Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

  • N-VA

  • VB

  • CD&V

  • Open VLD

  • Vooruit

  • Groen

  • PVDA

  • Andere partij/blanco/geen stem


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap het ook niet zo goed. In ons geval zouden wij dan bijna minder betalen aan energie dan vorig jaar, ondanks de prijsstijgingen. Ik klaag natuurlijk ook niet, maar het is in ieder geval wel opvallend.
Hier zouden we maandelijks 60€ winnen (en dat is dan zelfs uitgaan van energieprijzen 2021 versus 2022 x3 zou gegaan zijn). Met die maatregel maken wij "winst"..dus laat maar komen, lol :laugh:
 
Op 16-9-2022 kondigde de federale regering het ‘basispakket energie’ aan. Wie een variabel energiecontract heeft (of een vast contract afgesloten of hernieuwd na 1 oktober 2021) krijgt voor november en december 2022 een korting op de gasfactuur (135 euro per maand) en op de elektriciteitsfactuur (61 euro per maand). Dit zal berekend worden op voorschotfacturen voor het einde van het jaar

Dus ipv november - december die korting krijg je ze nu 5 maand
Komt neer op een klein 1000€ in totaal dan

De inkomensvoorwaarde blijft wel alhoewel die wel relatief hoog is voor een gemiddelde Belg.
(Onder de 62.000 netto belastbaar inkomen per persoon tijdens 2022 met verhoging als je personen te laste hebt.)


Wel natuurlijk hilarisch dat al die freelancers met vennootschappen onder die grens gaan vallen omdat hun dividenden met vrijgestelde roerende voorheffing werkt en dus niet opduikt op het aanslagbiljet.
 
Kan iemand eens rekensommetje maken : inkomsten - uitgaven ?
Want ik zie hier niet meteen in hoe de begroting ietwat op orde kan zijn , integendeel
 
- Het tijdskrediet om voor kinderen te zorgen wordt ingeperkt. Voortaan zal dit moeten starten voordat het kind vijf jaar is. Vandaag is dat nog acht jaar.

En dan de feedback van de PS:
De PS zei eerder al dat de inperking “pijnloos” is, omdat kinderen vanaf 5 jaar toch leerplicht hebben en in principe overdag naar school gaan.

Ahja, want de kinderen zijn elke dag op school van 8u 's ochtends tot 18u 's avonds. En woensdagnamiddag bestaat ook niet ofzo?
We zullen de gezinnen met tweeverdieners nog wat extra benadelen, die lossen dat zelf wel op.

Ik mis (alweer, voor de zoveelste keer op een rij) besparingen bij werkloosheidsuitkeringen, die beperken in de tijd, maatregelen voor incentive om effectief te gaan werken.
 
Kan iemand eens rekensommetje maken : inkomsten - uitgaven ?
Want ik zie hier niet meteen in hoe de begroting ietwat op orde kan zijn , integendeel

Er is nog niks gepubliceerd.

Van wat ik wel lees gaan er paar gebroken beloftes zijn met de vakbonden van de flikken, ambtenaren en het spoor. Dus ik verwacht mij aan een heel deel stakingen in december.
 
Geen idee, kan enkel met een factuur denk ik dan?
Rap langs een installateur, factuur vragen voor pakweg €20 en kassa kassa. :unsure:
Ja ik vraag het me echt af
Mijn schoonouders hebben mazout voor gewoon verwarming dus premie
Ze hebben in de veranda een pellet kachel dus factuur is geen probleem dus premie

In praktijk stoken ze een ganse winter gewoon met de houtkachel
 
Anekdotisch, maar ik kreeg toen ik juist begon als vertegenwoordiger een Citroën C2 als aanloopwagen waar ik +- 50K km per jaar mee deed.
Daar kwam ik als een wrak uitgekropen op het einde. Osteopaat voor rug, heup, schouders,... gewoon omdat in die instapmodellen ge met klotezetels zit die langs geen kanten af te regelen zijn.
Hehe ja, dat is iets wat velen vergeten of vergeten zijn (lees: heel lang geleden ..). Ja als doorwinterde IT'er heb ik persoonlijk ook een sjieke bak onder mijn kont. Idem de ministers. En die mogen dat comfort gerust hebben van mij. Het is hun gegund. Daarop besparen is niet echt zinvol.

Maar als junior IT'er, moe(s)t je soms belachelijk ver rijden naar een klant, met een "brakke" leasewagen. Daar kwam ik ook steeds met pijn uit. Maar ik ben er dus niet dood aan gegaan, jij ook niet en vele anderen ook niet. :tongue:
 
Van Peteghem zegt net op de VTM dat elke Belg 500 euro netto per maand meer gaat overhouden op zijn loon. Ik ga mezelf hier op het eind van volgend jaar op quoten.

Edit: per jaar dus! :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Van Peteghem zegt net op de VTM dat elke Belg 500 euro netto per maand meer gaat overhouden op zijn loon. Ik ga mezelf hier op het eind van volgend jaar op quoten.
Het kan niet op hier. Dat zal de fiscale hervorming zijn dan ?

Dus Belasting vrije som omhoog = minder lasten op arbeid
Ambtenaar hier dus zouden maaltijdcheques krijgen
Nog een aantal indexeringen komende jaar blijkbaar
De overheid die minimum 1/4e van mijn stroom/gas factuur gaat betalen volgend jaar omdat we een energiezuinige woning hebben
 
Hij zal zich versproken hebben zeker? Ik zie niet in hoe ik plots 500 euro per maand meer zou overhouden zonder amper belastingen op mijn loon te betalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan