Eindresultaat is echter exact hetgeen dat ik zei: sommige mensen/beroepsgroepen krijgen kleding en mogen deze zelfs in hun privé tijd dragen, anderen kijken voor kleding naar privé en werk samen, plus betalen ze volledig zelf. Ik hoop dat je de analogie en absurditeit ervan ziet?
Je hebt blijkbaar een heel stuk aan je post toegevoegd sinds ik hem voor het eerst las. Ik zei dat ik heel dat debat niet hier opnieuw ging voeren en vervolgens herhaal je dezelfde dooddoeners die al tot in de treure ontkracht zijn in andere discussies hierover.
Jaloezie verwijten is geen argument wanneer het gaat om eerlijke fiscaliteit na te streven.
... soit ik ga verder niet in de val trappen, alleen nog één stukje dat "nieuw" lijkt: kleding vergoed door de werkgever is een absurde vergelijking... Zeker omdat in véél gevallen die kleding maar een peulschil kost in verhouding tot een wagen, bovendien kledij die de werkgever moet voorzien (uniformen/veiligheidskledij) is in het privéleven niet bruikbaar, dat kan je van een salariswagen niet zeggen.
Niemand zegt dat openbaar vervoer even efficiënt moet zijn als een wagen. Maar een factor 4-5x langer onderweg zijn is niet bepaald stimulerend om het nog maar te overwegen. En dan zwijg ik nog van al die stakingen, afgeschafte treinen, ellende bij overstappen, onveilige situaties rond stationsbuurten, betaalparkings aan staations enz.
Die factor 4-5x is eveneens een gevolg van eigen keuzes, waarbij het absurd is dat hier de situatie ontstaan is dat niet alleen mensen die (salaris)wagen nu als ultiem referentiepunt hanteren om openbaar vervoer uit te sluiten, een vergelijking die openbaar vervoer zelden zal winnen (voor mij komt het nu wel dicht in de buurt, want ik werk op wandelafstand van een station in Brussel, maar dat was een factor in mijn keuze voor die job destijds). Voor het overige deel ik een belangrijk stuk van je kritiek: stationsbuurten moeten opgekuist worden, overstappen zouden gegarandeerd mogen worden, betalende NMBS parkings voor pendelaars zijn een ware schande...
Men zou iedereen eens mogen confronteren met beide factoren: tijd én budget. In plaats van één groep wel en de andere groep niet.