DogFacedGod
Well-known member
Ik begrijp je punt, en ik zie vanwaar je komt. Maar het probleem hiermee is dat er eigenlijk al best veel "liberale" partijen zijn. Je hebt VLD en je hebt eigenlijk ook Vooruit die die richting inslaat een beetje. N-VA is in zekere zin ook liberaal. Elk met hun eigen accent, N-VA wat sociaal conservatiever en een beetje harder. En Groen dan het omgekeerde. Maar bvb. Vooruit en Groen en ook OVLD vind ik dan in redelijk dezelfde vijver gaan vissen achter kiezers, en ik weet niet of er die ruimte is.
Want als je het hebt over een groenliberale partij, waar verschilt Groen dan nog van met OVLD? Of van Vooruit.
VLD is op sterven na dood. Die partij heeft nauwelijks een identiteit meer. Het enigste wat daar nog blijft zijn een paar bekende namen maar het einde is daar nabij. Juist daarom dat er daar veel meer te vissen valt in het liberaal progressieve. De donkerblauwen zitten toch allang bij de NV-A dus wat schiet er daar nog over? Paar die teren op hun familienaam, Somers die het geld erdoor heeft gejaagd in Mechelen en Van Quickenborne maar dat is een kameleon. Die kan overal wel terecht
.Het is het ideaal moment in mijn ogen voor een groenliberaal project maar daarvoor moet je wel een stapje wegnemen van Ecolo.
Als je zelfs al iemand van youth for climate al doet twijfelen met je uitgesproken "Groen" traject, dan betekent dat er daar iets serieus hangt wat mensen doet afschrikken
. Maar dat signaal dringt daar dus niet door in het Groen hoofdkwartier.Groen is een partij die 15% zou moeten kunnen halen in Oost-Vlaanderen, Antwerpen en Vlaams Brabant in mijn ogen maar die afschuwelijke communicatie, dat tikkeltje extreem links kantje,... is echt een enorme rem en maakt hen ook kwetsbaar om alle zonden van de wereld over hen te krijgen.
.