Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

  • N-VA

  • VB

  • CD&V

  • Open VLD

  • Vooruit

  • Groen

  • PVDA

  • Andere partij/blanco/geen stem


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Benieuwd wat de echte reden is. Mss weet hij al meer wat er hem boven het hoofd hangt ivm die rechtszaak tegen S&V en wil hij zo VB 'redden' van zijn neergang?
 
mss toch ergens eigen plannen , Kies Dries , als VB niet extreem genoeg is , nog iets extremers maken ? Te grote rivaliteit met Tom Van Grieken mss op de lange duur ?
 
Ik denk dat hij vooral terug de relnicht wil kunnen uithangen, en dat lukt niet echt als je in de partijpas van Tom van Grieken moet lopen die z'n partij een deftig imago wil geven.
De rechtszaak die hem boven het hoofd hangt, ik zou mij daar toch niet zo heel veel bij voorstellen. Voor een hoop racistische (en neonazistische) zever, wat kan je daar zelfs maximaal voor krijgen? Veel zal dat in laks België toch niet zijn.

Ik vind baseline NVA al veel te sociaal conservatief, maar misschien hoeft een 'salonfähig' VB nog niet zo slecht te zijn op de lange termijn om de Belgische politieke deadlock te doorbreken. Alles beter dan Magnette in het zorgeloze zadel te laten zitten.
 
Maar is het genoeg? Die eis bestaat al van voor DVL ten tonele verscheen.

Neonazi herdenking bijwonen en campagnes zoals 'hotdogs naar moslim kinderen gooien' gaan er toch echt uit moeten hoor.
Dat is inderdaad de vraag... Nuja ik verwacht dat hij gewoon blijft campagne voeren voor het VB in eigen naam. Een eigen partij oprichten zie ik hem niet echt doen.
 
Blij dat hij vertrekt uit de politiek; Van Langenhove is toch wel de figuur die probeerde om onze politiek te amerikanizeren en dat zie ik niet als een goede zaak. Zal zich nu ongetwijfeld als de Vlaamse Crowder of Shapiro trachten te profileren.
 
Goed gezien van Van Langenhove.

Net zoals Trump zijn online crowdfunding (zoals na de 2020 verkiezingen om zogezegd de resultaten te kunnen blijven aanvechten, waarna bleek dat al het geld in het campagnefund bleef zitten, alwaar het geleidelijk aan verdween naar Trump bedrijven via campagnes/hotels/...)
heeft DVL ingezien dat je massa's geld kan verdienen door het naïefste en domste segment van de bevolking te bespelen en hen op te jutten via polariserende boodschappen.

En vooral ook door hen een gevoel van community te geven waar ze zich niet moeten schamen, omringd worden door gelijkgezinden, geleid door de cultleader.

Die uiteraard zwaar met het geld gaat lopen.
Reken maar dat die momenteel al aan 100k+ of meer per maand zit.
Dé enige reden waarom hij uit het parlement stapt, want dan kan hij zich extremer gedragen en de base harder opzwepen.

Heel zijn marketing is een doorzichtige 1 op 1 kopie van Amerikaanse voorbeelden.
Schatrijk gaat hij worden.
 
Het is altijd een 'eis' geweest vanuit NVA om dat soort types eruit te halen. Het lijkt mij dan ook exact zo'n type zet van het VB om zichzelf beter in the picture te zetten bij NVA. DVL was toch altijd de grootste die eruit moest.
Er moeten natuurlijk eerst nog verkiezingen komen hè.

Ge gaat toch geen stemmenkanon uit uw partij zetten als ge nie weet of ge zelfs maar aan zet komt?
 
Goed gezien van Van Langenhove.

Net zoals Trump zijn online crowdfunding (zoals na de 2020 verkiezingen om zogezegd de resultaten te kunnen blijven aanvechten, waarna bleek dat al het geld in het campagnefund bleef zitten, alwaar het geleidelijk aan verdween naar Trump bedrijven via campagnes/hotels/...)
heeft DVL ingezien dat je massa's geld kan verdienen door het naïefste en domste segment van de bevolking te bespelen en hen op te jutten via polariserende boodschappen.

En vooral ook door hen een gevoel van community te geven waar ze zich niet moeten schamen, omringd worden door gelijkgezinden, geleid door de cultleader.

Die uiteraard zwaar met het geld gaat lopen.
Reken maar dat die momenteel al aan 100k+ of meer per maand zit.
Dé enige reden waarom hij uit het parlement stapt, want dan kan hij zich extremer gedragen en de base harder opzwepen.

Heel zijn marketing is een doorzichtige 1 op 1 kopie van Amerikaanse voorbeelden.
Schatrijk gaat hij worden.

DVL verdient 1,2 miljoen per jaar, begrijp ik dat goed? Ik denk toch dat indien dit het geval zou zijn, dat zoiets al lang in het breed in de media uitgesmeerd zou zijn...
 
Er moeten natuurlijk eerst nog verkiezingen komen hè.

Ge gaat toch geen stemmenkanon uit uw partij zetten als ge nie weet of ge zelfs maar aan zet komt?
Erna is niet echt een optie als regeringsdeelname het doel is, je kan iemand wel uit de partij zetten als ie verkozen is maar dan krijg je hem niet weg uit parlement. Hij zetelt dan wel als onafhankelijke maar da's eigenlijk ook al de status die hij nu heeft. Wachten tot na de verkiezingen zou ongeloofwaardig zijn.
 
Er moeten natuurlijk eerst nog verkiezingen komen hè.

Ge gaat toch geen stemmenkanon uit uw partij zetten als ge nie weet of ge zelfs maar aan zet komt?
Ik denk niet dat mensen die voor DVL stemden nu niet meer op het VB gaan stemmen. Alle, dat is mijn verwachting. Dus ik verwacht niet dat het VB hier veel van zal voelen in stemmen.
 
Ik denk niet dat mensen die voor DVL stemden nu niet meer op het VB gaan stemmen. Alle, dat is mijn verwachting. Dus ik verwacht niet dat het VB hier veel van zal voelen in stemmen.
In 2019 scoorde Van Langenhove enorm goed: met ruim 39.000 voorkeurstemmen behaalde hij een twintigste plaats van alle kandidaten in het land.

In Vlaams-Brabant nam hij het op tegen Francken.
Mensen zijn toch vaak snel geneigd om te stemmen op een herkenbaar gezicht.

@beryl dus je kan niet verkozen mensen IN het parlement krijgen, maar verkozen niet eruit?
Dit lijkt inderdaad wel een actie om reeds te voldoen aan voorwaarden van de N-VA voor een coalitie te vormen, maar je moet wel nog mensen overhouden die u aan voldoende stemmen helpen voor een meerderheid te behalen.
 
In 2019 scoorde Van Langenhove enorm goed: met ruim 39.000 voorkeurstemmen behaalde hij een twintigste plaats van alle kandidaten in het land.

In Vlaams-Brabant nam hij het op tegen Francken.
Mensen zijn toch vaak snel geneigd om te stemmen op een herkenbaar gezicht.
Maar dat kunnen misschien al VB-stemmers geweest zijn die nu ipv een algemene VB-stem, een specifieke stem aan DVL gaven.
 
In 2019 scoorde Van Langenhove enorm goed: met ruim 39.000 voorkeurstemmen behaalde hij een twintigste plaats van alle kandidaten in het land.


@beryl dus je kan niet verkozen mensen IN het parlement krijgen, maar verkozen niet eruit?
Dit lijkt inderdaad wel een actie om reeds te voldoen aan voorwaarden van de N-VA voor een coalitie te vormen, maar je moet wel nog mensen overhouden die u aan voldoende stemmen helpen voor een meerderheid te behalen.
Het kiesrecht kent eigenlijk het begrip partijen niet (of toch niet fundamenteel), enkel het begrip lijsten. Er is nergens bepaald dat mensen op zo'n lijst van een eenzelfde partij zouden moeten zijn ofzo, niemand is ook eigenaar van zo'n lijst, het is niet alsof iemand iets te zeggen heeft eens die mensen verkozen zijn. DVL is toegevoegd op de lijst die het Vlaams Belang ingediend heeft voor de federale verkiezingen zonder dat ie gezien werd als lid van het Vlaams Belang.

Zo goed als de volledige macht die partijen is gebaseerd op het feit dat dat het publiek in de praktijk enkel stemt op lijsten ingediend door die partijen, wettelijk gezien hebben partijen amper iets te zeggen en kunnen ze verkozen parlementsleden heel weinig maken.
 
Goed gezien van Van Langenhove.

Net zoals Trump zijn online crowdfunding (zoals na de 2020 verkiezingen om zogezegd de resultaten te kunnen blijven aanvechten, waarna bleek dat al het geld in het campagnefund bleef zitten, alwaar het geleidelijk aan verdween naar Trump bedrijven via campagnes/hotels/...)
heeft DVL ingezien dat je massa's geld kan verdienen door het naïefste en domste segment van de bevolking te bespelen en hen op te jutten via polariserende boodschappen.

En vooral ook door hen een gevoel van community te geven waar ze zich niet moeten schamen, omringd worden door gelijkgezinden, geleid door de cultleader.

Die uiteraard zwaar met het geld gaat lopen.
Reken maar dat die momenteel al aan 100k+ of meer per maand zit.
Dé enige reden waarom hij uit het parlement stapt, want dan kan hij zich extremer gedragen en de base harder opzwepen.

Heel zijn marketing is een doorzichtige 1 op 1 kopie van Amerikaanse voorbeelden.
Schatrijk gaat hij worden.

DVL verdient 1,2 miljoen per jaar, begrijp ik dat goed? Ik denk toch dat indien dit het geval zou zijn, dat zoiets al lang in het breed in de media uitgesmeerd zou zijn...

125 euro per maand om premium lid te worden van zijn community. Stem dries ! 1000 idioten vinden is de boodschap !

(Hij gaat wel zijn url moeten aanpassen)

 
Laatst bewerkt:
125 euro per maand om premium lid te worden van zijn community. Stem dries ! 1000 idioten vinden is de boodschap !

(Hij gaat wel zijn url moeten aanpassen)

Rekruut, strijder, veteraan.

Die jongen is uitstekend in marketing.

Op welke manier beter de incels aantrekken dan hen 'strijder' te laten voelen, en met militaire termen hen het gevoel geven dat ze in een community gaan treden die een hoger doel dient, zodat hun zielig leven terug wat zin krijgt.

Ik zei het een paar jaar geleden al, die gast is gevaarlijk want niet dom.
 
Rekruut, strijder, veteraan.

Die jongen is uitstekend in marketing.

Op welke manier beter de incels aantrekken dan hen 'strijder' te laten voelen, en met militaire termen hen het gevoel geven dat ze in een community gaan treden die een hoger doel dient, zodat hun zielig leven terug wat zin krijgt.

Ik zei het een paar jaar geleden al, die gast is gevaarlijk want niet dom.

Dries is een probleem voor Tom op de lange termijn. Als je de video van Dries bekijkt probeert hij het af te schilderen als een vorm van 4D chess move door het belang ter voorbereiding van 2024 en misschien heeft Tom hem dat ook wel zo verkocht. Maar ik zie vooral een Tom die beseft dat hij met een gelijkaardig probleem als de republikeinen gaat komen te zitten in de nabije toekomst. Alleen werkt ons kiessysteem niet in zijn voordeel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan