Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
"Eerst een zelftestje, dan een feestje"
Ja, 8€ voor een zelftest. Je bent bijna nog goedkoper af om met heel het gezin naar de cinema te gaan dan om elks een zelftest te doen.

Maak die shit goedkoper, en zaag dan. 😂
Als ik geen symptomen heb doe ik nooit een zelftest, ongeacht of ik met volk samenzit/-zat.
 
"Eerst een zelftestje, dan een feestje"
Ja, 8€ voor een zelftest. Je bent bijna nog goedkoper af om met heel het gezin naar de cinema te gaan dan om elks een zelftest te doen.

Maak die shit goedkoper, en zaag dan. 😂
Als ik geen symptomen heb doe ik nooit een zelftest, ongeacht of ik met volk samenzit/-zat.
Kunt ze ook ergens anders halen dan bij de apotheek als ge €8 te duur vindt.
 
"Eerst een zelftestje, dan een feestje"
Ja, 8€ voor een zelftest. Je bent bijna nog goedkoper af om met heel het gezin naar de cinema te gaan dan om elks een zelftest te doen.

Maak die shit goedkoper, en zaag dan. 😂
Als ik geen symptomen heb doe ik nooit een zelftest, ongeacht of ik met volk samenzit/-zat.
als ge wat rondkijkt betaalt ge 3-4 euro. Dat is nu niet onoverkomenlijk lijkt me.
 
17,45 euro voor 5 zelftesten van NewGene online bij de Medi-Market. Ge moet ze wel bestellen en laten leveren in een winkel, want in de winkel zelf hebben ze er geen meer liggen.
 
Nouja, waarom is dat niet gewoon gratis? Iedereen zou om de zoveel tijd x aantal zelftests gratis moeten krijgen.
In een tijd waar er miljarden tegen het rechthouden van (vóór de corona vaak al half failliete) zelfstandigen en sectoren wordt gegooid, zou dit met gemak ook kunnen. Als je wil dat mensen zich vrijwillig zelf testen, dan moet je het gewoon gratis maken. Je moet al half gek of oud (en dus vaak panisch voor corona) zijn om geld tegen zelftests te willen gooien als je geen symptomen hebt, of elke winkel af te moeten zoeken achter "betaalbare" zelftests.

En ik zou er niet van verschieten mocht er ook nog btw op die zelftests worden geïncasseerd.
 
Ja, 8€ voor een zelftest.
Maak die shit goedkoper, en zaag dan.
En dan komen mensen af met de helft van de prijs of minder.
Nouja, waarom is dat niet gewoon gratis?
Waarom wel? Het kost al amper wat en ik vermoed dat men liever geen overconsumptie wil. Genoeg halve zolen die anders elke dag die eens half verkeerd toepassen en zich onsterfelijk wanen.
 
Waarom wel? Het kost al amper wat en ik vermoed dat men liever geen overconsumptie wil. Genoeg halve zolen die anders elke dag die eens half verkeerd toepassen en zich onsterfelijk wanen.

Overconsumptie als je het ongelimiteerd weggeeft, dan wel. Ik spreek over een beperkt aantal per persoon om de zoveel tijd. Nuanceverschil.
Jij en ik kunnen de kostprijs als irrelevant beschouwen, maar genoeg mensen die het financieel heel moeilijk hebben en waarvoor 8 of 3€ wel degelijk het verschil maken (zeker als ze een groot gezin hebben wat vaak bij de sociaal zwakkeren zo is). Je zou toch meer verwachten van een zelfverklaarde "sociale" regering.
 
Nouja, waarom is dat niet gewoon gratis? Iedereen zou om de zoveel tijd x aantal zelftests gratis moeten krijgen.
In een tijd waar er miljarden tegen het rechthouden van (vóór de corona vaak al half failliete) zelfstandigen en sectoren wordt gegooid, zou dit met gemak ook kunnen. Als je wil dat mensen zich vrijwillig zelf testen, dan moet je het gewoon gratis maken. Je moet al half gek of oud (en dus vaak panisch voor corona) zijn om geld tegen zelftests te willen gooien als je geen symptomen hebt, of elke winkel af te moeten zoeken achter "betaalbare" zelftests.

En ik zou er niet van verschieten mocht er ook nog btw op die zelftests worden geïncasseerd.
Ik ben het met je eens dat dat goedkoper (en liefst zelfs gratis inderdaad, tot x aantal tests per persoon) mag, maar waarom moet dat vetgedrukte er nu weer bij? :sarcastic:

Er is echt helemaal niks gek of 'panisch' aan mensen die anderen willen beschermen wanneer ze naar een bijeenkomst of familiefeestje gaan. Ik vind mensen die anderen beschimpen omdat ze betaalbare (laten we redelijk blijven) voorzorgen nemen veel gekker dan mensen die een zelftest doen omdat ze pakweg hun oma niet in het ziekenhuis willen steken, of hun familie voor tien dagen in quarantaine. Zo'n zelftest kan trouwens ook nuttig zijn om asymptomatische besmettingen te detecteren, dus er is zeker wel nut.

Ik heb het hier al gezegd: iedereen doet met die zelftesten wat 'ie wil, maar laten we redelijk blijven. Ik ben wel echt akkoord dat ze goedkoper mogen en zelfs gratis (zeker in deze tijden) tot een bepaald aantal per gezin/persoon.
 
Ik ben het met je eens dat dat goedkoper (en liefst zelfs gratis inderdaad, tot x aantal tests per persoon) mag, maar waarom moet dat vetgedrukte er nu weer bij? :sarcastic:

Er is echt helemaal niks gek aan mensen die anderen willen beschermen wanneer ze naar een bijeenkomst of familiefeestje gaan. Ik vind mensen die anderen beschimpen omdat ze betaalbare (laten we redelijk blijven) voorzorgen nemen veel gekker dan mensen die een zelftest doen omdat ze pakweg hun oma niet in het ziekenhuis willen steken, of hun familie voor tien dagen in quarantaine. Zo'n zelftest kan trouwens ook nuttig zijn om asymptomatische besmettingen te detecteren, dus er is zeker wel nut.

Ik heb het hier al gezegd: iedereen doet met die zelftesten wat 'ie wil, maar laten we redelijk blijven. Ik ben wel echt akkoord dat ze goedkoper mogen en zelfs gratis (zeker in deze tijden) tot een bepaald aantal per gezin/persoon.

In theorie allemaal mooi en wel, maar de realiteit is toch echt anders. Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar in mijn leeftijdscategorie (vroege 20ers) is er na anderhalf jaar extreme solidariteit toch niet echt veel animo meer om je te liggen te testen als je met mensen van dezelfde leeftijdscategorieën samenzit als je geen whatsoever geen symptomen hebt. Heb in ieder geval nog niet gehoord dat er in mijn kennissenkring mensen zich wel testen.

Misschien dat het kerstdiner met de tantes, nonkels, bomma's en bompa's wat anders is, maar feestjes en samenkomsten zijn zelfs in deze tijden echt veel vaker onder dezelfde leeftijdsgenoten, en bij ons gaat corona min of meer voorbij zonder veel last.
Sorry to spoil your idealism
 
Overconsumptie als je het ongelimiteerd weggeeft, dan wel. Ik spreek over een beperkt aantal per persoon om de zoveel tijd. Nuanceverschil.
Jij en ik kunnen de kostprijs als irrelevant beschouwen, maar genoeg mensen die het financieel heel moeilijk hebben en waarvoor 8 of 3€ wel degelijk het verschil maken (zeker als ze een groot gezin hebben wat vaak bij de sociaal zwakkeren zo is). Je zou toch meer verwachten van een zelfverklaarde "sociale" regering.
Het komt voor mij toch maar gewoon over als spijkers op laag water zoeken hoor. Een constante in heel deze gezondheidscrisis is dat veel mensen zich 0.0 willen aanpassen aan deze situatie. Ik vind het moeilijk om te geloven dat wie geregeld zo'n zelftest zou doen om naar een event te gaan dit niet kan betalen.

Maar ja, je gaat mensen vinden voor wie die paar euro sowieso een probleem vormen, en ja zo'n systeem waar het gratis is zou beter zijn. Maar of dat nu zo'n belangrijke groep is en bijgevolg zo'n winst weet ik niet. Lijkt me dat "half failliete" zelfstandigen en sectoren niet kopje onder laten gaan toch iets belangrijker is.
 
Overconsumptie als je het ongelimiteerd weggeeft, dan wel. Ik spreek over een beperkt aantal per persoon om de zoveel tijd. Nuanceverschil.
Jij en ik kunnen de kostprijs als irrelevant beschouwen, maar genoeg mensen die het financieel heel moeilijk hebben en waarvoor 8 of 3€ wel degelijk het verschil maken (zeker als ze een groot gezin hebben wat vaak bij de sociaal zwakkeren zo is). Je zou toch meer verwachten van een zelfverklaarde "sociale" regering.
Mensen die het financieel moeilijk hebben, hebben toch recht op een hogere tegemoetkoming en hebben recht op 2 testen per week per gezinslid aan €1/stuk.
 
Laatst bewerkt:
In theorie allemaal mooi en wel, maar de realiteit is toch echt anders. Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar in mijn leeftijdscategorie (vroege 20ers) is er na anderhalf jaar extreme solidariteit toch niet echt veel animo meer om je te liggen te testen als je met mensen van dezelfde leeftijdscategorieën samenzit als je geen whatsoever geen symptomen hebt.

Misschien dat het kerstdiner met de tantes, nonkels, bomma's en bompa's wat anders is, maar feestjes en samenkomsten zijn zelfs in deze tijden echt veel vaker onder dezelfde leeftijdsgenoten.
Ik ben achter in de 20 en het is inderdaad zo dat ik wanneer ik met leeftijdsgenoten afspreek geen zelftest doe (iedereen van ons blijft gewoon thuis als ze zich ziek voelen) maar dat maakt het toch niet belachelijk dat ik er bijvoorbeeld een ga doen omdat ik met oudjaar wat mensen ga zien die ouder zijn? Dat maakt mij niet panisch of gek.

Dit weekend ging een goede vriendin van mij (midden in de 20) naar leeftijdsgenoten en die hebben allemaal een zelftest gedaan. Niet uit panische angst of 'viruswaanzin' of wat wordt er hier nog allemaal in het rond gesmeten, maar gewoon omdat ze de kleine kans dat er iemand asymptomatisch bij zit en dan die andere vrienden mee in quarantaine steekt tijdens de feestdagen tot een minimum willen beperken.

Wat je daar zegt is trouwens gewoon jouw ervaring. Ik weet dat je misschien de leeftijdskaart wilde spelen aangezien er hier veel leden aan de 'oudere kant' zijn, maar het hangt er maar gewoon van af in wat voor kringen je omgaat hoor. In mijn 'dichte' kring mixen veel mensen van verschillende leeftijden enzovoorts, en ook de jongsten (19-20 jaar) zijn eigenlijk ook redelijk voorzichtig op vlak van Corona, inclusief dus af en toe een zelftest.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik/wij 'de goeien zijn' en jij en jouw kring de slechten, want zo'n zelftests zijn helemaal niet verplicht en het kost inderdaad wat als je er veel moet doen, maar ik heb er gewoon iets tegen wanneer mensen die wat voorzichtiger (en dan gaat het hier gewoon over zelftests, niet over mensen die met gasmaskers rondlopen en hun handen 92 keer per dag wassen) zijn 'gek' worden genoemd of panisch of weet ik veel wat.
 
Geen idee of het hier al gepasseerd is, maar eventjes de trein gaan promoten ? Begrijpe wie kan.
Geen CST nodig, geen test nodig, afstand ook niet!!

Met twee de trein nemen kan tijdens de eindejaarsperiode voor de prijs van één


 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan