijen knokvol gevuld waren met volk. En alle andere rijen? Daar zat dan echt éne man en een paardenkop. :unsure:

Mondmasker op? De meesten helemaal niet, want bijna iedereen had een grote zak popcorn bij en zat daar héél de film lang van te eten. Ik bezondigde mij hier ook aan. Controle? Nope. Géén enkele controle in de zaal zelf.

Ik heb voor dat iedereen is gaan zitten mijn hoofd naar beneden gedaan en mondmasker op. Toen iedereen eindelijk is gaan zitten, mondmasker afgedaan. Vermits ikzelf een zak popcorn had (max formaat), had ik dus ook amper mijn mondmasker op. En héél de tijd popcorn fretten! :bow:

a9a32b7b-617a-11ec-b07d-02b7b76bf47f.jpg

Een foto van afgelopen zondag. Dat hebben ze dan mss zelf een beetje gezocht. Geen afstand en veel zonder mondmaskers. Ook van het voetbal zijn er zo verschillende beelden te vinden. Als het mag doorgaan met voorwaarden en je kan je er niet aan houden moet je maar leven met de gevolgen.
Dat kan he natuurlijk ook zeggen van de overvolle bussen naar school.
Ja, men draagt een mondmasker.
Maar wel eentje dat men al een week aangeeft. Dus veel nut zal dat ook niet meer hebben.
Het is idd makkelijker om een sportevenement af te gelasten voor publiek, wegens minder hinder.
Maar de logica is er toch niet

Ivm de cinema. Eerlijk? Ik vond het toch niet zo veilig.

Je moest je coronapas laten zien aan de ingang. OK.
Maar dan de film spiderman. Max +-150 man toegelaten in de zaal. (echt ne grote zaal waar zeker 3x zoveel man kon zitten)

Wij waren er als eerste en kiezen een plekje uit. Die andere 150 man die zaten dus bijeengepropt voor ons, naast ons en achter ons gaan zitten. Ik heb nog snel de handtas van vrouwlief net naast mij gelegd zodat er tenminste 1 stoel tussenzat.
1,5 meter afstand? Totaal niet. Een héél rij met vrienden en vriendinnen, 10 man, allemaal bijeengepropt de rij voor ons.
Ik denk dat er een 10 tal rijen knokvol gevuld waren met volk. En alle andere rijen? Daar zat dan echt éne man en een paardenkop. :unsure:

Mondmasker op? De meesten helemaal niet, want bijna iedereen had een grote zak popcorn bij en zat daar héél de film lang van te eten. Ik bezondigde mij hier ook aan. Controle? Nope. Géén enkele controle in de zaal zelf.

Ik heb voor dat iedereen is gaan zitten mijn hoofd naar beneden gedaan en mondmasker op. Toen iedereen eindelijk is gaan zitten, mondmasker afgedaan. Vermits ikzelf een zak popcorn had (max formaat), had ik dus ook amper mijn mondmasker op. En héél de tijd popcorn fretten! :bow:
weja dat is het ding nu he , wil je geen masker dragen ? Koop dan iets voor te eten of drinken . Eigl hadden ze die drank en eten kunnen verbieden .

Bij onze lokale bioscoop is er wel telkens plaats voorzien tussen de gasten . Mss bij kinepolis dan niet?

Controle tijdens de film zou ik wat raar vinden , je wilt toch niet ene met een zaklamp daar even iedereen gaan staan begluren tijdens de film .

even if an average omicron case is only 1/4th as severe as an average delta case, but omicron cases double every 2 days as they do in SA and UK, then it takes only 4 days to cancel out decreased severity by increased spread

En kan iemand mij inlichten hoe het in SA gelopen is ondertussen met deze onvoorstelbare apocalyptische golf?

En hoeveel maatregelen er momenteel zijn in de UK en USA zijn, terwijl zij verder in de golf zitten én er véél slechter voor staan dan Vlaanderen? (geen 90%+ mrna, geen dalende deltagolf, of geen 90% booster bij 65+, 50% vrije ziekenhuiscapaciteit)

Belangrijker is hoe lang ze in ziekenhuis blijven. In SA was een derde of zo tgo delta. Dan heb je snel veel meer capaciteit.

Just schotse studie gelezen. 32% Hospitalisatie tgo delta.

Samen met korte verblijf, zou het te doen Moeten zijn.

En kan iemand mij inlichten hoe het in SA gelopen is ondertussen met deze onvoorstelbare apocalyptische golf?

En hoeveel maatregelen er in de UK en USA zijn, terwijl zij er véél slechter voor staan dan Vlaanderen? (geen 90%+ mrna, geen dalende deltagolf, of geen 90% booster bij 65+, 50% vrije ziekenhuiscapaciteit)
In de US inderdaad nauwelijks maatregelen volgens kameraad die daar woont. Daar wordt veel minder hysterisch gedaan over corona, en alles draait daar ook gewoon verder hoor..

Yep. Belgie een van de Weinige landen waar ze na bijna 2 y nog steeds het nieuws openen .et corona en dan 15 min lang doorbomen...

Dat kan he natuurlijk ook zeggen van de overvolle bussen naar school.
Ja, men draagt een mondmasker.
Maar wel eentje dat men al een week aangeeft. Dus veel nut zal dat ook niet meer hebben.
Het is idd makkelijker om een sportevenement af te gelasten voor publiek, wegens minder hinder.
Maar de logica is er toch niet
Openbaar vervoer is iets levensnoodzakelijk voor veel mensen. Ik denk dat iedereen wel weet dat je dat niet echt 100% veilig kan organiseren, maar er is geen andere mogelijkheid. Zelfs in de eerste lockdown zijn ze blijven rijden, omdat er gewoon geen alternatief is.

Ik weet niet hoe het in andere grootsteden is, maar ik vind het openbaar vervoer ( bussen, trams, treinen ) in Gent qua drukte relatief gezien nog meevallen. Voldoende plek, echt wel opvolging qua mondmaskerplicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan