Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 22/12)

Wat vind jij van de aangekondigde maatregelen?

• Veel te streng, moet nu al afgebouwd worden.

Stemmen: 61 39,4%
  • Te streng, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 34 21,9%
  • OK

Stemmen: 31 20,0%
  • Niet streng genoeg, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 19 12,3%
  • Lang niet streng genoeg, een lockdown is nodig.

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze zijn nu toch echt helemaal aan 't doorslaan daar in de Wetstraat? Ze gaan 't grootste deel van de activiteiten die nog enigzins veilig en gecontroleerd kunnen doorgaan nu verbieden, zelfs zaken die niet eens door de GEMS waren gevraagd, maar denken die dan serieus dat iedereen die een week thuis zit tussen Kerst en Nieuw braafkes zichzelf gaat opsluiten gedurende die week? En dat terwijl alle cijfers nog dalen en er blijkbaar 0,0 consensus is over welke impact omikron gaat hebben op ons zorgsysteem.
Ik heb indertijd ook goed gelachen met al die complottheorieën ivm Covid, maar moest je ze eens allemaal oplijsten van een jaar of anderhalf jaar terug, d'r zijn er intussen sommige die je kan afvinken. Wat is het volgende, maatregelen afkondigen nog voor een nieuwe variant opduikt omdat er ergens een prognose verschijnt die zegt dat de opvolger voor omikron er zit aan te komen? Waarom ooit nog versoepelen eigenlijk?
De activiteiten zelf misschien wel, maar feit is wel dat het in een kerstvakantie (en enkele kaskrakers) voor een overrompeling zorgt op het openbaar vervoer en in de horeca na een voorstelling. Wij zijn zaterdag nog naar de kinepolis geweest. De rij aan de ingang vond ik niet bepaald veilig, stonden als sardienen op elkaar gepropt te wachten in de cst-scanrij. Plaatselijke horeca was gevuld met families/vrienden die wouden napraten. Metro’s waren goedgevuld. Op de parking was het zoeken naar een vrije parkeerplek.

Al had ik er nu ook niet meteen maatregelen genomen. Het publiek bij sportactiviteiten zoals voetbal is iets anders.

Dus nadat iedereen kans gekregen heeft om de 3de prik te halen of om te boosteren, noem het zoals je wilt dan worden de 2 eerste prikken verplicht? En als blijkt dat die 3de toch weer nét niet voldoende te zijn dan wordt wordt de 4 de aangeboden om vervolgens die 3de te verplichten en als men denkt dat de 5de dé grote redding zal bieden dan wordt die aangeboden om vervolgens de 4de te verplichten en ga zo maar door...
Totaal niet akkoord. Het enige dat bewezen werkt, is vaccineren als maniakken.
En als dat om de 4-6 maanden moet om lockdowns en maatregelen te vermijden, dan is dat een kleine moeite.

Maar dan moeten ze stoppen met de hele tijd irrationele maatregelen te nemen want uiteraard haken meer en meer mensen dan af.
Ik zou proberen te zorgen dat het niet zover komt, door bv. vaccinatie te verplichten en de boosterprik sneller te zetten, we zijn daar weer mooi 2 maanden verloren. Tel die 2 maanden erbij en we zouden nu quasi volledig geboosterd kunnen geweest zijn. Ik zou ook vragen/eisen dat de instanties véél sneller werken, de hoge gezondheidsraad bv had 3 weken nodig na het EMA om te beslissen over kindervaccins, daarna had de politiek ook nog eens een week nodig. Waar is de f*cking urgentie?

Om repressieve maatregelen te nemen is men altijd heel snel en dan kan het niet rap genoeg gaan, nu zelfs al proactief omdat er misschien een golf aankomt. Om te doen wat moet kan het niet traag genoeg gaan.
Eerste keer in 1,5 jaar dat ik 100% akkoord ben met jou over iets coronagerelateerd.

En geen woord daarover in dat amateur coronacomité.
Maaaaatregelen, dat wel.

Vanavond nog Spider-Man gaan zien, chance. Ze doen weer maar wat de regering.

Ik maandag naar het theater en gisteren naar de cinéma... voelde me in beide gevallen veilig. Gemakkelijk gezegd natuurlijk wanneer het gaat om een onzichtbare vijand als een virus, maar de ventilatie was zelfs dermate sterk dat ik het voor het eerst ooit 'fris' had in de bioscoopzaal.
Telkens van tevoren iets gaan drinken, ook met de nodige coronamaatregelen (CST gevraagd, id wel niet). Vraag me wel of de horeca ook niet zwaar zal lijden onder het sluiten van alle nevenactiviteiten.

Anderzijds, de zelftesten voor Kerst- & Nieuwjaar liggen hier klaar. Mijn boostervaccinatie? Die campagne wat zo goed loopt? Ik zal mijn shot waarschijnlijk niet sneller krijgen dan de eerst aangeraden 6 maanden na de tweede prik. Colour me not impressed.

Marc Van Ranst vat het wel mooi samen: glühwein > cultuur.

Weten we al of zwembaden openblijven ?

In mijn interpretatie valt dat onder sportactiviteit, maar ja misschien bedoelen ze eerder matchen basketbal ofzo ?

Verder hoop ik dat ze zich nog herrineren hoe te versoepelen, want de laatste 6 comites zijn precies allemaal verstrengingen geweest.

Als de cijfers stijgen moeten we vroeg ingrijpen, maar als ze dalen moeten we eerst afwachten. Lijkt wat uit balans.

Zou omgekeerd moeten zijn. Afwijken van het normaal (=vrije en open samenleving) zou zware argumenten nodig moeten hebben, en omgekeerd zouden ze zo snel mogelijk afgelast moeten worden.

"Wetenschap" zelf weet niets.
Dat is een methode. En dan is het logisch dat er aan een beginstadium van iets nieuws onzekerheid over is.

@Gravetiet, complottheoriën hierover is al helemaal belachelijk.
Dopesick gezien, hoe ver pharmareuzen soms gaan voor centen ? Het enige wat hier moet gebeuren is wat desinformatie rondstrooien zodat alles onduidelijk blijft. Als je dat een complottheorie wil noemen dan is het maar zo, ik noem het gewoon bedrog.

Dopesick gezien, hoe ver pharmareuzen soms gaan voor centen ? Het enige wat hier moet gebeuren is wat desinformatie rondstrooien zodat alles onduidelijk blijft. Als je dat een complottheorie wil noemen dan is het maar zo, ik noem het gewoon bedrog.
Zonder bewijzen slaat het gewoon nergens op.

Wat een absurde maatregelen alweer, niet te geloven.

Dit dus.
Ik heb best veel begrip voor de complexiteit maar ik had wel een beetje een deftige logische verklaring verwacht.

Nu sluiten ze cultuur die pakken veiliger is dan een café.
Voetbal met 1000den buiten hadden ze al 6 weken geleden moeten afschaffen.

• Geen binnenactiviteiten meer. Dan gaat het onder meer over congressen, binnenzalen van attractieparken, bowlingzalen, escaperooms... Musea, bibliotheken en gewone zwembaden en fitnesszalen kunnen wel open blijven.
-----

Er is toch echt 0 consistentie in het beleid. Vorig jaar waren fitnesszalen het eerste dat dichtging omdat dat zogezegd heel risicovol was, nu mag dit als een van de weinige zaken openblijven. Let op, hoe meer open hoe beter voor mij (zeker sporten zou men moeten aanmoedigen), maar de geloofwaardigheid is compleet weg.

Ik ga vanavond. En als de maatregelen pas zondag ingaan zal ik nog eens gaan naar de cinema als ik kan.

De maatregelen gaan zondag in en zullen gelden tot 28 januari. Allez, dan weten ze nu al hoe het binnen 3 weken gaat zitten met de cijfers.

Damn. Twijfel ook nog om snel de nieuwe Spider-man dan te gaan kijken... maar enigste dag dat nog zou gaan voor mij is kerstavond :unsure:

Er moet gewoon genoeg tijd overgaan, zodat er voldoende data is, om de juiste conclusies te trekken...

Jammer genoeg word je nu om de oren geslagen met artikels/tweets waarin het een welles-nietes spelletje wordt, omdat er toch dokters en andere experts zich al aan uitspraken wagen
Maar dan wel verwonderd zijn als mensen hun geloof in de wetenschap verliezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan