Blind Getrouwd 2022

Joren heeft dat goed gedaan, proper afgerond en stijlvol.

Lien haar speech vond ik veel minder goed. Wat oppervlakkig en egocentrisch, niet authentiek, niet kritisch voor zichzelf, ... Zij leeft in haar eigen wereldje met oogkleppen en weinig bewustzijn voor wat er rond haar gebeurt.
ja, eigenlijk alle 3 deze vrouwen -> uit wat ze tonen op tv kan je alleen maar besluiten dat die allemaal issues hebben en enorm met zichzelf bezig zijn en zo niet eens 2 sec stil staan bij het concept van het programma, en hoe zou de tegenpartij zich voelen?

Brecht woont hier in feite achter de hoek (had/heb hem wel nog nooit gezien) en mijn vriendin had vorige week een grijze Tesla aan zijn deur zien staan, dus we hadden al een vermoeden dat ze bij elkaar gingen blijven.

Spijtig voor Joren, maar die vindt nu wel gemakkelijk iemand anders dankzij het programma.

Volgende week: Christiaan en Jana twijfelen, gaan het proberen maar dan wordt de afstand toch te veel.
Jiri en Flo worden denk ik gewoon FWB's.

🤣 Want Flo gaat plots een ongeremde tijger in zichzelf loslaten?
Het kan ook Friends Without Benefits zijn? :unsure:

Ik zou denken:
- Flo en Jiri: Nee
- Christiaan en Jana: Ja, maar met veel twijfels aan haar kant en ik zie ze een paar maanden later niet samen meer zijn

Als zou voor Florence en Jiri ook het Christiaan-Jana scenario wel kunnen.

Het kan ook Friends Without Benefits zijn? :unsure:

Ik zou denken:
- Flo en Jiri: Nee
- Christiaan en Jana: Ja, maar met veel twijfels aan haar kant en ik zie ze een paar maanden later niet samen meer zijn

Als zou voor Florence en Jiri ook het Christiaan-Jana scenario wel kunnen.
Flo en Jiri lijkt me ook onwaarschijnlijk. Christiaan en Jana denk ik op termijn ook niet. Zij kampt wel met een zeer laag zelfbeeld en de afstand is niet te onderschatten. Nu, er zijn ook kleuters in de Kempen en je hebt ook ziekenhuizen bij Lokeren. Dus het is mogelijk, maar als die elkaar op een week tijd maar een aantal uur zien is er niet veel tijd geweest om iets op te bouwen.

Lien en Joren was te voorspellen, maar ik zou ook niet te hard zijn voor Lien. Uiteindelijk kies je in dit experiment niet voor iemand, je wordt in een huwelijk gegooid en daar moet je het mee doen. Dus als de vonk er niet is kan je dat ook niet forceren. Je moet wel moeite doen om tijd te maken voor elkaar in die twee maanden experiment, maar wie zijn wij om de agenda van die deelnemers te bepalen?

Als ik nu dat gesprek met Lien lees op HLN… Ik vraag mij af of er niet tien jaar terug tien Blind Getrouwds zijn opgenomen die ze nu per keer lossen, want er is precies geen ene die al eens het programma gezien heeft of, oh wee, nagedacht heeft bij wat vooraf ging. Misschien zou het beter zijn om heel die ‘ja, jij gaat trouwen’ gevolgd door vertellen aan familie, kleren passen en wachten af te schaffen. Gewoon ‘s morgens *dingdong* allee, maske, doe dees wit dinges aan, ge trouwt over 45 minuten.
Liefde terugbrengen naar een cerebraal proces is quasi onmogelijk. Ik denk als je alle BG koppels tot nu toe zou bekijken als mensen die samen het middelbaar hebben afgemaakt (zelfde jaar, niet noodzakelijke zelfde klas) dat de kansen op matches en misses hetzelfde zou zijn als in BG. Daar dan tegen gooien ‘we hebben experts’ is even op goed geluk als ik die zou zeggen ‘wacht, ik trek uw horoscoop’.

**ik vind trouwens van Lien dat je die haar foto had mogen tonen aan honderd mensen vooraf en 95 zouden al gezien hebben dat zij geen type was voor dit soort programma. Dat stond gewoon op haar voorhoofd en al van vér voor ‘oh ik zette teveel druk op mijzelf’.

Liefde terugbrengen naar een cerebraal proces is quasi onmogelijk. Ik denk als je alle BG koppels tot nu toe zou bekijken als mensen die samen het middelbaar hebben afgemaakt (zelfde jaar, niet noodzakelijke zelfde klas) dat de kansen op matches en misses hetzelfde zou zijn als in BG. Daar dan tegen gooien ‘we hebben experts’ is even op goed geluk als ik die zou zeggen ‘wacht, ik trek uw horoscoop’.
Bwoh, ik denk dat die experts wel een meerwaarde kunnen hebben maar een garantie op succes is dat zeker niet. En je moet alletwee ook wel willen open staan voor iets anders dan uw vaste type dat in de praktijk en op de lange termijn misschien toch niet de ideale match is.
(ha ja, mocht uw vaste type uw perfecte match zijn is het niet nodig om mee te doen aan zo'n programma, dan was je allang van't straat)
**ik vind trouwens van Lien dat je die haar foto had mogen tonen aan honderd mensen vooraf en 95 zouden al gezien hebben dat zij geen type was voor dit soort programma. Dat stond gewoon op haar voorhoofd en al van vér voor ‘oh ik zette teveel druk op mijzelf’.
Geen idee hoe je zoiets kan zien op een foto?

Dit zegt toch veel:

Lien: “Ik legde mezelf zoveel druk op om het experiment te doen slagen dat ik helemaal blokkeerde. Ik zat niet goed in mijn vel, voelde me ongelukkig en kampte met stressgevoelens. Op den duur had ik zelfs een maagontsteking. Achteraf bekeken heb ik me waarschijnlijk niet genoeg opengesteld, maar ik blokkeerde echt. Dat heb ik op mezelf uitgewerkt, maar ook op Joren.”

(bron)

Ze heeft de impact van heel dat experiment onderschat en stond gewoon stijf van de stress. Doodnormaal dat het dan niet werkt.

Ik zie eigenlijk Florence en Jiri nog wel ja zeggen volgende week... Omdat ze het toch even willen proberen zonder de druk van de camera's erop.

Ik heb wel te doen met Joren, hij had nog vanalles gepland maar die muur van Lien maakte het onmogelijk. Dat ze niet meer samen zijn was al lang geweten, voor Joren lijkt het al na dag 3 afgaande op zijn speech.
Ik dacht even dat Joren het nog een kans wilde geven maar gelukkig heeft hij dat niet gedaan en had hij haar blijkbaar al snel door.
Chapeau om dan nog 6 weken uw best te doen, ik zou het niet kunnen.

ja, eigenlijk alle 3 deze vrouwen -> uit wat ze tonen op tv kan je alleen maar besluiten dat die allemaal issues hebben en enorm met zichzelf bezig zijn en zo niet eens 2 sec stil staan bij het concept van het programma, en hoe zou de tegenpartij zich voelen?
Het zijn alle 3 wandelende rode vlaggen die enkel de perfecte prins op het witte paard willen waar ze binnen de halve seconde vlinders willen bij voelen.
Jana is nog de meest normale maar zelfs haar mentale problemen hebben ook mentale problemen.

Dit zegt toch veel:

Lien: “Ik legde mezelf zoveel druk op om het experiment te doen slagen dat ik helemaal blokkeerde. Ik zat niet goed in mijn vel, voelde me ongelukkig en kampte met stressgevoelens. Op den duur had ik zelfs een maagontsteking. Achteraf bekeken heb ik me waarschijnlijk niet genoeg opengesteld, maar ik blokkeerde echt. Dat heb ik op mezelf uitgewerkt, maar ook op Joren.”
(bron)

Ze heeft de impact van heel dat experiment onderschat en stond gewoon stijf van de stress. Doodnormaal dat het dan niet werkt.
Helemaal niet.
Ze heeft Joren afgewezen vanaf seconde 1 omdat hij niet voldeed aan haar uiterlijke eisen.
Was het haar droomprins geweest zou ze zich wel gesmeten hebben, niet moe zijn en alles doen om bij hem te zijn.
Camera's of geen camera's.

Bwoh, ik denk dat die experts wel een meerwaarde kunnen hebben maar een garantie op succes is dat zeker niet. En je moet alletwee ook wel willen open staan voor iets anders dan uw vaste type dat in de praktijk en op de lange termijn misschien toch niet de ideale match is.
(ha ja, mocht uw vaste type uw perfecte match zijn is het niet nodig om mee te doen aan zo'n programma, dan was je allang van't straat)

Geen idee hoe je zoiets kan zien op een foto?
Omdat alles aan Lien uitstraalt een bepaald type jonge vrouw te zijn. En dat bedoel ik niet negatief. Tegenwoordig zijn er enorm veel omdat er nu zoveel meer kan dan ook nog maar dertig jaar terug. Bucket- en fuckitlists, #lifegoal, etc etc. Maar een professionele vrouw, met focus en een to-do list voor haar leven - iemand die waarschijnlijk al van kindsbeen af ‘lijstjes’ maakt om af te werken - die dus ook al heel lang zal weten wie *volgens haar* de vakjes zal aanvinken. En dat ‘volgens haar’ zal de eek zijn, want dat toont dat dit geen type is dat veel spontaan doet of zich daar gemakkelijk bij voelt. Haar hoofd is een prikbord met lijstjes, dingen waar je makkelijk zelf invloed op hebt zal zij met gemak af kruisen, voor dingen die meer aan de emotionele kant zijn zal dat moeilijker liggen. Want je mag nog zo opgelijst hebben als je wil, je kan dat eenvoudigweg niet sturen zoals je de huur van een pand of de aankoop van een auto zo doen.

Het zijn alle 3 wandelende rode vlaggen die enkel de perfecte prins op het witte paard willen waar ze binnen de halve seconde vlinders willen bij voelen.
Jana is nog de meest normale maar zelfs haar mentale problemen hebben ook mentale problemen.

Meedoen aan dat programma en verwachten dat ge de prins op het witte paard voorgeschoteld gaat krijgen & happy life huis tuintje gezin, is al een red flag op zich

Terug
Bovenaan