Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 22/12)

Wat vind jij van de aangekondigde maatregelen?

• Veel te streng, moet nu al afgebouwd worden.

Stemmen: 61 39,4%
  • Te streng, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 34 21,9%
  • OK

Stemmen: 31 20,0%
  • Niet streng genoeg, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 19 12,3%
  • Lang niet streng genoeg, een lockdown is nodig.

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
En dat hier nu nog steeds mensen voorstander zijn van dit beleid na gisteren... Prikken prikken prikken en we komen er! Ja duidelijk niet dus, hoe meer vaccins gezet worden hoe meer maatregelen er terugkeren. 2020 all over again.😂 Mijn boostershot zal ik nog halen omdat het blijkbaar noodzakelijk zal zijn om op skireis te gaan maar daarna stopt het voor mij. Nieuwjaar wordt hier trouwens ook gevierd met de voltallige vriendengroep, hebben we gisteren beslist. Bijna twee jaar zo goed als mogelijk alle maatregelen gevolgd en 'solidair' geweest zoals ze dat zo graag noemen maar als je er niet in slaagt een rechtlijnige visie op lange termijn uit te dokteren, alle 'experten' en knappe koppen ten spijt, dan ben je mij en blijkbaar een hele boel mensen met mij kwijt...
Sorry, heb mij gisteren nog laten boosteren en daarmee zal er een alarmdrempel overschreden zijn. Ben vorige week ook nog naar de cinema en het theater geweest, dat verklaart misschien de sluitingen 🤔
Mijn oprechte excuses!

Dus niet 'weeral onzin'. Letterlijk uw woorden

Uitvergroot, dat wel.
Stop met jezelf zo belachelijk te maken. Je bent hier duidelijk gewoon aan het trollen.
De naam "booster" zegt het zelf al, da zal ook na een tijdje afnemen en komen we weer in dezelfde miserie..
Uitvergroot. Inderdaad. Hiermee duid je duidelijk op éénzelfde als de huidige vaccins. Als je dat niet bedoelt, zeg dat dan. In plaats van constant hier mensen te zitten opruien, reactie uit te lokken om reactie uit te lokken en dan je eigen woorden te beginnen verdraaien om je in te dekken.

Ja daar word ik lastig van, want neen, het is verre van de eerste keer dat je dit gedrag vertoont.

Als je dat bedoelde, en het serieus bedoelde, waarom reageer je dan niet direct van de eerste keer met "Ik bedoel eigenlijk x." In plaats van verder te gaan op dat elan?

Ben ik de enige die mij stoort aan het gebruik van het woord "onzin" in deze thread?

Wanneer je iets onzin noemt dan zeg je dat het flagrant onjuist, en helemaal niet waar is. Er zijn betere, en vooral minder schofferende, woordkeuzes waarmee je de accuraatheid van een stelling in vraag kan stellen. Zolang we niet weten of boosters genoeg zullen zijn om de verdere verspreiding van het virus een halt toe te roepen, kan je moeilijk beweren dat het omgekeerde zeker geen waar is.

Ben ik de enige die mij stoort aan het gebruik van het woord "onzin" in deze thread?

Wanneer je iets onzin noemt dan zeg je dat het flagrant onjuist, en helemaal niet waar is. Er zijn betere, en vooral minder schofferende, woordkeuzes waarmee je de accuraatheid van een stelling in vraag kan stellen. Zolang we niet weten of boosters genoeg zullen zijn om de verdere verspreiding van het virus een halt toe te roepen, kan je moeilijk beweren dat het omgekeerde zeker geen waar is.
Oké, mijn excuses ervoor. De onzin was ook vooral gedoeld op de eerste stelling van @TooChé, die hij nu natuurlijk wijselijk verder negeert. Dat was namelijk klinkklare onzin, daar valt verder weinig over te zeggen. Het helpt als mensen zelf geen duidelijke onzin spuien om het woord "onzin" te vermijden. Dat hij verder iets wat totaal niet aangetoond is, als feit ponneert is inderdaad niet direct onzin, maar wel enorm ergelijk voor de discussie. Ik had dat inderdaad niet "onzin" mogen noemen, dat was een foute woordkeuze van mij.

Wat Jonathan dus ook terecht aangeeft.
Kijk trouwens nog eens terug & link me waar ik verder 'klinkklare onzin' (hier gaan we weer!) verkondig. Komt nogal verheven over, met zo'n replieken.

geloven jullie er echt in dat er meer maatregelen komen als jullie zich wel laten boosteren?
Da's letterlijk exact wat er nu gebeurt 😂😂 of krijgen we maatregelen omdat de cijfers de verkeerde kant opgaan en niemand is gevaccineerd?

We krijgen maatregelen omdat de ziekenhuizen vol lopen. Ze lopen nu minder snel vol dankzij vaccinatie. Zonder vaccinaties zaten we nu al in de 4de full lockdown. Of denk je echt dat ze het zonder maatregelen op zen beloop zouden laten gaan met overvolle ziekenhuizen?

Dat de maatregelen beter of anders zouden kunnen daar ben ik het 100% mee eens. Maar we zitten nu eenmaal met een politiek die niet durven aanpakken waar het moet. En dat zie je niet alleen bij corona. Kijk naar het andere debat dat loopt: energie.

Kijk trouwens nog eens terug & link me waar ik verder 'klinkklare onzin' verkondig.
Aub.

Verder zal ik het inderdaad laten.

New Mexico is een van de minstbevolkte staten van de VS . Pech met de statistieken dan ? Het is niet de eerste keer dat minderbevolkte delen net zwaarder gestraft worden .
En doet dat er toe? Ik reageerde op iemand die heel de VS samensmeet op basis van 1 uitspraak, ik wou net duidelijk maken door de oppervlakte en bevolking dat men daar logischerwijze voor lokale maatregelen kiest en er dus wel een verschillen op kunnen zitten...

Maar ok, wil je een voorbeeld van een gebied die dichtbevolkt is?

Hierbij eentje die nogmaals benadrukt hoe er meer naar lokale maatregelen gekeken wordt:
Philadelphia (stad met hoge bevolkingsdischtheid), gelegen in Pennsylvania (staat met bevolkingsdichtheid rond het gemiddelde van de VS, 9e dichtsbevolkte staat van de VS).

Momenteel mondmaskerplicht binnen in Philadelphia. Overal, dus ook fitness. Tenzij er vaccinatieplicht is voor zowel werknemers als bezoekers. Ook buiten voor grote evenementen. Dit spreekt de post waar ik op antwoordde dus ook al tegen.

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Als iedereeen zo redeneert en niemand nog het vaccin gaat halen, denk je dan dat we beter af zijn? Dat het rijk der vrijheid in zicht is en dat er minder maatregelen zouden zijn?
Kan je me dan eens de meerwaarde van het vaccin voor kinderen en jongeren (of niet-risicogroepen als je het zo breed wil trekken) duiden voor een virus wat bij het overgrote merendeel slechts lichte verkoudheidsymptomen oplevert? Je argument van het verminderen van de overdracht van het virus is trouwens een argument op zeer los zand als we in Vlaanderen een vaccinatiegraad hebben van +90% en stijgende besmettingen...

Kan je me dan eens de meerwaarde van het vaccin voor kinderen en jongeren (of niet-risicogroepen als je het zo breed wil trekken) duiden voor een virus wat bij het overgrote merendeel slechts lichte verkoudheidsymptomen oplevert? Je argument van het verminderen van de overdracht van het virus is trouwens een argument op zeer los zand als we in Vlaanderen een vaccinatiegraad hebben van +90% en stijgende besmettingen...
Waarom staat dat op los zand? Men spreekt toch duidelijk over een vermindering van transmissie, niet het volledig stoppen?

Probleem is gewoon de efficiëntie van de vaccins na verloop van tijd.
Je kan wel al 90% gevaccineerd hebben maar als de werking drastisch daalt na 6 maand is het op onvoldoende informatie gebaseerd om te zeggen dat de vaccinatiegraad hoog is en daarmee dan het probleem opgelost zou moeten zijn.

Sorry, heb mij gisteren nog laten boosteren en daarmee zal er een alarmdrempel overschreden zijn. Ben vorige week ook nog naar de cinema en het theater geweest, dat verklaart misschien de sluitingen 🤔
Mijn oprechte excuses!
Jij hebt duidelijk de opzet van mijn post, of alle vorige, niet begrepen... Wil je dat vaccins halen, top! Wil je de booster, 4de booster en voor mijn part de 37ste booster ook halen, voor mij even goed. Doe vooral waar jezelf achter staat en denkt goed met te doen maar het demoniseren van mensen die stilaan beginnen af te haken mag nu wel gaan stoppen. Zeker als blijkt dat de koers die we nu bijna 2 jaar varen alles behalve zaligmakend is...

Stop met jezelf zo belachelijk te maken. Je bent hier duidelijk gewoon aan het trollen.

Uitvergroot. Inderdaad. Hiermee duid je duidelijk op éénzelfde als de huidige vaccins. Als je dat niet bedoelt, zeg dat dan. In plaats van constant hier mensen te zitten opruien, reactie uit te lokken om reactie uit te lokken en dan je eigen woorden te beginnen verdraaien om je in te dekken.

Ja daar word ik lastig van, want neen, het is verre van de eerste keer dat je dit gedrag vertoont.

Als je dat bedoelde, en het serieus bedoelde, waarom reageer je dan niet direct van de eerste keer met "Ik bedoel eigenlijk x." In plaats van verder te gaan op dat elan?
Dat is mijn quote 😂😂 ironisch dat ge andere vraagt om niet op de man te spelen om daarna zelf iemand belachelijk te noemen terwijl het niets een zijn quote is 😂😂
Neen, nu ben je het in het belachelijke aan het trekken en dat weet je ook. Volgens jouw redenering sterven mensen omdat ze chemo krijgen, niet omdat ze kanker hebben.
Letterlijk niets met mijn quote te maken.. de cijfers dalen, vele hebben dubbel vaccin en we krijgen maatregelen. Maw we krijgen meer maatregelen ondanks alles en dat zal met een booster niet anders zijn na verloop van tijd. Hoe gij ineens chemo en kanker afkomt, is niet verrassend maar houdt geen steek.

De dubbele vaccins hebben bewezen dat ze afnemen na nog geen half jaar. Een booster zal dan ook niet anders zijn, het zit in de naam zelf "het boost", een "booster" blijft niet duren. Het is een uitstelling. Ze zijn bezig over vierde prik en israel zijn ze al bezig dus what's good 🤷🏼‍♂️

Cijfers blijven precies toch nog altijd goed dalen, nog geen echte kentering of zie ik het mis? Zag enkel gisteren lichte stijging bij 20-29 in BXL via Jean Fisch op Twitter

Ik begrijp toch ook echt niet wat er nu te winnen valt bij die kinderachtige 'ongehoorzaamheid' die sommigen hier keer op keer komen verkondigen wanneer het weer eens niet naar hun zin is. Het is inderdaad zo dat, als iedereen massaal stopt met zich te laten vaccineren, de kans (ja ja, je bent nooit 100% zeker) op verdere averij en dus maatregelen veel en veel groter wordt.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het beleid blind verdedig; dat doet hier echt niemand, denk ik, behoudens misschien enkele occasionele posters, maar zo vind je er ook aan 'de andere kant van het spectrum'. Vandaar ook dat ik van die opruiende posts die praten over een 'taboe sfeertje' echt, op zijn zachtst gezegd, enorm spijtig vind.

Er hangt hier helemaal geen 'sfeertje' vind ik. Er zijn over het hele spectrum (laat ik het maar zo noemen want ik word echt gek van dat indelen in 'kampen' bij zaken als deze) leden aanwezig hier, dus waarom er dan toch af en toe moet gedaan worden alsof de discussie hier in een bepaalde richting wordt gestuurd snap ik niet. Misschien komt dat zo over omdat de mensen die meer 'pro maatregelen/vaccinatie' zijn doorgaans (dus niet altijd!) meer onderbouwing bij hun posts geven, maar dat is een andere discussie.

Los van dat: ik vond dit een flutcomité met vooral, naar mijn gevoel (en ook denkende aan de adviezen van de GEMS) symboolmaatregelen. De voorbije twee maanden is de politiek er grondig aan het naast slaan vind ik, en dat is spijtig want ik vond dat deze regering wel goed gestart was op het vlak van Corona.

Maar ik snap echt met de beste wil van de wereld het argument 'we zijn nog nergens geraakt met die vaccins dus ik stop ermee' niet. Zonder vaccins zaten we nu in een dikke lockdown, en waren de cijfers nog veel bedroevender geweest. Als je thuis met 40 graden koorts in de zetel ligt af te zien met hoofdpijn en een Dafalgan kan die koorts verlagen tot een iets aangenamere 38 graden en de pijn verlichten, ga je die dan ook niet nemen omdat het de koorts en hoofdpijn niet volledig wegneemt? Vaccins werken wel degelijk. Daar dan mee stoppen uit een soort van kinderachtige koppigheid omdat het beleid (dat inderdaad suckt op dit moment, daar niet van) niet met je zin is, dat werkt echt enkel contraproductief.

Edit: niemand verstandig beweert trouwens dat het 100% zeker is dat die boosters niet meer nodig gaan zijn. Voor hetzelfde geld is dit de laatste, maar het kan ook van niet. Indien niet, who cares? Is het echt zo een gigantische ramp om af en toe eens een prik te laten zetten als we zo de grootste pandemie in decennia in bedwang kunnen houden? En jawel, die vaccins doen echt wel veel goeds. Ze zijn misschien op dit moment niet de grote oplossing zoals aanvankelijk gehoopt, maar zeggen dat ze nutteloos zijn, dat is echt gewoon de wetenschap ontkennen.

Laatst bewerkt:
Ik vind het ook onlogisch om kerstmarkten open te houden en cultuur te sluiten, toch zeker de cultuur in zalen die duidelijk de maatregelen volgen (men kon hier eventueel werken met een soort van certificering dat alles gecontroleerd en in orde is toegelaten wordt mits maatregelen (beperkte capaciteit, ...), zodat het lokale parochiezaaltje waar 200 man in past, maar zonder ventilatie, wél toe moet.
Op langere termijn zeker, en ik hoop ook dat dat erdoor komt.
Maar je kan op één week tijd niet alle zalen van Vlaanderen controleren. Zeker niet in vakantieperiode als dit.

Dit past in die lange termijn visie die velen hier aanhalen. Langs de andere kant is teveel regelgeving nefast voor de kleine vzw. Ook al is het geen broodwinning natuurlijk.

Nee dat kan ik niet. Zo werkt het niet he. Jij beweert dat het beter is geen volgende vaccins meer te halen dus ik vraag wat je daar mee denkt te bereiken. Ik heb helemaal niks gezegd over verminderen van overdracht en ook niks over kinderen in mijn vraag aan jou. Geen idee waar je dat vandaan hebt.

Mijn vraag is thans zeer simpel voor de 3de keer. Waar denk je dat we staan als mensen geen vaccins meer halen? En wat denk je dat de gevolgen zijn voor de maatregelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan