Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 22/12)

Wat vind jij van de aangekondigde maatregelen?

  • Veel te streng, moet nu al afgebouwd worden.

    Stemmen: 61 39,4%
  • Te streng, maar ik kan er mee leven.

    Stemmen: 34 21,9%
  • OK

    Stemmen: 31 20,0%
  • Niet streng genoeg, maar ik kan er mee leven.

    Stemmen: 19 12,3%
  • Lang niet streng genoeg, een lockdown is nodig.

    Stemmen: 10 6,5%

  • Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
En dan zou men willen verstrengen wanneer eerst en vooral de huidige maatregelen nog niet worden gevolgd of gecontroleerd. Ik vraag mij dan af of het onkunde of onwil is. Zou de politie niet steekproefgewijs wat zaken binnenvallen en de CST opvragen van iedereen? En als het niet in orde is dan zouden er boetes moeten worden uitgedeeld en/of zaken gesloten. Vals of geen CST? Direct fikse boetes.
Ik vind dat het niet aan het personeel is om politie te spelen, maar ze zouden toch zelf hun masker moeten dragen.
Ik heb de indruk dat er hier in de buurt nu wel vaker gecontroleerd wordt hoor. Ik heb de laatste week wel overal mij ID moeten voorleggen waar een CST vereist is, vroeger nooit. Denk dat ze hier in Aalst wel stevig rond geweest zijn. En vooral dat met met de kerstdrukte meer schrik heeft op nalatigheden.
 
Zelfs de overgrote meerderheid van de bevolking is niet genoeg, iedereen moet een kans op een booster gehad hebben voor je dat kan verplichten.

Ja, en dat zou tegen eind januari toch gebeurd moeten zijn zoals ik begrepen had? Hoe dan ook CST met boostershot enkel toepassen als iedereen voor wie dat CST verplicht is, ook effectief de kans heeft gehad.
 
Bioscopen, theaters, ... dat snap ik toch niet zo goed. Zeker omdat dat al beperkt was qua capaciteit. Dat lijken mij nu toch best wel veilige activiteiten.

Dan ben ik heel benieuwd wat ze met de horeca gaan doen... Was deze week nog in een snooker/pool-café om te snookeren en de plaats waar de pooltafels, darts, ... staan daar was het toch best wel druk en iedereen zonder mondmasker. Ik kan me voorstellen dat het in menig bruin-/dorpscafé minstens even erg is. Dan lijken bioscopen e.d. mij toch veel veiliger...
 
Ja cinema en theaterzalen met zittend volk waar ze bijna constant een masker op hebben lijken me nu toch wel veiliger dan een café of restaurant waar iedereen zonder zit.
 
Zelfs de overgrote meerderheid van de bevolking is niet genoeg, iedereen moet een kans op een booster gehad hebben voor je dat kan verplichten.

Dus nadat iedereen kans gekregen heeft om de 3de prik te halen of om te boosteren, noem het zoals je wilt dan worden de 2 eerste prikken verplicht? En als blijkt dat die 3de toch weer nét niet voldoende te zijn dan wordt wordt de 4 de aangeboden om vervolgens die 3de te verplichten en als men denkt dat de 5de dé grote redding zal bieden dan wordt die aangeboden om vervolgens de 4de te verplichten en ga zo maar door...

Geen idee hoever iedereen hierin wilt gaan maar het mag ophouden nu. Bescherm de ouderen en zwakkeren, investeer nóg meer in het zorgsysteem en laat de rest van de bevolking leven.
 
Dus nadat iedereen kans gekregen heeft om de 3de prik te halen of om te boosteren, noem het zoals je wilt dan worden de 2 eerste prikken verplicht? En als blijkt dat die 3de toch weer nét niet voldoende te zijn dan wordt wordt de 4 de aangeboden om vervolgens die 3de te verplichten en als men denkt dat de 5de dé grote redding zal bieden dan wordt die aangeboden om vervolgens de 4de te verplichten en ga zo maar door...

Geen idee hoever iedereen hierin wilt gaan maar het mag ophouden nu. Bescherm de ouderen en zwakkeren, investeer nóg meer in het zorgsysteem en laat de rest van de bevolking leven.
Ik heb ook dat gevoel. De rek is eruit. Ik denk dat dit bij het merendeel van de bevolking zo is.
Vanavond nog eens naar de cinema zie. Want de regels zullen toch pas ingaan vanaf morgen ofzo.
 
  • ook alle binnenactiviteiten worden verboden, behalve enkele uitzonderingen zoals musea en sportactiviteiten;
Mja,
een zwem namiddag in sun parks,
valt dit onder sport activiteit?

of eerder al recreatie, en wordt dus verboden?
 
Ja cinema en theaterzalen met zittend volk waar ze bijna constant een masker op hebben lijken me nu toch wel veiliger dan een café of restaurant waar iedereen zonder zit.
In een goed geventileerde zaal is dat amper risico, buiten de horecagelegenheden daaraan gekoppeld zoals een foyer waar men van tafel naar tafel fladdert.
Maar bon, dat is op café niet anders.

Het probleem is dat Toneelkring de Acterende Acters uit Zichem-Zussem-Bolder hun opvoeringen doen in de lokale parochie die tevens ook dienst doet als turnzaal en refter voor het lager onderwijs. Die zalen voldoen op geen enkele manier aan die normen. En ik marginaliseer het misschien, ongetwijfeld vind je dit soort zalen ook in Antwerpen.
Er is 0,0 controlemogelijkheid om dat allemaal in kaart te brengen en te controleren.

Zoals vaak kiest men maatregelen die makkelijk te controleren zijn en waar geen discussies mogelijk zijn. Toe is toe.
 
Men slaat je tegenwoordig met studies rond de oren. De ene zegt dat Omikron even ziekmakend is, de andere dat het veel minder ziekmakend is.

Weet de wetenschap het eigenlijk zelf nog wel goed allemaal?
 
Ja
Men slaat je tegenwoordig met studies rond de oren. De ene zegt dat Omikron even ziekmakend is, de andere dat het veel minder ziekmakend is.

Weet de wetenschap het eigenlijk zelf nog wel goed allemaal?
2 mogelijkheden, ofwel weten zij iets dat we niet mogen weten, ofwel weten wij iets waarvan zij niet willen dat we het weten.
 
Men slaat je tegenwoordig met studies rond de oren. De ene zegt dat Omikron even ziekmakend is, de andere dat het veel minder ziekmakend is.

Weet de wetenschap het eigenlijk zelf nog wel goed allemaal?
Er moet gewoon genoeg tijd overgaan, zodat er voldoende data is, om de juiste conclusies te trekken...

Jammer genoeg word je nu om de oren geslagen met artikels/tweets waarin het een welles-nietes spelletje wordt, omdat er toch dokters en andere experts zich al aan uitspraken wagen
 
  • ook alle binnenactiviteiten worden verboden, behalve enkele uitzonderingen zoals musea en sportactiviteiten;
Mja,
een zwem namiddag in sun parks,
valt dit onder sport activiteit?

of eerder al recreatie, en wordt dus verboden?

Ook subtropische zwembaden moeten sluiten, gewone zwembaden mogen geopend blijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan