Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 21/01/22)

Status
Niet open voor verdere reacties.
BDW doet wat hij (en bij uitbreiding zijn ganse partij) altijd doet: oppositie voeren en kritiek leveren, zelfs al zitten ze mee aan het stuur van een schip in nood. Niks nieuw dus.

Het volgende is op het randje van beerput-materiaal:
Nu men in Engeland de maatregelen wil minderen/afschaffen zien de 'vrijheidsstrijders' daar het teken in dat zij een overwinning behaald hebben.

Een protestmars voor een open debat is dus niet meer aan de orde, lijkt me.

Nergens heeft Big Boss gezegd of geschreven dat BDW 'een authoriteit' is betreft corona, dat zeggen anderen hier weer. Zo kunnen we blijven pagina"s volschrijven.

Ik versta die post perfect, en BDW zei dat ook in bepaalde kranten artikels deze week. BDW vindt de draconische beperkingen (oa nog vrij recent een 1G verplichting proberen forceren) genoeg geweest. Ik vind dat ook. Maw hij zoekt een 'redelijke 'oplossing, gedaan met radicale of hyper strenge regels die het leven te veel beperken. Hij hamerde ook op het nut van de basis vaccinatie voor zoveel mogelijk mensen.

Als omicron nu in februari half het land plat zou dreigen te leggen op economisch vlak, en kwa werkkrachten... dan wordt dat weer iets anders. Das dan de taak van de expertgroep advies te geven, maar die zien het zo erg nog niet nu.

Ja BDW doet al wat aan 'kiescampagne' voor 2024. Pvda deed dat ook recent. What else is new in de politiek? Hij blijft in mijn opzicht een nuchter redenaar.

Als (zoals we verwachten) omicron geen roet meer in het eten gooit en we op relatief korte termijn grotendeels van corona verlost gaan zijn, is het ergens natuurlijk geen slecht idee om 1G-beleid en/of vaccinatieplicht toch te bespreken voor het geval dat... Als we anderhalf jaar geleden hadden geweten wat we nu weten, was die verplichting enz er mss wél meteen geweest. Als we vroeg of laat nog eens te maken krijgen met een te risicovolle variant (of geheel nieuw virus) hoop ik alleszins dat er op dat vlak toch wat sneller geschakeld en beslist gaat durven worden.

Hoe zit dat nu eigenlijk met zelftesten na een besmetting? Ik mag bijna uit isolatie, heb toch nog even een zelftest gedaan. Die is positief.

zorg-en-gezondheid.be en info-coronavirus.be zegt dat zelftesten tot 3 maand na een COVID besmetting zinloos is. Ik vermoed omdat de eiwitten die het detecteert sowieso een tijdje in detecteerbare hoeveelheden in je neus blijven na een besmetting, ook al ben je niet meer besmettelijk? Klopt dat?

Als dat zo is, dan hoop ik dat ze de komende maanden niet teveel evenementen met een zelftest doen om binnen te mogen :unsure: In Duitsland is't 2G+ maar dat wil zeggen da ge dan 3 maanden na een besmetting nergens binnen geraakt...

Laatst bewerkt:
Hoe zit dat nu eigenlijk met zelftesten na een besmetting? Ik mag bijna uit isolatie, heb toch nog even een zelftest gedaan. Die is positief.

zorg-en-gezondheid.be en info-coronavirus.be zegt dat zelftesten tot 3 maand na een COVID besmetting zinloos is. Ik vermoed omdat de eiwitten die het detecteert sowieso een tijdje in detecteerbare hoeveelheden in je neus blijven na een besmetting, ook al ben je niet meer besmettelijk? Klopt dat?

Als dat zo is, dan hoop ik dat ze de komende maanden niet teveel evenementen met een zelftest doen om binnen te mogen :unsure: In Duitsland is't 2G+ maar dat wil zeggen da ge dan 3 maanden na een besmetting nergens binnen geraakt...
Heb je daarvoor je herstelcertificaat niet?

Heb je daarvoor je herstelcertificaat niet?

Kweet niet. Was vlak voor het invoeren van 2G+ in duitsland. Eig is dat geboosterd OF negatieve zelftest bovenop vaccinatie OF herstel. Maar dat was precies niet goed geweten door de horeca-uitbaters want we werden overal geweigerd zonder test (hoewel vaccinatie + geboosterd).

Mijn vraag is eigenlijk gewoon: is een positieve zelftest normaal als je symptomen na een besmetting weg zijn? Of moet die echt terug negatief zijn?

Kweet niet. Was vlak voor het invoeren van 2G+ in duitsland. Eig is dat geboosterd OF negatieve zelftest bovenop vaccinatie OF herstel. Maar dat was precies niet goed geweten door de horeca-uitbaters want we werden overal geweigerd zonder test (hoewel vaccinatie + geboosterd).

Mijn vraag is eigenlijk gewoon: is een positieve zelftest normaal als je symptomen na een besmetting weg zijn? Of moet die echt terug negatief zijn?
Is perfect normaal, kan nog een tijd duren.

Is perfect normaal, kan nog een tijd duren.
Ok, bedankt voor de bevestiging! Begon al schrik te krijgen.

Wel een serieus probleem bij dat 2G+ beleid, of evenementen die werken met een zelftest. Je mag gewoon niet binnen, alleen maar omdat je lichaam nog antistoffen heeft na een besmetting die intussen voorbij is. En dat blijkbaar 8 weken tot 3 maanden na de besmetting.

Een collega was niet meer positief 7 dagen na zijn besmetting. Geen idee of de lading mee kan spelen?

reasons to get a pcr. Die is vaak veel sneller negatief dan de zelftest.
Er wordt geen PCR meer gedaan aan het einde van een isolatieperiode (omdat dat nog een tijd na de besmetting positief kan zijn) dus dat die 'sneller negatief' is maakt eigenlijk niet uit aangezien je je niet meer moet testen om uit isolatie te mogen.

Deens expert waarschuwt: “Omikron gehad? Je kan opnieuw besmet raken met nieuw subtype BA.2”

:sop:
dat opgebouwde immuniteit niet zoveel helpt tegen nieuwe varianten (tegen besmetting) weten we al sinds Omikron. En toch blijf je "groepsimmuniteit!" overal horen.

MVR toch echt wel heel positief.
Cijfers van de covid bedden blijken ook veel mensen met een andere aandoeningen er te liggen en testen toevallig positief.
ICU zijn bijna allemaal langdurige Delta patiënten.
Goed-goed, me like.

dat opgebouwde immuniteit niet zoveel helpt tegen nieuwe varianten (tegen besmetting) weten we al sinds Omikron. En toch blijf je "groepsimmuniteit!" overal horen.
Groepsimmuniteit moet je zien als zodanig veel mensen die het virus eens ze het krijgen probleemloos verwerken, dat het niet te veel maatschappelijke schade meer aanricht (overvolle ziekenhuizen bv).
Daar gaat men wel degelijk naartoe, of dacht je dat dit beperkt leven voor eeuwig was?

MVR toch echt wel heel positief.
Cijfers van de covid bedden blijken ook veel mensen met een andere aandoeningen er te liggen en testen toevallig positief.
ICU zijn bijna allemaal langdurige Delta patiënten.
Goed-goed, me like.
Da's gelijk wat sommige hier al paar keer gezegd hebben maar altijd de wind vanvoor kregen :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan