Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 22/12)

Wat vind jij van de aangekondigde maatregelen?

  • Veel te streng, moet nu al afgebouwd worden.

    Stemmen: 61 39,4%
  • Te streng, maar ik kan er mee leven.

    Stemmen: 34 21,9%
  • OK

    Stemmen: 31 20,0%
  • Niet streng genoeg, maar ik kan er mee leven.

    Stemmen: 19 12,3%
  • Lang niet streng genoeg, een lockdown is nodig.

    Stemmen: 10 6,5%

  • Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als minister van cultuur de hele cultuursector op slot doen, op eigen initiatief, zonder dat de experten dat vragen, is weer een mooie toevoeging voor zijn blunderboek.
Mss een voorwaarde als je minister bent van een bepaalde bevoegdheid , dat die bevoegdheid u ook toch iets interesseert .
 
  • Geen binnenactiviteiten meer. Dan gaat het onder meer over congressen, binnenzalen van attractieparken, bowlingzalen, escaperooms... Musea, bibliotheken en gewone zwembaden en fitnesszalen kunnen wel open blijven.
-----

Er is toch echt 0 consistentie in het beleid. Vorig jaar waren fitnesszalen het eerste dat dichtging omdat dat zogezegd heel risicovol was, nu mag dit als een van de weinige zaken openblijven. Let op, hoe meer open hoe beter voor mij (zeker sporten zou men moeten aanmoedigen), maar de geloofwaardigheid is compleet weg.
Nieuwe variant he. De omicron sport niet graag en heeft het meer voor een goeie film of een kunstexpositie. De alfa en de delta gingen dan weer liever fitnessen en uit eten.
 
Wel straf dat de politiek per sé wil bewijzen dat ze hard kunnen optreden, harder dan de experten willen. Stellen ze nu maatregelen om maatregelen te stellen? Ik vraag mij af hoe het volk denkt over deze beslissing.
 
nu zitten we met maatregelen om de omikron af te remmen, maar die golf komt er toch sowieso, dus als het zover is zitten we ook weer met maatregelen. de periode van de maatregelen duurt alleen een beetje veel langer :sarcastic:
 
Dit dus.
Ik heb best veel begrip voor de complexiteit maar ik had wel een beetje een deftige logische verklaring verwacht.

Nu sluiten ze cultuur die pakken veiliger is dan een café.
Voetbal met 1000den buiten hadden ze al 6 weken geleden moeten afschaffen.
Voetbal is buiten met een mondmasker op een stoeltje. En ja, er hebben een paar debielen het verneukt.
 
In Genk rijden toch geen bussen meer naar matchen.

Maar op ander plaatsen wel he ;)
ik heb hier op BG toch al supporters zien getuigen over dat de pendelbussen in Anderlecht overvol zijn bij elke match, dat er bij OHL veel te lange en drukke wachtrijen waren bij de toegangscontroles. In elke sector hebt ge nu eenmaal plaatsen waar alles perfect geregeld is, en plaatsen waar het minder goed verloopt. Ge kunt binnen een bepaalde sector helaas ook niet nog eens individuele maatregelen nemen.

En toegeven. Dat het bij ons allemaal goed meeviel qua drukte, is ook gewoon omdat we niet met tien punten los op kop staan en elke zaterdagavond voor een uitverkocht stadion spelen ;)
 
Volgens mij doen die gewoon een soort van tombola. Iedereen mag dingen op papier zetten en daarna pikken ze er blind een aantal uit
Het "grappige" is waarschijnlijk dat je er niet ver naast zit. Maar blind moet zijn "wat elke partij wat stemmen oplevert".
 
Het "grappige" is waarschijnlijk dat je er niet ver naast zit. Maar blind moet zijn "wat elke partij wat stemmen oplevert".
Het grappige daaraan is dat al die maatregelen 1 bepaalde partij gegarandeerd meer stemmen oplevert dan de partij die ervoor gepleit heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan