Iedere persoon zal z'n reden(en) wel hebben om zo'n filmpjes of foto's op TikTok, Instagram, ... te plaatsen.Op haar TikTok komt ze alleszins niet over als een vrouw die onzeker is over haar uiterlijk:
Jammer van die onzekerheid want ik kan nu echt niets opnoemen wat er "mis" is aan haar.
Maar bij vele personen kan ik me inbeelden dat dat niet per sé betekent dat men veel zelfvertrouwen heeft. Ik denk eerder vaak het omgekeerde. Vaak zal er toch de hoop zijn op vele positieve commentaren om hun zelfbeeld net op te krikken. Dit lijkt mij ook zo'n filmpje...
Bij sommigen gaat 'goed' gewoon nooit 'goed genoeg' zijn. Maakt weinig uit of je nu knap of 'minder knap' bent.
Veel mensen zijn (wel eens) onzeker. Niet alleen over hun uiterlijk. Ook veel mannen zullen wel eens denken: was ik maar zo joviaal, spontaan, succesvol, grappig, gevat, ... als die of die persoon. We spiegelen ons allemaal wel eens. Maar van tijd tot tijd moet je dat toch wat kunnen relativeren en plaatsen, en tevreden zijn met wat je hebt of wie je bent. Bij sommige mensen, zoals Jana klaarblijkelijk, neemt dat helaas vrij problematische vormen aan.