DogFacedGod
Well-known member
![]()
Coens: "We gaan in oktober congres houden over inkomen van mensen. En wees maar zeker: we zullen met radicale voorstellen komen”
Volgens CD&V-voorzitter Joachim Coens is er een “verrijzenis” van de christendemocratische partij en bij uitbreiding van het politieke centrum nodig. Dat zegt hij in een paasinterview in ‘De Zondag’ en heeft hij bevestigd aan VTM NIEUWS. “We gaan in oktober een congres houden over het inkomen...www.hln.be
Coens: "We gaan in oktober congres houden over inkomen van mensen. En wees maar zeker: we zullen met radicale voorstellen komen”
Geeft het nog ne catchy Engelse naam, The new social deal ofzo.
Vooral die eerste quote vind ik vreemd. Vanuit de grondslag zou CD&V dat sowieso zijn. Dat is dan toch raar dat je dat ‘moet worden’.
Ik vrees echt voor het failliet van CD&V na de volgende verkiezingen. Een switch naar enkel gemeentepolitiek zou hen goed doen denk ik.
CD&V wil maaltijdchecques niet afschaffen, wil de ziekenfondsen niet centraliseren (Waarom 6 verschillende ziekenfondsen hebben die voor 95% hetzelfde doen?), de gemeentes klein houden (want daar is CD&V nog sterk.), de provincies niet afschaffen (idem.),....
Ik zou liever hebben dat ze daarmee beginnen in plaats van nieuwe belastingen uit te vinden.